Mikä on teistä liian suuri määrä eläimiä?
Olen vasta täysi-ikäistynyt opiskelija ja asun omillani. Vanhempani toki tukevat minua taloudellisesti ja maksavat esimerkiksi vuokrani ja osan ruokakuluista, laskuista jne. Teen kuitenkin itse koulun ohella töitä, ja niillä rahoilla hankin itselleni sitten kaiken muun, mm vaatteet (jotkut tarpeelliset suuremmat hankinnat, kuten uudet juoksukengät saattavat vanhemmat joskus maksaa), harrastuksiin liittyvät hankinnat ja nimenomaan kaiken joka liittyy eläimiini. Minulla on kolme pientä jyrsijää ja kolme kania, joista kaksi asuu samassa häkissä, yksi erillään. Haluaisin hankkia neljännen kanin yksinäisen kaveriksi. Kun olen edes maininnut asiasta, monet kauhistuvat- eihän opiskelijalla vaan voi olla niin paljoa eläimiä! Kuitenkin olen itse maksanut jopa kalliit eläinlääkärikulut aina kun on sairastapaus sattunut ja minulla on säästötilillä juuri sellaisia yllättäviä tapauksia varten useita satoja euroja itse tienaamiani rahoja. Kanit ovat minulle rakas harrastus, harrastan paljon niihin liittyen ja mm. perehdyn niiden genetiikkaan, värien ja ominaisuuksien perehtymiseen jne. Koen myös jaksamisen riittävän hyvin neljänteenkin pitkäkorvaan. Kuullostaako teistäkin suunnitelma ihan kahjolta?
------
Ja vielä vähän keskustelua- mikä teistä sitten on oikeasti liian suuri määrä eläimiä? Milloin homma on teidän mielestänne mennyt hamstraamisen puolelle? Tiedän muutaman paikan, jossa talo on täynnä eläimiä ja aivan älytön siivo..
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 16:41"]
Ei eläimiä häkkeihin.
[/quote]
Tuo oli ehkä hieman huonosti muotoiltu, kanini viettävät häkeissään vain yöt. Toki päivisinkin häkkien ovat ovat auki, häkit ovat kanien omaa aluetta, niiden turvapaikat.
Asuntoni on siis jaettu kahtia, sillä kaneista kaksi ovat uroksia (kastroituja) eivätkä tule toimeen keskenään. Muutenhan kaikki olisi ok, jos voisivat olla kolmestaan.
ap
Ei eläimiä häkkeihin.