Mitä olet saavuttanut tänä vuonna?
Kommentit (59)
Viljeleminen ja kasvattaminen on hyvä. Tuntee maan kädessään, kasveja pitää kasvattaa ja niiden pitää saada ilmaa. Ihminen, kasvien kasvun mahdollistaja (omassa pellossaan), on tuli: eteenpäin vievä voima.
Tässä yhdistyy neljä voimistavaa elementtiä. Yleensä viljelijät voivat hyvin. Taidan alkaa miettiä maalle muuttoa.
Paljonkin. Keväästä ja koulujen sulkemisesta selviäminen on jo saavutus itsessään. Ei ole helppoa toimia vaativassa asiantuntijatehtävässä ja kotiopettajana yhtä aikaa. Tänä vuonna tehtävää on ollut niin paljon, että jälkikäteen ihmettelen miten selvisimme. Töissä paljon pieniä saavutuksia ja niistä poiki isompi voitto eli ylennys ja +32 % palkankorotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pysynyt hengissä ja terveenä. Ensi vuodelle on sama tavoite. Lisäksi minulta on julkaistu esikoiskirja.
Kokeile tuota neljän elementin tasapainottamista. Se voi lähteä kodin sisustuksesta ensi alkuun. Sitten jos sinulle tulee rahaa, hanki itselleni eri paikkoja, jossa voit kirjoittaa. Ole liikkeessä, alat voida paremmin. Yksi tila veden ääreltä, toinen missä on ilman elementti läsnä, ja tulen paikka. Takka on minulle lähin tulen paikka. Tulinen rakastaja voi olla yksi mahdollisuus. On monia vaihtoehtoja.
Näiden elementtien tasapainottaminen tuo onnellisuutta ja hyvinvointia.
Takka on huomattavasti helpompi vaihtoehto, kuin tulinen rakastaja. Se voi olla liian hallitsematon ja voi polttaa liikaa. Sydän voi palaa karrelle. Eli se vaihtoehto listasta pois.
Sain ylennyksen töissä vihdoinkin koulutustani vastaavaan asemaan! Sain velkani maksettua ja selvisin taloudellisesti ok koronasta ja kevään lomautuksesta huolimatta. Ja ennen kaikkea olen koittanut olla parempi ihminen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takonut enemmän rahaa kuin koskaan aiemmin!
T. KokoomussikaAnnan sinullekin vinkin. Nyt jalat maahan. Käy kävelemässä luonnossa, viljele jotakin. Osta mökki ja rakenna sinne omin käsin jotain, vaikka tulisija. Raha on ilman elementti, ihminen ei voi hyvin, jos on liikaa yhtä elementtiä. Monet alkavat juhlia ja käyttää päihteitä liikaa. Älä sorru siihen.
On mökki ja metsää, sekä kasvihuone. Vapaa-aikani kuluu näiden parissa, sekä satunaisissa remppaprojekteissa. Päihteitä en käytä, paitsi kaksi saunakaljaa viikossa.
T. Kommentin ap
Vakituinen työpaikka ja siellä opittu kaikki..siinä on jo paljon kun ilman alan koulutusta/kokemusta lähti liikenteeseen:D
Mp-kortin ja prätkän. Laihduin myös 15kg kunnes työstressi tuhosi tulokset ja lihoin takaisin.
Siirryin viidenteen ulottuvutteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. KokoomussikaAnnan sinullekin vinkin. Nyt jalat maahan. Käy kävelemässä luonnossa, viljele jotakin. Osta mökki ja rakenna sinne omin käsin jotain, vaikka tulisija. Raha on ilman elementti, ihminen ei voi hyvin, jos on liikaa yhtä elementtiä. Monet alkavat juhlia ja käyttää päihteitä liikaa. Älä sorru siihen.
On mökki ja metsää, sekä kasvihuone. Vapaa-aikani kuluu näiden parissa, sekä satunaisissa remppaprojekteissa. Päihteitä en käytä, paitsi kaksi saunakaljaa viikossa.
T. Kommentin ap
Kuulostaa tasapainoiselta ja onnelliselta. Usein raha sekoittaa ihmisen pään. Ilma on kuitenkin vain yksi elementti neljästä tai viidestä, jotka muodostavat hyvinvoinnin.
Usein ihmiset unohtavat tämän. Omassa elämässäni olen havainnut, että kun olen pyrkinyt tasapainottamaan näitä elementtejä, niin raha-asiat ovat korjaantuneet.
Joillekin tämä asia menee yli hilseen, ja kuulostaa höpöhöpö-jutuilta. Ei se mitään, jokainen voi ajatella, mitä haluaa.
Kyllä järkikin sanoo, että esim. metsässä kävely on hyvä ja kasvien kasvattaminen on hyväksi mielenterveydelle.
En yhtään mitään :( siksi varmaan nytkin sairauslomalla ahdistuksen ja masennuksen vuoksi kun taas tajuaa että jälleen yksi vuosi ohi eikä mikään elämässäni muuttunut. Jälleen yksi vuosi kun toivon etten olisi edes syntynyt. Laihtua piti 20-30 kg, lihoin 13 kg. En tänäkään vuonna saanut miestä/ystävää elämääni. Samassa pskaduunissa vuodesta toiseen. Lopetin terapian ja nyt joudun taas palaamaan sinne. Ei tästä tule yhtään mitään :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kommentin apKuulostaa tasapainoiselta ja onnelliselta. Usein raha sekoittaa ihmisen pään. Ilma on kuitenkin vain yksi elementti neljästä tai viidestä, jotka muodostavat hyvinvoinnin.
Usein ihmiset unohtavat tämän. Omassa elämässäni olen havainnut, että kun olen pyrkinyt tasapainottamaan näitä elementtejä, niin raha-asiat ovat korjaantuneet.
Joillekin tämä asia menee yli hilseen, ja kuulostaa höpöhöpö-jutuilta. Ei se mitään, jokainen voi ajatella, mitä haluaa.
Kyllä järkikin sanoo, että esim. metsässä kävely on hyvä ja kasvien kasvattaminen on hyväksi mielenterveydelle.
Ja kaikenlainen itse rakentaminen. Rahalla saa ostettua liian helposti asioita.
Keväällä teen itse mökille tulisijan pihalle. Ajattelin kerätä rannalta kiviä ja muurata sopivista kivistä takan. Jotenkin ikiaikaista ja onnellista! Yksinkertaista, siinä ei ole mitään tämän ympäröivän järjestelmän asioita mukana. Paitsi ehkä sementti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut elättämään itseni sijoittamalla osakkeita. Se on suuri asia. Ostan ja myyn, ostan ja myyn. Olen rakennuttanut itselleni lisäsiiven mökkiini. En ole aikaisemmin rakennuttanut mitään.
Olen vienyt työasioita eteenpäin sen verran, että olen löytänyt koko elämän kestävän punaisen langan tekemiseeni. Pystyn jatkamaan tästä eteenpäin 40 vuotta. Teen ehkä sellaisia asioita, että pääsen tällä kansainvälisille markkinoille.
Olen huolehtinut yksin muutamasta koululaisesta ja alkanut käymään kuntosalilla. Oikeastaan olen saanut tosi paljon aikaiseksi tänä vuonna.
Olen rakentanut itselleni teoriaa hyvästä elämästä. Tämä pohjautuu fengshuin neljään elementtiin: tuleen, veteen, maahan ja ilmaan. Näitä kaikkia pitäisi olla, jotta ihminen olisi onnellinen. Olen pyrkinyt hankkimaan näitä elementtejä elämääni. Minulla on pieni pala maata, multaa johon upotan käteni. Vettä ei tarvitse etsiä, olen itse virtaava vesi. Viihdyn kuitenkin veden äärellä, löydän rauhan sieltä. Olen ostanut itselleni palan ilmaa. Ihan kokonaisuuden takia. Ja tulta: minulla on takka. Tosin vähäisellä käytöllä. Ensi vuonna jatkan näiden elementtien voimistamista.
Hauska ajatusleikki, joka kolahti, vaikken ole esoteerikko. Multa puuttuu tuo vesi, ja kaipaan sitä ihan hirveästi elämääni. Me ostettiin talo maalta 12 vuotta sitten, ja vaikka viihdyn just tässä paikassa muuten tosi hyvin, niin vettä ei tässä ole näkyvissä. Melko lähellä löytyy sekä järvi että joki, mutta niihin ei ole näköyhteyttä tai järkevää kulkuyhteyttä (että esim. voisi kävellä pienellä vaivalla veden ääreen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kommentin apKuulostaa tasapainoiselta ja onnelliselta. Usein raha sekoittaa ihmisen pään. Ilma on kuitenkin vain yksi elementti neljästä tai viidestä, jotka muodostavat hyvinvoinnin.
Kyllä järkikin sanoo, että esim. metsässä kävely on hyvä ja kasvien kasvattaminen on hyväksi mielenterveydelle.Ja kaikenlainen itse rakentaminen. Rahalla saa ostettua liian helposti asioita.
Keväällä teen itse mökille tulisijan pihalle. Ajattelin kerätä rannalta kiviä ja muurata sopivista kivistä takan. Jotenkin ikiaikaista ja onnellista! Yksinkertaista, siinä ei ole mitään tämän ympäröivän järjestelmän asioita mukana. Paitsi ehkä sementti.
Minusta on hauska ajatella, että rannalta voi kerätä kiviä, ja niistä voi rakentaa vaikka talon. Kaupungin mailta ovat kivet. Kaupungissa kaikki on kiellettyä ja jonkun omaa. Puistot ovat mietitty viimeisen päälle. Kukaan ei ole ainakaan vielä puuttunut siihen, että olen rannalta kerännyt kiviä. Ilmaista rakennusainetta:)
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut elättämään itseni sijoittamalla osakkeita. Se on suuri asia. Ostan ja myyn, ostan ja myyn.
Aika kauan alalla olleena koen velvollisuudekseni varoittaa treidaamisen vaaroista. Todennäköisyyslaskelmiin olet toivottavasti jo tutustunutkin. Ylisyklisen tuoton (puhumattakaan, että yltäisi markkinatuottoon) saaminen onnistuu harvalta ja ylituoton saaminen pitkällä aikavälillä on erittäin epätodennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut elättämään itseni sijoittamalla osakkeita. Se on suuri asia. Ostan ja myyn, ostan ja myyn. Olen rakennuttanut itselleni lisäsiiven mökkiini. En ole aikaisemmin rakennuttanut mitään.
Olen vienyt työasioita eteenpäin sen verran, että olen löytänyt koko elämän kestävän punaisen langan tekemiseeni. Pystyn jatkamaan tästä eteenpäin 40 vuotta. Teen ehkä sellaisia asioita, että pääsen tällä kansainvälisille markkinoille.
Olen huolehtinut yksin muutamasta koululaisesta ja alkanut käymään kuntosalilla. Oikeastaan olen saanut tosi paljon aikaiseksi tänä vuonna.
Olen rakentanut itselleni teoriaa hyvästä elämästä. Tämä pohjautuu fengshuin neljään elementtiin: tuleen, veteen, maahan ja ilmaan. Näitä kaikkia pitäisi olla, jotta ihminen olisi onnellinen. Olen pyrkinyt hankkimaan näitä elementtejä elämääni. Minulla on pieni pala maata, multaa johon upotan käteni. Vettä ei tarvitse etsiä, olen itse virtaava vesi. Viihdyn kuitenkin veden äärellä, löydän rauhan sieltä. Olen ostanut itselleni palan ilmaa. Ihan kokonaisuuden takia. Ja tulta: minulla on takka. Tosin vähäisellä käytöllä. Ensi vuonna jatkan näiden elementtien voimistamista.
Hauska ajatusleikki, joka kolahti, vaikken ole esoteerikko. Multa puuttuu tuo vesi, ja kaipaan sitä ihan hirveästi elämääni. Me ostettiin talo maalta 12 vuotta sitten, ja vaikka viihdyn just tässä paikassa muuten tosi hyvin, niin vettä ei tässä ole näkyvissä. Melko lähellä löytyy sekä järvi että joki, mutta niihin ei ole näköyhteyttä tai järkevää kulkuyhteyttä (että esim. voisi kävellä pienellä vaivalla veden ääreen).
Onko teillä kaivo? Voisiko tontille rakentaa pienen lammen? Puutarhaan vaikka koristeeksi? Suihkulähde voisi toimia myös, mutta mielestäni vaikuttaa teennäiseltä Suomen oloissa.
Alkuvuodesta määräaikaisuuteni vakinaistettiin, elämäni eka vakityöpaikka! Kuukausi sitten sain jo ylennyksen ja palkankorotuksen, kun esimies totesi että hoidan oikeastaan korkeamman vaativuusluokan tehtäviä kuin mikä nimikkeeni oli.
Harrastan musiikkia, ja nyt kun yhteissoitot ovat jääneet vähälle, olen panostanut yksin harjoitteluun, ja teknisesti olenkin edistynyt huimasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä järkikin sanoo, että esim. metsässä kävely on hyvä ja kasvien kasvattaminen on hyväksi mielenterveydelle.Ja kaikenlainen itse rakentaminen. Rahalla saa ostettua liian helposti asioita.
Keväällä teen itse mökille tulisijan pihalle. Ajattelin kerätä rannalta kiviä ja muurata sopivista kivistä takan. Jotenkin ikiaikaista ja onnellista! Yksinkertaista, siinä ei ole mitään tämän ympäröivän järjestelmän asioita mukana. Paitsi ehkä sementti.Minusta on hauska ajatella, että rannalta voi kerätä kiviä, ja niistä voi rakentaa vaikka talon. Kaupungin mailta ovat kivet. Kaupungissa kaikki on kiellettyä ja jonkun omaa. Puistot ovat mietitty viimeisen päälle. Kukaan ei ole ainakaan vielä puuttunut siihen, että olen rannalta kerännyt kiviä. Ilmaista rakennusainetta:)
Maat ja puut ovat merkitty, mutta pieniä kiviä ei vielä. Tosin maa puskee niitä ylös, joten vaikea vahtia, jos muutama murikka on hävinnyt rannalta.
Urbaani elämä on tehty ihmiselle haastavaksi siinä mielessä, että oman mielikuvituksen käyttöä on rajattu. Ihmistä kielletään tekemästä asioita. Kaikki on rajattua ja raha mahdollistaa pääsyn useampiin paikkoihin.
Maalla olisi helpompi asua, kun on vapaampaa. Jos haluaa esimerkiksi tehdä pajukorin, senkun kävelee metsään ja leikkaa muutaman pajun oksan. Kaupungissa kaikki vaikeampaa. Jos menet suojelualueelta hakemaan muutaman pajunoksan, saat vihaisia katseita.
Olen saavuttanut tänä vuonna sellaisen lakipisteen, että vauvapalstalla en tuhlaa jatkossa enää minuuttiakaan elämästäni. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään mitään :( siksi varmaan nytkin sairauslomalla ahdistuksen ja masennuksen vuoksi kun taas tajuaa että jälleen yksi vuosi ohi eikä mikään elämässäni muuttunut. Jälleen yksi vuosi kun toivon etten olisi edes syntynyt. Laihtua piti 20-30 kg, lihoin 13 kg. En tänäkään vuonna saanut miestä/ystävää elämääni. Samassa pskaduunissa vuodesta toiseen. Lopetin terapian ja nyt joudun taas palaamaan sinne. Ei tästä tule yhtään mitään :(
Älä huoli, et ole ainoa. En minäkään koskaan mitään ole aikaan saanut paitsi läskiä ympärilleni, yksinäisyyttä ja paskaduuneja. Enää en edes odota mitään muutosta. Ihmettelen vain joka vuosi, että kuinka ihmeessä olen vieläkin täällä? Ihmiskeho on yllättävän sitkeä. Ei se vaan anna periksi vaikka mieli on luovuttanut jo aikoja sitten.
Silloin ymmärrät, että raha ei ole tärkeää. Voit kasvattaa itse oman ruokasi.