Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussista tai ratikasta pois jääminen

Vierailija
03.06.2014 |

Jos itse istun käytäväpaikalla, eikä vierustoveri uskalla sanoa haluavansa pois, niin minä kysyn aina reippaasti "oletko jäämässä pois?". Vasta kun toinen uskaltaa sanoa "joo", nousen ylös ja päästän hänet ohitseni.

Mitä mieltä olette? Omenko ärsyttävä tyyppi?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä, jos olen itse pysäkille jääjän asemassa, koitan elehtimisen lisäksi katsoa vierustoveriani silmiin ja hymyillä, ehkä nyökätä pienesti. Tähän asti kaikki ovat minut ohitseen päästäneet ilman, että minun tarvitsee sanoa sanaakaan, mikäli katsekontaktin muodostaminen on onnistunut. Ja elehdinnän ja liikkeiden avulla se on onnistunut aina. Esimerkiksi musiikin kuuntelijat, torkkujat ja kännykän räplääjätkin ovat aina havahtuneet vilkaisemaan minua, kun olen liikehtinyt levottomasti.

Jos joku elehtii siihen malliin, että saattaisi olla lähdössä pois (esim. kohottautuu istuimelta, ottaa laukun lattialta käsiinsä, laittaa vaatteita ylleen ja kääntää vartaloaan kohti käytävää), olen ottanut tavakseni hakea kyseisen ihmisen katsekontaktia. Jos hän tuijottaa bussin ikkunasta ulos, hän ei ole mihinkään lähdössä, mutta jos hän tuijottaa kasvojani takaisin, kun siirrän katseeni häneen, tiedän, että hän toivoo minun väistävän. Tähän astisen elämäni aikana tämä merkki ei ole koskaan pettänyt.

En pahoittaisi mieltäni, jos joku pyytäisi minua suullisesti väistämään. Voisin myös kuvitella pyytäväni vierustoveriani väistämään, mikäli taktiikkani ei joskus toimisi, mutta toistaiseksi sellaista tilannetta ei ole vielä ikinä tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme