kysymys e-pillereistä, apua!?
Eli olen ALOITTAMASSA syömään pillereitä, nehän pitäisi aloittaa sinä päivänä kun menkat alkaa. Noh, nyt ne tietysti just alko ja en mä enää tänään mihkään apteekkiin pääse. Eli onko ok jos huomena heti aamulla haen ne ja aloitan popsimisen?
Kommentit (9)
Googlaat pakkauksen ohjeen, sillä se selviää. Olisit nyt edes pillerimerkin maininnut
Pillereiden nimellä tosiaan löytyy Googlettamalla lääkeinfo, jossa e-pillereiden kohdalla neuvotaan aina aloitus ja jos aloitukseen liittyy jotain poikkeuksia, niin lisäehkäisyn käytöstä esim ekan kuukauden osalta.
Aloit huomenna. Ei se haittaa. Ite aloitin 3 vuotopäivänä. Synnytyksrn jälkeen piti aloittaa vaan kun menkkoja ei kuulunut. Ehkäsyteho on yleensä voimassa jos heti menkkojen alussa aloittaa pillerit. Muutoin tarvii lisäehkäsyä käyttää ainaki 7pv
E-pillerit aiheuttaa rintasyöpää. Googleta jos et usko. Itse en söisi niitä mistään hinnasta.
Miksi et ole hakenut pillereitä jo valmiiksi odottamaan menkkojen alkamista? Kai sulla nyt tiedossa oli suurinpiirtein alkamispäivä? Ei ku odota, sulla on NIIN epäsäännölliset menkat ettet koskaan tiedä milloin tulee.... Joopajoo, avutonta.
Pillerit eivät lihota, syöminen lihottaa. Pillereissä on nolla kaloria. Jos syöt terveellisesti et liho. Tietenkin monet käyttävät pillereitä tekosyynä lihomiseensa, muka mielihaluja yms.
Löydät luultavasti netistäkin ohjeen pillerimerkkisi googlettamalla. Uskoisin, että voit aloittaa pillereiden syömisen vasta huomenna, mutta täydellistä ehkäisytehoa pillerivalmistaja ei voi väärään aikaan aloittamisen vuoksi taata, eli ensimmäisen liuskan ajan on syytä käyttää tuplaehkäisyä (pillerit+kondomi). Ei toivottavasti tarvitse sitten kuukauden päästä ihmetellä, miten voi olla raskaana, vaikka on syönyt pillereitä.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:40"]
E-pillerit aiheuttaa rintasyöpää. Googleta jos et usko. Itse en söisi niitä mistään hinnasta.
[/quote]
Lisäävät myös ihosyövän riskiä, koska muuttvat käpylisäkkeen toimintaa (melaniini).