Bussista tai ratikasta pois jääminen
Jos itse istun käytäväpaikalla, eikä vierustoveri uskalla sanoa haluavansa pois, niin minä kysyn aina reippaasti "oletko jäämässä pois?". Vasta kun toinen uskaltaa sanoa "joo", nousen ylös ja päästän hänet ohitseni.
Mitä mieltä olette? Omenko ärsyttävä tyyppi?
Kommentit (41)
Kysyn sitten englanniksi "are you getting off?" jos ei suomea ymmärrä. Eipä ole kukaan mennyt läpi puhumatta?
[/quote]
Toimii myös, jos viereinen matkustaja masturboi.
Te, jotka ette uskalla sanoa jäävänne pois. Oletteko muuten outuja? Tervihdittekö kaupan kassaa, kiitättekö saamastanne palvelusta?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:11"]Jos ihminen on niin kyvytön ettei saa suustaan "sori" niin siinäpähän kiemurtelee jos pystyy edes siihen. Autolla, pyörällä ja kävellen pääsee myös jos niin lujasti pelkää ihmisiä.
[/quote]
Tai sitten rynnii sinun ylitsesi. En ymmärrä mikä siinä puhumattomuudessa risoo niin paljon että jaksatte siitä täällä valittaa kerta toisensa jälkeen. Mua ärsyttää se ainakin paljon enemmän, ja tuo tuommoinen ylemmyyden tunne. Ei kuulosta edes siltä että täällä oltaisiin kohteliaisuutta vailla, vaan ennemminkin teistä valittajista huokuu samanlainen epäsosiaalinen ihmisviha, mistä kanssamatkustajianne syytätte. "Mä oikeen tahallaan pakotan ne puhumaan" jne. Todella kypsää!
Itse sanon jääväni pois jos tarve vaatii, mutta yleensä ei ole tarvinnut. Kiitän aina.
Onko se nyt oikeesti vaikeeta puhua pari sanaa? Miten pärjäätte elämässä yleensä jos noin karmaisee puhuminen?
Vihaan teitä ihmisiä. En koskaan istu viereenne. Seison mieluummin tai kävelen.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:27"]Te, jotka ette uskalla sanoa jäävänne pois. Oletteko muuten outuja? Tervihdittekö kaupan kassaa, kiitättekö saamastanne palvelusta?
[/quote]
.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:31"]Vihaan teitä ihmisiä. En koskaan istu viereenne. Seison mieluummin tai kävelen.
[/quote]
Hyvähyvä.
Kuten aiemmin todettua, kyse ei ole uskaltamisesta. Uskallan puhua kenelle tahansa, mutta jos nousu pois ikkunapenkiltä onnistuu 10 sentin etunojalla, en heiluttele hetuloitani turhan päiten.
Jos etunoja ei toimi, en arastele puhumista lainkaan vaan sanon "MUNAT VAI PERSE? KUMPI? AION POISTUA TÄLTÄ ISTUIMELTA NYT:"
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:14"]Haha mua aina naurattaa sellaset joille on kamalan vaikeaa sanoa että on jäämässä pois.
Ihan normaalia ja kohteliasta se on sanoa jos ikkunapaikalla olija haluaa jäädä pois ja käytäväpaikalla istuu joku... Paljon töykeämpää on äänettömästi pompata pystyyn ja yrittää pinkeä pois mitään sanomatta.
[/quote]
Haha mua aina naurattaa sellaset joille on kamalan vaikeaa nähdä että olen jäämässä pois.
Ihan normaalia ja kohteliasta se on väistää jos ikkunapaikalla olija haluaa jäädä pois ja käytäväpaikalla istuu joku... Paljon töykeämpää on muka olla huomaamatta toisen pois jäämistä ja istua vaan paikalla kuin ei olisikaan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:30"]
Onko se nyt oikeesti vaikeeta puhua pari sanaa? Miten pärjäätte elämässä yleensä jos noin karmaisee puhuminen?
[/quote]
Miksi haluat pakottaa ihmiset puhumaan sinulle? Onko bussista poistuja päiväsi ainoa sosiaalinen kontakti?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:33"]Kuten aiemmin todettua, kyse ei ole uskaltamisesta. Uskallan puhua kenelle tahansa, mutta jos nousu pois ikkunapenkiltä onnistuu 10 sentin etunojalla, en heiluttele hetuloitani turhan päiten.
Jos etunoja ei toimi, en arastele puhumista lainkaan vaan sanon "MUNAT VAI PERSE? KUMPI? AION POISTUA TÄLTÄ ISTUIMELTA NYT:"
[/quote]
Eli olet outo. Näin arvelinkin. Minun 4-vuotiaanikin Omaa paremmat käytöstavat.
Mua ärsyttää, kun kanssamatkustajilla ei ole mitään telepaattisia taitoja ja ne ei lue mun ajatuksia, vaikka kuinka mietin, että seuraava on mun pysäkki, seuraava on mun pysäkki, seuraava on mun pysäkki. Kerran olisin halunnut jäädä Kouvolassa pois, mutta vierustoveri jatkoi Ouluun asti ja arvatkaa vituttiko, kun jouduin menemään myös Ouluun, kun ei tajunnut, että jään Kouvolassa pois. Oppikaa hyvät ihmiset lukemaan toisten ajatuksia!!
Olisko joku lappu hyvä? Siinä voisi lukea poistumispysäkin nimi. Sitten vaan ojennat sen vierustoverille ja toivot parasta.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:27"]Te, jotka ette uskalla sanoa jäävänne pois. Oletteko muuten outuja? Tervihdittekö kaupan kassaa, kiitättekö saamastanne palvelusta?
[/quote]
Mulle ainakin nää on kaks täysin erilaista tilannetta. Kaupassa tervehdin ja kiitän, ja monessa muussakin tilanteessa olen avoimempi toisille ihmisille. Jotenkin bussissa istuessa sitä on niin lähellä ihan tuntematonta ihmistä ja tavallaan nalkissa kun toinen blokkaa ulospääsyn. Ja kai siinä on erona myös se että bussissa ollaan kaikki matkustamassa omiin suuntiin itsenäisesti, kun taas kaupan kassalla kyseessä on ennalta tiedetty kanssakäyminen. En nyt tiedä ilmaisenko asiaani hyvin mutta mun mielestä on outoa rinnastaa nää tilanteet, ja luulen ettei tarvi kummonen keittiöpsykologi olla ymmärtääkseen noiden eron. Ainakin luulen että nämä elehtijät ymmärtää, sinun en välttämättä oleta ymmärtävän kun tuntuu niinkuin et edes haluaisi.
Mä en vihaa ketään. Säälin näitä reppanoita joille puvuminen on ongelma.
Musta olisi kauhean kiva, jos se ikkunapaikalla istuja ilmoittaisi ihan suullisesti että jää pois. Joskus riittää se pieni elehtiminen ja 'anteeksi', mutta edes jotain, että saa pienen hetken aikaa valmistua siihen väistämiseen (kerätä omat kampsunsa ja tunkea vaikka puhelimensa taskuunsa), ettei tarvii hypätä tikkana ylös kun toinen jo rynnii melkein ylitse. Olen itsekin tosi ujo ja mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko, mutta just tämmöisissä tilanteissa harjoitan itseäni ja sanon aina käytäväpaikalla istuvalle, kun olen jäämässä pois. Sikäli siis ymmärrän, jos on tosiaan niin ujo ettei pysty puhumaan, mutta vähän vaivaannuttavaa se puhumattomuus on. Erityisesti tietynlaiset (trendikkäät, hyvätuloisen näköiset? :)) nuoret naiset eivät kerro jäävänsä pois vaan ryysivät laukkuineen melkein syliin.
Nro 35, en ole tuo jolle vastasit, mutta kuulostaa kauhean monimutkaiselta ajatusketjulta. Minusta nuo tilanteet ovat ihan verrattavissa olevia arkipäivän tilanteita, kun ihmiset "joutuvat" kommunikoimaan keskenään. En vaan ymmärrä, miksi joillain on kynnys puhua tuntemattomille.
Mä en ymmärrä, miksei poisjäävä voi avata suutaan. Elekieli on kuitenkin hyvin tulkinnanvaraista - mistä minä tiedän, laittaako vierustoveri hanskat käteen kylmyyden takia, penkooko laukkuaan koska etsii sieltä jotain tai vääntelehtiikö hermostuneesti vaikka selkäkipujen takia? Vai tahtovatko nämä ihmiset jäädä seuraavalla pysäkillä pois? Miksi ihmeessä tehdä tilanne sekä itselle että vierustoverille sata kertaa vaikeammaksi, kun voisi vain yksinkertaisesti todeta, että anteeksi jään tässä pois? En vain käsitä!
Voi apua. Istuin kerran lentokoneen käytäväpaikalla ja vieressä istui maailman töykein nainen, joka oli mua huomattavasti vanhempi. Koko lennon sain kuunnella kun se mutisi ja haukkui mua vieressä istuvalle miehelleen ja edessä istuville lapsillensa. Lopulta se jossain vaiheessa pyysi naama kurtussa päästä vessaan. Takas tullessaan se vain seisoi käytävällä eikä sanonut mitään! Sen mies kysyi sen puolesta voisinko siirtyä kun en ollut huomannut sitä. Pomppasin ylös ja hymyillen pyysin anteeksi ja silti sain koko loppumatkan kuunnella kun selvitti miehelleen miten kamala ihminen olen...
Mutta miksi ap kokee tarvetta pakottaa toiset puhumaan hänelle? Mikä on hänen motiivinsa tälläiseen käytökseen? Yrittääkö hän alistaa kanssaihmisiä tahtoonsa, edes pienillä ja merkityksettömillä tavoilla? Kokeeko hän olevansa parempi ihminen, kenties opettavansa toisia matkustajia, parantavansa näiden elämää?
Kumpi sinä olet ap, keisari vai messias?