En aio erota kirkosta
Ei mulla ole väliä muutamalla satasella. Mielelläni käyn kuuntelemassa jonkun konsertin ilmaiseksi siitä hyvästä, että kirkkoja on.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isänmaan petturit eroaa kirkosta.
Sano tuo Ranskassa, sulle nauretaan. Liberté, égalité, fraternité🗼
Tunnetuin seurauksin. Ranska on tuhoutumassa liialliseen naiiviin idealismiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No elä perkele eroa. Emmiekään meinaa erota.
Se mikä itseesi liittyy, ei liity toiseen. Jokainen tekee itse oman päätöksensä ilman, että sinun tarvitsee olla heti yrittämässä vetää lisää köyttä samaan suuntaan.
Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä eroo. Kunhan et uskontoasi muille tuputa, on minulle aivan sama mihin uskot vai uskotko mihinkään.
Eihän täällä tuputetakaan kristinuskoa jatkuvasti kuten "Liity kirkkoon", "moni liittyi taas kirkkoon" yötä päivää viikkokausia. Samaa ei voi sanoa toisesta osapuolesta...
Itsekin aion pysyä kirkossa koko elämäni, en ole erityisen uskonnollinen mutta se on suomalainen ja länsimaalainen perinne ja yhteiskunta perustuu kristillisiin arvoihin, en halua näiden arvojen unohtuvan.
M32
Kai sitten noudatat niitä kirkon oppeja?
Eihän siellä mitään tuollaisia vaatimuksia ole. Ihmeen koville joillekkin näyttää ottavan se, että ventovieraat ihmiset haluavat maksaa _omista_ rahoistaan kirkollisveroa ja siten tukea myös kristillisten perinteiden ja arvojen säilymistä Suomessa.
Sinun logiikkasi mukaan, jos kerta kirkkoon kuuluvan pitää myös elää kirkon oppien mukaan, niin silloinhan kirkkoon kuulumattomat, eli tässä yhteydessä suoraan sanoen ateistit, elävät kuin siat pellossa.
Käsky 8.
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.Millä oikeudella tuomitset kaikki ateistit yhden ihmisen takia? On siinäkin uskovainen.
Nonnii, nyt siellä ollaan tuomitsemassa "tuomitsemisesta"...
Luepa vielä se kappale. Se alkaa näin "sinun logiikkasi mukaan..." ja jatkuu näin "jos kerta... Niin silloin...".
Ja ihan vain sivuhuomautuksena tässä, en kuulu itsekään kirkkoon. Mutta sinähän halusitkin vain päästä itse tuomitsemaan, eikö vain?
Psalmien kirja
Psalmi 1:n alusta ihan kopioin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä eroo. Kunhan et uskontoasi muille tuputa, on minulle aivan sama mihin uskot vai uskotko mihinkään.
Eihän täällä tuputetakaan kristinuskoa jatkuvasti kuten "Liity kirkkoon", "moni liittyi taas kirkkoon" yötä päivää viikkokausia. Samaa ei voi sanoa toisesta osapuolesta...
Itsekin aion pysyä kirkossa koko elämäni, en ole erityisen uskonnollinen mutta se on suomalainen ja länsimaalainen perinne ja yhteiskunta perustuu kristillisiin arvoihin, en halua näiden arvojen unohtuvan.
M32
Kylmä tosiasia on, jota uskovaiset eivät myönnä, niin päälle päin antavat todella fiksun vaikutelman, mutta ajan saatossa huomaat millainen hän oikeasti on.
Tarkoitan, että hän ei kykene tekemään kaikkien Raamatun oppejen mukaisesti. Teet jotain toista, se on toisesta pois.
Periaatteessa kaupassa havittelet, tai suorastaan ostat toisen omaisuutta, koska se on toisen tekemä ei sinun. Ja itse valmistaja saa todella pikkuriikkisen palkan tuotteen teosta. Mutta jos näin ei tehtäisi, raha ei pyöri markkinoilla ja monet ihmiset ovat ihan pulassa, koska esi. Kerrostalossa asuvan on todella hankala pyörittää omavaraisuutta.
Miten kaupasta ostaminen liittyy tähän? Eihän ostaminen ole syntiä, varastaminen olisi syntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että vielä löytyy uskovaisiakin, jotka haluavat tehdä sitä mikä on hyvää ja oikein.
Tukekaamme kirkkoamme.Hyvä on levittää siitä tietoa, että Jumala tuli ja tuosta vain napsautteli 6 päivän ajan sormiaan, ja "loi" aina jotain uutta ja 7 päivänä hän lepäsi.
Mitä hän seuraavalla viikolla teki? Otti ja lähti?Minä ainakin tiedän kun olen lukenut.
Noh, mitäs?
Kirjoita ja harkitse tarkkaan, että menee sanasta sanaan tarkasti.Miksi pitäisi olla sanasta sanaan tarkasti? Väitätkö tarkistavasi asian sitten itse sieltä Raamatusta? Osaathan sinäkin lukea, niin ole hyvä ja ota kirja kauniiseen käteen tai avaa nettiRaamattu. Siellä löytyy monta kohtaa, josta asiasta kerrotaan.
Hahhah, uskovainen joka "muistaa" kohdat mutta ei kykene niitä itse kuitenkaan tähän keskusteluun kirjoittamaan.
Ja niin, muistan tuon kohdan kun riparilta päntättiin asioita moneen kertaan. Entäs sitten? Se ei tarkoita, että kuuluisin kirkkoon tai uskoisin jumalaan. Uskonnoton ateistikin voi käydä ihan vaikka mielenkiintoisuuden takia riparin, vaikka konffista ei pystykään ilman kirkkoon liittymistä saamaan.
No jos kerta tiedät, niin miksi vielä kyselet? Itse en ainakaan muista kaikkia kohtia, missä kerrotaan Jumalan tekemisistä 6. päivän jälkeen. Niitä on pitkin Raamattua. Se penäämäsi sanatarkka pänttääminen ei ole muutenkaan tarkoitus Raamattua lukiessa, vaan sen ymmärtäminen ja sisäistäminen.
En ole kysynyt mitään sinun riparistasi. Kiva kuitenkin, että kuuntelit siellä. Itse taas en muista siellä puhutuista asioista yhtään mitään. Meidän ripari oli aika pieni, mutta ei siellä muistaakseni tainnut olla yhtään uskovaista. Tosin tästä on se kakskyt vuotta, mutta varmasti nykyäänkin suurin osa riparin käyvistä ei ole uskovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Eihän siellä mitään tuollaisia vaatimuksia ole. Ihmeen koville joillekkin näyttää ottavan se, että ventovieraat ihmiset haluavat maksaa _omista_ rahoistaan kirkollisveroa ja siten tukea myös kristillisten perinteiden ja arvojen säilymistä Suomessa.
Sinun logiikkasi mukaan, jos kerta kirkkoon kuuluvan pitää myös elää kirkon oppien mukaan, niin silloinhan kirkkoon kuulumattomat, eli tässä yhteydessä suoraan sanoen ateistit, elävät kuin siat pellossa.
Sinä uskis valitettavasti istut nyt pilkkaajien parissa.
Sinun parissasi?
Minä en ole kuulunut kirkkoon enää ainakaan 15 vuoteen enkä voi ymmärtää, miten joittenkin toisten halu kuulua ja maksaa siitä, voi hiertää joitain ihmisiä noin paljon. Jokaisen oma asia.En ole syntinen tai mitään muutakaan, kun en satuun uskokaan. Lol
Saduista en tiedä, mutta syntinen olet, vaikket sitä halua itsellesi myöntääkään.
Ap:lta kysyisin, että mitä konsertteja käyt kirkossa ilmaiseksi kuuntelemassa?
Kirkko ja seurakunta järjestää erittäin harvoin ilmaisia konsertteja.
Kirkossa olevat joulukonsertitkin ovat maksullisia, väh. 30 euroa lippu.
Johtuen siitä, että esiintyjä se konsertin järjestää, hän vain vuokraa tilat kirkolta.
Samoin muut esiintymiset kirkoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonto on ihan vi tun typerää.
Niin on, eikä uskovaiset välttis mene _kaikkien_ ohjeiden mukaisesti.
Esimerkiksi mollaavat ateisteja, vaikka Raamatun sanoman tarkoitus on levittää rakkautta jopa vihollisia vastaan.
Jos joku uskis tulee sanomaan tyylillä "ateistitkin tekevät niin ja näin", niin entäs sitten? Te teette päinvastoin mitä Raamattu sanoo.
Te itse sorrutte vihaan, mihin Raamattu taas ei käske sortumaan. Olette siis hyvin kaksinaamaista porukkaa.
Olette olevinanne Jumalan kanssa kulkijoita, mutta samalla itsette "kulkemaan jumalattomien tavoin". Eikös Raamatussa lue "Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin."."Raamatun sanoman tarkoitus on levittää rakkautta jopa vihollisia vastaan."
Kerrotko vähän lisää tästä :D.Kiva, kun ajattelet, että usko Jumalaan voi olla niin voimallista, että se tekee ihmisestä jopa yli-ihmisen. Mutta nyt mun täytyy kyllä tipauttaa sut takaisin maan pinnalle. Ihmisiä me kaikki vaan ollaan, ja vielä syntisiä ihmisiä. Elämämme loppuun asti.
Haista 🥚🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Sinun parissasi?
Minä en ole kuulunut kirkkoon enää ainakaan 15 vuoteen enkä voi ymmärtää, miten joittenkin toisten halu kuulua ja maksaa siitä, voi hiertää joitain ihmisiä noin paljon. Jokaisen oma asia.En ole syntinen tai mitään muutakaan, kun en satuun uskokaan. Lol
Saduista en tiedä, mutta syntinen olet, vaikket sitä halua itsellesi myöntääkään.
Niin, uskovaisten satukirjan mukaan olen. En muuten, ja miksi sellainen turhake pitäisi myöntää? Oletko sinä sitten ikipuhdas epäjumala?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lta kysyisin, että mitä konsertteja käyt kirkossa ilmaiseksi kuuntelemassa?
Kirkko ja seurakunta järjestää erittäin harvoin ilmaisia konsertteja.
Kirkossa olevat joulukonsertitkin ovat maksullisia, väh. 30 euroa lippu.
Johtuen siitä, että esiintyjä se konsertin järjestää, hän vain vuokraa tilat kirkolta.
Samoin muut esiintymiset kirkoissa.
Eivät ne liput maksa ateisteille sen paremmin kuin uskovaisillekkaan.
Missä pakanallisissa rituaaleissa oikein käyt, jos ovat kerran maksullisia?
Vierailija kirjoitti:
hyvä hyvä ja pidetään suomi tasa valtana eikä kalifaattina kun pidetään huolto perimä uskonnosta eli kristin uskosta
nyt meni väärin, se on kali faatti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Sinun parissasi?
Niin, uskovaisten satukirjan mukaan olen. En muuten, ja miksi sellainen turhake pitäisi myöntää? Oletko sinä sitten ikipuhdas epäjumala?
Sinäkö haluaisit palvoa minua epäjumalana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että vielä löytyy uskovaisiakin, jotka haluavat tehdä sitä mikä on hyvää ja oikein.
Tukekaamme kirkkoamme.Hyvä on levittää siitä tietoa, että Jumala tuli ja tuosta vain napsautteli 6 päivän ajan sormiaan, ja "loi" aina jotain uutta ja 7 päivänä hän lepäsi.
Mitä hän seuraavalla viikolla teki? Otti ja lähti?Minä ainakin tiedän kun olen lukenut.
Noh, mitäs?
Kirjoita ja harkitse tarkkaan, että menee sanasta sanaan tarkasti.Miksi pitäisi olla sanasta sanaan tarkasti? Väitätkö tarkistavasi asian sitten itse sieltä Raamatusta? Osaathan sinäkin lukea, niin ole hyvä ja ota kirja kauniiseen käteen tai avaa nettiRaamattu. Siellä löytyy monta kohtaa, josta asiasta kerrotaan.
Hahhah, uskovainen joka "muistaa" kohdat mutta ei kykene niitä itse kuitenkaan tähän keskusteluun kirjoittamaan.
Ja niin, muistan tuon kohdan kun riparilta päntättiin asioita moneen kertaan. Entäs sitten? Se ei tarkoita, että kuuluisin kirkkoon tai uskoisin jumalaan. Uskonnoton ateistikin voi käydä ihan vaikka mielenkiintoisuuden takia riparin, vaikka konffista ei pystykään ilman kirkkoon liittymistä saamaan.No jos kerta tiedät, niin miksi vielä kyselet? Itse en ainakaan muista kaikkia kohtia, missä kerrotaan Jumalan tekemisistä 6. päivän jälkeen. Niitä on pitkin Raamattua. Se penäämäsi sanatarkka pänttääminen ei ole muutenkaan tarkoitus Raamattua lukiessa, vaan sen ymmärtäminen ja sisäistäminen.
En ole kysynyt mitään sinun riparistasi. Kiva kuitenkin, että kuuntelit siellä. Itse taas en muista siellä puhutuista asioista yhtään mitään. Meidän ripari oli aika pieni, mutta ei siellä muistaakseni tainnut olla yhtään uskovaista. Tosin tästä on se kakskyt vuotta, mutta varmasti nykyäänkin suurin osa riparin käyvistä ei ole uskovaisia.
Jos mulle ruikutetaan mun asenteesta ilmaista asiani, niin en kehuisi kyllä teitä muitakaan.
Sinä itse aloitit pätemällä takaisinpäin, kun laitoin vain yhden ainoan hikisen tekstin pätkän. Johan oli heti kamala järkytys sekin, ja piti tulla selittää "eikös sitä ja näin ja noin", vaikka tosiaan sinä et sitä muistanut.
Jos minunkin asenteessa vikaa, suosittelen sinullekin sitä peiliin katsomista.
Väittelyyn tarvitaan aina 2, eikä se vika ole pelkästään toisessa.
Jos viestini vetävät noin paljon tunteisiin, harkitsen keskittymään muuhun elämiseen kuin av palstalla sitäkin aikaa tuhlaamalla.
Lopetan keskustelun tosiaan kanssani tähän, koska minulla on pokkaa myöntää oma epätäydellisyys, ja sananvapaus.
Jos jotakin häiritsee mielipiteeni, se on ok. Ei tarvitse miellyttää, mutta ei me ateistit todellakaan siis olla teidän mitään p@sk@s@nkoja joille voitte suoltaa mitä vain. Kyllä te saatte samaa peliä meidän kanssamme harrastaa sitten aivan rauhassa iankaikkisuuteen.
Eipä tässä muuta, asiani tuli mulla loppuun sanotuksi.
Jos vielä jollain on nokan koputtamista, niin kannattaa tulla päin naamaa sanomaan jos pokkaa riittää. Jos ei riitä, olette pelkureita joilla äö ei ole sen suurempi kuin kellään muullakaan tällä arvon palstalla.
Moro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Sinun parissasi?
Sinäkö haluaisit palvoa minua epäjumalana :D
Olen ateisti jos et ole vieläkään sitä tajunnut. Sitä vain, että tuskin sinä olet mikään Arvon Satu-Jumalan korvike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Kylmä tosiasia on, jota uskovaiset eivät myönnä, niin päälle päin antavat todella fiksun vaikutelman, mutta ajan saatossa huomaat millainen hän oikeasti on.
Tarkoitan, että hän ei kykene tekemään kaikkien Raamatun oppejen mukaisesti. Teet jotain toista, se on toisesta pois.
Periaatteessa kaupassa havittelet, tai suorastaan ostat toisen omaisuutta, koska se on toisen tekemä ei sinun. Ja itse valmistaja saa todella pikkuriikkisen palkan tuotteen teosta. Mutta jos näin ei tehtäisi, raha ei pyöri markkinoilla ja monet ihmiset ovat ihan pulassa, koska esi. Kerrostalossa asuvan on todella hankala pyörittää omavaraisuutta.Miten kaupasta ostaminen liittyy tähän? Eihän ostaminen ole syntiä, varastaminen olisi syntiä.
Ihan kuule siten että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isänmaan petturit eroaa kirkosta.
