Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä kattilassa valmistettavien popcornien onnistumiseksi?

Vierailija
05.06.2014 |

Eivät meillä ainakaan koskaan tule mikropoppareiden tai leffateatterissa myytävien veroisiksi, vaan kattilassa tehdyt jäävät kovemmiksi ja nahkeammiksi. Mikroa meille ei osteta ja tietääkseni leffateatterin popcorneissa on aika paljon rasvaa ja suolaa jne. Vai sekö sen hyvän maun takana vain onkin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän enemmän kattilassa valmistetuista, makunsa kullakin.

Vierailija
2/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalle öljyä niin, että se peittyy kokonaan. Levy päälle ja jyviä niin, että pohja peittyy. Kansi päälle. Kun ensimmäiset pomppaa, levy nollille ja kun viimeinenkin poks on kuulunut, runsaasti suolaa ja nauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ohje kuin kolmosella mutta suolan voi laittaa jo öjyn sekaankin ja ravistele kattilaa välillä ettei alimmat pala, muutaman kerran jälkeen tulee näppituntuma valmistukseen.

On muuten hyviä.

Vierailija
4/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi öljyä.

Vierailija
5/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin osaa valmistaa kattilassa popcorneja. Ei oo meilläkään ollut ikinä mikroaaltouunia, eikä tule.

Vierailija
6/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä paloi aina kattilassa pohjaan, johtuu kyllä varmasti huonosta kattilasta.

Sitten ostin popcorn koneen ja en ole yhtään polttanut! Tulee hyviä vähällä öljymäärällä.

Vierailija
7/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyä ei saa olla niin paljon,että jyvät peittyvät kokonaan, mutta ei liian vähänkään.

Vierailija
8/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ohjeet tuossa yllä tulikin, lisään itse vielä valmiiden poppareiden päälle kirkastettua voita.

Vierailija
9/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen niin että laitan runsaasti öljyä kattilaan niin että pohja peittyy ja sitten kattilaan pari, kolme jyvää ja levy täysilke. Kunolöljy on niin kyuma että jyvät poppaa kaadan kattilaan jyviä tasainen kerros niin että pohja peittyy. Öljyä on sen verran että jyvät ovat melkein kokonaan öljyn alla. Sitten kansi päälle ja odottamaan :) annan levyn olla täysillä koko lyhyen poppausajan.

Vierailija
10/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa laita ensin pelkkä öljy ja muutama jyvä, sitten kun ne poksahtavat, tiedät oljyn olevan sopivan lämmintä. Ei niitä kannata laittaa likoamaan öljyyn jo alussa, koska muutoin tosiaan ne paukkuvat eri aikaan ja osa palaa ja osa on öljyssä.

Vierailija
11/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuu 10. Ja kuten popparpussin kyljes neuvotaan, pitää ravistella kattilaa, kansi päällä, patalappuja apuna käyttäen.

Kattilan pitää olla paksupohjainen.

Vierailija
12/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä uusia jyviä. Itae olen ainakin huomannut, että jos käytän jo jonkun aikaakin kaapissa olleita jyviä, niin popcorneista tulee aika pieniä ja aika kovia. Kun käytän juurivavatusta pussista otettuja jyviä, popcorneista tulee kuohkeampi ja parempia.

Ja teen popcornit aina samalla tavalla.

Vierailija
13/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuu 10. Ja kuten popparpussin kyljes neuvotaan, pitää ravistella kattilaa, kansi päällä, patalappuja apuna käyttäen.

Kattilan pitää olla paksupohjainen.

Vierailija
14/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 21:52"]

Minä teen niin että laitan runsaasti öljyä kattilaan niin että pohja peittyy ja sitten kattilaan pari, kolme jyvää ja levy täysilke. Kunolöljy on niin kyuma että jyvät poppaa kaadan kattilaan jyviä tasainen kerros niin että pohja peittyy. Öljyä on sen verran että jyvät ovat melkein kokonaan öljyn alla. Sitten kansi päälle ja odottamaan :) annan levyn olla täysillä koko lyhyen poppausajan.

[/quote]

No tuo on kyllä varma tapa polttaa ne. Levy ykköselle, kun alkaa poksua. Tai kokonaan nollille. Mielummin muutama poksahtamaton siemen, kuin paljon palaneita.

Vierailija
15/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hella" ohjeita turha antaa, kun osalla induktio, kaasu tai perinteinen kaikki toimii eri tavoin.

Vierailija
16/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä mahdollisimman tuoreita jyviä, onko niissä muuten parasta ennen-päiväystä. Eri merkeilläkin on eroa, halvin ei ole aina parasta.

Vierailija
17/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tuohon tuoreus-korttiin. Vartuin maissitilalla, ja me aina talvisin poksautettiin vanhoja jyviä, ja niistä tuli aina parhaimpia!

Vierailija
18/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Jospa ne ei silti olleet niin vanhoja kuin kaapinperälle vuosiksi unohtuneet...?

Vierailija
19/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyvät kannattaa laittaa vasta sitten, kun rasvassa näkyy pienenpientä höyrystymisliikettä. Ja mikä parasta voi laittaa vain vähän suolaa. Oon tottunut niin vähäsuolaiseen ruokavalioon, että peruspopparit maistuvat karmean suolaisilta.

Vierailija
20/32 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 21:52"]

[/quote]

No tuo on kyllä varma tapa polttaa ne. Levy ykköselle, kun alkaa poksua. Tai kokonaan nollille. Mielummin muutama poksahtamaton siemen, kuin paljon palaneita.

[/quote] 20v. jo popannut tällä tavalla, ei ole kertaakaan palanut pohjaan vielä =)