En aio erota kirkosta
Ei mulla ole väliä muutamalla satasella. Mielelläni käyn kuuntelemassa jonkun konsertin ilmaiseksi siitä hyvästä, että kirkkoja on.
Kommentit (115)
Ei ne mitään jäsenkorttia niissä ilmaiskonserteissa kysele.
Mukava nähdä tällainenkin lanka kaiken tuon "erotkaa tekin" pommituksen jälkeen miltä viime viikkoina ei ole voinut välttyä. Siunattua uutta vuotta teille kaikille! <3
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyhmä. Kaikki fiksut eroaa kirkosta.
Juuri näin.
Liberaali, jos jäät kirkkoon, muista äänestää kirkollisvaaleissa! Vähemmän möllejä vallassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä eroo. Kunhan et uskontoasi muille tuputa, on minulle aivan sama mihin uskot vai uskotko mihinkään.
Sama kommentti kuin aikoinaan heteromiehillä homoista: "sama se minulle, mitä tekevät ja kenen kanssa, kunhan eivät tule minua iskemään". Oot huvittava.
Elä ja anna elää on hieno periaate. Kirkkohan on perinteisesti tykännyt enemmän lyö lyötyä -meiningistä, joten ei ihme, että sinua huvittaa.
Jos yhtään miettii, mitä kaikkea noiden sanojen taakse silloin aikanaan sisältyi, rivien väliin, niin ei kukaan niitä ylistäisi hienoiksi sanoiksi.
En eroa minäkään. Haluan kuulua kirkkoon vaikkei se täydellinen olekaan.
Kunhan korona on ohi menen taas kirkon tilaisuuksiin mukaan. Tämä vuosi on siksikin ollut niin vaikea kun kirkkoon ei ole päässyt kuten ennen. Ehkä sitä tämän jälkeen osaakin arvostaa enemmän.
Minä haluaisin mieluummin erota kunnasta, koska se ei ikinä tee niitä päätöksiä, mitä minä toivoisin ja käyttää minun verorahojani typeriin hankkeisiin. Ei auta, vaikka ketä sinne päättäjiin äänestäisi, virkamiehet tekee täysin älyttömiä ehdotuksia jotka sitten valtuusto ja hallitus siunaa. Tässäkin kunnassa on laitettu rahaa niin järkyttävän pohjattomiin kaivoihin, että ei voi ihminen ymmärtää. Nytkin ollaan kunnassa ison asian äärellä, ja taas näyttää siltä, että mennäänpä yli siitä, mistä aita on matalin eikä ajatella tulevaisuutta hetken pätkää. Järjen ääntä käyttää vain jokunen päättäjä, jonka ääni hukkuu näitten enemmistön edustajien tyhmyyteen. Olen laskenut, kuinka paljon kunta on syytänyt rahaa kaikenlaisiin matkoihin ja ulkopuolisiin konsultteihin ja kalliisiin suunnittelijoihin viimeisen kymmenen vuoden aikana, se on mielettömän iso summa. Ja tulos täysi nolla. Mihinkään ne ei ole johtaneet.
Mutta minä en voi erota muuten kuin muuttamalla toiseen kuntaan, jossa tehdään samoja virheitä samojen kaavojen mukaisesti.
Kirkkoon kuulun ja olen seurannut hyvinkin tarkasti sen toimintaa tässä omassa pitäjässäni. Se on toiminut mallikelpoisesti. Siellä on itse asiassa osa samoja päättäjiä, kuin kunnassakin, mutta silti siellä osataan tehdä asiat oikein, joku kirkon luonteesta ilmeisesti vaikuttaa siihenkin, ei mässätä ihmisten rahoilla. Seurakuntalaisille tarjotaan joka viikko ilmaista toimintaa, ohjelmaa ja arvokasta sielunhoitoa. Vanhan äitini luona käy diakoniatyöntekijä säännöllisesti. äiti ihan odottaa näitä hetkiä. Olen sitä mieltä, että tästä kannattaa omalla veropanoksellaan pitää kiinni. Kirkko tekee hirveän paljon sitä työtä, mistä sanotaan, että vasen käsi ei näe, mitä oikea tekee. Se on oikea periaate, mutta ehkä toimii siinä mielessä itseään vastaan. että iso osa ihmisistä luulee kirkon toiminnan olevan vain oman oamisuuden kartuttamista ja syntisten haukkumista ja tuomitsemista.
En ole tällaisia tuomiosaarnoja tai -sääntöjä kuullut kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä erosin aikaa sitten mutten todellakaan sen veron takia. Pieniä summia moiset.
Minä erosin juurikin rahan takia. Minulle minulle 150 €/kk on ihan merkittävä summa.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Sama se mulle kuka kuuluu kirkkoon, tai onko kuulumatta kunhan satu-uskontoaan mulle tuputa.
Itse erosin ihan periaatteesta, että en usko kirkon sanomaan ja Raamattuun.
En halua rahoittaa kirkkoa maksamalla jotain veroa. Ja olisi mulla se vero varaa maksaa, mutta pitkä penni vuodessa jonka voi joko säästää tai käyttää johonkin mikä on oikeasti tarpeellista. Esimerkiksi lahjoitan ennemmin suoraan hyväntekeväisyyteen, en tarvitse siinä kirkkoa vetämässä välistä.
Sekä se, että se on todella todella vähän kun käytän muitakaan kirkon palveluja.
Miksi siis haluaisin rahoittaa instituutiota? Siksi että se on "tapa"?
No elä perkele eroa. Emmiekään meinaa erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä eroo. Kunhan et uskontoasi muille tuputa, on minulle aivan sama mihin uskot vai uskotko mihinkään.
Eihän täällä tuputetakaan kristinuskoa jatkuvasti kuten "Liity kirkkoon", "moni liittyi taas kirkkoon" yötä päivää viikkokausia. Samaa ei voi sanoa toisesta osapuolesta...
Itsekin aion pysyä kirkossa koko elämäni, en ole erityisen uskonnollinen mutta se on suomalainen ja länsimaalainen perinne ja yhteiskunta perustuu kristillisiin arvoihin, en halua näiden arvojen unohtuvan.
M32
Nimenomaan. Kirkkoon kuulumattomat kaikista ärsyttävimpiä uskomuksensa tuputtajia tänä päivänä. Pahempia kuin jehovat aikoinaan.
Ja entisestään pahempia ovat nämä jotka aina a etsivät niitä keitä syyttää joistakin asioista. Jotta itse ette olisi niitä "pahimpia" voisitteko painua sinne kirkkoon e pitämään mölyt mahassa ne? Vaikka en kaunistele ateistien tapaa ilmaista asioita, en voi kieltää etteikö silti yhtälailla uskovaisistakin niitä pösilöitä löytyisi. Muuten valehtelisin, ja pahasti. Ja eikös Jumalakin käske rakastamaan lähimmäistään, vaikka se ois kuinka tyhmä tyyppi? Käytännössä siis voitte toimia toisin, kuin joku toinen. Jos joku lähtee johonkin p@sk@@n mukaan, ei silti teidän tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Liberaali, jos jäät kirkkoon, muista äänestää kirkollisvaaleissa! Vähemmän möllejä vallassa :)
Tämän alapeukuista näkee hyvin palstan uskisten möllijakauman.
Vierailija kirjoitti:
No elä perkele eroa. Emmiekään meinaa erota.
Se mikä itseesi liittyy, ei liity toiseen. Jokainen tekee itse oman päätöksensä ilman, että sinun tarvitsee olla heti yrittämässä vetää lisää köyttä samaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on varmaan kerrassaan tyytyväinen, että loi sinut mölljakaumaan.
(sarkastista naurua)
Vierailija kirjoitti:
Sama se mulle kuka kuuluu kirkkoon, tai onko kuulumatta kunhan satu-uskontoaan mulle tuputa.
Itse erosin ihan periaatteesta, että en usko kirkon sanomaan ja Raamattuun.
En halua rahoittaa kirkkoa maksamalla jotain veroa. Ja olisi mulla se vero varaa maksaa, mutta pitkä penni vuodessa jonka voi joko säästää tai käyttää johonkin mikä on oikeasti tarpeellista. Esimerkiksi lahjoitan ennemmin suoraan hyväntekeväisyyteen, en tarvitse siinä kirkkoa vetämässä välistä.
Sekä se, että se on todella todella vähän kun käytän muitakaan kirkon palveluja.
Miksi siis haluaisin rahoittaa instituutiota? Siksi että se on "tapa"?
Joku uskisko siellä taas alapeukuttaa, kun kommentti ei taas satu miellyttämään tarpeeksi, jotta saisi aivo-org as me ja?
Se on hyvä, että vielä löytyy uskovaisiakin, jotka haluavat tehdä sitä mikä on hyvää ja oikein.
Tukekaamme kirkkoamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on varmaan kerrassaan tyytyväinen, että loi sinut mölljakaumaan.
(sarkastista naurua)
Pienellä trollauksella ketju pysyy ylhäällä. Monta tuntia aikaa erota, se on teko vapauden puolesta :)
Tiede on "uskontoni" , ja olen kiitollinen siitä ateisteille.
Ap on tyhmä. Kaikki fiksut eroaa kirkosta.