Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ärsyttää kun hyvän perheen lapset tuhoavat itsensä, vaikka mahdollisuuksia on?

Vierailija
30.12.2020 |

Itse olen huostaanotettu kaukaisessa lapsuudessani, syynä vanhempieni alkoholismi. Elämäni on ollut jatkuvaa selviytymistä, mitään helpotusta tai kannustusta en ole koskaan saanut. Sanalla sanoen olen henkisesti yksin, lisäksi täysin kaiken taloudellisen tuen ulkopuolella. No, oikeastaan viimeistä en edes tarvitse, kun olen töissä mutta takaajia lainaan ei esimerkiksi paljoa kysellä. Kun niitä ei ole.

Työssäni tapaan hyvästä perheestä tulevia nuoria, joille on tarjottu tuhat ja yksi mahdollisuutta, apua, heitä on kannateltu ja heitä on hyysätty. He nauravat auttajilleen päin naamaa ja tuhoavat itsensä huumeilla ja muulla paskalla. Minulla on vaikea olla ammatissani. En kestä noita ihmisiä, ne saavat minut raivon valtaan. Tiedän, että se on on traumaperäistä, mutta silti ihan KUVOTTAA kun joku pumpulissa kasvanut ja vanhempiensa rakastama ja auttama sontiainen jälleen kerran mokaa kaiken ja lähtee narkkaamaan.

Vaihdan alaa tai ainakin työpistettä heti kun se on mahdollista.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sh?

Vierailija
2/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi vähempää kiinnostaa. Nieletkö?

No jos ei kiinnosta niin älä tähän ketjuun tule. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se sinua henkilökohtaisesti ärsyttää? Lapset eivät ole vanhempiensa kopioita. 

Vierailija
4/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sh?

Ehkä. Tai sosionomi. Tai joku muu.

En viitsi kertoa ammattiani tarkemmin.

Vierailija
5/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaperäistä, kuten itsekin tiedät. Noiden nuorten saama ehdoton rakkaus koskettaa sinua arkaan paikkaan.

Tekisi mieli lainata Elvistä, jonka mukaan et voi arvostella ketään ennen kuin olet kävellyt mailin hänen kengissään. Huumenuorilla voi olla omat traumansa. Mutta toisaalta enpä minäkään ole kävellyt sinun kengissäsi enkä sikäli voi tunteitasi arvostella.

Voi hyvin!

Vierailija
6/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kysyn kirjoitti:

Miksi se sinua henkilökohtaisesti ärsyttää? Lapset eivät ole vanhempiensa kopioita. 

Luulen että oma taustani ehkä vaikuttaa taustalla.. se kun etuoikeutetut lapset heittävät kaiken menemään, mutta sinä, joka olet taistellut koko ikäsi ja yrittänyt, et voi sitä hyväksyä. Ei tullut se sulle mieleen? 

Vierailija
7/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ne "hyvät perheet" ei aina ole hyviä vaikka siltä saattaa ulkopuolisille näyttää. Meillä oli lapsuudenkodissa kyllä rahaa vaikka kuinka, mutta ei se onnelliseksi tee. Vanhempani olivat etukäteen suunnitelleet  mun tulevaisuuden kokonaan, harmi vaan että se ei ollut ollenkaan sitä mitä itse halusin. Ahdistunut olin pikkulapsesta asti koska en täyttänyt heidän vaatimuksiaan. Kaikki heidän antamansa "apu" on aina ollut vastikkeellista, eli minun olisi pitänyt tehdä mitä he halusivat. Ei kiitos. 

Vierailija
8/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan koittaa hoitaa oma pää kuntoon. Vaikutat aika rasittavalta ihmiseltä, en usko, että kykenet auttamaan juuri ketään. Joo, vaihda alaa, HETI.

Vierailija
9/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi vähempää kiinnostaa. Nieletkö?

Kusipään on pakko kommentoida?

Vierailija
10/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumaperäistä, kuten itsekin tiedät. Noiden nuorten saama ehdoton rakkaus koskettaa sinua arkaan paikkaan.

Tekisi mieli lainata Elvistä, jonka mukaan et voi arvostella ketään ennen kuin olet kävellyt mailin hänen kengissään. Huumenuorilla voi olla omat traumansa. Mutta toisaalta enpä minäkään ole kävellyt sinun kengissäsi enkä sikäli voi tunteitasi arvostella.

Voi hyvin!

Tiedän. Kiitos ystävällisestä asenteestasi!

Vierailija
11/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisiko se ehkä siitä, että se vanhempien hyysääminen ja pumpulikasvatus olikin karhunpalvelus ja pilasi lapset, niin että ne ei ikinä oppinut ottamaan vastuuta itsestään tai elämää tosissaan? Ei siitä välttämättä ole yhtään mitään hyötyä että on kasvanut pumpulissa, enemmän siitä on haittaa.  Se, että on autettu ja ollut mahdollisuuksia loppujen lopuksi vaan passivoi ihmisen ja mikään ei tunnu miltään niin sitä jännää elämää haetaan sit kai niistä huumeista tai mistä lie.

Vierailija
12/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan koittaa hoitaa oma pää kuntoon. Vaikutat aika rasittavalta ihmiseltä, en usko, että kykenet auttamaan juuri ketään. Joo, vaihda alaa, HETI.

Ja mikä sinuakin vaivaa?

Näitä tämän maailman Nikoja on todellakin liikaa, eikä heillä pitäisi rasittaa perusterveydenhuoltoa.

Menisivät jonnekin missä maksavat itse, tai olisivat ilman hoitoa. Vahingonteoistaan maksaen.

Vierailija
13/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin!

Tiedän. Kiitos ystävällisestä asenteestasi!

Koitahan itsekin vaihtaa asenteesi noita huumenuoria kohtaan ;)

Vierailija
14/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan jakanut omaa kertomustasi näille nuorille? Hehän ovat tulevia narkki ja alkoholisti vanhempia, jotka aiheuttavat pahaa tuleville lapsilleen.

Vierailija
15/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ne "hyvät perheet" ei aina ole hyviä vaikka siltä saattaa ulkopuolisille näyttää. Meillä oli lapsuudenkodissa kyllä rahaa vaikka kuinka, mutta ei se onnelliseksi tee. Vanhempani olivat etukäteen suunnitelleet  mun tulevaisuuden kokonaan, harmi vaan että se ei ollut ollenkaan sitä mitä itse halusin. Ahdistunut olin pikkulapsesta asti koska en täyttänyt heidän vaatimuksiaan. Kaikki heidän antamansa "apu" on aina ollut vastikkeellista, eli minun olisi pitänyt tehdä mitä he halusivat. Ei kiitos. 

Tiedän sen kyllä ja näenhän minä sen töissäkin. Puhuin kuitenkin niistä nuorista, joiden vanhemmat tunnen ja tiedän heidänkin tuskansa. He ovat yrittäneet kaikkensa, mutta ei auta. Kun nuori on mikä on. Eikä kyse ole välttämättä narkkaamisesta, muutakin on.

Vierailija
16/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon neiti kokee kokeneensa kovia koko nuoren elämänsä ajan. Mutta näinhän sitä asiat koetaan, kun tiettyyn seuraan hakeudutaan, totuus on usein muuta. Kyllä, päähän ottaa, kun tietää, miten oikeasti vaikeista oloista jotkut yrittävät selvitä päätään sekoittamatta.

Vierailija
17/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kysyn kirjoitti:

Luulen että oma taustani ehkä vaikuttaa taustalla.. se kun etuoikeutetut lapset heittävät kaiken menemään, mutta sinä, joka olet taistellut koko ikäsi ja yrittänyt, et voi sitä hyväksyä. Ei tullut se sulle mieleen? 

Ei tullut. Minä olen akateemisesta perheestä lähtöisin. Vaikka vanhemmat miten motivoivat ja kannustivat, kaverit ja päihteet kiinnostivat enemmän kuin koulunkäynti. En ollut kyllin vahva vastustaakseni mielitekojani. Tulin järkiini vasta yli kolmekymppisenä ja on sitä myöhemminkin ehtinyt elämänsä saada raiteilleen.

Vierailija
18/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä sinuakin vaivaa?

Näitä tämän maailman Nikoja on todellakin liikaa, eikä heillä pitäisi rasittaa perusterveydenhuoltoa.

Menisivät jonnekin missä maksavat itse, tai olisivat ilman hoitoa. Vahingonteoistaan maksaen.

Mikä sinua vaivaa?

Vierailija
19/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan jakanut omaa kertomustasi näille nuorille? Hehän ovat tulevia narkki ja alkoholisti vanhempia, jotka aiheuttavat pahaa tuleville lapsilleen.

En, koska ammattilainen ei kerro itsestään kuin välttämättömän säilyttääkseen objektiivisen asenteen. 

Vierailija
20/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se perhetaustaa katso, tuhoaako nuori elämänsä vai ei. Minulla on / oli todella hyvästä perheestä lähtöisin oleva lapsuudenkaveri, joka yläasteella vai oliko lukiossa joutui väärään porukkaan ja sekosi huumeisiin. Vuosiin en ole hänestä kuullut, liekö enää hengissäkään ☹️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän