Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras blenderi smoothieen

Vierailija
31.12.2020 |

Moi! Kerrottakoon kokemuksia hyvästä (tai pahasta) blenderistä, smoothiet mielessä pääosin yhdelle hengelle.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyvänsä riittää.

Vierailija
2/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hyvänsä riittää.

Mutta esim onko jokin käytännöllisyydessään ylivertainen, tekee smoothiennsuoraan lasiin, helppo/ vaikea puhdistaa tms...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne on samanlaisia. Osta halvin, menee kyllä soseeksi banskut plus muut.

Vierailija
4/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hyvänsä riittää.

Mutta esim onko jokin käytännöllisyydessään ylivertainen, tekee smoothiennsuoraan lasiin, helppo/ vaikea puhdistaa tms...

Omani on semmoinen lasinen kannumallinen mistä kaadetaan lasiin. Siihen voi tehdä ison annoksen kerrallaan ja säilyttää jääkaapissa. Kaikki osat voi pestä koneessa.

Vierailija
5/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin samaa juuri.

Jos pehmeistä aineista smoothien haluat suoraan lasiin käy halpa jossa mukana ne muki-pullot. Banaanit ja jogurtit menee näissä ihan hyvin.

Kriteerit muuttuu siinä jos pitää jauhaa pähkinöitä, porkkanoita yms. kovia. Tai alkaa usein tehdä sosekeittoja, tahnoja ja raakakakkupohjia, niin siirrytään merkkeihin esim. Bosch, RAW, rawmix, vitamix, kenwood, joissa tehomoottorit. Nää voi painaakin jo 5kg.

Vierailija
6/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tehosekoitin.

Vierailija
7/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue hankaajan testi!

Vierailija
8/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkin samaa juuri.

Jos pehmeistä aineista smoothien haluat suoraan lasiin käy halpa jossa mukana ne muki-pullot. Banaanit ja jogurtit menee näissä ihan hyvin.

Kriteerit muuttuu siinä jos pitää jauhaa pähkinöitä, porkkanoita yms. kovia. Tai alkaa usein tehdä sosekeittoja, tahnoja ja raakakakkupohjia, niin siirrytään merkkeihin esim. Bosch, RAW, rawmix, vitamix, kenwood, joissa tehomoottorit. Nää voi painaakin jo 5kg.

Kyllä pitäisi juuri kovaakin saada jauhettua, esim jos heitän pakastemansikoita sekaan. Ja haluan rakennetta esim jääkuutioita rouhimalla. Monissa yhteistäkin on sitkeät varret jotka pitää jaksaa silputa.

Vierailija
9/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tehosekoitin.

Aa, no tämä on kaikki hyvää tietoa kun kohta lähden ostoksille.

Vierailija
10/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkin samaa juuri.

Kyllä pitäisi juuri kovaakin saada jauhettua, esim jos heitän pakastemansikoita sekaan. Ja haluan rakennetta esim jääkuutioita rouhimalla. Monissa yhteistäkin on sitkeät varret jotka pitää jaksaa silputa.

Valmistajat mainitsee tekniset tiedot -osiossa jos kone murskaa jäätä. Se ei onnistu ihan pikkukoneilta, juuri niiltä jotka tekee suoraan lasiin. Jäänmurskaus vaatii isomman moottorin ja laadukkaat terät. Siitä tulee painoa ja kokoa laitteelle.

Kun katot jonkun merkin laitteita nämä löytyy siitä keskihinnasta ja ylöspäin.

Vierailija
11/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään laitetta tarvitse. Jogurttipurkin jämiin mehua tai maitoa tms sekaan, ravistus ja kaato juona-astiaan ja se on siinä. Yksi vaihtoehto on myös laittaa aineksia siihen juoma-astiaan ja sekoittaa haarukalla tai lusikalla sekaisin. On muutenkin yliarvostettua koko smoothievillitys, ne hedelmät ovat paljon terveellisempiä semmoisenaan syötyinä.

