Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En aio erota kirkosta

Vierailija
31.12.2020 |

Ei mulla ole väliä muutamalla satasella. Mielelläni käyn kuuntelemassa jonkun konsertin ilmaiseksi siitä hyvästä, että kirkkoja on.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä hyvä ja pidetään suomi tasa valtana eikä kalifaattina kun pidetään huolto perimä uskonnosta eli kristin uskosta

Vierailija
2/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sinulle suotakoon.

Olen eronnut jo vuosia sitten ja nämäkin säästetyt eurot tuottavat minulle lisää tuloa kuukausittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä eroo. Kunhan et uskontoasi muille tuputa, on minulle aivan sama mihin uskot vai uskotko mihinkään.

Vierailija
4/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkipiispa kiittää ja skoolaa.

Vierailija
5/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä eroo. Kunhan et uskontoasi muille tuputa, on minulle aivan sama mihin uskot vai uskotko mihinkään.

Eihän täällä tuputetakaan kristinuskoa jatkuvasti kuten "Liity kirkkoon", "moni liittyi taas kirkkoon" yötä päivää viikkokausia. Samaa ei voi sanoa toisesta osapuolesta...

Itsekin aion pysyä kirkossa koko elämäni, en ole erityisen uskonnollinen mutta se on suomalainen ja länsimaalainen perinne ja yhteiskunta perustuu kristillisiin arvoihin, en halua näiden arvojen unohtuvan.

M32

Vierailija
6/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin aikaa sitten mutten todellakaan sen veron takia. Pieniä summia moiset.

Vierailija
7/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä tuputetakaan kristinuskoa jatkuvasti kuten "Liity kirkkoon", "moni liittyi taas kirkkoon" yötä päivää viikkokausia. Samaa ei voi sanoa toisesta osapuolesta...

Itsekin aion pysyä kirkossa koko elämäni, en ole erityisen uskonnollinen mutta se on suomalainen ja länsimaalainen perinne ja yhteiskunta perustuu kristillisiin arvoihin, en halua näiden arvojen unohtuvan.

M32

Avioliitto ei aikoinaan edes ollut kirkollinen juttu, kunnes se sitten oliko se Roomassa päätti omia jsen itselleen ja päätettäväkseen.

Moni asia ei siis ole kirkon takia perinne, vaikka kirkko asioita onkin ominut itselleen. 

Vierailija
8/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun pidät aihetta esillä kuitenkin :)

Ranskassa kirkko ja valtio erotettiin jo satoja vuosia sitten ja maa onkin sananvapauden ja kulttuurin kirkkaimpia tähtiä.

Tänään on hyvä päivä erota!

Vierailija
9/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Nimenomaan. Kirkkoon kuulumattomat kaikista ärsyttävimpiä uskomuksensa tuputtajia tänä päivänä. Pahempia kuin jehovat aikoinaan.

Vierailija
10/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkonen... olen ollut 26v kirkosta eroneena, joten hyvin on tullut säästettyä!

Vierailija
11/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hami kun en voi nyt erota koska olen eronnut jo vuosia sitten...

Vierailija
12/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kommentti kuin aikoinaan heteromiehillä homoista: "sama se minulle, mitä tekevät ja kenen kanssa, kunhan eivät tule minua iskemään". Oot huvittava.

Vierailija
13/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi kuussa 16 v! Erosin periaatesyistä, mutta säästö on plussaa sekin.

Vierailija
14/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja itse et ole edes huomannut koko säästöä! Hukkaan meni nekin "säästöt".

Vierailija
15/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa vaan ne ateistit tuputtaa agendaansa enemmän.

Vierailija
16/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kommentti kuin aikoinaan heteromiehillä homoista: "sama se minulle, mitä tekevät ja kenen kanssa, kunhan eivät tule minua iskemään". Oot huvittava.

Elä ja anna elää on hieno periaate. Kirkkohan on perinteisesti tykännyt enemmän lyö lyötyä -meiningistä, joten ei ihme, että sinua huvittaa.

Vierailija
17/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on oma asiasi. Kuka eroo , kuka ei.

Ketä kiinnostaa.

Minä EN EROA ! Uskonto on minussa ja minä uskossa.

Muut teköö mitä lystää.

Vierailija
18/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity takaisin pysytään yhdessä !

Vierailija
19/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän erilainen mut YouTube My redeemer lives , Nicole c.mullen .

Vierailija
20/115 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Avioliitto ei aikoinaan edes ollut kirkollinen juttu, kunnes se sitten oliko se Roomassa päätti omia jsen itselleen ja päätettäväkseen.

Moni asia ei siis ole kirkon takia perinne, vaikka kirkko asioita onkin ominut itselleen. 

Miten avioliitto liittyi tuohon lainattuun kommenttiin?

Ja perinteitähän muodostuu aikojen saatossa. Eivät ne ole olleet olemassa samanlaisina alusta asti ikuisesti ja vain täällä ja tässä maassa. Se, että perinne on jotenkin muovautunut ajan kuluessa tai tullut alunperin satoja vuosia aikaisemmin jostain muualta, ei tee siitä yhtään vähempää perinnettä.

Eihän Suomikaan ole ollut aina Suomi tai suomalainen, joten sinun logiikallasi pitäisi laskea suomalaisiksi perinteiksi vain ne, jotka ovat syntyneet alkujaankin vain Suomessa ja Suomen itsenäisyyden aikana.