Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka iso ikäero on teistä vielä normaali?

Vierailija
30.12.2020 |

Kuinka suuren ikäeron itse hyväksyisitte itsesi ja puolisosi välille? Entä paljonko sinulla ja puolisollasi on ikäeroa?

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiskymppisenä seurustelin kolmekymppisen ja neljäkymppisen kanssa. neljäkymppisenä seurustelin viiskymppisen naisen kanssa. mitä välii

Vierailija
82/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v on maximi-ikäero. Meillä on ikäeroa alle 3 v. Jos ikäero on esim 12 vuotta, on eletty teini-ikää aivan eri vuosikymmenellä. Toinen on ollut taapero, kun toinen on ollut teini. Ei mitään yhteisiä musiikkimuistoja, teinimuotimuistoja, puolisot kuin eri planeetalta. Säälittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta.

Vierailija
84/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuminen puolin ja toisin ei katso sivullisten normiguksia.. koska se vaan ie muille kuulu veetäkään... Meillä ikä ero 21 v. Minä naisena olen vanhempi.. Rakkautta riittää.. 👍👍👍👍👍

Vierailija
85/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu iästäkin, kovin nuorena ikäero ei voi olla kovin iso, mutta selvästi aikuisilla n 25v ylöspäin jopa yli 10v ikäero voi olla ihan ok. Henkilökohtaisesti tuntuisi oudolle seurustella noin eri-ikäisen kanssa, mutta sitten taas isälläni ja hänen puolisollaan on liki 20v ikäeroa ja hyvin tuntuu menevän.

Ja vaikka alkuun isän ja puolisonsa iso ikäero vähän ihmetytti, nykyään olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. Minun ei tarvitse kantaa huolta isän pärjäämisestä kun ikää karttuu, kun on reilusti nuorempi hoitajana työskennellyt vaimo joka huolehtii hänestä. Toki toivon isälle vielä paljon terveitä vuosia, hän on vasta jäämässä eläkkeelle. Ja vaimokin on erittäin mukava ja tullaan hyvin toimeen, minulla ja isän vaimolla onkin selvästi pienempi ikäero kuin hänellä ja isälläni.

Käy kyllä sääliksi isäsi vaimoa. Entä jos hän ei haluakaan toimia omaishoitajana ja ottaakin eron?

Vierailija
86/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40-vuoden jälkeen miehet haluavat huomattavasti nuorempaa naista, jotta voi tuntea itsensä ikäistään nuoremmaksi.

Just silloin kontrasti on suuri ja mies näyttääkin vanhalle kun rinnalla on nuori nainen.

Ja nuori nainen vanhenee ennen aikojaan vanhan miehen rinnalla.

Vierailija
87/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5v on maximi-ikäero. Meillä on ikäeroa alle 3 v. Jos ikäero on esim 12 vuotta, on eletty teini-ikää aivan eri vuosikymmenellä. Toinen on ollut taapero, kun toinen on ollut teini. Ei mitään yhteisiä musiikkimuistoja, teinimuotimuistoja, puolisot kuin eri planeetalta. Säälittää.

Tää oli kai sarkasmia (tai pikemminkin huono yritys olla sarkastinen)?

Vai perustaako joku parisuhteensa oikeasti yhteisille musiikki- ja teinimuotimuistoille? Ei näin typeriä ihmisiä voi olla olemassa, eihän?

Vierailija
88/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kysymys onjo outo.  Normaali ?  mikä on normaalia.  Eiköne kaikki suhteet ole normaalia kunhan on laillisissa puitteissa. 

Kun lakia ei ole normaaliin, niin kaikki muu sivullista on turhaa paskan pövinää.. Ei vaa kuulu muille. Itse asiansa hoitelevat.. Vai kuuluuko. 

Vierailija
89/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse deittailen tällä hetkellä 10 vuotta nuorempaa miestä ja kyllä tää ikäero alkaa olla aika lailla maksimi. Toiseen suuntaan joku 5 vuotta vanhempi voisi vielä olla ok.

Vierailija
90/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia  normittaa muiden  ainutta elämää. Moukat mouhuaa.. 😄😄😄😄😄😄😄

Vierailija
91/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyään ihan max 5 vuotta, mutta se normaali ikäero on minusta pari vuotta. Nuorempana oli avarakatseisempi eikä joku 8-10 vuottakaan ollut ihan mahdoton ajatus, mutta kyllä se sopiva ikäero näin keski-ikäisenä on kutistunut tuohon pariin vuoteen. 

Silloin ollaan suurin piirtein samassa kunnossa niin henkisesti kuin fyysisestikin eikä kumpikaan todennäköisesti ikäänny hurjan paljon toista nopeammin ainakaan ihan vielä heti vaan kuljetaan siinäkin mielessä samassa tahdissa.

Vierailija
92/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on numeroita kun kyse rakkaudesta. En mä pelkän ikäeron vuoksi jättäisi väliin mahdollisuutta rakkauteen ja onneen. 

Olin naimisissa 15 vuotta vanhemman miehen kanssa. Mies halusi kuitenkin erota vajaa vuosi sitten ja käski mun alkaa elämään. Ei mennyt jakeluun, että mun elämä oli hänen kanssaan. No miehen uusi nainen on miehen ikäinen, että ehkä hän kokee sen paremmaksi kuin olla 40+ ikäisen naisen kanssa.

Nyt mulla on seksisuhde 17 vuotta vanhemman miehen kanssa. Haluaisin kyllä parisuhteen hänen kanssaan, mutta mies haluaa pelkkää seksiä multa eikä tule eroamaan puolisostaan.

Vierailija
93/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta max. Meillä 5 ja tosi toimiva

Vierailija
94/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinä ei ole mitään pahaa, että esim. 42v miehellä kuten minulla olisi vaikka noin 10v vaimo.

Vierailija
95/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ikäeroa neljä vuotta ja minusta tämäkin on hieman iso etenkin nyt, kun alkaa iän myötä tulla kaikenlaista kolotusta ja uudenlaista väsymystä. Itse kun olin vielä ihan normaali niin toinen alkoi jo "pappautua" ja nyt sitten kun itselläkin alkaa vaihtarit pikkuhiljaa oireilla niin mies on jo ihan kuin elämänsä ehtoota eläisi vaikka vasta täytti 50 vuotta. Mitään sairauksia ei kummallakaan ole, mutta kyllä se ikä vaan alkaa tuntua.

Eikä taida tähän talouteen iskeä viidenkympin villitystä prätkineen vaan todennäköisemmin ilmaantuu itseveistetty ruumisarkku..

Vierailija
96/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta.  Yli 10 vuotta on jo liian paljon.

Vierailija
97/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille jotka väittää ettei ikä meinaa mitään.

Esim. Nainen 55 täysin viriili ja seksuaalinen, mies 75 toinen jalka haudassa ja seisomaan ei saa millään. Tuossa vaiheessa rupeaa meinaamaan. Ja turha mussuttaa että suhteessa on muutakin kuin seksi. Kyllä pitää paikkaansa, mutta tuo oli vain yksi esimerkki.

Ihan yleistä jo nelikymppisten parisuhteissa, että nainen alkaa olla elämänsä parhaassa vaiheessa seksuaalisuudessaan ja mies ei saa seisomaan.

Jokainen suhde sitten määrittelee, että miten asia hoidetaan, ja osa suhteista päättyy. Niin se vaan menee.

Vierailija
98/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhempia ja sitä kautta kypsempiä  kumpikin on, sitä vähemmän suuressakaan ikäerossa on vääryyttä. Esim. 25 vuoden ikäero silloin, kun ollaan 45 ja 70, on toki paljon, mutta kuitenkin kahden täysin aikuisen välinen asia. Sen sijaan silloin kun toinen on vielä hyvin nuori, jo pienempikin ikäero voi tuntua kyseenalaiselta. Esim. 18-vuotiaan ja 30-vuotiaan suhde ajatuksena tuntuu jo epämukavalta, kyseenalaiselta, vaikka ikäeroa ei ole kuin 12 vuotta. Tällainen voi tietty onnistua ja jatkua hyvänä suhteena läpi elämän, mutta tuossa voi kyllä olla hyväksikäytönkin piirteitä. 

Minulla ja puolisollani on 10 vuotta ikäeroa, olemme tavanneet ollessamme 26 ja 36. Pidän tätä ihan hyvänä ikäerona, kauheasti tästä suurempaa en haluaisi monistakin syistä mm. terveyden muuttuminen, jaksaminen lapsiperhearjessa, eläkkeelle jäännit, yhteinen vanhuus jne. 

Vierailija
99/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille jotka väittää ettei ikä meinaa mitään.

Esim. Nainen 55 täysin viriili ja seksuaalinen, mies 75 toinen jalka haudassa ja seisomaan ei saa millään. Tuossa vaiheessa rupeaa meinaamaan. Ja turha mussuttaa että suhteessa on muutakin kuin seksi. Kyllä pitää paikkaansa, mutta tuo oli vain yksi esimerkki.

Jokainen on ilmeisesti sellaisessa suhteessa kuin haluaa. Mistä sinä tiedät heidän seksielämästään?

Vierailija
100/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta.  Yli 10 vuotta on jo liian paljon.

Eipä ollu itselle edes 15v liian paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi