Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsi pystyy olemaan yksin kesät?

Vierailija
04.06.2014 |

Jos kummallakaan vanhemmalla ei ole lomaa ja tekevät pitkää päivää yrittäjinä. Voiko 10v jo olla kesän yksin?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 minä myös asunut ajoittain ulkomailla ja aivan sama kokemus! Jotenkin se välittämisen kulttuuri on monissa maissa erilainen. Kun itse olin lapsi meistäkin huolehdittiin hyvin, ei hilluttu lapsena yksin päiväkausia ties missä. Eikä uimaan lähdetty yksin ei edes kavereiden kanssa Suomessakaan stadikalle tai Luukkiin, teininä siis. Ja hyvin on elämässä pärjätty, paremmin kuin moni joista ei piitattu missä menevät!

Sama omat lapseni on myös huolehdittu aika pitkälle, viety kouluun ja haettu, lukioon sitten menneet itse välillä mutta usein silloinkin aamukyyti kelpasi. Ja hienoja menestyjiä heistä kasvoi joilla sydän ja toisista välittäminen paikallaan.

Olen niin samaa mieltä kuin sinä, eräässäkin maassa kun asuimme siellä ei ollut edes raiskausta tapahtunut kymmeneen vuoteen ja silti oltiin tosi tarkkoja lasten kanssa. Jos joku oli itse työssä niin palkattiin aikuinen hoitaja joka kuskasi ja laittoi ruuat. Kyllä olisi maine mennyt jos lapset olisi heitteille jätetty. Aupairit on yksi ratkaisu mutta meillä ei olla halukkaita maksamaan, satsaamaan lasten turvallisuuteen, muut asiat ajaa edelle.

Vierailija
42/46 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajalle 23! Olisi minustakin ollut ihanaa, jos pojallani olisi osallistuva isä ja isovanhemmat tai muita tukiverkkoja.

Tottakai minullakin on 4 viikkoa lomaa kesällä. Menemme lomamatkalle ja mökille niin kuin muutkin ihmiset.

Ja tottakai lapsellani on jääkaapissa itse tehtyä kotiruokaa. Hän ei myöskään hillu kaupungilla vaan on kotona. Asumme jopa omakotitalossa, joten aikaa voi viettää myös ulkona omenapuun alla maaten tai sulkista pelaten.

Kotimme on aika suosittu paikka muutenkin. Pojan kaverit viettävät jostain kumman syystä mielellään aikaa meillä. Tarjoan aina heillekin ruokaa ja yösijan jos on tarvis.

Ei kyllä olisi ollut kovin viisas ratkaisu jättäytyä töistä pois hoitamaan koululaista. Haukutaan jos yh heittäytyy tukien varaan ja haukutaan jos elättää itse lapsensa, aika hankalaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 14:31"]

11-v. lähtien viihdyin omassa seurassani liiankin hyvin masturboiden.

[/quote] ???

Vierailija
44/46 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on arvoista, valinnoista, meillä kaikilla on se valinnan vapaus ja myös vastuu siitä. Asoilla on tärkeysjärjestys, jollekin se tärkein on lapsi, toiselle auto tai talo tai viina. Niin se vaan menee siskokullat.

Vierailija
45/46 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 14:49"]

[/quote] ???

[/quote]

Kyllä vaan, teidänkin prinssit ja prinsessat tekee sitä.

Vierailija
46/46 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 14:49"]

[/quote] ???

[/quote]

Kyllä vaan, teidänkin prinssit ja prinsessat tekee sitä.

[/quote] 

Ei tee, on koko kesän ihan kunnollisella käsityöleirillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän