Miten nopeasti luet kirjan?
Kommentit (9)
Kysyisin ennemminkin miten paljon nautit kirjan tarinasta, mitä opit ja mitä siitä jäi mieleen.
Kolmessa minuutissa. Oikein lyhyen kirjan.
Olisiko sivu minuutissa vaikka sellainen hyvä esimerkkinopeus?
Riippuu kirjasta, fiiliksestä ja vireystilasta. Mukaansa tempaava kirja menee semmoisen 100 sivua tunnissa. Jotkut kirjat menevät ahmimalla, toiset vaativat aikaa.
Perusromaanin luin nuorempana n.vuorokaudessa jos oli lempikirjailijan. Kirjoja tuli ahmittua! Vuorokaudella tarkoitan sitä aikaa jonka olen hereillä ja siitäkin tunteja pois muuhun. Nykyään ehkä kolmessa illassa jos oikein paneudun.
Riippuu kirjasta. Joitain kevyempiä teoksia voi mennä yksi päivässä (vähän riippuu siitäkin miten paljon on sivuja), vaikeampia lukee hitaammin. Sanoisin, että luen keskimäärin kaksi kirjaa viikossa nyt, kun olen eläkkeellä.
90-luvulla, maalaiskoulussa opettaja toi minulle ja kaverille Neiti Etsiviä oman kylänsä kirjastosta. Oli isompi paikka ja suurempi valikoima. Tämä on siis ainoa aika jolta voin kertoa kuinka nopiaa luin kirjoja, kun oli vähän pakko, kun kaverin kanssa vuoroteltiin jne. 2 etsivää per ilta parhaimmillaan, eli 300 sivua per 4, 5 tuntia suunnilleen. Olin varmaan hidas, lapsia oltiin. Nykyään voin lukea yhtä sivuakin puoli tuntia kun ei ole pakko lukea nopeaa, tykkään fiilistellä. Ja Etsiviä luen nykyisin ihan rauhalliseen tahtiin :) N40
Moi. Riippusko siitä, onko 89 vai 899 sivua?