Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuslääkkeet

Apua
30.12.2020 |

Olen ollut n. vuoden verran masentunut, enemmän ahdistunut, joka lamaa minut. Eli jos olen ahdistunut, niin en pysty tekemään normaaleja arkipäivisin asioita. Jossain vaiheessa tilanne meni siihen pisteeseen, että aloin itselääkityä ahdistusta ja masennusta päihteillä. Nyt olen entistä enemmän masentuneempi, koska rahatilanne surkea ja minulla todettiin sairaus. Olen nyt siinä pisteessä, että harkitsen masennuslääkkeiden aloittamista. Kertokaa rehellisiä kokemuksia niistä ja muista vinkeistä. Vertaistukea kaipaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalopramia olen syönyt nyt vuoden ja pikkuhiljaa vähennellään.

Auttoi kyllä minua nimenomaan tuosta jumituksesta yli, ahdistus- ja masennusoireet väheni merkittävästi.

Mutta lääkkeiden lisäksi on kyllä pitänyt opetella myös mielenhallintaa ja -hyvåksyntää muuten: aina ei tarvitse olla tehokas, olen ihan hyvä ihminen näin, maailma ei ole paha, enkä minä epäonnistunut ihmisenä. Aina ei vieläkään usko, mutta ehkä tän kanssa voi elää.

Itselle sivuvaikutuksina itsetuhoiset ajatukset ja orgasmin puute, joiden takia toivon että voin jatkossa olla ilman lääkettä.

Vierailija
22/23 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla lääkkeet auttoivat. Mulla oli niin järkyttävän paha olla, että halusinkin kuollettaa kaikki tunteet ja muuttua tsombiksi. Pääsi tavallaan lomalle omista överiksi menneistä fiiliksistään.

Lievään masennukseen varmaan kannattaa yrittää muita keinoja ennen lääkkeitä. Esimerkiksi kahvi kannattaa jättää kokonaan pois ja alkoholi. Ruokavalio kuntoon. Käyttöön luonnon rauhoittavia aineita, esimerkiksi kamomillatee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SSRI on nykyinen Burana. Sitä saa kun vähän sanoo että mieli on apea. Toisille toimii, toisille ei. Seksuaaliset halut se vie viikossa.

Sehän on hyvä juttu? Hillitsee ihmisten lisääntymistä.

Niin. Mielenterveysongelmaisten soisi harkitsevan mahdollisia lapsia erityisen tarkkaan.