Kesä tuli, niin myös kerrostalon kyttääjät pihalle päivystämään. Ärsyttää!
Koko kesän istuvat pihakeinussa aamusta iltaan, välillä käyvät kai vessassa ja tulevat taas istumaan "aitiopaikalle." Jonkun kävellessä pihalla koko köörin päät kääntyvät ja tuijottavat monttu auki hiljaa, kunnes liikkuja on mennyt rappukäytävään. Roskista viedessä puheensorina katkeaa ja kaikki kyttäävät silmä kovana. Onko teidän taloissa tällaista? Ärsyttää kun tietää, että siinä ne taas juoruaa syyskuuhun asti.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:40"]
No voi hyvää päivää sentään! Siis ap, aikuisten oikeesti! Pitäsikö niiden mummojen ja pappojen istua koko kesä sisällä pikku kopperossaan, jotta sinä voisit kulkea ees taas häiriöttä? Pistäpä yhden kerran pikku peppusi sinne keinuun ja PUHU "kyttääjiesi" kanssa.
[/quote]
Mulle kyllä kelpaisi jos istuisivat sisällä vaikka koko kesän. Tai jos istuisivatkin vaan joskus siinä vitun keinussa. Mutta kun se on aamusta iltaan ihan kirjaimellisesti, jokaista liikettä tiukasti seuraten. Eivätkä ne kaikki ihan eläkeläisiä kyllä ole, mutta ilmeisesti siltikään ei ole muuta elämää.
ap
Olen nyt vähä ihmeissäni ap aloittamasta aiheesta. Mikäli mm. iäkkäämmät taloyhtiön asukkaat ovat pihalla/pihakeinussa kesällä, tarkoittaako se autom. että he ovat siellä kyttäämässä muita asukkaita. Itse ainakin tervehdin ystävällisin mielin pihalla olevia. Minusta on ihana nähdä, että mahdollisesti koko pitkän talven sisälle talvikelien takia pakotetut asukkaat ovat päässeet neljän seinän sisältä ulos. Heistä on kiva jutella muiden asukkaiden kanssa, nostaa kasvot kohti aurinkoa. Ainakin Helsingissä on paljon vanhoja taloja, joissa ei ole asuntokohtaista parveketta. Jokaiselle meistä saattaa vuosien kuluessa tulla ulosmenossa vastaan stoppi, liukkaat pihat/kadut estävät ihmisiä hoitamasta välttämättömiäkin asioita itse. Toki pihalla tapahtuu myös juoruilua taloyhtiön asioista, kukapa jaksaa jatkuvasti vain politiikasta rupatella :)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:50"]
Olen nyt vähä ihmeissäni ap aloittamasta aiheesta. Mikäli mm. iäkkäämmät taloyhtiön asukkaat ovat pihalla/pihakeinussa kesällä, tarkoittaako se autom. että he ovat siellä kyttäämässä muita asukkaita. Itse ainakin tervehdin ystävällisin mielin pihalla olevia. Minusta on ihana nähdä, että mahdollisesti koko pitkän talven sisälle talvikelien takia pakotetut asukkaat ovat päässeet neljän seinän sisältä ulos. Heistä on kiva jutella muiden asukkaiden kanssa, nostaa kasvot kohti aurinkoa. Ainakin Helsingissä on paljon vanhoja taloja, joissa ei ole asuntokohtaista parveketta. Jokaiselle meistä saattaa vuosien kuluessa tulla ulosmenossa vastaan stoppi, liukkaat pihat/kadut estävät ihmisiä hoitamasta välttämättömiäkin asioita itse. Toki pihalla tapahtuu myös juoruilua taloyhtiön asioista, kukapa jaksaa jatkuvasti vain politiikasta rupatella :)
[/quote]
Kyllä, he ovat siinä juurikin kyttäämässä muita asukkaita.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:51"]
[/quote]
ap
[/quote]
Pitäis siis istua neljän seinän sisällä?
Sinulla on huono itsetunto. Jos ne pahaa puhuu ja vahtaa kiusaksi.
Itse moikkaisisin iloisesti. Tai jos on liian kaukana niin vilkuttaisin iloisena.
Miksi olet tuollainen hapan? Pysy siellä kerrostalossa, koska täällä ok-taloalueella kaikki myös katsoo kuka tiellä kulkee ja jopa tervehditään -hui-
Mistä ihmeestä ap on saanut päähänsä, että hänen asiansa tai menonsa kiinnostaisivat ketään? Anna nyt ihmisten olla äläkä kyttää niiden tekemisiä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:51"]
[/quote]
ap
[/quote]
Pitäis siis istua neljän seinän sisällä?
Sinulla on huono itsetunto. Jos ne pahaa puhuu ja vahtaa kiusaksi.
Itse moikkaisisin iloisesti. Tai jos on liian kaukana niin vilkuttaisin iloisena.
Miksi olet tuollainen hapan? Pysy siellä kerrostalossa, koska täällä ok-taloalueella kaikki myös katsoo kuka tiellä kulkee ja jopa tervehditään -hui-
[/quote]
Todellakaan en muuttaisi omakotitaloon, paitsi jos ei olisi naapureita. En pidä ihmisistä. Etenkään kyttäävistä juoruakoista. Yök.
ap
Pitääpä pysyä sitten kesätkin näin kerrostalo-asukkaana sisällä, kun joku mielensä pahoittaja ei tykkää että yhteisellä pihalla ulkoillaan..!
22 jatkaa: Uskon, että ap:lla on vaikeita naapureita. Uskon, ettet pidä juoruilevista ihmisistä, eiväthän sellaiset mukavia ole. Tuleehan siinä vähän epävarma olo. Ethän pety jos joskus saat tietää, ettet ollutkaan kesäisin keinussa keinahtelevien naapureiden juorun aihe, ehkä vaan odottivat, että menet menojasi jotta he pääsevät jatkamaan jutusteluaan. En ole kinaava/jankkaava tyyppi, joten en jatka tämän enempää ko. aiheesta.
Kaikkea hyvää muiden taloyhtiöiden keinuville, älkää eristäytykö sisälle, ulos vaan ihmisten pariin mikäli mahdollista. Liikuntarajoitteisia voivat muut ystävät/naapurit auttaa jotta hekin pääsevät ulos. Nautitaan kesästä.
Hassua, mikä sussa ap on, että susta jaksetaan noin kiinnostua?
On meidänkin pihalla poliisit päivystämässä koko kesän, mutta ei ne kyttäile kuin paria tyyppiä, josta juoruilevat :) ja syystä.
Mutta, jospa annat niille vinkin tästä palstasta, niin joku vois raportoida teidän pihan touhuja tänne päivittäin ja etenkin sun tekemiset vois olla kiinnostavia?
Nooh, anna olla, ei ne susta oikeasti välitä pskaakaan.
No varmasti on kivoja keinuttelevia mammoja ja pappoja, mutta sitten on sitä ihka oikeaa ilkeää juorukööriäkin olemassa. Itse olen aina ollut ihminen joka on ajatellut, että on itsekeskeistä kuvitella jokaisen ihmisen olevan kiinnostuneen juuri minun asioistani. Olikin aika kokemus kun NE olivatkin eräässä paikassa. Tämän jälkeen suhtautumiseni on muuttunut epäluuloisemmaksi.
Nyt ajattelen naapureistakin erillälailla, osa ei oikeasti jaksa kiinnostua, mutta osa oikeasti vahtaa ja vielä ilkeästikin.
Tietenkin sitä joutuu väkisin näkemään jonkun naapurin elämää liikaakin vaikka ei haluaisi.
Joo, onneksi alkoi taas hellekelit, niin päästään pihalle yläkerran naapuri-rouvan kanssa haukkumaan ja arvostelemaan muita naapureita!
Pahimpia on nämä pienten lasten äidit eli hiekkalaatikkopoliisit, ei mitään hyvää sanottavaa muista. No eipä voi muuta toivoakkaan, kun naama on niin hapan ja se oma pikkulapsiperhe elämä on raskasta niin syytä pitää löytää muista ihmisistä.Mummot on yleensä vain uteliaita, mutta eivät ole pahantahtoisia niin kuin nuo eukot tuolla hiekkalaatikolla.
Tiedän tunteen ap. Meidän kerrostalossa sama juttu. Vituttaa kun kyylämummot istuu sielä ja toljottaa monttu auki kun joku vajaamielinen kun ohi kävelee. Te jotka vittuilette ap:lle ette oikeesti tiedä mistä tässä on kyse, kun ette ole kokeneet sitä. Kyllä se alkaa ajan kanssa vaan vituttaa. Tosi on.
Melko on taloyhtiössä kaksi taloa ja kaksi keinua. Toinen on juuri meidän rappukäytävän vieressä. Ja aina on kansoitettu tämä meidän keinu. On sen verran vanhaa porukkaa (siis asuneet pitkään) että ovat riidoissa keskenään ja tästä syystä kaksi keinua. Eivät mahdu samaan keinuun.. Tosin luonnollista harvennusta on tapahtunut ja nyt tänä keväänä en ole nähnyt ketään keinumassa. Ja nämä porukat ovat nimenomaan juoruköörejä. Kun tietävät mitä ihmeellisempiä asioita meistä..
Meillä ei muuten oo kyttäilty mutta kun viime vkl talossa oli pihatalkoot ja grillailuu ja kaikkee (ei siis tosiaan pakollista toimintaa!!) eikä päästy sinne, niin ai että sitä mulkoilua kun kesken talkoiden käveltiin pihan läpi ja poistuttiin omiin menoihin. ARGH!!!!!
Mua ärsyttää lähinnä se, että olis kiva joskus itsekin istuskella keinussa kauniina kesäpäivänä vaikka jonkun kaverin kanssa, vaan kun naapurit käyttävät sitä kuin yksityisomaisuuttaan.
Ja pihalla olis muutenkin kiva viettää joskus aikaa itsekin ihan ilman yleisöä. Nyt tuntuu, että tää on vain tiettyjen asukkaiden piha. Just se, että juttu katkeaa ja mulkoilu alkaa jo siitä kun kävelee ohi, tekee sellaisen olon niinkuin olisi tunkeilija muiden reviirillä - omassa kotipihassaan!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 19:46"]Pahimpia on nämä pienten lasten äidit eli hiekkalaatikkopoliisit, ei mitään hyvää sanottavaa muista. No eipä voi muuta toivoakkaan, kun naama on niin hapan ja se oma pikkulapsiperhe elämä on raskasta niin syytä pitää löytää muista ihmisistä.Mummot on yleensä vain uteliaita, mutta eivät ole pahantahtoisia niin kuin nuo eukot tuolla hiekkalaatikolla.
[/quote]
Ap, miksi sinä et ole neljän seinän sisällä? Silloin ne ei kyttäisi sinua. Eli, et mene ulos koko kesänä.sinne syyskuuhun asti tai sit lopetat ton jonnijoutavan valituksen. Minä ainakin katson aina että kuka tulee Jos rapun ovi kolahtaa. Vituttaa just tommoset jotka valittaa kaikesta.
No voi hyvää päivää sentään! Siis ap, aikuisten oikeesti! Pitäsikö niiden mummojen ja pappojen istua koko kesä sisällä pikku kopperossaan, jotta sinä voisit kulkea ees taas häiriöttä? Pistäpä yhden kerran pikku peppusi sinne keinuun ja PUHU "kyttääjiesi" kanssa.