Vierailija
12/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni smoothien valmistamiseen ei tarvitse ostaa erillistä laitetta, jos kotoa löytyy sauvasekoitin. Ainekset kannuun tai kulhoon, surautus ja valmista tuli. Parasta on se, että laite menee pieneen tilaan

Vierailija
13/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään laitetta tarvitse. Jogurttipurkin jämiin mehua tai maitoa tms sekaan, ravistus ja kaato juona-astiaan ja se on siinä. Yksi vaihtoehto on myös laittaa aineksia siihen juoma-astiaan ja sekoittaa haarukalla tai lusikalla sekaisin. On muutenkin yliarvostettua koko smoothievillitys, ne hedelmät ovat paljon terveellisempiä semmoisenaan syötyinä.

Joo jonkinmoinen minimalisti olen ollut mutta nyt haluan kokeilla tällaista, tukisiko tuo terveempää elämäntapaa, jos saisin syötyä enemmän vihreää ja laitettua smoothien sekaan pinaattia, salaatti ja kaikkea sellaista, se ei mene jugurttipurkin sekoittelemalla kivaksi.

Vierailija
14/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni smoothien valmistamiseen ei tarvitse ostaa erillistä laitetta, jos kotoa löytyy sauvasekoitin. Ainekset kannuun tai kulhoon, surautus ja valmista tuli. Parasta on se, että laite menee pieneen tilaan

Voi olla näinkin, ehkä mulla on vain hyvin vanha surkea sauvasekoitin, mutta sillä en saisi tehtyä smoothieta esim jäisestä mansikoista.

Huom, mulla ei ole pulaa rahasta tai tilasta, miksi en voisi ostaa sekoitinta. Kyse vain siitä, minkälaisen.

Vierailija
15/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt tähän saakka sauvasekoitinta, mutta nyt tilasin joululahjaksi saadulla keittiötarvikelahjakortilla OBH: n blenderin kun en keksinyt muutakaan tilattavaa. Se tulee postilla joskus tammi-helmikuun aikana, toivottavasti on hyvä.

Vierailija
16/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla näinkin, ehkä mulla on vain hyvin vanha surkea sauvasekoitin, mutta sillä en saisi tehtyä smoothieta esim jäisestä mansikoista.

Huom, mulla ei ole pulaa rahasta tai tilasta, miksi en voisi ostaa sekoitinta. Kyse vain siitä, minkälaisen.

Silti suosittelen vielä harkitsemaan. Mulla on ollut monenlaisia laitteita, tehosekoitin, monitoimikone, blenderikone, mutta laitoin kaikki pois sen jälkeen, kun päivitin sauvasekoittimeni kunnon Bamixiin, sillä pärjää :)

Vierailija
17/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilfa XPLODE energy, murskaa kaiken. Ja wilfa on muutenkin laadukas merkki, eli varmaan mikä tahansa kone niiltä ajaa asiansa.

Vierailija
18/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tahdot smoothieen kovempiakin aineksia, niin oltava esim Boschin mylly. Halvemmissa terät tohjona puolessa vuodessa. Hyvällä blenderillä menee selleri, porkkana, kovat vihreät omenat, inkiväärit, pakastemarjat ja jääkuutiot. Halvemmilla lähinnä banaani ja sulat marjat. Jos tahtoo tehdä terveyspommeja (vihermehut ym) niin hanki vahva laite.

Vierailija
19/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja melkein kaikissa noissa wilfan tehosekoittimissa on erikseen jään murskaus -ohjelma, mikä on todella hyvä.

Vierailija
20/34 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tämä: https://www.bosch-home.fi/tuotelista/ruoanvalmistus/tehosekoittimet/MMB…

Sain sen mieheltä lahjaksi ja olin tosi vihainen, koska halusin sellaisen pienen sievän. 

Otin käyttöön vasta monta kuukautta myöhemmin. Sitten tajusin, minkä lahjan olin saanut.

Teen ison annoksen smoothieta tällä päivän kahden välein ja laitan loput tupperware-mukeihin jääkaappiin. Tämä murskaa kaiken ja voi tehdä keittoja jne. Siinä on myös puhdistusominaisuus!!!

En vaihtaisi enää mihinkään. Ainoa miinuspuoli on ääni. Naapurikin ehkä kuulee kiviseinän läpi, milloin meikämamma surruttaa smoothiet :)