Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka iso ikäero on teistä vielä normaali?

Vierailija
30.12.2020 |

Kuinka suuren ikäeron itse hyväksyisitte itsesi ja puolisosi välille? Entä paljonko sinulla ja puolisollasi on ikäeroa?

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23 ja tyttöystävä 98-vuotias.

Vierailija
62/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille jotka väittää ettei ikä meinaa mitään.

Esim. Nainen 55 täysin viriili ja seksuaalinen, mies 75 toinen jalka haudassa ja seisomaan ei saa millään. Tuossa vaiheessa rupeaa meinaamaan. Ja turha mussuttaa että suhteessa on muutakin kuin seksi. Kyllä pitää paikkaansa, mutta tuo oli vain yksi esimerkki.

Tuonikäinen nainen ei varmasti ole viriili, näin yleistäen.

65-70-vuotiaat naisethan ne vasta viriilejä on! Samanikäiset miehet kyvyttömiä tyydyttämään tarpeet, pakko hakea nuorempaa.

Harva vaihdevuodet ylittänyt nainen on kovin viriili. Moni syö suklaata ja katsoo Temppareita mielummin jo kolmekymppisenä.

Kuka jaksaa katsoa jotain Tempoareita....parempaakin tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu iästäkin, kovin nuorena ikäero ei voi olla kovin iso, mutta selvästi aikuisilla n 25v ylöspäin jopa yli 10v ikäero voi olla ihan ok. Henkilökohtaisesti tuntuisi oudolle seurustella noin eri-ikäisen kanssa, mutta sitten taas isälläni ja hänen puolisollaan on liki 20v ikäeroa ja hyvin tuntuu menevän.

Vierailija
64/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommonen 70v kunhan molemmat on täysi-ikäisiä.

Vierailija
65/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v ikäero on vielä ok

Vierailija
66/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miesystävälleni 23 vuotta. 41/64. Ikä ei merkitse mitään.

Entäpä jos miehesi ei olisikaan urheilullinen ja ikäistään fyysisesti huomattavasti paremmassa kondiksessa? Oletko ajatellut, että tuossa iässä kunnon romahdus voi tapahtua hetkessä, vaikka kuinka salilla kulkisi?

Oletko siinäkin vaiheessa hänen rinnallaan?

Näillä "iällä ei ole merkitystä" -ihmisillä ei ilmeisesti ole kokemusta siitä, mitä on elää, kun perheessä on muistisairas. Muistisairaudet yleistyvät eikä niiden puhkeamista estetä kuntosalilla eikä juoksulenkeillä. Se ei liioin mene niin, että "sitten puoliso laitetaan hoitokotiin" ellei ole varaa maksaa siitä hoidosta vähintään 5000 e/kk. Jo nykyisin hoitokotipaikat ovat kiven takana, hoitojonoon pääsee vasta kun kolme tai neljä kotihoidon käyntiä päivässä ei riitä. Lukuisat yksinelävät vanhukset elävät neljän seinän sisällä niiden käyntien varassa. Tulevaisuudessa halutaan pitää ihmiset entistä pitempään kotona, koska laitoshoito on niin kallista. Se vaihe, missä toinen on jo siinä määrin muistisairas, että tarvitsee hoivaa ja jopa vahtimista, voi kestää vuosikausia ennen kuin etenee niin pitkälle, että pääsee palvelutarpeen arvioinnin kautta sinne hoivakotijonoon. Jos siinä vaiheessa on toisen ura kuumimmillaan saati vielä kotona teini-ikäisiä lapsia, niin takaan, että ei ole helppo elämä.

t. Läheisen muistisairauden kanssa elänyt

Edelleen sanon, että rakastumista ei voi valita ja aivan turha jossitella mitä voisi tapahtua. Aivoinfarkti, onnettomuus tai rappeuttava sairaus voi tulla myös nuorelle

Hoitamaan en pystyisi, jos rakkaani sairastuisi. Emme asu yhdessä ja oma eläkeikäni on 67 vuotta. Töissä täytyy käydä.

Vierailija
67/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka toivoit mulle tappavaa koronaa tulet saamaan sen itse. Sillä et tiedä kuka olen.

Vierailija
68/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastumista ei voi valita, mutta suhteeseen meno on oma valinta. Rakkaus kuihtuu, kun ei tee asialle mitään.

Kannattaa myös miettiä järjellä asioita, eikä suin päin syöksyä suhteisiin.

Ehkä 8v on maksimi ylöspäin ja en halua itseäni nuorempaa. Olen liian lapsellinen vielä 10v vanhemmalle.

Vierailija
69/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaaleja ikäeroja, kaikki määrittävät suhteensa normaaliuden itse. Minä olen 21-vuotias, ja oma tyttöystäväni täytti viime kuussa 200 vuotta. Hyvin menee suhteessa ja seksi luistaa aivan mahtavasti. Olemme molemmat varsin tyytyväisiä tilanteeseen.

70/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä merkitsee sitten kun toinen on 90v ja toinen 67v. Olen nähnyt tämän läheltä ja jo 10v ikäero vanhuudessa on aika paljon. 

Vierailija
71/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu iästäkin, kovin nuorena ikäero ei voi olla kovin iso, mutta selvästi aikuisilla n 25v ylöspäin jopa yli 10v ikäero voi olla ihan ok. Henkilökohtaisesti tuntuisi oudolle seurustella noin eri-ikäisen kanssa, mutta sitten taas isälläni ja hänen puolisollaan on liki 20v ikäeroa ja hyvin tuntuu menevän.

Ja vaikka alkuun isän ja puolisonsa iso ikäero vähän ihmetytti, nykyään olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. Minun ei tarvitse kantaa huolta isän pärjäämisestä kun ikää karttuu, kun on reilusti nuorempi hoitajana työskennellyt vaimo joka huolehtii hänestä. Toki toivon isälle vielä paljon terveitä vuosia, hän on vasta jäämässä eläkkeelle. Ja vaimokin on erittäin mukava ja tullaan hyvin toimeen, minulla ja isän vaimolla onkin selvästi pienempi ikäero kuin hänellä ja isälläni.

Vierailija
72/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60v

T. Danny

Vierailija
73/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-vuoden jälkeen miehet haluavat huomattavasti nuorempaa naista, jotta voi tuntea itsensä ikäistään nuoremmaksi.

Just silloin kontrasti on suuri ja mies näyttääkin vanhalle kun rinnalla on nuori nainen.

Vierailija
74/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seurustelin alle vuoden ajan mua 29vuotta vanhemman miehen kanssa. Pian huomasin, miksi hänellä oli ollut lähinnä nuorempia naisystäviä. Oli ikään kuin jämähtänyt tiettyyn kehitysvaiheeseen. Hän oli myös käynyt huorissa ja sen kyllä huomasi. Luuli, että kaikki naiset ovat ostettavissa. Jä tämä tyyppi on vieläpä psykiatri! Parantaisi sen oman pääkoppansa ensin.

Vierailija
75/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tartte täällä kysellä. Ei meillä ole liikaa ikäeroa, joten voit kertoa että olet ihastunut minuun.

Vierailija
76/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos miehesi ei olisikaan urheilullinen ja ikäistään fyysisesti huomattavasti paremmassa kondiksessa? Oletko ajatellut, että tuossa iässä kunnon romahdus voi tapahtua hetkessä, vaikka kuinka salilla kulkisi?

Oletko siinäkin vaiheessa hänen rinnallaan?

Näillä "iällä ei ole merkitystä" -ihmisillä ei ilmeisesti ole kokemusta siitä, mitä on elää, kun perheessä on muistisairas. Muistisairaudet yleistyvät eikä niiden puhkeamista estetä kuntosalilla eikä juoksulenkeillä. Se ei liioin mene niin, että "sitten puoliso laitetaan hoitokotiin" ellei ole varaa maksaa siitä hoidosta vähintään 5000 e/kk. Jo nykyisin hoitokotipaikat ovat kiven takana, hoitojonoon pääsee vasta kun kolme tai neljä kotihoidon käyntiä päivässä ei riitä. Lukuisat yksinelävät vanhukset elävät neljän seinän sisällä niiden käyntien varassa. Tulevaisuudessa halutaan pitää ihmiset entistä pitempään kotona, koska laitoshoito on niin kallista. Se vaihe, missä toinen on jo siinä määrin muistisairas, että tarvitsee hoivaa ja jopa vahtimista, voi kestää vuosikausia ennen kuin etenee niin pitkälle, että pääsee palvelutarpeen arvioinnin kautta sinne hoivakotijonoon. Jos siinä vaiheessa on toisen ura kuumimmillaan saati vielä kotona teini-ikäisiä lapsia, niin takaan, että ei ole helppo elämä.

t. Läheisen muistisairauden kanssa elänyt

Edelleen sanon, että rakastumista ei voi valita ja aivan turha jossitella mitä voisi tapahtua. Aivoinfarkti, onnettomuus tai rappeuttava sairaus voi tulla myös nuorelle

Hoitamaan en pystyisi, jos rakkaani sairastuisi. Emme asu yhdessä ja oma eläkeikäni on 67 vuotta. Töissä täytyy käydä.

Siinäpä esimerkki "rakkaudesta, jota ei voi valita". Siihen asti voi, kunnes toinen sairastuisi, sitten se loppuisi.

Vierailija
77/107 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v taitaa olla jo ihan maksimi. Olen 31, mies 50. En oikein tunnista hänen ikää koska on alalla jossa työkaverit nuorempia ja ehkä "pitäneet" hänet nuorena. Toisaalta minua sanotaan henkisesti itseäni vanhemmaksi joten ollaan pariskuntana noin neljäkymppisiä :D

Vierailija
78/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysymys onjo outo.  Normaali ?  mikä on normaalia.  Eiköne kaikki suhteet ole normaalia kunhan on laillisissa puitteissa. 

Vierailija
79/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miestäni 8v vanhempi. Eihän se nyt kolmi- ja nelikymppisten elämässä ole iso ikäero, mutta kun aloimme seurustella niin mies oli 21-vuotias opiskelija ja minä 29-vuotias eronnut kahden lapsen yksinhuoltaja. Silloin ikä ei ollut ainut haaste suhteessa, elämänvaiheissa ylipäätään oli hieman säädettävää. 

En pidä tätä yleisesti ideaalina ikäerona, sanoisinko että ehkä viitisen vuotta nuorempi mies voisi tulevaisuudessa olla ok ikäero - jos asia tulee ajankohtaiseksi.

Vierailija
80/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäreni 18-v seurustelee 19-v pojan kanssa. tein siitä rikosilmoituksen. sitten laitoin lähiön buskaradioon ilmoituksen papparaisesta. s***tana ped****ri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi