Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen menot ja naisen menot eriarvoisia

Vierailija
05.06.2014 |

Mieheni on menossa huomenna ja ylihuomenna kavereidensa kanssa ja siis ilmoitti tästä minulle vain. Mutta minulle ok tai oli tähän asti.
Tänään kysyin (huomenna vapaa päivä) voisinko mennä siskoni kanssa terassille tai jotain. "ET"
"Mä en ala täälä vahtiin lapsia kun sä meet tuola ja siitähän tuli kunnon keskustelu sitten ja mitään kunnon perusteluja en saanut mutta kun sanoin että hän siis voi mennä mutta minä en? Niin juu !
Sitten kun vaatimalla vaadin perusteluja niin hän sanoi ettei jaksa enään tapella kanssani ja soitti kaverilleen ja LÄHTI TÄNÄÄNKIN!
Eli minä nyt voin olla täälä 3 päivää "lapsenvahtina" (ilmaus jota inhoon mieheltä kun kumminkin yhteisiä lapsiamme) ja hän voi mennä. En jaksa ymmärtää!
Ja hän siis aina ilmoittaa vain minulle menonsa ja minä joudun aina anomaan omani, usein saamatta poistumis lupaa.
Eikä me siis usein mennä mutta sillon joskus kun mennään mun menot (työpaikan risteily, kahvittelut kavereiden kanssa ym.. ) on arvottomia mutta hänen harrastukset, kaveriden kanssa keskustassa hengailu ym on niin tärkeitä.
Mua ärsyttää !

Onko tää ihan yleistä? Siis exäkin oli joskus kauan sit ihan samanlainen.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:39"]Vau miten kovasti kommentteja.
Tuo mustasukkaisuus voisi selittää käytöksen, hän vain peittää sen niin pirun hyvin kysellessä. Eli ehkä hän ei luota minuun? Ikinä en ole hänen luottamustaan pettänyt. Mutta useat hänen exänsä ovat siis tehneet typeryyksiä, pettäneet ja kadonneet reissuilleen päiviksi.
Minä eräänä vappuna jäin yöksi äidilleni enkä halunnut enään keskellä yötä halunnut soittaa ja laitoin vain viestin. Heräsin siihen kun äitini vakuutteli miehelleni minun olevan heillä. Ja jos pitäs johkin lähtee on myös yksi kommenteista eksytkö taas muualle yöks?
Mustasukkaisuuteen ja luottamuspulaan ei vissiin auta kuin siedätys?
Tänään aamulla sanoin miehelle että jahka tulee kotiin niin lähden siskoni kanssa terassille ! Hän sanoi vain "kattoo ny moneen meillä menee, voidaan tulla tosi myöhään"

Katsotaanpa siis
-ap

[/quote]Eli tulee siis tahallaan joskus iltamyöhään ja luulee ettet lähde enää. Mutta hei, laittaudu valmiiksi ja samalla oven avauksella sanot iloisesti heippa kulta ruokaa on jääkaapissa, nähdään!

Vierailija
2/87 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:39"]Vau miten kovasti kommentteja.
Tuo mustasukkaisuus voisi selittää käytöksen, hän vain peittää sen niin pirun hyvin kysellessä. Eli ehkä hän ei luota minuun? Ikinä en ole hänen luottamustaan pettänyt. Mutta useat hänen exänsä ovat siis tehneet typeryyksiä, pettäneet ja kadonneet reissuilleen päiviksi.
Minä eräänä vappuna jäin yöksi äidilleni enkä halunnut enään keskellä yötä halunnut soittaa ja laitoin vain viestin. Heräsin siihen kun äitini vakuutteli miehelleni minun olevan heillä. Ja jos pitäs johkin lähtee on myös yksi kommenteista eksytkö taas muualle yöks?
Mustasukkaisuuteen ja luottamuspulaan ei vissiin auta kuin siedätys?
Tänään aamulla sanoin miehelle että jahka tulee kotiin niin lähden siskoni kanssa terassille ! Hän sanoi vain "kattoo ny moneen meillä menee, voidaan tulla tosi myöhään"

Katsotaanpa siis
-ap

[/quote]Eli tulee siis tahallaan joskus iltamyöhään ja luulee ettet lähde enää. Mutta hei, laittaudu valmiiksi ja samalla oven avauksella sanot iloisesti heippa kulta ruokaa on jääkaapissa, nähdään!

[/quote]Jatkan vielä, kun en huomannut että oletkin hommannut siskon lapsenvahdiksi. Hienoa :) Mielestäni voi vastata viestiin, mutta iloisesti eikä provosoitua miehen kiukuttelusta. Sitähän se haluaa, että sulla on kurjaa etkä lähde taas muutamaan vuoteen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen aina menossa, mies kotona. Menispä seki edes joskus johonkin!

Vierailija
4/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olla etukäteen sovittu muuta, meillä voi kumpikin tavata ystäviään silloin kuin haluaa. Ei tosiaan kysytä mitään lupia keneltäkään. Muunlaisessa suhteessa en haluaisikaan olla. 

Vierailija
5/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää. Meillä menot on tasa-arvoisia, minun ei tarvitse anoa vapaata, vaan menen yhtä paljon. Kumpikaan ei ole yhteisten lastemme lapsenvahti, vaan äiti ja isä. Niin ja nuorempi on 4 kk, ei estä liikuntaharrastuksia 5 krt viikko, kun hieman aikatauluttaa.

Vierailija
6/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee, kellä meno.

Vierailija
7/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hänhän sanoi, ettei halua olla lastensa kanssa. Siitähän tässä vain on kysymys, ei siitä kenen menot on "arvokkaampia". Tuskin häntä sun menot haittaa, kunhan Joku Toinen huolehtii hänen lapsistaan ettei hänen itse tarvitse. Ratkaisu on lapsenvahti. Tai miehesi kasvaminen aikuiseksi, mutta se on vaativampi projekti ja voi jäädä sulla menot menemättä jos sitä jäät odottelemaan.

Vierailija
8/87 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlainen poikaystävä, seurusteltu 4vuotta... Suuttuu jos lähden esim. äitini ja siskoni kanssa ulos tai juhlimaan yms.

Minulla ei ole kavereita.

Aion erota mahd. pian, uusi mies on jo löytynyt.....

Vierailija
9/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä on jo lapsIA useampia, ja vasta nyt pälkähti ensimmäisen kerran päähäsi, että sinäkin voisit käydä jossakin?

Ihan itse sinä olet kohtalosi valinnut, eli nököttänyt kotona ja mies on alkanut pitää sinua kalustukseen kuuluvana.

Miksi sinä edes KYSYIT? Minä en ehkä ole niin mukava, kiltti ja mieliksi miehelleni niin kuin kunnon naisten kuuluu, mutta kyllä mulla oli ihan yhtä itsestään selvästi ilmoitusasia, että "minä menen nyt", Ei mulla olisi käynyt mielessäkään kysyä lupaa, jos meno oli sen laatuinen, että ei vaatinut mitään järjestelyä.

Huomaatko, että se olet sinä itse, joka eriarvoisuuden hyväksyt. Oliko sinun äitisi aina kotona ja totuit siihen, että ei äiti käy missään, ja jos käy, siitä pitää erikseen tehdä anomus useampana kappaleena, 3 kuukautta aikaisemmin - että mies varmasti ehtii järjestää itselleen jotain tärkeää juuri siihen ajankohtaan.

Vierailija
10/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kummallista, että suomalainen nainen edes kysyy tällaista. Tiedän kyllä, että tällainen on arkea monessa perheessä.

Suomalaisilla naisilla on sentään ollut äänioikeus ja vaalikelpoisuus jo sata vuotta, mutta kotona on tällaista. Kuvitelkaapa vaikka Tarja Halosta aikanaan kyselemässä Arajärveltä, että sopiiko lähteä nyt valtiovierailulle ihan yksinään johonkin, tai Riitta Uosukaista vaatimassa Topilta perusteluja, miksi ei saa osallistua naiskansanedustajien risteilylle.

Vierailija
11/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lapset on hoidossa hän haluaa ehdottomasti että teemme ja menemme kaksin.

-ap

Vierailija
12/87 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tämmöinen miesystävä aikoinaan. Lopulta en voinut edes kyläillä äitini luona toisessa kaupungissa, kun mies ei uskonut minun olevan siellä. Soitteli keskellä yötä ja ihmetteli sitten miksi puhun hiljaa, oonko sittenkin jossain muualla. Jos en vastannut niin helvetti irti...

No jätin sen. Kaks vuotta se jaksoi lähettää vittuiluviestejä (joihin en ikinä vastannut mitään). Onneks ei ollut lapsia sen kanssa!

Vierailija
13/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli aika jolloin ei ollut mitään ongelmia molemmat meni ja tuli ja oli tyytyväisiä.
Toista odottaessani (vajaa 2v) olin aina esikoisen kanssa ja vaikka esikoinen oli hoidossa lepäsin kotona koska oksensin ja voin huonosti koko raskauden. Sen jälkeen on alkanut tämä että mies menee ja minä jään.. Ja kun oon asiasta tehnyt numeroo on vetänyt herneet nenäänsä. JA alkanut kiukuttelu ja tekosyiden etsiminen. "olisin halunnu yhteisen illan" (joo joka ilta suurinpiirtein ollaan yhdessä kun lapsetkin ajoissa nukkumassa) Ja kaiken moista. . . . Jotenkin tuntuu että se on mustis kun oon saanut taas kaverit kyseleen mua paikkoihin. Kun en oo se pulautteleva muumihahmo.
-ap

Vierailija
14/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä tuollaista. Mies ei siis halua olla lastensa kanssa. Olis varmaan kannattanut jättää lapsiluku yhteen, tuskin miehen paskamaisuus ja itsekkyys vasta monen lapsen jälkeen selvisi.

Mun mies jää ilomielin lastensa kanssa, että mä, hänen lastensa äiti ja vaimo pääsen pitämään hauskaa ja tuulettumaan.

Vierailija
15/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 21:45"]

Ei voi muuta sanoa kuin että mitäs levitit jalkasi. Lapset on ja pysyy siinä niin kauan kun ovat aikuisia, laita mies vaihtoon jos ei miellytä.

Vuorotellenko pitäs ryyppäämään päästä?

[/quote]

Haha :D Siis mies pihalle koska hänessä on tuo yksi vika. Suurihan ja haittaava se vika on mut muuten ihan kunnon tyyppi. Hoitaa ja ulkoilee lasten kanssa (kun minä oon kotona ;) ) On todella huomaavainen, hieroo, silittelee, tekee ruokaa ja huoltaa taloa .....ja mua :D Eli mielummin selvittäisin asian enkä laittaisi ongelmaa kiertoon. Mutta ongelma on se että mies ei halua ees keskustella asiasta kiihtymättä ja mä en usein jaksa häntä kiihdytellä kun on  rasittavaa riidellä.

Ja siis ei ryyppään vaan ylipäätään mihinkään

-ap

Vierailija
16/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikesta muusta saadaan sovittua ilman mitään. Hänestä siis mä vaan pääsen tarpeeks tuulettuun kun käyn kaupassa :/ Ehkä hän arkailee olla erityislapsemme kanssa mutta ei hän sitäkään myönnä ja siis ei päästä tässä keskustelussa ikinä mihinkään.. Ja aina näin ei ole ollut...

Vierailija
17/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi ja mene. Mitään lupia ei tarvita, hanki lapsille hoitaja ja lähde. Palaa aamulla tai joskus. Kun mies suuttuu, sano, että lapset oli hoidossa, minulla oli omat menot ja sinulla omat, jokainen oli tyytyväinen, joten ei ole syytä suuttua.

Mies kiihtyy, koska et suostu olemaan orja ja kynnysmatoksi hän on sinut alistanut. Ravista hiekat helmoistasi ja elä omaa elämääsi. Ei se ole mieheltä pois, jos menet kavereitten kanssa ulos.

Vierailija
18/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei mene lasten kanssa ulos silloin kun itse olet poissa? Ihan ihme porukkaa... Sori nyt vaan.

Vierailija
19/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä siis vielä selittelet (lähinnä itsellesi), että miehes on oikeasti tooosi hyvä isä ja puoliso? Hän ei vain halua olla lastensa kanssa eikä sallisi sulle mitään omaa hauskanpitoa? Kuulostaa joo todella hienolta mieheltä.

Vierailija
20/87 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloittaja ja hänen miehensä, jos jotkut kuulostaa ihan aidolta WHITE TRASHILTÄ. Käyttekö edes töissä?