Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko saitte tänä vuonna säästöön?

Vierailija
31.12.2020 |

Minä sain 13 000 euroa. Johtuen ihan koronasta, ei matkusteltu eikä tehty oikeastaan muutakaan maksullista. Bensakulutkin putosi, kun teki pääasiassa etänä työt. Bruttopalkkani 3300 euroa.

Kommentit (175)

Vierailija
41/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt selvää, että jos molemmat vanhemmat ovat saaneet pitää työnsä, niin säästöön kertyy väkisinkin, kun ns turha normikulutus jää pois.

Itsekin kahden teinin yh:na olen saanut säästöön 3500e mikä on tietty vähän, mutta johtuu siitä, että olen tehnyt isoja hankintoja yritysten koronapaniikkialeista. Laskin, että olen käyttänyt 10.000e näihin hankintoihin. Siksipä tähtäimenäni on säästää tuo sama summa 10k e ensi vuonna.

Vierailija
42/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun bruttopalkkatieto on turha kun se ei kerro mitä palkasta jää käteen verojen ja sotumaksujen yms jälkeen.

Nettopalkka on se josta säästetään ja joka tilille tulee. Mikä se sulla oli ap????

Bruttopalkka kertoo mielestäni enemmän, koska nettopalkasta ei voi päätellä, onko siitä maksettu palkkaveron lisäksi pääomaveroja. Lisäksi asiaa tietysti sotkee päivärahat, verottomat kilometrikorvaukset jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut säästöön mitään, mutta sain vihdoin vuosien taistelun jälkeen kaikki velat maksettua :)

Seuraavaksi alankin sitten säästämään...

Vierailija
44/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi 7000 €. Olisin muuten pettynyt, mutta maksoin vuoden aikana taloyhtiön julkisivuremontin 13 000 € pois. 

Vierailija
45/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun bruttopalkkatieto on turha kun se ei kerro mitä palkasta jää käteen verojen ja sotumaksujen yms jälkeen.

Nettopalkka on se josta säästetään ja joka tilille tulee. Mikä se sulla oli ap????

Bruttopalkka kertoo mielestäni enemmän, koska nettopalkasta ei voi päätellä, onko siitä maksettu palkkaveron lisäksi pääomaveroja. Lisäksi asiaa tietysti sotkee päivärahat, verottomat kilometrikorvaukset jne.

Miten nuo sotkevat kun EIVÄT ole osa KUMPAAKAAN Netto- tai bruttopalkkaa.

Vierailija
46/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi päätellä.

NettoPALKASTA ei KOSKAAN makseta pääomaveroja.

Eikös ollu helppo päättely.

Vierailija
47/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa pers'aukisetkin kuulostaa järkeviltä.

.....nehän ne vasta osaakin..

Vierailija
48/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako teitä säästäjiä sitten kun yksityisomistus lakkautetaan? Kun olisi voinut tuhlata ne rahat silloin kun siihen vielä oli mahdollisuus?

Vaikka kuinka toivoisit niin tuota ei tule tapahtumaan. On jo naapurimaassa todettu ettei tuollainen toimi.

Vierailija
49/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä sinä pilkkua vaan muualla. Netto eli tilille palkkapäivänä työnantajalta tullut raha on kuitenkin se mistä säästöprosentti lasketaan. Ei brutosta. Pääomaverot maksetaan jälkikäteen ensi vuonna, jos lainkaan - sikäli jos on tehnyt veromyyntejä.

Vierailija
50/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut säästöön mitään, mutta sain vihdoin vuosien taistelun jälkeen kaikki velat maksettua :)

Seuraavaksi alankin sitten säästämään...

Onnea! Toki varmaan pienen puskurin sait säästettyä ettei tartte ihan nollasta lähteä?

Vierailija
51/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt selvää, että jos molemmat vanhemmat ovat saaneet pitää työnsä, niin säästöön kertyy väkisinkin, kun ns turha normikulutus jää pois.

Itsekin kahden teinin yh:na olen saanut säästöön 3500e mikä on tietty vähän, mutta johtuu siitä, että olen tehnyt isoja hankintoja yritysten koronapaniikkialeista. Laskin, että olen käyttänyt 10.000e näihin hankintoihin. Siksipä tähtäimenäni on säästää tuo sama summa 10k e ensi vuonna.

Säästöä se on osakesäästäminenkin eli laske toki se kymppitonni mukaan! Hyvin säästetty siis 13500 euroa vuodessa :)

Vierailija
52/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi päätellä.

NettoPALKASTA ei KOSKAAN makseta pääomaveroja.

Eikös ollu helppo päättely.

Minä ainakin nostan ansiotuloveroprosenttia sitä mukaa kun tulee lisää pääomatuloja niin ei tarvitse maksaa myöhemmin mätkyjä. Ei nettopalkasta voi päätellä mitään ihmisen oikeasta tulotasosta.

Vierailija
53/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ollut edes ajatellut asiaa kun ei kulutus kovin paljon ole muuttunut. Työmatkakustannukset pienentyneet, samoin lounasravintolakustannukset. Ulkomailla ei olla käyty, mutta ei normaalistikaan joka vuosi matkustella. Säästöön jäi n. 7000e.

Vierailija
54/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä miettii onko nuo kaikki edellä kirjoitetut kommenttit totta. Mutta meillä jäätiin viime vuodesta plussalle 1800 euroa. Kaksi isompaa ostosta oli. Auto vaihdettiin ja vaihdossa saatiin hiukan vanhasta, sekä laitettiin omaa rahaa 5000 euroa. Loppu sitten lainalla, lainaa maksellaan kaksi vuotta. Uusi auto on melkein uusi ladattava hybridi. Meillä kaikki lähellä. Päivittäin ajetaan 5-25 kilometria yhteensä. Eli akku kestää hyvin koko päivän. Joten vaikka maksetaan lainaa, niin bensakulut laski roimasti. Ja koska meillä on vain yksi auto, ostettiin myös kunnon sähköpyörä, joka kustansi 3500 euroa. Joten karkeasti voi sanoa että säästöjä laitettiin ylimääräiseen tänä vuonna 8500 euroa.

Kirjanpito-ohjelmakommentti on 100% faktaa. Kaikki tulot ja menot syötämme ohjelmaan ja se kertoo tilanteen sentilleen. Menot ovat pysyneet kurissa koska menimme säästömoodille jo tammikuussa kun tieto koronasta alkoi levitä.

Vierailija
55/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä palstalla kyllä rikasta porukkaa.

Miksi joka kerta kun tällä palstalla on ketju aiheesta kuinka paljon ihmisillä on rahaa, tulee joku väittämään toisia valehtelijoiksi? Minulle on ihan samantekevää mitä sinä ajattelet, mutta kun minulla nyt vaan on yksinkertaisesti rahaa. Ja tänä vuonna erityisen paljon, kun rahaa ei ole kulunut mihinkään. N. 100 000 euroa sijoituksissa + säästössä ja velaton asunto. Saat syyttää minua valehtelijaksi.

Vierailija
56/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netto joku 2300 euroa. Ap

Ok eli todella pienet kulut tai sitten taloudessa on toinenkin palkansaaja.

Hyvin säästetty joka tapauksessa, onnitteluT!

Vierailija
57/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nolla euroa

Vierailija
58/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on näköjään taas varakkuudellaan elvistelevien kokoontumisajot käynnissä. Kaikki ovat niin vaatimattomina miten "eihän tämä nyt mitään, vaan satatonnia osakkeissa. Tämä nyt on vaan tämmöistä vaan...".

Todellisuushan on että suomalaisten mediaanisäästöt ovat noin 5000e ja tuossa on siis kaikki jota on vuosien varrella saatu kasaan. Ja tuo siis vain mediaani, puolella kansasta ei ole senkään vertaa.

Et huomioinut sitä että ketjuihin vastaajien joukko EI ole normaalijakautunut, vaan nimenomaan vahvasti vääristynyt otanta. Tuskin tälläiseen ketjuun tulee montakaan sellaista vastaajaa, jotka eivät ole pystyneet säästämään...

Juuri sitähän sanoin kun kuvasin tätä "varakkuudellaan elvistelevien kokoontumisajoiksi". Eli kun tulee tällainen ketju niin sinne ryntäävät heti kaikki ne joilla on kova tarve kertoa miten paljon he ovat saaneet säästöön. Saavat sitten tuntea paremmuutta siinä yhdessä.

Se on toki huvittavaa seurattavaa joskin vähän myös säälittävää.

Vierailija
59/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joka kerta kun tällä palstalla on ketju aiheesta kuinka paljon ihmisillä on rahaa, tulee joku väittämään toisia valehtelijoiksi? Minulle on ihan samantekevää mitä sinä ajattelet, mutta kun minulla nyt vaan on yksinkertaisesti rahaa. Ja tänä vuonna erityisen paljon, kun rahaa ei ole kulunut mihinkään. N. 100 000 euroa sijoituksissa + säästössä ja velaton asunto. Saat syyttää minua valehtelijaksi.

Eihän täällä juuri valehtelijoiksi ketään syytetä. Vaan muistutetaan vain teitä siitä että olette oikeasti melkoisen etuoikeutettua joukkoa. Varsin hyvin se tulee esiin siitä miten jokainen noita rahoja ihmettelevä saa ennemmin tai myöhemmin sen ikiaikaisen neuvon miten "jokainen kyllä saisi saman kasaan jos vain eläisi säästäväisesti". No kerron sinulle uutisen: ei saisi.

Vierailija
60/175 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon vasta, kun joku omalla nimellä kertoo nuokin tuhansien säästöt.

Meidänkin toimiston miesväki kirjoittelee tänne vaikka mitä ja nauravat päälle.

En uskoisi, ellei mulle olisi näytetty.