Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko, jos lapseton ystäväpariskunta ei suostuisi lastenhoitoavuksi?

Vierailija
04.06.2014 |

Minua ja miestäni on siis pyydetty vahtimaan hyvän ystäväni kaksivuotiasta muutama tunnin ajan äidin asiointien vuoksi. Jouduin kieltäytymään, koska meillä ei ole kokemusta lasten hoidosta, eikä asuntomme ole lapsiturvallinen. Totta puhuen olin aika yllättynyt pyynnöstä. Onko se tavallistakin pyytäälastenhoitoapua lapsettomilta?

Kommentit (388)

Vierailija
101/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 16:01"]

Onko ap mies vai nainen? Jos mies, niin pätevätkö nämä "kyllähän jokainen normaali ihminen selviää muutaman tunnin lapsen hoidosta" -kommentit myös sitten? Kysyttekö lastenhoitoapua ystäväpiirinne lapsettomilta miehiltä vai vain naisilta?

[/quote]

Kyllä ne minusta pätee kaikkiin terveisiin aikuisiin. Ei tässä kukaan kai ole väittänyt, että joidenkin äidinvaistojen on tarkoitus herätä ja jostain syvältä sisältä kummuta osaamista, jota ihmisellä ei ole. Ohjeet vanhemmilta ja huomio lapseen niin homma sujuu riittävän hyvin yhdelle kerralle.

Eikä edelleenkään kenenkään ole pakko suostua. Enemmän vaan tuntuu keskustelu kääntyneen siihen, vaaditaanko lasten hoitoon aiempaa osaamista.

[/quote]

Eli miehiä pyydetään lastenhoitoavuksi yhtä usein kuin naisia?

Vierailija
102/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:47"]

Kukin tehköön mitä haluaa. Itse kummastelen ihmisiä jotka omistavat elämänsä oman napansa tuijotukselle, eivätkä koe mitään iloa siitä että voivat auttaa toisia. Siitähän ap; kohdalla on kyse, aivan sama mitä syiksi selittelee. Oma napa-paras napa on mielestäni ankein mahdollinen tapa elää elämänsä.

[/quote]

Eikös se ap tuolla sanonut että voi ystäviään muissa asioissa auttaa, mutta lapsia ei haluaisi hoitaa ja voisi jopa maksaa lastenhoitajan? Sinäkin varmaan suostut sitten kaikkeen mahdolliseen mitä ystävä keksii apua pyytää, kuten vaikka hämähäkkikammoisena paijaamaan ja hoivaamaan lemmikkitarantellaa. ;)

Joidenkin on mahdotonta näköjään ymmärtää tätä keskustelua... Ja sitä tosiasiaa, että kaikki naiset eivät ole kiinnostuneita lapsista ja lastenhoidosta, eivätkä koe olevansa synnynnäisi lastenhoitajia ja koe sitä mielekkääksi tai asiaksi jota haluaa ollenkaan tehdä. Joillekin vaikeaa kestää näemmä sekin.

Onko niin, että raskaana olevat naiset ja äidit eivät mistään ole lukeneet neuvoja tai saaneet mihinkään neuvoja? Kun kaikki on pitänyt opetella ensikertaa, jokainen asia on mennyt aina ensimmäisellä kerralla nappiin? Ehkä jotakuta ei kiinnosta ottaa vastuulleen sitä, että jokin ei menekään nappiin...

[/quote]

Ei tässä sitä ole ihmetelty, että osa naisista ei ole lapsirakkaita. Sitä sen sijaan on ihmetelty, miksi joku ei voi edes ystävää auttaakseen hetkiseksi hylätä sen lapsivihansa ja astua oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.

Lapset ovat kumminkin meitä, eivät mikään outo eksoottinen eläinlaji. Se, että sinusta lapset ovat taranteloihin verrattava asia kertoo lähinnä sinusta itsestäsi.

En minä ainakaan tiennyt vauvojen hoitamisesta yhtikäs mitään lapsen saadessani. Synnytysvalmennus on nimenomaan raskauteen ja synnytykseen liittyvää valmennusta. Yhdellä tunnilla käytiin hiukan läpi imetystä, mutta sekin hyvin yleisellä tasolla. Lapsen synnyttyä sitten luin neuvolan esitteitä, mutta totta tosiaan siinä lähtee aika monikin nollatiedoilla liikkeelle. Vastasyntyneitä ei yleensä pääse hoitamaan, isompia lapsia kyllä ehkä.

Joka tapauksessa kyse on tahdosta, ei kyvyistä. Jokainen normaalijärkinen kykenee, jos haluaa. Jos ei halua, ei kykene. Ap jo myönsikin, ettei halua, joten se siitä hänen kohdallaan.

[/quote]

Pointti oli siinä, että onko tuollaiset pyynnöt reiluja tai lähinnä suuttuminen siitä että ystävä ei halua tehdä jotain jonka kokee vastenmieliseksi? Siksi tarantella vertaus, varmaan sitten se ystävä voi tehdä jotain itselleen yhtä vastenmielistä vastapalvelukseksi ystävälleen? Vai eikö, vain lapset on sellainen asia mitä saa pyytää, mutta muuta epämieluista ei? Mutta täällähän on sanottu ettei lasten hoitaminen vaadi juuri mitään ja kaikki sitä osaa, sekä verrattu sitä kukkien kasteluun ja muuttohommiin. Eihän siinä, varmaan minäkin sitten olisin loistava lastenhoitaja, tuloksista en tosin vastaisi;) Jännä että jos se lasten hoitaminen ei vaadi juuri mitään ja kaikki sen osaavat kuin vettä vaan, niin että lapsesta kasvaa tasapainoinen ja fiksu aikuinen ja se saa lapsena koko ajan hyvää hoitoa, niin mitä kotiäidit sitten aina valittavat... Helppo nakki taitaa olla oikeasti tuo lastenhoitaminen, sopii varmaan sitten kaikille eli minullekin vaikka en lapsista juuri mitään tiedäkään. Mutta oppisihan minä sitten kyllä, harmi vaan että ei kiinnosta opetella toisten lasten hengellä... Nimittäin jos joku "ystävä" suuttuisi siitä ettei joku vahdi tämän lapsia (naurettavaa) niin mitä sellainen tekisi jos sille armaalle lapsoselle sattuisikin jotain? Sehän olisi tietenkin ystävän syy, mitäs oli niin tietämätön...  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäköön, että minulla on ainakin kolme naispuolista ystävää, joilla on (lähes) yhtä vähän kokemusta tai kunnianhimoa lastenhoidollisissa asioissa. Itse en ole siksi koskaan osannut ajatella lastenhoitotaitoa ja -lahjakkuutta minään myötäsyntyisenä naiseuteen liittyvänä ominaisuutena. Elämässä ei millään voi olla kiinnostunut kaikesta eikä oppia kaikkea, joten jotakin karsintaa täytyy tehdä sen perusteella, mitä kokee hyödylliseksi tai kiinnostavaksi oppia. -ap

Vierailija
104/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 18:33"]

Jokainen MAALAISJÄRJELLÄ varustettu tietää, että jos sinulla on vessanpuhdistuainetta näkösällä ja saatavilla, lasta et jätä yksin sen kanssa. Sinulla vaan ei ole sitä maalaisjärjeä 

[/quote]

Tämä ei ole kovin hyvä argumentti. Koska maalaisjärjelle ei ole mitään yleispätevää määritelmää, voit väittää sen sisältävän mitä tahansa. Minä voisin puolestani määritellä, että maalaisjärkeen kuuluu ymmärtää, etteivät kaikki osaa hoitaa lapsia. Näin se olisitkn sinä, jolla maalaisjärkeä ei ole. -ap

Vierailija
105/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, näiden vastausten lukeminen on ollut minulle aikamoinen järkytys :o

Täällä toinen lapseton, joka ei hoitaisi pieniä lapsia mistään hinnasta. Ei ole kyse siitä, ettenkö auliisti tekisi ystävilleni palveluksia. Olen hyvin avulias ja huomaavainen ystävä, mistä minua aina kiitellään. Mutta hemmetti sentään, mieluummin tulen vaikka pesemään teidän uuninne tai vaihtamaan autoonne öljyt kuin hoitamaan teidän lapsianne.

Koska MINÄ EN OSAA. En ole koskaan hoitanut lapsia, en ole edes nuorena ollut hetkeäkään lapsenvahtina. En osaa puhua lapsille, en osaa komentaa, en osaa ruokkia oikein, en osaa vaihtaa vaippoja ja pestä, en osaa viihdyttää, en osaa haukkana vaistomaisesti tietää mikä voi olla vaaraksi pikkulapselle ja mikä ei (esim. hyllyllä oleva patsas, joka voi pudota lapsen päälle? mitä jos en tuollaisia juttuja huomaa?).

En vihaa lapsia, mutta siksipä juuri en haluakaan kenenkään lasta hoitaa. Olen HUONO lastenhoitaja. Kukaan ei todellakaan minua lastenhoitajaksi edes haluaisi, ja jos haluaa, niin kriteerit on kyllä ihan nollissa. Minä en halua olla vastuussa pienen ihmisen hyvinvoinnista, koska en siihen pysty. Piste.

Koiria osaan kyllä hoitaa. Tuokaa vaikka viisi koiraa minulle hoitoon kerralla, ihan mieluusti! Mutta ei lapsia, ei koskaan.

Vierailija
106/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta ainoa lapsi ja mieheni on myös perheensä ainokainen. Serkutkin meillä vanhempia, joten lapsenakaan ei tullut leikittyä pienempien kanssa tai hoidettua pienempiä. Minuakin pyydettiin kaverin 4- ja 2-vuotiaita hoitamaan, vanhemmilla oli teatteri-ilta. Tunne oli lähinnä jäätävä kauhu. En tiedä, miten tuonikäisiä nukutetaan, mitä ne syövät jne...En edes ymmärrä niiden puheesta juuri mitään...Tämän sain kyllä selitettyä pyytäjälle, joka onneksi ymmärsi. 

Tutut äidit sanovat, että vieraan lapsen hoitaminen on ihan eri asia kuin oman, en siis vertaisi tilannetta oman vastasyntyneen hoitoon, siihen kun nyt on aikaa valmistautua se yhdeksän kuukautta.

Vierailija
107/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. En ymmärrä, miksi tuollaisesta loukkaantuisin. Olen ollut monta kertaa hoitajana eri ikäisille lapsille ilman koulutusta tai omia lapsia. Kerran vahdin viisi päivää siskon lapsiakin, ja hänen esikoisensa on diabeetikko, jonka syömät hiilarit laskin, tein veri- ja pissakokeet ja annoin kahta sorttia insulinia aamuin illoin. Kummasti senkin osaa jos haluaa. Mutta jos ei halua auttaa, on parempi rehellisesti kieltäytyä.

Vierailija
108/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:56"]]Saisiko tähän mielipidettä AP:lta tai joltain muulta lapsettomalta? Haluaisin ymmärtää miksi avun pyytämisestä suorastaan loukkaannutaan.

[/quote]

Vastasin tähän jo aikaisemmassa viestissä. En ole loukkaantunut siitä, että minulta pyydettiin apua, yllättynyt vain. Minulle ei tullut mieleen, että lapsettomalta pyydettäisiin lastenhoitoapua, mutta enemmän yllätyin tämän ketjun vastauksista, joissa kummasteltiin, miten joku ei ole valmis monen tunnin lastenvahtikeikkaan ilman että on koskaan edes pitänyt lasta kunnolla sylissä. -ap

[/quote]Kiitos vastauksesta, aiempi vastaus taisi mennä minulta ohi. Aika jännä tuo oletus, että lapseton ei osaisi hoitaa vaikka kokemusta ei olekaan. Niin ei toki aina ole. Mutta toki uskon, kun niin sanot. Jännä on myös se, ettei ystäväsi tiennyt sitä asiaa sinusta.

Vierailija
109/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tää keskustelu nostaa mulle muistoja niistä kahdesta hoitokerrasta jolloin oon ollut hoitajana. Eka oli muutamien tuntien päivähoitokeikka jolloin jouduin vaihtamaan vaipan eka kertaa. Seisoin pyöritellen vaippaa ja mietin ääneen että mitenköhän päin se laitetaan ja vastaus tuli kun ammuttuna mun 2v hoidettavan suusta. Ajattelin siinä että eiköhän me pärjätä kun voin kysyä aina "asiantuntijalta". Katseltiin siinä vielä muutama jakso simpsoneita kun en muuta keksinyt ja se tyty on vieläkin simpsoneiden ystävä. :D

Toinen keikka ei ollu yhtä kiva. Jouduin hoitamaan kaverin vauvaa n 8h pikkujoulujen takia ja se kävi jo työstä. Vauvan äiti ei halunut hellittää rutiineista edes yhdeksi päiväksi joten mua odotti piiiitkä lista. Ehdin tuon hereilläolon 4h aikana syöttää sen muksun kahdesti (äiti syötti ennen ku lähti kolmannen kerran), kylvettää sen ja leikkiä tunnin ja taistella 3h nukkumaanmenon kanssa. Syöttöhimma oli minusta ihan älytön. Lapsi oli läski kun mikä, painoi mulle ihan liikaa ja mä huomasin ettei se olis jaksanu edes syödä sitä saakelin puuroo tunninvälein mutta "pakotettiin". Mulla oli oikeesti täystyö liikutella sitä ja sitten siinä kävikin niin että korkeaan pinnasänkyyn sitä laskiessa, mun pituus loppu kesken ja lapsi irtosi käsistä ja mätkähti sen 10cm mitan verran pehmikkeisiinsä. Ja se saakutin huuto aina kun yritin poistua. Istuin 4h pimeässä huoneessa ja lupasin että yhtään penikkaa en enää hoida ja se lupaus on pitänyt.

-lapseton

Vierailija
110/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kysytty hoitamaan Markku-Rooperttia, kun kerran pärjäsin niin hyvin pikku-Camillankin kanssa. Tosin nykytietämyksellä lähes kuka vain on lasten omia vanhempia turvallisempi vaihtoehto.

- yksi lapseton myös 

Vierailija
111/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 15:57"]

2v. syö ihan samaa ruokaa kuin aikuinen, ei sitä erikseen tarvi millään lastenruuilla ruokkia. Miksi te teette tästä asiasta jotenkin hirveän kauhean vaikeaa. Ihan kuin lasta hoitaakseen pitäisi käydä vähintään yliopisto ja olla 10v. käytännön harjoittelu. Vasta sitten voi sitä lasta katsoa ekan kerran. Kuinka avuttomia ihmiset oikein nykyään on? Miten ihmeessä ollaan päädytty tähän ettei aikuisilla ihmisillä ole mitään tietoa elämästä ja lapsista? Osaatteko te edes itsenne hoitaa vai tarviiko siihenkin jonkun kurssin ja neuvojan? Jossain kupalassako te elätte, että ette lapsista tiedä kertakaikkiaan yhtään mitään? Pakostahan sitä jo päälle 30v. on lapsia nähnyt ja tietää perusasiat. Pitää olla jotenkin vammainen jos ei tiedä. Avatkaa nyt jo ne silmät ja katsokaa ympärillenne, mua jo hävettäis olla noin helkutin avuton.

[/quote]

Joo, kyllä osaan hoitaa itseäni, mutta tuskin 2-vuotiasta. Viihdytän itseni ihan hyvin 4-7 tuntia, kunhan saan Hesarin, pakastepizzan ja splatter-kauhuleffan. 2-vuotiasta ei varmaan kannata hoitaa samalla reseptillä?

[/quote]

Ennen kaikkea ei voi ottaa asiasta selvää esimerkiksi kysymällä lapsen äidiltä. Ei voi, koska jos kysyy, on riski, että joutuu toistekin...

Sinulla on selvästi sama strategia kuin isoveljelläni. Joutui muksuna maalla kitkemään porkkanapenkkiä ja kitki piruuttaan kaikki taimet veks. Tiesi, että kun tekee sen oikein huonosti ja leikkii tyhmää, ei joudu hommaan toiste.

Hyvä, mutta läpinäkyvä strategia. Sinunlaisesi ystävänä minä vetoaisin jatkossa samanlaisiin syihin aina, kun pyydät minulta mitään apua. "en voi, kun en osaa/ehdi"...

[/quote]

Luepas vielä lainaamani viesti. Siinä oletettiin, että jokainen oppii hoitamaan lapsia aikuisena, koska ei kukaan voi asua lapsettomassa kuplassa. Lisäksi kyseenalaistettiin, että osaako itseään hoitaa, jos lapsen hoitaminen on vaikeaa. Viestilläni halusin ilmaista, että lapsen hoitaminen on ihan eri asia kuin itsensä hoitaminen.

-162

[/quote]

Niin ja kommentoin sinulle, että se ei ole eri asia, jos siitä ei halua keinotekoisesti sellaista tehdä. Ihmisiä ne parivuotiaatkin ovat, normaalilla maalaisjärjellä pärjää oikein hyvin. Eri asia on, jos ei haluakaan pärjätä, ja siten pyrkii välttämään jatkopyynnöt (kuten ap tai joku tuolla edellisellä sivulla jo motiivikseen myönsikin).

[/quote]

En ole missään vaiheessa sanonut, etten viitsisi ottaa selvää. Ap:n tapauksessa tosin kyseenalaistaisin ystävän halua jättää lapsensa kokemattoman hoitoon moneksi tunniksi. Ehkä olisi kuitenkin parasta aloittaa tunnilla tai parilla?

Kaksivuotiaat ovat kehittymättömiä ihmisiä, joten en niitä lähtisi hoitamaan samalla tavalla kuin itseäni. Maalaisjärjellä en osaisi huomioida lapsen vessatarpeita, olettaisin hänen selviävän hetken ilman valvontaa tai tuulettaisin normaalisti, koska osaan itse hoitaa vessa-asiointini, en pistä suuhuni kaikkia aineita enkä kiipeile ikkunoista ulos. Ilman opastusta hoitamani lapsi haisisi paskalle, olisi juonut vessanpuhdistusainetta tai pudonnut ikkunasta ulos.

[/quote]

Sä siis juot vessanpuhdistusainetta? Ohhoh....

Älä nyt ole typerä noine allegorioinesi.

Jokainen normaalilla järjellä varustettu ihminen ymmärtää, että kaksivuotiasta pitää vahtia, eikä hänen saa antaa hypätä ikkunasta. Et antaisi hänen siis tehdä asioita, joita et itsekään tekisi.

[/quote]

Oletko trolli vai onko sinulla oikeasti noin huono lukutaito?

Se lapsi voi kokeilla laittaa kaikkea suuhunsa, kuten sitä vessanpuhdistusainetta, ja itse olen hetken muualla (koska oletan maalaisjärjelläni, ettei lapsi tee parissa minuutissa mitään). Itse en juo, koska tiedän, ettei se ole hyvästä.

Jokainen vanhempi tietää, että kaksivuotiasta pitää vahtia koko ajan. Samaa ei voi todellakaan vaatia tietämään sellaiselta, joka ei ole ollut missään tekemisissä lasten kanssa.

[/quote]

Jokainen MAALAISJÄRJELLÄ varustettu tietää, että jos sinulla on vessanpuhdistuainetta näkösällä ja saatavilla, lasta et jätä yksin sen kanssa. Sinulla vaan ei ole sitä maalaisjärjeä - tai on, mutta et halua sitä käyttää, koska pelkäät joutuvasi joskus toistekin lastenvahdiksi.

Kätevä strategia heittäytyä tyhmäksi, siis.

[/quote]

Ja jokainen NETTIJÄRJELLÄ varustettu ymmärtää, että vessanpuhdistusaine on yksi mahdollisista vaarallisista aineista, jotka voivat kiehtoa pientä lasta. Ja mistäs sinä voit tietää, jos parin minuutin poissaolon aikana lapsi vaeltaa ihmettelemään juuri siivouskaapin sisältöä?

