Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus, ero ja 40v mittarissa, mitä teen?

Vierailija
31.12.2020 |

Olen siis jo nelikymppinen lapseton nainen, tällä hetkellä raskausviikolla 10. En ole koskaan oikein tiennyt, haluanko omia lapsia vai en, olen elänyt vuosikausia sinkkunakin, mutta muutamassa entisessä parisuhteessa samoin kuin tässä viimeisimmässä, kolmisen vuotta kestäneessä suhteessa lapselle on annettu mahdollisuus (lähinnä miehen tahdosta). Tämä on siis ensimmäinen kerta elämässäni kun olen raskaana, yhtä varhaista keskenmenoa lukuunottamatta. Kuin kohtalon ivaa on se, että mies ilmoitti haluavansa lopettaa suhteemme päivää ennen kuin tein positiivisen raskaustestin! Muita osapuolia ei eroon liity vaan lähinnä se, että asumme eri paikkakunnilla, teemme paljon töitä ja varsinkin minä matkustelen paljon töiden puolesta (paitsi nyt koronan aikaan). Riitoja on ollut paljon, kun emme ole onnistuneet yhdistämään elämiämme molempia miellyttävällä tavalla. Miestä ovat myös todennäköisesti stressanneet koronan aiheuttamat taloudelliset huolet, vaikkei hän ole niistä minulle halunnut juurikaan avautua. Eroilmoituksensa jälkeen mies on suhtautunut minuun ja raskauteeni täysin jäätävästi, ja on ilmoittanut, ettei halua enää perhe-elämää minun kanssani eikä myöskään lasta. Kummallakaan meillä ei ole lapsia ennestään, mies on minua vielä pari vuotta vanhempi. Olen aivan hajalla enkä tiedä mitä teen. Tämä on minulle varmaan viimeisiä tilaisuuksia saada lapsi, mutta pelkään ajatusta yksinhuoltajuudesta. En tiedä, voiko miehen mieli lapsen suhteen vielä muuttua - alunperin hän oli meistä kahdesta se, joka ehdottomasti halusi yhteistä lasta. Toiveita parisuhteesta hänen kanssaan en enää tällaisen tempun jälkeen elättele. Jostain syystä en ole edes uskaltanut puhua tästä tilanteesta muille kuin miehelle, neuvolahenkilökunnalle ja yhdelle parhaalle ystävättärelleni. Päätöstä raskauden jatkamisesta/keskeyttämisestä ei voi enää pitkittää, mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aloituksessa on kummallista se, että ex pariskunta on alkanut yrittää lasta kun eivät edes asu yhdessä ja tulevaisuuden suunnitelmia ei oltu mietitty kunnolla loppuun asti. Että oliko alun perinkin tarkoitus lapsen saannin jälkeen asua erillään, vai muuttaa yhteen ja minne 🤔 Eikö tällaiset asiat olisi pitänyt keskustella perinpohjin selviksi.... Ja oltiinko puhuttu siitä, jos hypoteettisesti tulisi ero, että kuka on vastuussa lapsesta. Tällaisetkin asiat olisi hyvä puhua läpi, kaiken varalta, vaikka eroa ei kumpikaan suunnittele eikä harkitse.

Vierailija
102/111 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan sinua jatkamaan elämääsi ja onnittelen vauvasta! Oma tilanteeni oli samantyyppinen, mutta loppujen lopuksi asiat suttaantuuvat ja sain vieläpä toisen vauvan 42-vuotiaana. Olen lapsistani ikionnellinen! Vanhempi aloittaa huomenna armeijan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain haluat lapsen, ja miehen suku siihen kelpaa, pitäisin vain hyvänä asiana, että saat keskittyä vauvaan omassa rauhassasi. 

Vierailija
104/111 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et tee toisen vanhemmuudesta ikävää. Anna hänelle tilaisuus olla vanhempi omilla ehdoillaan; kun lapsi kasvaa hänen oikeutensa korostuvat, mutta vauva ei tarvitse kahta vanhempaa, kun on yks hyvä. Huolehdi vain siitä, ettet ole ylikontrolloiva.

Vierailija
105/111 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että mitä sun ap pitäisi tehdä.

Minäpä sanon:  Lopeta tuo proivoilu.

Aloituksesta näkee aivan selvästi että tikusta tehty aloitus.

Ei totuuden häivääkään.

Kukaan tuon ikäinen nainen ei kysele moisia asioita tällä palstalla.

Paitsi pimahtunut porvoolainen.

Vierailija
106/111 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, provo on.

Ja tämä sama tyyppi on tänään tehnyt pari muutakin provoa palstalle.

Hänet tuntee helposti kirjoitustyylistään.

Vierailija
107/111 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulet katu ma päälle miehen suvusta, ja haluat vau van pois h3 ngi ltä, sinulla on kyllä vielä vuosia aikaa li sääntyä (mikäli kehosi on nor maali). Mieti siis, kelpaako miehen suku.

Vierailija
108/111 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä aloituksessa on kummallista se, että ex pariskunta on alkanut yrittää lasta kun eivät edes asu yhdessä ja tulevaisuuden suunnitelmia ei oltu mietitty kunnolla loppuun asti. Että oliko alun perinkin tarkoitus lapsen saannin jälkeen asua erillään, vai muuttaa yhteen ja minne 🤔 Eikö tällaiset asiat olisi pitänyt keskustella perinpohjin selviksi.... Ja oltiinko puhuttu siitä, jos hypoteettisesti tulisi ero, että kuka on vastuussa lapsesta. Tällaisetkin asiat olisi hyvä puhua läpi, kaiken varalta, vaikka eroa ei kumpikaan suunnittele eikä harkitse.

No se on kyllä totta... plus noi riida, vaikka eivät edes asu yhdessä... ja mies halusi vauvan mutta ilmoittikin erosta... ihan hullua.

Vierailija
109/111 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap vain haluaa lietsoa mielipiteitä äidin iästä, mutta innostui vähän tarinoimaan.

Vierailija
110/111 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen tarinoiden keksiminen kuuluu johonkin persoonallisuuteen, tai sitten hänellä on vain ollut tylsää.

Vierailija
111/111 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista on myös se, että aloituksen jälkeen ap ei ole kommentoinut kertaakaan. Tämä taitaa olla provo, jonka tarkoitus on saada aikaiseksi vänkäämistä "mummoäideistä" ja aborteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän