Paras blenderi smoothieen
Moi! Kerrottakoon kokemuksia hyvästä (tai pahasta) blenderistä, smoothiet mielessä pääosin yhdelle hengelle.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkin samaa juuri.
Jos pehmeistä aineista smoothien haluat suoraan lasiin käy halpa jossa mukana ne muki-pullot. Banaanit ja jogurtit menee näissä ihan hyvin.Kriteerit muuttuu siinä jos pitää jauhaa pähkinöitä, porkkanoita yms. kovia. Tai alkaa usein tehdä sosekeittoja, tahnoja ja raakakakkupohjia, niin siirrytään merkkeihin esim. Bosch, RAW, rawmix, vitamix, kenwood, joissa tehomoottorit. Nää voi painaakin jo 5kg.
Kyllä pitäisi juuri kovaakin saada jauhettua, esim jos heitän pakastemansikoita sekaan. Ja haluan rakennetta esim jääkuutioita rouhimalla. Monissa yhteistäkin on sitkeät varret jotka pitää jaksaa silputa.
Valmistajat mainitsee tekniset tiedot -osiossa jos kone murskaa jäätä. Se ei onnistu ihan pikkukoneilta, juuri niiltä jotka tekee suoraan lasiin. Jäänmurskaus vaatii isomman moottorin ja laadukkaat terät. Siitä tulee painoa ja kokoa laitteelle.
Kun katot jonkun merkin laitteita nämä löytyy siitä keskihinnasta ja ylöspäin.
Mulla on Wilfan High Power 1400 -sekoitin ja siinä on jäänmurskaustoiminto. Yritin eilen tehdä jäätelöä banaanista (nice creamia) eikä se kyllä vielä tuolla minun laitteellani onnistunut. Sinne jäi banaanikökkäreitä ja olen huomannut saman pirtelöitä tehdessäni. Saatan surrata koneella yli minuutinkin, mutta jos siellä on jotain jäistä ollut, jää sinne kökköjä.
Ajattelin seuraavaksi satsata vaikka Vitamixiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni smoothien valmistamiseen ei tarvitse ostaa erillistä laitetta, jos kotoa löytyy sauvasekoitin. Ainekset kannuun tai kulhoon, surautus ja valmista tuli. Parasta on se, että laite menee pieneen tilaan
Voi olla näinkin, ehkä mulla on vain hyvin vanha surkea sauvasekoitin, mutta sillä en saisi tehtyä smoothieta esim jäisestä mansikoista.
Huom, mulla ei ole pulaa rahasta tai tilasta, miksi en voisi ostaa sekoitinta. Kyse vain siitä, minkälaisen.
No sitten. Googlat ja tutkit: Vitamix. Se on se paras blenderi, tekee kaiken mitä blenderiltä toivot. Maksaa 600-1000e mutta siinä on sulle laite loppuiäksi, olikohan 7v. takuuta.
Melkein yhtä hyvänä pidetty: Rawmix (samankaltaisia nimiä RAW ja muitakin, mutta nyt nimenomaan "rawmix" on ilmeisesti tehty kiinassa mutta suomalainen firma, katso sivut). hinta n.300e.
Vitamixistä ja Rawmixistä löytyy hakemalla vertailuja, paljon käyttävät bloggaajat tehneet vertailuja nimenomaan näistä kahdesta rinnakkain. Aika tasoihin päätyvät arvosteluissa. Mä tilasin just toisen näistä, olin tutkinut aihetta yli kuukauden (sairasta ;-) kun tarvin koneen jolla voi tehdä sosekeittoja, smoothieita, jäämurskadrinkkejä, hummusta, juustotahnoja ja raakakakkupohjia.