Vierailija
112/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki sanoa, että jokainen maalaisjärjellä varustettu tajuaa, ettei lasta sovi jättää yksin vessanpesuaineen kanssa. Sitten toki kannattaa muistaa, että siitä päätellen, miten paljon juuri eri kemikaalien kanssa onnettomuuksia sattuu, ei kannata olettaa edes kaikkien pikkulasten vanhempien olevan maalaisjärjellä varustettuja.

Se tässä ketjualukiessa alkoi kummastuttamaan, että miksi ihmeessä mammat valittaa hankalista tenavistaan, kun kerran 2-veen kanssa pärjääminen on helppoa kuin heinänteko? Jopa päiväkotiin pitää uuden vauvan tieltä vanhempi lapsi työntää, kun muuten olisi niin vaikea hoitaa molempia lapsosia kotona. Miten se voi olla vaikeaa, jos kerran 2-vee menee siinä sivussa, jos vaan on maalaisjärjellä varustettu?

Vierailija
113/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 20:11"]Voi toki sanoa, että jokainen maalaisjärjellä varustettu tajuaa, ettei lasta sovi jättää yksin vessanpesuaineen kanssa. Sitten toki kannattaa muistaa, että siitä päätellen, miten paljon juuri eri kemikaalien kanssa onnettomuuksia sattuu, ei kannata olettaa edes kaikkien pikkulasten vanhempien olevan maalaisjärjellä varustettuja.

Se tässä ketjualukiessa alkoi kummastuttamaan, että miksi ihmeessä mammat valittaa hankalista tenavistaan, kun kerran 2-veen kanssa pärjääminen on helppoa kuin heinänteko? Jopa päiväkotiin pitää uuden vauvan tieltä vanhempi lapsi työntää, kun muuten olisi niin vaikea hoitaa molempia lapsosia kotona. Miten se voi olla vaikeaa, jos kerran 2-vee menee siinä sivussa, jos vaan on maalaisjärjellä varustettu?

[/quote]No ymmärrät varmaan, että puhutaan jokseenkin eri asioista. Muutama tunti lapsen kanssa tai sitten 24/7. Ja en ole työntänyt esikoista tarhaan, enkä väittänyt että pitäisi osata hoitaa, ei kaikista vain ole siihen.

Vierailija
114/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok päätös teiltä jos kokemusta lastenhoidosta ei ole.

Vierailija
115/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko itse auttanut lapsettomia...[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 12:27"]

Mielestäni olet omaan napaan tuijottaja. Juuri tuosta syystä en koskaan pyydä lapsettomia hoitoavuksi, heille kun jokainen sekunti omasta elämästä on niin kullan arvoinen, ettei aikaa mitenkään voi suoda muitten auttamiseen. Muistan myös lapsettomien auttamishalukkuuden, jos heillä joskus on lapsia, silloin minun aikani on yhtä kallisarvoista.

[/quote]

Vierailija
116/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi helvetti, voiko noin tynnyrissä olevia ollakaan! Onhan ihmisillä sisaruksia, kavereilla pikkusisruksia, pienempiä serkkuja jne. Ei se ole rakettitiedettä saakeli soikoon! Ja äidiltä voi kysyä: onko allergioita, mistä ruuasta lapsi tykkää, mitä tykkää leikkiä ja mitä lempileluja on, saako näyttää lastenohjelmia tv:stä. That`s it, stupidos!

Vierailija
117/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kyllä kieltäydyin, vaikka olen kahden lapsen äitikin. Olen eronnut ja lapset ovat tänäkin kesänä heinäkuun isällään ja elokuun minun luona, ex.llä on heinäkuu lomaa ja minulla elokuu.

Tämä on yleisesti tiedossa ja voi näitä lapsenvahtipyytäjiä. Parhaat ovat tarjonneet lapsiaan koko kuukaudeksi ja ilman palkkaa, koska lapsilla on seuraa toisille. Ja korkeintaan 150 e kuussa koska isommalla summalla voi lapsi olla päiväkodissa ( laita sinne päiväkotiin sitten ).

Olenkin jokaiselle kysyjälle kysynyt suoraan mitä maksat ja kun on tullut näitä en mä nyt tajunnut että jotain pitäis maksaa, olen vastannut palaa sitten kun olet miettinyt. Ja olen myös kertonut etten ilmaiseksi tee töissäkään töitä, miksi ottaisin vastuuta ylimääräisistä lapsista ilmaiseksi tai edes halvalla. Kunnon tuntipalkka ja sitten katsotaan lisää. Ja muutamalta olen ottanut rahat etukäteen, koska tiedän heidän tehneensä ohareita maksun suhteen muille.

Tietenkin autan, jos on kyse ystävältä, on tilapäistä ja on oikea tarve. Se että äiti menee kampaajalle päivällä eikä illalla, kun isä voi olla lapsen kanssa ei oikeasti ole mikään tarve.

Ja minulla ei ystävät pyydä apua kuin on tilanne jossa apua oikeasti tarvitaan, eikä mikään muuten vaan.

Ystävät eivät myöskään ole tuomassa lapsiaan elokuuksi ilmaiseen lapsenvahtipalveluun vaan tutut.

Vierailija
118/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ziisös teitä älyttömistä yksityikohdista inttäjiä...

EI, EN sanonut, että wc-puhdistusainetta saa jättää kaksivuotiaalle. Jopa sinä tampio "nettijärkinen" lapseton sen tiedät, silti väität, että tokihan lapseton lastenvahti niin tekisi. What the f....? Oletat, että lapsettomuus merkitsee keskivertoa huomattavasti heikompaa älykkyyttä ja syy-seuraussuhteiden tajua.

No. Olen edelleen sitä mieltä, että kyse on normaaleilla aikuisilla tahdosta, ei taidosta. Ja tuollainen inttäminen, ettei aikui en selviä muutamaa tuntia lastenhoitajana kertoo halusta välttää sen, että kukaan edes pyytää. On kiva, kun ei tarvitse kieläytyä ja myöntää olevansa lapsivihamielinenomannavantuijottelija

Vierailija
119/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 20:51"]

voi helvetti, voiko noin tynnyrissä olevia ollakaan! Onhan ihmisillä sisaruksia, kavereilla pikkusisruksia, pienempiä serkkuja jne. Ei se ole rakettitiedettä saakeli soikoon! Ja äidiltä voi kysyä: onko allergioita, mistä ruuasta lapsi tykkää, mitä tykkää leikkiä ja mitä lempileluja on, saako näyttää lastenohjelmia tv:stä. That`s it, stupidos!

[/quote]

Apua! Jos oma lapsuus sisarusparvessa tekee kaikista huippulastenhoitajia, niin kummallista että jopa lapsia tehneet tekevät virheitä ja jopa tukahduttavat lapsiaan (erika)...

Minusta on ok kysyä mutta yhtä ok on kieltäytyä. 

Ja mitä tulee kysymiseen niin oma kokemus on elämän varrella että ne röyhkeimmät joilla on mummotkin apuna, ovat kärkkäimpiä kysymään. Jos omat vanhemmat jeesaavat niin ihminen on tottunut saamaan kyllä-vastauksia ja kehdataan pyytää kaikkea kaikilta. Ollaan laiskoja ja ahneita.

Vierailija
120/388 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 21:00"]

Ziisös teitä älyttömistä yksityikohdista inttäjiä...

EI, EN sanonut, että wc-puhdistusainetta saa jättää kaksivuotiaalle. Jopa sinä tampio "nettijärkinen" lapseton sen tiedät, silti väität, että tokihan lapseton lastenvahti niin tekisi. What the f....? Oletat, että lapsettomuus merkitsee keskivertoa huomattavasti heikompaa älykkyyttä ja syy-seuraussuhteiden tajua.

[/quote]

Esität edelleen lukutaidotonta? Ei kukaan ole sanonut suorastaan jättävänsä lapselle mitään myrkkyä. Ongelma tulee siinä, että olettaa lapsen olevan sen verran kypsä, ettei kokeile kaikkea suullaan. Eikä lapsenvahdin tarvitse olla lapseton, vaan sellainen, joka ei vain ole sattumoisin ollut missään tekemisissä lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi