Mitä olet saavuttanut tänä vuonna?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut elättämään itseni sijoittamalla osakkeita. Se on suuri asia. Ostan ja myyn, ostan ja myyn. Olen rakennuttanut itselleni lisäsiiven mökkiini. En ole aikaisemmin rakennuttanut mitään.
Olen vienyt työasioita eteenpäin sen verran, että olen löytänyt koko elämän kestävän punaisen langan tekemiseeni. Pystyn jatkamaan tästä eteenpäin 40 vuotta. Teen ehkä sellaisia asioita, että pääsen tällä kansainvälisille markkinoille.
Olen huolehtinut yksin muutamasta koululaisesta ja alkanut käymään kuntosalilla. Oikeastaan olen saanut tosi paljon aikaiseksi tänä vuonna.
Olen rakentanut itselleni teoriaa hyvästä elämästä. Tämä pohjautuu fengshuin neljään elementtiin: tuleen, veteen, maahan ja ilmaan. Näitä kaikkia pitäisi olla, jotta ihminen olisi onnellinen. Olen pyrkinyt hankkimaan näitä elementtejä elämääni. Minulla on pieni pala maata, multaa johon upotan käteni. Vettä ei tarvitse etsiä, olen itse virtaava vesi. Viihdyn kuitenkin veden äärellä, löydän rauhan sieltä. Olen ostanut itselleni palan ilmaa. Ihan kokonaisuuden takia. Ja tulta: minulla on takka. Tosin vähäisellä käytöllä. Ensi vuonna jatkan näiden elementtien voimistamista.
Hauska ajatusleikki, joka kolahti, vaikken ole esoteerikko. Multa puuttuu tuo vesi, ja kaipaan sitä ihan hirveästi elämääni. Me ostettiin talo maalta 12 vuotta sitten, ja vaikka viihdyn just tässä paikassa muuten tosi hyvin, niin vettä ei tässä ole näkyvissä. Melko lähellä löytyy sekä järvi että joki, mutta niihin ei ole näköyhteyttä tai järkevää kulkuyhteyttä (että esim. voisi kävellä pienellä vaivalla veden ääreen).
Onko teillä kaivo? Voisiko tontille rakentaa pienen lammen? Puutarhaan vaikka koristeeksi? Suihkulähde voisi toimia myös, mutta mielestäni vaikuttaa teennäiseltä Suomen oloissa.
Ei ole kaivoa. Lammelle olisi tilaa, mutta pelkään, että hyttystilanne räjähtäisi.
Sain vihdoin työpaikan siltä työnantajalta jolle olen hakenut ekan kerran kymmenen vuotta sitten 🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut elättämään itseni sijoittamalla osakkeita. Se on suuri asia. Ostan ja myyn, ostan ja myyn. Olen rakennuttanut itselleni lisäsiiven mökkiini. En ole aikaisemmin rakennuttanut mitään.
Olen vienyt työasioita eteenpäin sen verran, että olen löytänyt koko elämän kestävän punaisen langan tekemiseeni. Pystyn jatkamaan tästä eteenpäin 40 vuotta. Teen ehkä sellaisia asioita, että pääsen tällä kansainvälisille markkinoille.
Olen huolehtinut yksin muutamasta koululaisesta ja alkanut käymään kuntosalilla. Oikeastaan olen saanut tosi paljon aikaiseksi tänä vuonna.
Olen rakentanut itselleni teoriaa hyvästä elämästä. Tämä pohjautuu fengshuin neljään elementtiin: tuleen, veteen, maahan ja ilmaan. Näitä kaikkia pitäisi olla, jotta ihminen olisi onnellinen. Olen pyrkinyt hankkimaan näitä elementtejä elämääni. Minulla on pieni pala maata, multaa johon upotan käteni. Vettä ei tarvitse etsiä, olen itse virtaava vesi. Viihdyn kuitenkin veden äärellä, löydän rauhan sieltä. Olen ostanut itselleni palan ilmaa. Ihan kokonaisuuden takia. Ja tulta: minulla on takka. Tosin vähäisellä käytöllä. Ensi vuonna jatkan näiden elementtien voimistamista.
Hauska ajatusleikki, joka kolahti, vaikken ole esoteerikko. Multa puuttuu tuo vesi, ja kaipaan sitä ihan hirveästi elämääni. Me ostettiin talo maalta 12 vuotta sitten, ja vaikka viihdyn just tässä paikassa muuten tosi hyvin, niin vettä ei tässä ole näkyvissä. Melko lähellä löytyy sekä järvi että joki, mutta niihin ei ole näköyhteyttä tai järkevää kulkuyhteyttä (että esim. voisi kävellä pienellä vaivalla veden ääreen).
Onko teillä kaivo? Voisiko tontille rakentaa pienen lammen? Puutarhaan vaikka koristeeksi? Suihkulähde voisi toimia myös, mutta mielestäni vaikuttaa teennäiseltä Suomen oloissa.
Ei ole kaivoa. Lammelle olisi tilaa, mutta pelkään, että hyttystilanne räjähtäisi.
Niin siinä yleensä käy, kun ekosysteemiin tulee muutos. Ensin tulevat sammakot. Varaudu, että koko lampi on kudun peitossa. Sitten tulevat käärmeet, koska on ylitarjontaa sammakoista. Hyttysetkin ehkä. Voit auttaa asiaa poistamalla sammakonkutua maahan. Minulla on itseasiassa kokemusta. Vahva muisto lapsuudesta, kun kannoin tekojärvestä ämpäreittäin sammakonkutua kuoppaan. Lapiolla lapattiin kutua. Silti seuraavina vuosina alue oli täynnä sammakonpoikia. Hyvä, että maasta löytyi astumiselle tilaa, vilisti sammakonpoikia niin paljon. Seuraavina vuosina tulivat kyykäärmeet. Ilman saappaita ei uskaltanut pihamaalle. Kyykäärmeitä seurasivat minkit. Noin seitsemän vuoden päästä ekosysteemi rauhoittui.
Riippuu tietysti tekolammen koosta. Jos muutaman neliön kokoisen ajattelit rakentaa, niin se on vielä ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen virtaavan veden systeemi olisi hieno. Siinä pitäisi olla pumppu. Onko pihalla kalliota tai korkeampaa maastoa? Leikattua kalliota pitkin valuva vesi olisi vähän kuin vesiputous. Tulee tunturipuro mieleen. Sopii Suomeen toisin kuin joku marmorinen suihkuallas.
Olen saavuttanut sietokykyni ja kärsivällisyyteni laitimmaisen pisteen.
Käyttäjä370599 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut elättämään itseni sijoittamalla osakkeita. Se on suuri asia. Ostan ja myyn, ostan ja myyn.
Aika kauan alalla olleena koen velvollisuudekseni varoittaa treidaamisen vaaroista. Todennäköisyyslaskelmiin olet toivottavasti jo tutustunutkin. Ylisyklisen tuoton (puhumattakaan, että yltäisi markkinatuottoon) saaminen onnistuu harvalta ja ylituoton saaminen pitkällä aikavälillä on erittäin epätodennäköistä.
En ole tutustunut mihinkään teorioihin ja en ole lukenut yhtään sijoitusopasta. Tilasin kauppalehden.
Olen koittanut ajatella, että en etsi mitään logiikkaa. Olen avoin ja en toista omaa käytöstäni. Suurimmat tappiot olen tehnyt, kun olen koittanut loogisesti järkeillä, mitä tapahtuu seuraavaksi. Jokainen tilanne on uusi. Yhtenä päivänä voin myydä ja sitten pidän taukoa. Perustan tämän siihen, että jokainen päivä on uusi: uudet kuviot, uudet uutiset. Teoriat perustuvat asioiden toistoon. Tiedän niin vähän, että parempi olla tietämättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut elättämään itseni sijoittamalla osakkeita. Se on suuri asia. Ostan ja myyn, ostan ja myyn.
Aika kauan alalla olleena koen velvollisuudekseni varoittaa treidaamisen vaaroista. Todennäköisyyslaskelmiin olet toivottavasti jo tutustunutkin. Ylisyklisen tuoton (puhumattakaan, että yltäisi markkinatuottoon) saaminen onnistuu harvalta ja ylituoton saaminen pitkällä aikavälillä on erittäin epätodennäköistä.
En ole tutustunut mihinkään teorioihin ja en ole lukenut yhtään sijoitusopasta. Tilasin kauppalehden.
Olen koittanut ajatella, että en etsi mitään logiikkaa. Olen avoin ja en toista omaa käytöstäni. Suurimmat tappiot olen tehnyt, kun olen koittanut loogisesti järkeillä, mitä tapahtuu seuraavaksi. Jokainen tilanne on uusi. Yhtenä päivänä voin myydä ja sitten pidän taukoa. Perustan tämän siihen, että jokainen päivä on uusi: uudet kuviot, uudet uutiset. Teoriat perustuvat asioiden toistoon. Tiedän niin vähän, että parempi olla tietämättä mitään.
Mitä enemmän tietää, sitä enemmän tiedostaa riskit. Ihminen tulee varovaiseksi ja alkaa pelätä. Tuo ei ole hyvä: rohkeus katoaa.
En ajatellut sijoittaa monia vuosia, vain nyt vähän aikaa. Sitten keksin jotain muuta.
Hyvä vuosi. Sain ensimmäisen lapseni, rakennettiin autotalli ja suoritin yliopistossa kandiin vaadittavat opintopisteet.
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkinat ja analyysit perustuvat toistoon. Suurimmat voitot saavat ne, jotka osaavat ennustaa massojen käyttäytymistä. Tämä taas vaatii paljon tietoa ja kokemusta. Koitan päästä tästä pyörästä pois ja toimia ilman sen ihmeempää logiikkaa. Se on vaikeaa. Taistelen myös omaa ennakointiani vastaan, koska se on usein virheellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koittanut ajatella, että en etsi mitään logiikkaa. Olen avoin ja en toista omaa käytöstäni. Suurimmat tappiot olen tehnyt, kun olen koittanut loogisesti järkeillä, mitä tapahtuu seuraavaksi. Jokainen tilanne on uusi. Yhtenä päivänä voin myydä ja sitten pidän taukoa. Perustan tämän siihen, että jokainen päivä on uusi: uudet kuviot, uudet uutiset. Teoriat perustuvat asioiden toistoon. Tiedän niin vähän, että parempi olla tietämättä mitään.Mitä enemmän tietää, sitä enemmän tiedostaa riskit. Ihminen tulee varovaiseksi ja alkaa pelätä. Tuo ei ole hyvä: rohkeus katoaa.
En ajatellut sijoittaa monia vuosia, vain nyt vähän aikaa. Sitten keksin jotain muuta.
Mitä kauemmin tekisin tätä, sitä suuremmaksi riskit kasvavat: kuvittelen osaavani ennakoida. Mutta se on vaikeaa. Eli kannata hypätä kyydistä pois ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkin. Keväästä ja koulujen sulkemisesta selviäminen on jo saavutus itsessään. Ei ole helppoa toimia vaativassa asiantuntijatehtävässä ja kotiopettajana yhtä aikaa. Tänä vuonna tehtävää on ollut niin paljon, että jälkikäteen ihmettelen miten selvisimme. Töissä paljon pieniä saavutuksia ja niistä poiki isompi voitto eli ylennys ja +32 % palkankorotus.
Oletko astronautti, vai mikä siinä tehtävässäsi on niin vaativaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koittanut ajatella, että en etsi mitään logiikkaa. Olen avoin ja en toista omaa käytöstäni. Suurimmat tappiot olen tehnyt, kun olen koittanut loogisesti järkeillä, mitä tapahtuu seuraavaksi. Jokainen tilanne on uusi. Yhtenä päivänä voin myydä ja sitten pidän taukoa. Perustan tämän siihen, että jokainen päivä on uusi: uudet kuviot, uudet uutiset. Teoriat perustuvat asioiden toistoon. Tiedän niin vähän, että parempi olla tietämättä mitään.Mitä enemmän tietää, sitä enemmän tiedostaa riskit. Ihminen tulee varovaiseksi ja alkaa pelätä. Tuo ei ole hyvä: rohkeus katoaa.
En ajatellut sijoittaa monia vuosia, vain nyt vähän aikaa. Sitten keksin jotain muuta.Mitä kauemmin tekisin tätä, sitä suuremmaksi riskit kasvavat: kuvittelen osaavani ennakoida. Mutta se on vaikeaa. Eli kannata hypätä kyydistä pois ajoissa.
Vähän sama kuin menisi kävelemään jäisellä kalliolla. Eka kerta sujuu mukavasti, koska ei tiedosta riskejä, on rento. Uusintakierroksella stressitaso nousee, alkaa jännittää ja pelätä. Kannattaa jättää uusinta väliin. Ja etsiä muita uusia reittejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut sijoittaa monia vuosia, vain nyt vähän aikaa. Sitten keksin jotain muuta.Mitä kauemmin tekisin tätä, sitä suuremmaksi riskit kasvavat: kuvittelen osaavani ennakoida. Mutta se on vaikeaa. Eli kannata hypätä kyydistä pois ajoissa.
Juuri siksi pitää olla noita muita fengshuin elementtejä elämässä. Raha polttaa ihmisen. Se on kuin kirous, sitä alkaa haluamaan lisää. Sijoittamista kannattaa tehdä vain silloin tällöin. Ei säännöllisesti eikä säännönmukaisesti.
En mitään. Muutin kyllä kivempaan asuntoon ja pääsin eroon paskaduunista, mutta kumpikaan ei tapahtunut omasta ansiosta.
Sain aloitettua oikomishoidon (ja rahat kasaan tähän), vielä 2 kk niin hampaani ovat suorat.. :)
Aloitin säännöllisen lenkkeilyn, kävin tänäänkin aamulla.
Opintoni ovat edenneet suunnitelmien mukaan, ja ensi tammikuussa alkaa työharjoittelu.
Ihmissuhteet ovat parantuneet, mulla ei ole enää negatiivisia ihmissuhteita elämässä, olen karsinut ne.
Tein vapaaehtoisesti paluun hoitoalalle täysin toiselta alalta. Jännitti hieman ja mietin onko minusta lähtemään etulinjaan, mutta olen viihtynyt erinomaisesti ja olen iloinen siitä, että löysin alan uudelleen ja olen ollut osana tekemässä tärkeää työtä pandemiatilanteessa.
Sain myös erään koulutuksen loppuu, saavutus sekin.