Kyllä sylettää nämä musli***en kätyrit, kirkosta eroajat phyi phyi phyi
Lähetä viestisi Jussi Halla-aholle, kiitos
Eikös ne kirkon työntekijät ole juuri niitä, jotka näitä päänkatkojamuslimeja yrittää kaikin tavoin estää käännyttämästä Suomesta. Piilottelevat ym. Kirkko on siis suomalaisia ja kristittyjä vastaan toiminut. Tänään on jo melkein tuhat ihmistä päättänyt jättää puljun enkä yhtään ihmettele, kun moisesta isänmaan petturien joukosta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Kristinuskon keskeisin pyrkimys on tyttöjen ja naisten alistaminen. Sitä perinnettä haluat jatkaa?
Kirkossa vihityn parinkin avioliittosopimus on täysin maallinen juridinen sopimus eli se siitäkin kristilisyydestä.
Tunnettu tosiasia on että miehet elää tunteella ja naiset järjellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Ja niin hullua tai ehkä juuri sen mukaista niin ne ns uskovat elävät kuin siat pellossa. Tekevät kaikkea mahdollista pahaa mitä ikinä ehtivät ja ovat sitten muka kristillisiä. Hah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, mitäs?
Ja niin, muistan tuon kohdan kun riparilta päntättiin asioita moneen kertaan. Entäs sitten? Se ei tarkoita, että kuuluisin kirkkoon tai uskoisin jumalaan. Uskonnoton ateistikin voi käydä ihan vaikka mielenkiintoisuuden takia riparin, vaikka konffista ei pystykään ilman kirkkoon liittymistä saamaan.No jos kerta tiedät, niin miksi vielä kyselet? Itse en ainakaan muista kaikkia kohtia, missä kerrotaan Jumalan tekemisistä 6. päivän jälkeen. Niitä on pitkin Raamattua. Se penäämäsi sanatarkka pänttääminen ei ole muutenkaan tarkoitus Raamattua lukiessa, vaan sen ymmärtäminen ja sisäistäminen.
Jos mulle ruikutetaan mun asenteesta ilmaista asiani, niin en kehuisi kyllä teitä muitakaan.
Sinä itse aloitit pätemällä takaisinpäin, kun laitoin vain yhden ainoan hikisen tekstin pätkän. Johan oli heti kamala järkytys sekin, ja piti tulla selittää "eikös sitä ja näin ja noin", vaikka tosiaan sinä et sitä muistanut.
Jos minunkin asenteessa vikaa, suosittelen sinullekin sitä peiliin katsomista.
Väittelyyn tarvitaan aina 2, eikä se vika ole pelkästään toisessa.
Jos viestini vetävät noin paljon tunteisiin, harkitsen keskittymään muuhun elämiseen kuin av palstalla sitäkin aikaa tuhlaamalla.
Lopetan keskustelun tosiaan kanssani tähän, koska minulla on pokkaa myöntää oma epätäydellisyys, ja sananvapaus.
Jos jotakin häiritsee mielipiteeni, se on ok. Ei tarvitse miellyttää, mutta ei me ateistit todellakaan siis olla teidän mitään p@sk@s@nkoja joille voitte suoltaa mitä vain. Kyllä te saatte samaa peliä meidän kanssamme harrastaa sitten aivan rauhassa iankaikkisuuteen.
Eipä tässä muuta, asiani tuli mulla loppuun sanotuksi.
Jos vielä jollain on nokan koputtamista, niin kannattaa tulla päin naamaa sanomaan jos pokkaa riittää. Jos ei riitä, olette pelkureita joilla äö ei ole sen suurempi kuin kellään muullakaan tällä arvon palstalla.
Moro.
En kirjoittanut tuota ekaa kommenttia kirkon tukemisesta enkä kirjoittanut tuota "Minä ainakin tiedän kun olen lukenut".
Tässä nyt on ollut ainakin kaksi eri keskustelijaa sinun kanssasi. Se mihin minä aloin vastata oli se, kun tartuin tuohon sanatarkkaan vastaamiseen. Lähdit haukkumaan väärää puuta, kun minua kaikesta pahasta syyttelet, mutta toki kyllä provosoiduin sitten.
Jos se Jumalan sormien napsuttelu - viesti oli sinun mielestäsi asiallinen kysymys, niin... Ei, ei ollut. Valitettavasti näissä keskusteluissa päätee vanha viisaus: niin metsää vastaa kuin sinne huudetaan.
En ole syntinen tai mitään muutakaan, kun en satuun uskokaan. Lol