Miksi kaikki ylipainoiset syövät niin vähän?
Ainakin kun täällä lukee ihmisten ateriakuvauksia tulee sellainen olo, että tulisin vain vihaiseksi noista ruokamääristä. Oma bmi on vajaa 19, en ole ikinä ollut ylipainoinen eikä ole tarvinut laihduttaa, enkä todellakaan selviäisi sellaisella syömisellä kuin monet täällä kertovat elävänsä. Luulisi että jo ylipainon ylläpitämiseen tarvitsisi aika paljon energiaa... Onkohan mulle vain sattunut todella hyvä tuuri aineenvaihdunnan kanssa, vai huijaavatko ihmiset itseään omien syömistensä suhteen? Vai sekoittaako ylipaino aineenvaihdunnan niin pahasti, ettei paino putoa enää edes pienillä annoksilla?
Tarkoitus ei siis ole mitenkään haukkua tai halveksia ketään, ihmetyttää vaan kun tähän samaan asiaan törmää vähän väliä.
Monet ylipainoiset eivät varmaankaan liiku kovin paljoa. Toinen syy on se, että syödään ruokaa, jossa on paljon energiaa. Hoikka saattaakin syödä enemmän, mutta syö kevyempiä aterioita. Ja toki myös ruoansulatuksen nopeus on ihmisillä erilainen. Toisethan ulostavat kerran kolmessa päivässä ja toiset taas kolme kertaa yhdessä päivässä.
Olen itse hoikka, mutta en juurikaan harrasta liikuntaa. Syön todella vähän, jotta pysyn hoikkana. Olen huomannut, että monet muut hoikat syövät ihan normaalisti tai jopa aika paljonkin, mutta he sitten harrastavatkin paljon kaikkea, kuten kuntosalilla käymistä tai tapaavat paljon ystäviään vapaa-aikana. Oma vapaa-aikani menee kotona koneen ääressä, joten energian tarpeeni on älyttömän pieni.