En aio erota kirkosta
Ei mulla ole väliä muutamalla satasella. Mielelläni käyn kuuntelemassa jonkun konsertin ilmaiseksi siitä hyvästä, että kirkkoja on.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että vielä löytyy uskovaisiakin, jotka haluavat tehdä sitä mikä on hyvää ja oikein.
Tukekaamme kirkkoamme.
Hyvä on levittää siitä tietoa, että Jumala tuli ja tuosta vain napsautteli 6 päivän ajan sormiaan, ja "loi" aina jotain uutta ja 7 päivänä hän lepäsi.
Mitä hän seuraavalla viikolla teki? Otti ja lähti?
Vierailija kirjoitti:
Isänmaan petturit eroaa kirkosta.
Sun ajatustavan mukaan niitä ois n. 2 milj. Sillä n. 3 milj kuuluu kirkkoon.
Pitäisikö siis tästäkin aloittaa sota? Vähän tasoitusta sinnekkin puolelle, lol...
MUTTA KUN RAAMATTU SANOO TÄTÄ JA SITÄ, JOTEN EHEIIII.
Vierailija kirjoitti:
Sano tuo Ranskassa, sulle nauretaan. Liberté, égalité, fraternité🗼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäis sanoa? Ei me ranskalaisia olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siel on vähän eri meininki, ku täällä takapajulassa jossa on pelkkiä juntteja.
Täällä on sellainen meininki, että joko ollaan hiiren hiljaa tai sitten nyrkit ja kirosanat lentelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama se mulle kuka kuuluu kirkkoon, tai onko kuulumatta kunhan satu-uskontoaan mulle tuputa.
Itse erosin ihan periaatteesta, että en usko kirkon sanomaan ja Raamattuun.
En halua rahoittaa kirkkoa maksamalla jotain veroa. Ja olisi mulla se vero varaa maksaa, mutta pitkä penni vuodessa jonka voi joko säästää tai käyttää johonkin mikä on oikeasti tarpeellista. Esimerkiksi lahjoitan ennemmin suoraan hyväntekeväisyyteen, en tarvitse siinä kirkkoa vetämässä välistä.
Sekä se, että se on todella todella vähän kun käytän muitakaan kirkon palveluja.
Miksi siis haluaisin rahoittaa instituutiota? Siksi että se on "tapa"?Joku uskisko siellä taas alapeukuttaa, kun kommentti ei taas satu miellyttämään tarpeeksi, jotta saisi aivo-org as me ja?
Ottaako noin koville, että se oma kommentti ei saanutkaan pelkkiä yläpeukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
This is good point!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sylettää nämä musli***en kätyrit, kirkosta eroajat phyi phyi phyi
Minä taas mietin eroaisinko kirkosta ja liittyisin helluntaiseurakuntaan? Kirkko on osin luopunut Sanasta tai ainakin niin liberaali että menee raamatun vääristelyn puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
This is good point!
This is bad English :’(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama se mulle kuka kuuluu kirkkoon, tai onko kuulumatta kunhan satu-uskontoaan mulle tuputa.
Itse erosin ihan periaatteesta, että en usko kirkon sanomaan ja Raamattuun.
En halua rahoittaa kirkkoa maksamalla jotain veroa. Ja olisi mulla se vero varaa maksaa, mutta pitkä penni vuodessa jonka voi joko säästää tai käyttää johonkin mikä on oikeasti tarpeellista. Esimerkiksi lahjoitan ennemmin suoraan hyväntekeväisyyteen, en tarvitse siinä kirkkoa vetämässä välistä.
Sekä se, että se on todella todella vähän kun käytän muitakaan kirkon palveluja.
Miksi siis haluaisin rahoittaa instituutiota? Siksi että se on "tapa"?Joku uskisko siellä taas alapeukuttaa, kun kommentti ei taas satu miellyttämään tarpeeksi, jotta saisi aivo-org as me ja?
Ottaako noin koville, että se oma kommentti ei saanutkaan pelkkiä yläpeukkuja?
Uskis Uskis Uskis, lol lol. Mä en oo mistään suuttunut. Ei kaikki liity heti hermostumisen, tms. Asioista saa heittää vitsiä, ja puhua suoraan. Ei tarvii suuttua siitä.
En minäkään eroa kirkosta. Olen agnostikko. kirkko tekee paljon hyvää työtä lasten ja vähempiosaisten kanssa. Olkoon se n. 300€/vuosi minun hyväntekeväisyyttä. Menee konkreettiseen paikkaan ja kotimaahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
This is good point!
This is bad English :’(
You are impostor.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä eroo. Kunhan et uskontoasi muille tuputa, on minulle aivan sama mihin uskot vai uskotko mihinkään.
Eihän täällä tuputetakaan kristinuskoa jatkuvasti kuten "Liity kirkkoon", "moni liittyi taas kirkkoon" yötä päivää viikkokausia. Samaa ei voi sanoa toisesta osapuolesta...
Itsekin aion pysyä kirkossa koko elämäni, en ole erityisen uskonnollinen mutta se on suomalainen ja länsimaalainen perinne ja yhteiskunta perustuu kristillisiin arvoihin, en halua näiden arvojen unohtuvan.
M32
Kai sitten noudatat niitä kirkon oppeja?
Vierailija kirjoitti:
En minäkään eroa kirkosta. Olen agnostikko. kirkko tekee paljon hyvää työtä lasten ja vähempiosaisten kanssa. Olkoon se n. 300€/vuosi minun hyväntekeväisyyttä. Menee konkreettiseen paikkaan ja kotimaahan.
Konkreettinen paikka on siis sellainen, että pakan välistä koitetaan vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä eroo. Kunhan et uskontoasi muille tuputa, on minulle aivan sama mihin uskot vai uskotko mihinkään.
Eihän täällä tuputetakaan kristinuskoa jatkuvasti kuten "Liity kirkkoon", "moni liittyi taas kirkkoon" yötä päivää viikkokausia. Samaa ei voi sanoa toisesta osapuolesta...
Itsekin aion pysyä kirkossa koko elämäni, en ole erityisen uskonnollinen mutta se on suomalainen ja länsimaalainen perinne ja yhteiskunta perustuu kristillisiin arvoihin, en halua näiden arvojen unohtuvan.
M32
Kai sitten noudatat niitä kirkon oppeja?
Kylmä tosiasia on, jota uskovaiset eivät myönnä, niin päälle päin antavat todella fiksun vaikutelman, mutta ajan saatossa huomaat millainen hän oikeasti on.
Tarkoitan, että hän ei kykene tekemään kaikkien Raamatun oppejen mukaisesti. Teet jotain toista, se on toisesta pois.
Periaatteessa kaupassa havittelet, tai suorastaan ostat toisen omaisuutta, koska se on toisen tekemä ei sinun. Ja itse valmistaja saa todella pikkuriikkisen palkan tuotteen teosta. Mutta jos näin ei tehtäisi, raha ei pyöri markkinoilla ja monet ihmiset ovat ihan pulassa, koska esi. Kerrostalossa asuvan on todella hankala pyörittää omavaraisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että vielä löytyy uskovaisiakin, jotka haluavat tehdä sitä mikä on hyvää ja oikein.
Tukekaamme kirkkoamme.Hyvä on levittää siitä tietoa, että Jumala tuli ja tuosta vain napsautteli 6 päivän ajan sormiaan, ja "loi" aina jotain uutta ja 7 päivänä hän lepäsi.
Mitä hän seuraavalla viikolla teki? Otti ja lähti?
Minä ainakin tiedän kun olen lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkreettinen paikka on siis sellainen, että pakan välistä koitetaan vetää.
Mitähän tällä tarkoitetaan?
-eri