Miten Posti on voinut vajota näin alas?
Palvelut on mitä sattuu, paketteja ei tuoda perille vaikka pitäisi, vaan kuskataan johonkin kauas noudettavaksi.
Laitoin noutopisteen olemattomasta kapasiteetista palautetta, kun ensin löysin jonkun paikan mihin laittaa. Vastauksena tuli viikkojen päästä ”voi harmi, toivottavasti tilanne jatkossa paranee”. 😂
Miten ihmeessä se muka joskus paranee, jos Posti ei tee mitään toimenpiteitä? 🤬
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, NIINPÄ NIIN... Nyt vielä kysyn uudestaan ja pistä korvat hörölle: OLETKO SIIS AIVAN VARMA NYT IHAN OIKEASTI, Että puhut POSTISTA etkä MATKAHUOLLOSTA?!? Ne eivät ole SAMA ASIA, ymmärrätkö??? Eivät poliisit ja vartijatkaan ole sama asia, vai luuletko kenties niin? Tai kokki ja leipuri sama asia?!?
HUOKAUS..............
T: Ex-Postiukko
Jos viesteissä, paketissa ja noutopisteessä lukee kaikissa POSTI, niin voiko se olla silloin jonkun muun paketti ja palvelu?
Tämän ex-postiukon mielestä kyllä voi. Me vain aina luemme väärin ja haukumme täydellisesti toimivaa POSTIA ihan turhaan, kun kyseessä onkin joka kerta ollut MATKAHUOLTO.
Vierailija kirjoitti:
Moikkuli! Kiitti palarista! Mennään yhdessä puuhastellen kohti toimivampaa huomista, eiks je, kaveripohjalta! Puuhaillen :) t posti <3
Sä tilaat, mä hukkaan! Puuhastellen yhdessä <3
Postilla kesti 22 päivää tuoda paketti Helsinki-Vantaalta Tampereelle. Ymmärrän että ajat ovat kiireiset mutta...
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli noutopisteeseen lähetys nimeltään pikkupaketti, jonka päällä lukee ”jaetaan päiväpostissa”. Netin seurantatiedoissa lukee, että ”este jakelussa, kulku estynyt tms.”, vaikka olin kyseiseen aikaan kotona eikä meillä ole mitään esteitä.
Tämä tuntuu olevan nykyisin yleinen toimintatapa muuallakin, ei ainoastaan postissa.
Monet kuljetusfirmatkin toimivat niin, että ei edes yritetä toimittaa, vaan laitetaan järjestelmään merkintä “asiakasta yritetty tavoittaa” vaikka ei ole edes yritetty.
Sitten asiakaspalvelija vänkää, että järjestelmämme mukaan teitä on yritetty tavoittaa, vaikka puhelimesta näkee, että minkäänlaista soittoa ei ole tullut (eikä sähköpostia).
Tein postille reklamaation 18.11. eipä ole kuulunut mitään. Lähettämäni paketti palautui, koska vastaanottajalle ei mennyt paperista saapumisilmoitusta. Jouduin lunastamaan paketin takaisin ja maksamaan uudet lähetyskulut.
Vierailija kirjoitti:
Posti on menetetty tapaus, pitäisi suosia muita kuljetusfirmoja,
Virkamaisia työpaikkoja ei haluttaisi menettää. Nykyisen kaltainen postijärjestelmä loppuu.
Suomessa on vahvat virkatasoiset kyykytysperinteet ja valtiotason kansaa halveksiva ilmapiiri.
Kirjepostin merkitys vähenee, joten sen osuus hiipuu. Taantunut valtio on hidasliikkeinen.
Tulevaisuus on pakettien. Postin pitäisi saada pakettikäsittelyyn joustavuutta. Mutta keisarivallan tasoisessa maassa ei voi. Valtion tehtävä on huolehtia herroista ja nöyryyttää peruskansaa ja pompottaa. Suomalaista surkeutta on vaikea löytää edes monista kehitysmaista. Kaikki ohittavat pian tämän maan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle lähetettiin joulukortti Kaarinasta Turkuun (naapurikaupungit). Kortti kiersi Helsingin kautta ja matka kesti viikon. Hyvin toimii logistiikka Postilla.
Samoin täällä idässä - kortti Lappeenrannasta Imatralle kulkee Helsingin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postin mainoshahmot ovat kammottavia. Ensimmäisen vuoden graafikko-opiskelijat tekevät paljon parempia. Kuinkahan paljon tuostakin kurasta on maksettu. Hyi.
Mikä tuokin "eläin" on?
Se on koira.
Vierailija kirjoitti:
Postilla kesti 22 päivää tuoda paketti Helsinki-Vantaalta Tampereelle. Ymmärrän että ajat ovat kiireiset mutta...
Useampi paketti Helsinki Vantaalla, ei tullattavia, noin 50 päivää siellä lojunut. Ei tervettä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä niille edes voi laitta palautetta? En ole koskaan löytänyt kuin jotain tapauskohtaisia lomakkeita.
Niin, miten voi antaa palautetta? Annoin palautetta postin toimipaikan henkilölle noutotulanreessa. Kuulemma pitää antaa postille (hänen rintapielessään luku ”posti”). Antoi lapun , jossa oli kalliita palvelunumeroita. En soittanut. Minua ei rahastetaan enää tällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useampi paketti Helsinki Vantaalla, ei tullattavia, noin 50 päivää siellä lojunut. Ei tervettä toimintaa.
Minulla on ollut "vasta" noin 30 päivää, joten ei varmaan kannatakaan vielä hermostua.
Smartpost toimii mukavasti, vuorokaudessa tulee paketti perille ja jos ei mahdu niin menee parin kilometrin päähän toimipisteeseen. Kirjeposti sen sijaan matelee, tilasin reilusti ennen joulua tuotteen joka lähetettiin samana päivänä, kaksi viikkoa meni ennen kuin oli perillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niille edes voi laitta palautetta? En ole koskaan löytänyt kuin jotain tapauskohtaisia lomakkeita.
Niin, miten voi antaa palautetta? Annoin palautetta postin toimipaikan henkilölle noutotulanreessa. Kuulemma pitää antaa postille (hänen rintapielessään luku ”posti”). Antoi lapun , jossa oli kalliita palvelunumeroita. En soittanut. Minua ei rahastetaan enää tällä.
Palautetta voi antaa Postin facebook sivulla, jossa postin toimihenkilö vastaa aina samalla sitaatilla "pahoittelemme ym. normilitania". Jolla ei ole facebookkia, eivät voi reagoida, kuten tuhannet muuta valittajat. Miten voi olla niin, että joku taho jatkuvasti toimii vastoin ehtoja, mitä itse asettaa, eikä toimi niiden mukaan. Miten toi on voinut jatkua noin räikeästi?? Kaikki muu vastaava toiminta menee kuluttaja-asiamiehen kautta reklamaationa, jotain vikaa nyt että posti jatkaa edelleen huonoa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus aikoinaan niillä oli ihan sähköposti palautteitteille. Nykyään lomakkeet, jotka sopii vaan yhteen tarkoitukseen. Muuhun toimintaan liittyvälle palautteelle ei ole mitään kanavaa. Sivuilla on automaattinen chattiboxi, joka on robotti.
Ja sen robotin luomat viestit on luokaa
„Jaxuhali🥰 toivottavasti sun paketti tulee viel perille👍👍“
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse soittaa kalliiseen rahastusnumeroon. Postin palveluasiakkaan pitää ottaa palautteesi, jos Posti on tehnyt jonkun virheen.
Muistan vielä ajan, kun lähellä oli ihan oikea postitoimipaikka, jossa oli monta kassaa ja jonotusnumeroautomaatti. Asiakkaita oli saman verran kuin nykyisessä kioskissa. Homma kuitenkin eteni joutuisammin, oli sisätilaatilaa liikkua tai istua alas ja ulkona ihan oikea parkkipaikka. Oi aikoja....
Toki pakettimaatit on hieno juttu nykyään, jospa niihin vain saisi kaikki lähetyksensä.
Itsellä myös hieman kahtiajakoisia kokemuksia.
Olen aikoinaan mm vuoden yrittänyt hakea pakettia postista, jonka piti tulla alunperin postilaatikkoon - DVD, eli piti mahtua, kun mahtui toinenkin DVD samaan aikaan. Menin sitten hakemaan, mutta hävisi tielle tietämättömille., kukaan postista ei tiedä missä se on. Viisi kertaa sain kehotuksen hakea paketti ja koskaan sitä ei löytynyt. Silti kehotus tuli aina.
Lisäksi postin kuljettamat laskut tulevat 99% vasta eräpäivänä, eli jostain syystä kirjeet kulkee kaksi viikkoa ennen minulle tulemista 🤔
Pakettiautomaattiin turha tilata, koska ne on aina täynnä ja seuraavaksi lähin paikka on asiamiesposti 40km päässä. Tämä ei toki postin vika, vaan asiakkaiden, jotka ei paketteja hae. Tästä on paljon porua myös paikallisessa faceryhmässä.
Nyt kun muutin syrjään ja kun on korona-aika, niin olen alkanut tilaamaan kotiinkuljetuksella paketit. Todellakin rahan arvoista palvelua! Paketit on seuraavana päivänä lähettämisestä oveni takana, ei ole ninjailua tapahtunut. Postipoika on tosi mukava ja soittaa aika hyvissä ajoin, että olisi muutaman tunnin päästä mun asuinalueella ja jättääkö paketin kuten ennenkin. Ehkä hyvä palvelu johtuu sitten siitä, että on näitä alihankkijakuljettajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut "vasta" noin 30 päivää, joten ei varmaan kannatakaan vielä hermostua.
saat olla onnellinen jos tulee tänä vuonna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona olin, kun pakettia oli mukamas yritetty toimittaa. Sain kortin, jossa oli toimimaton numero, johon olisi pitänyt soittaa välttääkseen paketin takaisinlähetyksen (ei ollut missään toimipisteessä vaan jakajalla). Jouduin jonottamaan kauan maksulliseen aspa-numeroon, jonka löytäminen oli työn alla. Järkyttävää!
Todellisuudessa "yritettiin toimittaa" -paketteja ei ole edes mukana kierroksella, ne viedään suoraan noutopisteisiin.
Jos paketin pitäisi mahtua postiluukusta, mutta ei mahdu niin se lähtee takaisin konttorille. Konttorilla postinjakaja tekee paperisen saapumisilmoituksen jonka toimittaa asiakkaalle seuraavana päivänä josta ilmenee mistä ja milloin sen postilaatikkoon mahtumattoman parin penninjenin kiinankrääsäpakettinsa voi hakea.
Joskus taas asiakkaan väliovi on kiinni eikä paketti siksi mahdu postiluukusta jolloin tapahtuu sama kuin aikaisemmin. Näin ainaskin pks.
- ex postinjakajaMinulle tuli joskus vuosia sitten sellainen ilmoitus, minkä ymmärsin niin että pakettia oli yritetty toimittaa juuri sinä päivänä mutta en ollut kotona. Olin sattumalta pihalla kun posti tuli, hain ne saman tien laatikosta, huomasin lapun ja tavoitin postinjakajan naapurin laatikolta. Sanoi, ettei hänellä ole pakettia edes mukana.
Vähänkö olisin repinyt pelihousuni! Mitä sanoit jakelijalle ja miten asia selvisi?
Piireille ei ole pakko ottaa mukaan sellaisia lähetyksiä jotka varmuudella eivät mahdu luukusta/laatikkoon. Tämä koskee siis koodittomia lähetyksiä eli maksikirjeitä. Paketeille, pikkupaketeille ym seurattaville lähetyksille on omat ohjeensa
Olet postilainen?, etkä tiedä, että maksikirjeet kotimaan postituksissa ovat historiaa :-(
Minulla aikaisemmin paljon postittavana oli postiluukun sabluuna, jolla tarkastin, että varmasti mahtuu. Ihan postista sain, silloin kun oli vieä muitakin postin omia toimipisteitä kuin Helsingin pääpostia ja Napapiirin postitoimisto. Enpä huomannut ohjeistaa asiakkaita pitämään väliovea auki, että maksimipituinen, levyinen ja paksuinen lähetys mahtuisi postiluukusta tippumaan :-( Useimmat pitävät sitä väliovea auki melu- tai hajuhaittojen takia?
Postin "palvelut" ovat nykyään ihan sitä itseään, ennenmuinoin oli ma-pe aamu- ja iltajakelut ( laitoit tänään kortin tulevasi huomenna junalla klo x iltapäivällä, vastaanottaja sai sen seuraavan päivän aamujakelussa.. posti kulki ja toimi!) + lauantaina 1 jakelu
Mulle on tullut viesti Postilta, etta saapuneita lähetyksiä voidaan toimittaa n. 8 kilometrin päähän, isossa kaupungissa. Sinne ei ole onneksi vielä suuntatunut lähetyksiä, pitäisi mennä bussilla, ostaa lippu, altististua koronalle. Yksi lähetys on hukassa, eikä ole mitään tietoa saanut.