Kuinka paljon sait tukia vuonna 2020?
Kuinka paljon sait erinäisiä KELA:n tai muun maksajan myöntämiä tukia vuonna 2020 (brutto/netto)? Vaikuttiko korona saamiesi tukien määrään?
Sain soviteltuna ansiosidonnaista 11 704,41 euroa bruttona. Lisäksi sain KELA-korvausta lääkärikäynnistä 16,50e ja lääkkeistä 6,60e. Teki kyllä tiukkaa saada lääkkeiden alkuomavastuukertymä täyteen ja hainkin varastoon lääkkeitä ensi vuodelle.
Nettona sain siten yhteensä 8 801,41 euroa tukia tämän vuoden aikana. Korona vaikutti tukieni määrään siinä mielessä, että työni oli katkolla pari kuukautta, jolloin pääasiallinen tulonlähteeni oli ansiosidonnainen päiväraha palkan sijaan. Sain kuitenkin enemmän tukia tänä kuin viime vuonna, koska viime vuonna sain jonkun aikaa työmarkkinatukea ansiosidonnaisen sijaan.
Kommentit (53)
Kela ei maksa ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa.
Ei ainakaan viimeksi maksanut, kun sitä sain.
Vajaan tonnin mutta maksoin veroja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tukia saanut, enkä kehtaisi edes kerskua niillä. Hankkikaa elämä ja tekemistä. Tehkää jotain, että teillä on muutakin tekemistä kuin hakea tukia ja kirjoittaa tänne.
Hankipa sinä elämä ja tekemistä niin ei tarvitse täällä yrittää päteä.
Vierailija kirjoitti:
Sain 12 x yh-korotuksellisen lapsilisän, 12 x elatustuen ja 12 x elatusavun.
Mitä se nyt tekee...
12 x 158,18 = 1898,16
12 x 167,01 = 2004,12
12 x 83 = 996
HYVÄ idea!
Ei se oo kun 400 euroo kuussa. Ihan hyvin ilmankin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
0€
En ole saanut mitään kelan tukia.
En ole käynyt kertaakaan lääkärissä.
En ole syönyt yhtään reseptilääkettä.
Haluatko mitalin?
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tukia saanut, enkä kehtaisi edes kerskua niillä. Hankkikaa elämä ja tekemistä. Tehkää jotain, että teillä on muutakin tekemistä kuin hakea tukia ja kirjoittaa tänne.
Eli olet lapseton ja opiskelit ennen opintotukea (paitsi että opintolaina lasketaan osaksi opintotukea) etkä ole koskaan saanut KELA-korvausta lääkärikäynnistä tai reseptilääkkeistä?
N 1138 eli yhden lapsen lapsilisä. T. Ammattivalittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet lapseton ja opiskelit ennen opintotukea (paitsi että opintolaina lasketaan osaksi opintotukea) etkä ole koskaan saanut KELA-korvausta lääkärikäynnistä tai reseptilääkkeistä?
Lääkekorvaus ei ole mielestäni tuki, koska sen saavat kaikki. t. eri
Asumistukea varmaan noin vajaa 4k€. Toista vuotta putkeen sama.
Kannattaa kuitenkin huomioida, että olen maksanut aikaisempina vuosina, ilman mitään tukia, jo 100k € edestä vuokria. Loiseksi turha syyttää, tuolla summalla olisi maksanut jo omistuskämpän maaseudulla.
Mitäs ette anna asuntolainaa köyhälle sinkulle.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat tuet mitä olen ikinä tilille saanut on opintotuki ja lapsilisä. Enää ei niitäkään. En ole "kovapalkkainen" vaan järkevästi toimimalla on pitänyt elää. Onneksi olen saanut olla terve ja elämä ei ole järjestänyt mitenkään liikaa ikäviä yllätyksiä. Kyllä minuakin ärsyttää ihmiset jotka käyttää järjestelmää väärin mutta ei ole minun tehtävä alkaa osoittelemaan ja syyllistämään. Helppo se on huudella nimettömänä, emme voi tietää miksi kukin on vaikeaan elämän tilanteeseen joutunut. Itse olen onnellinen että näin olen selvinnyt ja luottavainen että jos joskus tarvitsen yhteiskunnan tukea sitä saan.
13
Todella noloa kirjoitella esim. Asumistuesta. Hävettäisi, jos kyseisiä tukia tarvitsisin. Omilla tuloilla pitää tulla toimeen.
N. Kymppitonnin, eläkettä ja asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se nyt tekee...
12 x 158,18 = 1898,16
12 x 167,01 = 2004,12
12 x 83 = 996
HYVÄ idea!
Voisin kuvitella, että yhden vanhemman perheessä tuo 400 euroa kuussa on iso raha.
Oma tavoitteeni on laittaa kaikki ensi vuonna saamani tuet säästöön / sijoituksiin. Sain tänä vuonna säästöön reilu 11ke, mikä on enemmän kuin vastaanottamieni tukien määrä. Valitettavasti työtilanteeni jatko on epävarma, joten tavoitteeseen voi olla vaikea päästä, jos tulot koostuvat pääasiallisesti ansiosidonnaisesta palkan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Todella noloa kirjoitella esim. Asumistuesta. Hävettäisi, jos kyseisiä tukia tarvitsisin. Omilla tuloilla pitää tulla toimeen.
Ei kuulu hyviin tapoihin, mutta nyt on kirjoitettava, että herää, pahvi!
Noloa?
.
.
.
.
.
Eivät kaikki ole "miehen siivellä eläviä pikkurouvia", joiden elämään ei Kelan tuet kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se nyt tekee...
12 x 158,18 = 1898,16
12 x 167,01 = 2004,12
12 x 83 = 996
HYVÄ idea!
Voisin kuvitella, että yhden vanhemman perheessä tuo 400 euroa kuussa on iso raha.
Oma tavoitteeni on laittaa kaikki ensi vuonna saamani tuet säästöön / sijoituksiin. Sain tänä vuonna säästöön reilu 11ke, mikä on enemmän kuin vastaanottamieni tukien määrä. Valitettavasti työtilanteeni jatko on epävarma, joten tavoitteeseen voi olla vaikea päästä, jos tulot koostuvat pääasiallisesti ansiosidonnaisesta palkan sijaan.
Yhden vanhemman ja yhden lapsen taloudessa saa oikein hyvin 200 €/kk säästöön, joten miksei puolet enemmän.
Pyydän ymmärtämään sen, etteivät kaikki yksinhuoltajat ole minipalkkaisia.
Meitä on moneksi.
Sori, kun tein muutaman veronmaksajan lisää tähän maahaan. Siitä ei sinun tarvitse olla huolissasi, onko minulla tekemistä. 5 alle 10-vuotiasta pitää huolen, että puuhaa riittää. Miksi sinä muuten kirjoittelet tänne, jos niin kovin halveksit tänne kirjoittelevia?