Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka iso ikäero on teistä vielä normaali?

Vierailija
30.12.2020 |

Kuinka suuren ikäeron itse hyväksyisitte itsesi ja puolisosi välille? Entä paljonko sinulla ja puolisollasi on ikäeroa?

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan molemmat on aikuisia ihmisiä,  pariskunnan ikäero ei ulkopuolisille kuulu. Eikä rakkaus katso ikää, niinhän sitä sanotaan.

Tässä ketjussa moni on kommentoinut, että kunhan molemmat on täysi-ikäisiä, mutta itse pitäisin 18-vuotiaan suhdetta johonkin keski-ikäiseen arveluttavana. Suhteen pitäisi olla tasapainoinen ja jos toinen on vielä teini, niin kuin 18-vuotias käytännössä on js toinen kypsässä iässä, ei suhde kovin tasapainoinen voi olla.

Vierailija
102/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miesystävälleni 23 vuotta. 41/64. Ikä ei merkitse mitään.

Miten sä nyt raukka noin vanhan papan otit? Se kuolee pian ja jäät leskeksi.

Siinä varmaan syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan molemmat on aikuisia ihmisiä,  pariskunnan ikäero ei ulkopuolisille kuulu. Eikä rakkaus katso ikää, niinhän sitä sanotaan.

Tässä ketjussa moni on kommentoinut, että kunhan molemmat on täysi-ikäisiä, mutta itse pitäisin 18-vuotiaan suhdetta johonkin keski-ikäiseen arveluttavana. Suhteen pitäisi olla tasapainoinen ja jos toinen on vielä teini, niin kuin 18-vuotias käytännössä on js toinen kypsässä iässä, ei suhde kovin tasapainoinen voi olla.

Itse mietin näin keski-ikäisenä, että mitä yhteistä ihan oikeasti voisi olla vaikkapa 18-vuotiaan tai edes 28-vuotiaan kanssa. 38-vuotiasta voisin jo ajatellakin, mutta 58-vuotiasta taasen enää en.

N46

Vierailija
104/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 42v nainen ja mulla on 10v nuorempi mies.

Vierailija
105/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5v on maximi-ikäero. Meillä on ikäeroa alle 3 v. Jos ikäero on esim 12 vuotta, on eletty teini-ikää aivan eri vuosikymmenellä. Toinen on ollut taapero, kun toinen on ollut teini. Ei mitään yhteisiä musiikkimuistoja, teinimuotimuistoja, puolisot kuin eri planeetalta. Säälittää.

Korkeintaan 3-4 vuotta ikäeroa, niin koulu- ja teinivuosien kokemukset ovat samankaltaisia. Lähes oman vanhempansa ikäisen puolison vallitsevilla lienee ollut ongelmia kasvu- ja kehitysvaiheessa.

Vierailija
106/107 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliuden raja-arvot on vaikea määritellä. Mahdollisesti noin 8-10 vuoden ikäerolla olevat jakavat vielä suurin piirtein samanlaisen elämänvaiheen. Olen ollut parisuhteessa 14 vuotta vanhemman kanssa. Arjessa ikäero ei näkynyt silloin, mutta arvioin että tilanne olisi muuttunut. Nyt hän on eläkkeellä ja itse elän aktiivista työvaihetta. 

Vierailija
107/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalle voisin kuvitella max ikäeroksi ehkä 12 vuotta. 

Mieluiten kyllä 3-6 vuotta vanhempi 

Vanhusten kanssa työskennelleenä noi kauhuskenaariot dementoituneista kumppaneista tuntuu kyllä tyhmiltä. Tunnen 100-vuotiaita, jotka pärjäävät hyvin yksin, ja 70-vuotiaita laitoskuntoisia. Puhumattakaan nyt 50-vuotiaista, joilla on ollut aivoinfarkti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä