Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En aio erota kirkosta

Vierailija
31.12.2020 |

Ei mulla ole väliä muutamalla satasella. Mielelläni käyn kuuntelemassa jonkun konsertin ilmaiseksi siitä hyvästä, että kirkkoja on.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto on ihan vi tun typerää.

Niin on, eikä uskovaiset välttis mene _kaikkien_ ohjeiden mukaisesti.

Esimerkiksi mollaavat ateisteja, vaikka Raamatun sanoman tarkoitus on levittää rakkautta jopa vihollisia vastaan.

Jos joku uskis tulee sanomaan tyylillä "ateistitkin tekevät niin ja näin", niin entäs sitten? Te teette päinvastoin mitä Raamattu sanoo.

Te itse sorrutte vihaan, mihin Raamattu taas ei käske sortumaan. Olette siis hyvin kaksinaamaista porukkaa.

Olette olevinanne Jumalan kanssa kulkijoita, mutta samalla itsette "kulkemaan jumalattomien tavoin". Eikös Raamatussa lue "Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.".

Vierailija
62/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä eroo. Kunhan et uskontoasi muille tuputa, on minulle aivan sama mihin uskot vai uskotko mihinkään.

Eihän täällä tuputetakaan kristinuskoa jatkuvasti kuten "Liity kirkkoon", "moni liittyi taas kirkkoon" yötä päivää viikkokausia. Samaa ei voi sanoa toisesta osapuolesta...

Itsekin aion pysyä kirkossa koko elämäni, en ole erityisen uskonnollinen mutta se on suomalainen ja länsimaalainen perinne ja yhteiskunta perustuu kristillisiin arvoihin, en halua näiden arvojen unohtuvan.

M32

Kai sitten noudatat niitä kirkon oppeja?

Eihän siellä mitään tuollaisia vaatimuksia ole. Ihmeen koville joillekkin näyttää ottavan se, että ventovieraat ihmiset haluavat maksaa _omista_ rahoistaan kirkollisveroa ja siten tukea myös kristillisten perinteiden ja arvojen säilymistä Suomessa.

Sinun logiikkasi mukaan, jos kerta kirkkoon kuuluvan pitää myös elää kirkon oppien mukaan, niin silloinhan kirkkoon kuulumattomat, eli tässä yhteydessä suoraan sanoen ateistit, elävät kuin siat pellossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään eroa kirkosta. Olen agnostikko. kirkko tekee paljon hyvää työtä lasten ja vähempiosaisten kanssa. Olkoon se n. 300€/vuosi minun hyväntekeväisyyttä. Menee konkreettiseen paikkaan ja kotimaahan.

Konkreettinen paikka on siis sellainen, että pakan välistä koitetaan vetää.

Mitähän tällä tarkoitetaan?

-eri

En ruve miettimään puolestasi, sorry.

Vierailija
64/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä, että vielä löytyy uskovaisiakin, jotka haluavat tehdä sitä mikä on hyvää ja oikein.

Tukekaamme kirkkoamme.

Hyvä on levittää siitä tietoa, että Jumala tuli ja tuosta vain napsautteli 6 päivän ajan sormiaan, ja "loi" aina jotain uutta ja 7 päivänä hän lepäsi.

Mitä hän seuraavalla viikolla teki? Otti ja lähti?

Minä ainakin tiedän kun olen lukenut.

Noh, mitäs?

Kirjoita ja harkitse tarkkaan, että menee sanasta sanaan tarkasti.

Vierailija
65/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä eroo. Kunhan et uskontoasi muille tuputa, on minulle aivan sama mihin uskot vai uskotko mihinkään.

Eihän täällä tuputetakaan kristinuskoa jatkuvasti kuten "Liity kirkkoon", "moni liittyi taas kirkkoon" yötä päivää viikkokausia. Samaa ei voi sanoa toisesta osapuolesta...

Itsekin aion pysyä kirkossa koko elämäni, en ole erityisen uskonnollinen mutta se on suomalainen ja länsimaalainen perinne ja yhteiskunta perustuu kristillisiin arvoihin, en halua näiden arvojen unohtuvan.

M32

Eihän siellä mitään tuollaisia vaatimuksia ole. Ihmeen koville joillekkin näyttää ottavan se, että ventovieraat ihmiset haluavat maksaa _omista_ rahoistaan kirkollisveroa ja siten tukea myös kristillisten perinteiden ja arvojen säilymistä Suomessa.

Sinun logiikkasi mukaan, jos kerta kirkkoon kuuluvan pitää myös elää kirkon oppien mukaan, niin silloinhan kirkkoon kuulumattomat, eli tässä yhteydessä suoraan sanoen ateistit, elävät kuin siat pellossa.

Käsky 8.

Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Millä oikeudella tuomitset kaikki ateistit yhden ihmisen takia? On siinäkin uskovainen.

Vierailija
66/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, nyt ne on konsertit. Viimeksi oli hyväntekeväisyys. Joku "pysy kirkossa"- kampanja menossa?

Vierailija
67/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Sinä uskis valitettavasti istut nyt pilkkaajien parissa.

Vierailija
68/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi mollaavat ateisteja, vaikka Raamatun sanoman tarkoitus on levittää rakkautta jopa vihollisia vastaan.

Jos joku uskis tulee sanomaan tyylillä "ateistitkin tekevät niin ja näin", niin entäs sitten? Te teette päinvastoin mitä Raamattu sanoo.

Te itse sorrutte vihaan, mihin Raamattu taas ei käske sortumaan. Olette siis hyvin kaksinaamaista porukkaa.

Olette olevinanne Jumalan kanssa kulkijoita, mutta samalla itsette "kulkemaan jumalattomien tavoin". Eikös Raamatussa lue "Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.".

"Raamatun sanoman tarkoitus on levittää rakkautta jopa vihollisia vastaan."

Kerrotko vähän lisää tästä :D.

Kiva, kun ajattelet, että usko Jumalaan voi olla niin voimallista, että se tekee ihmisestä jopa yli-ihmisen. Mutta nyt mun täytyy kyllä tipauttaa sut takaisin maan pinnalle. Ihmisiä me kaikki vaan ollaan, ja vielä syntisiä ihmisiä. Elämämme loppuun asti.

Vierailija
69/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, nyt ne on konsertit. Viimeksi oli hyväntekeväisyys. Joku "pysy kirkossa"- kampanja menossa?

:DDDDDDDDD

Musta tuntuu, että tämä "kampanja" on sitten vuoden läpi käynnissä.

Vierailija
70/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isänmaan petturit eroaa kirkosta.

Kuten suosikkipoliitikko JH-A?

Vierailija
71/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isänmaan petturit eroaa kirkosta.

Kyllä sylettää nämä musli***en kätyrit, kirkosta eroajat phyi phyi phyi

Lähetä viestisi Jussi Halla-aholle, kiitos

Vierailija
72/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroasin heti jos voisin. Valitettavasti en ole koskaan kuulunut mihinkään uskontoon.

Vierailija
73/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaito karttuu ja jäämme alakynteen. Onneksi en ole enää näkemässä ja kuulemassa jälkiviisaita ajatuksia kurjuudesta, jonka itse loitte. Suu suppuun ja katse menneeseen.

Vierailija
74/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Sinä uskis valitettavasti istut nyt pilkkaajien parissa.

Sinun parissasi?

Minä en ole kuulunut kirkkoon enää ainakaan 15 vuoteen enkä voi ymmärtää, miten joittenkin toisten halu kuulua ja maksaa siitä, voi hiertää joitain ihmisiä noin paljon. Jokaisen oma asia.

Vierailija
75/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Käsky 8.

Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Millä oikeudella tuomitset kaikki ateistit yhden ihmisen takia? On siinäkin uskovainen.

Nonnii, nyt siellä ollaan tuomitsemassa "tuomitsemisesta"...

Luepa vielä se kappale. Se alkaa näin "sinun logiikkasi mukaan..." ja jatkuu näin "jos kerta... Niin silloin...".

Ja ihan vain sivuhuomautuksena tässä, en kuulu itsekään kirkkoon. Mutta sinähän halusitkin vain päästä itse tuomitsemaan, eikö vain?

Vierailija
76/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä, että vielä löytyy uskovaisiakin, jotka haluavat tehdä sitä mikä on hyvää ja oikein.

Tukekaamme kirkkoamme.

Hyvä on levittää siitä tietoa, että Jumala tuli ja tuosta vain napsautteli 6 päivän ajan sormiaan, ja "loi" aina jotain uutta ja 7 päivänä hän lepäsi.

Noh, mitäs?

Miksi pitäisi olla sanasta sanaan tarkasti? Väitätkö tarkistavasi asian sitten itse sieltä Raamatusta? Osaathan sinäkin lukea, niin ole hyvä ja ota kirja kauniiseen käteen tai avaa nettiRaamattu. Siellä löytyy monta kohtaa, josta asiasta kerrotaan.

Vierailija
77/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Raamatun sanoman tarkoitus on levittää rakkautta jopa vihollisia vastaan."

Kerrotko vähän lisää tästä :D.

Kiva, kun ajattelet, että usko Jumalaan voi olla niin voimallista, että se tekee ihmisestä jopa yli-ihmisen. Mutta nyt mun täytyy kyllä tipauttaa sut takaisin maan pinnalle. Ihmisiä me kaikki vaan ollaan, ja vielä syntisiä ihmisiä. Elämämme loppuun asti.

Otetaanpa vertauskuva.

Eräs mt-ongelmainen alkaa kohdistaa sinuun kiusaamista.

Sekä fyysistä, että henkistä.

Eräänä päivänä kyllästyt, ja hakkaat hänet, koska olet aivan rikki kyseisen ihmisen tekojen jälkeen.

Vihdoinkin asia lähtee ulkopuolisen ihmisen ansiosta eteenpäin, ja kiusaamisesi loppui. Sinulle jäi silti valtava tuska ja häpeä vaikkei se sinun syysi ollut. Käsittelet asiaa vuosia terapeutilla.

Vuosien päästä kiusaaja tulee ovesi taakse.

Hän pahoittelee sitä mitä sinulle aiheutti, ja ei odota sinun ikinä antavan anteeksi. Hän muistuttaa kuitenkin, mistä se kiusaamisen purkaantui ja miksi hän sai hyvää oloa siitä.

Mietit pari päivää asiaa, ja otat häneen yhteyttä, sillä päätät uskaltaa anteeksi ja päästää irti menneestä ja antaa mahdollisuuden teidän olla parempia toisillenne, ja jatkossa olette hyviä ystäviä.

Päätit tässä asiassa olla se vahva, ja antaa anteeksi ja rakastaa ihmistä joka sinua kohtaan on tehnyt väärin.

Ethän sinäkään vuosia toivo, että joku inhokki tyyppi kuolee, kun et itse sen parempi satu ikinä olemaan etkä tulemaan?

Periaatteessa olette silti ja aina samalla viivalla, koska voitte kuitenkin ryhdistäytyä ja jatkaa eteenpäin, näin toisin sanoen.

Vierailija
78/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään eroa kirkosta. Olen agnostikko. kirkko tekee paljon hyvää työtä lasten ja vähempiosaisten kanssa. Olkoon se n. 300€/vuosi minun hyväntekeväisyyttä. Menee konkreettiseen paikkaan ja kotimaahan.

-eri

Veikkaan, että et olisi edes keksinyt mitään vastausta tai perustetta täysin hatusta heittämällesi syytökselle.

Vierailija
79/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukekaamme kirkkoamme.

Noh, mitäs?

Miksi pitäisi olla sanasta sanaan tarkasti? Väitätkö tarkistavasi asian sitten itse sieltä Raamatusta? Osaathan sinäkin lukea, niin ole hyvä ja ota kirja kauniiseen käteen tai avaa nettiRaamattu. Siellä löytyy monta kohtaa, josta asiasta kerrotaan.

Hahhah, uskovainen joka "muistaa" kohdat mutta ei kykene niitä itse kuitenkaan tähän keskusteluun kirjoittamaan.

Ja niin, muistan tuon kohdan kun riparilta päntättiin asioita moneen kertaan. Entäs sitten? Se ei tarkoita, että kuuluisin kirkkoon tai uskoisin jumalaan. Uskonnoton ateistikin voi käydä ihan vaikka mielenkiintoisuuden takia riparin, vaikka konffista ei pystykään ilman kirkkoon liittymistä saamaan.

Vierailija
80/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Veikkaan, että et olisi edes keksinyt mitään vastausta tai perustetta täysin hatusta heittämällesi syytökselle.

Voi voi raukkaa