En sellaista isoa painavaa lasikannullista ostaisi, jotenkin epäkäytännöllinen. Ostin tuollaisen rinnalle helpon pikku-electroluxin, jossa kaksi juomapulloa, joihin smootie tehdään suoraan ja on miljoona kertaa kätevämpi kuin tuo iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni smoothien valmistamiseen ei tarvitse ostaa erillistä laitetta, jos kotoa löytyy sauvasekoitin. Ainekset kannuun tai kulhoon, surautus ja valmista tuli. Parasta on se, että laite menee pieneen tilaan
Voi olla näinkin, ehkä mulla on vain hyvin vanha surkea sauvasekoitin, mutta sillä en saisi tehtyä smoothieta esim jäisestä mansikoista.
Huom, mulla ei ole pulaa rahasta tai tilasta, miksi en voisi ostaa sekoitinta. Kyse vain siitä, minkälaisen.
No sitten. Googlat ja tutkit: Vitamix. Se on se paras blenderi, tekee kaiken mitä blenderiltä toivot. Maksaa 600-1000e mutta siinä on sulle laite loppuiäksi, olikohan 7v. takuuta.
Melkein yhtä hyvänä pidetty: Rawmix (samankaltaisia nimiä RAW ja muitakin, mutta nyt nimenomaan "rawmix" on ilmeisesti tehty kiinassa mutta suomalainen firma, katso sivut). hinta n.300e.
En ostaisi noin kallista, jos on vaan innostunut smooteista.
https://www.prisma.fi/fi/prisma/electrolux-tehosekoitin-esb2700-sport-b…
Tää on hyvä, tuo pulse-toiminto pitää olla, joka tavallaan pyöräyttää niitä aineksi niin, että sekoittuvat ylhäältä alas asti eikä päällä olevat jää huonommin silputuiksi. Eikä ole kalliskaan, hyvä aloittaa tällä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi noin kallista, jos on vaan innostunut smooteista.
Jos on varaa ostaa, niin itse ainakin ostaisin... vaikka sitten tekisin vain niitä smooteja.
Ostin nyt Wilfan, kohta pääsee testaamaan :) kiitos vinkeistä! Ja mietin, että jos on terät tohjona jossain vaiheessa niin on siinä 5 v takuu.
Vierailija kirjoitti:
Ostin nyt Wilfan, kohta pääsee testaamaan :) kiitos vinkeistä! Ja mietin, että jos on terät tohjona jossain vaiheessa niin on siinä 5 v takuu.
Tule kertomaan mitä tykkäät laitteesta! kiinnostaa varsinkin miten toimii jäihin!
Mulla on Obh nordican lasinen kannu blenderi. Vetelee jäiset mansikat ja jääpalat soseeksi. Nyt joku 3-4 vuotta vanha jo. Ei ole terät mennyt miksikään.
Maksoi alle 100e silloin. Kone mulla käytössä päivittäin ja ihan tyylikkään näköinen myös.
Ainut ongelma meillä on kun muoviosat siinä mustia joten on tarttunut kalkkiraidut sinne yläosan kanteen, mistä nostetaan se pieni korkki ylös. Mutta eipä käyttöä haittaa.
Suosittelen.
Mun vitamix maksoi 10v sitten n1500e, sillon niitä ei saanut marketeista. Onkohan nämä esim prisman 800e härvelit täysin samoja? Sauvasekottimena bamix, molemmat moitteettomia.
Jos etsit tehokasta blenderiä smoothieiden tekoon, suosittelen tutustumaan esimerkiksi täällä oleviin arvosteluihin: https://minasydankoti.fi/tehosekoittimien-arvostelut/.
Esimerkiksi blenderit, jotka pärjäävät hyvin jäisten marjojen ja jääpalojen murskauksessa, ovat tärkeä ominaisuus.
Täällä artikkelissa on hyvin lisattuna tehokkaat mallit: https://valoisahuone.fi/paras-blenderi/
Meillä kotona käytössä "OBH Nordica Perfect Mix" -blenderi, joka myös mainitaan artikkelissa, mutta kannattaa kattoo sieltä niitä muitakin vaihtoehtoja.
Minulla on 800 W, lasinen kannu, sillä saa kaikki perusjutut ongelmitta.