Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turkki vai Kreikka?

Vierailija
03.06.2014 |

Sanokaas nyt, molemmissa käyneet, kun en osaa itse päättää: Kreikka vai Turkki? Turkkiin pääsisi halvemmalla, Kreikkaan lähtisin mieluummin, ihan vain siitä syystä, etten ole siellä käynyt. Mut kumpi on parempi? Mukana myös kaksi teiniä ja vauva.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka.

Vierailija
2/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka

Vierailija
4/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka!

Vierailija
5/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka

Vierailija
6/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kummassakaan ei ole mitään vikaa ja molemmissa on on oltu pari kertaa.

Jos pitää valita niin valitsisin kuitenkin kreikan ja sieltä Kreeta/platanias.

Jos saa valita jotain muuta kun nämä kaksi niin 1.vaihtoehto olisi Kypros.

Vierailija
7/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka on parempi

Vierailija
8/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka on parempi

Vierailija
9/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka

Vierailija
10/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka

Vierailija
11/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka.

Molemmissa olen käynyt. Turkkiin  ei enää ikinä, Kreikassa voisin käydä vaikka joka vuosi. No ehkä myös kohteet vaikuttaa, Turkissa olin Alaniassa, ja Kreikassa Pargassa. Eihän noita kahta voi edes verrata...

Vierailija
12/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka, siellä ihmisiä, Turkissa jotain muuta. Kullia saa molemmista ilmaiseksi tai jos maksaa pari olutta niin ainakin. Kannattaa kokeilla ihan hissipojasta lähtien kaikkia, niiltä saa kullia kaikkiin aukkoihin halvalla. Jaksaa taas loman jälkeen ahertaa.

Vierailija
13/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kreikka ehdottomasti. Yleisesti paljon miellyttävämpi paikka ja esim. paljon paremmat ruuat kuin turkissa. Turkista ei ainakaan minun matkakohteestani meinannut saada mitään muuta lihaa kuin kanaa, ja myös kreikkalainen bakteerikanta on paljon lähempänä suomalaista kuin turkkilainen, mikä varmaan helpottaa ainakin nuorten kanssa matkustaessa, kun ei tarvitse pelätä vatsatautia. Turkissa sain itse myös jatkuvasti päänsärkyjä, kun ihmiset tupakoivat joka puolella, toki kreikassakin tupakoidaan paljon, mutta ei yhtä paljon.

Vierailija
14/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas yksimielistä :-D

Vierailija
15/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi vaan!

Vierailija
16/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkaan!

Vierailija
17/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä maisemien, ruuan ja nähtävyyksien puolesta noissa ei ole eroa. Suurin ero on siinä, että Turkissa on sitä tuputuskulttuuria ja kusetusta enemmän. Toisaalta mä esimerkiksi en käy koskaan basaareissa tuosta syystä ja muutenkaan eivät pääse kusettamaan, kun en anna kusettaa. Jos kohteet olisi ihan yksi yhteen rahan ja näkemisen/tekemisen kannalta, niin sitten valitsisin Kreikan. Mutta koska Turkki on oikeasti selvästi halvempi myös elinkustannuksiltaan kuin Kreikka, niin pihistäisin ja menisin Turkkiin. Turkin matkat on myös halvempia.

Turkissa on pari etua verrattuna Kreikkaan: hotellit pääsääntöisesti parempia ja vesipuistoja joka kylässä. Ja sitten se suurin... mikään ei ole upeampaa kuin iltamyöhään kuunnella minareeteista tulevaa ulinaa. Siihen varmaan kyllästyisi ajan mittaan, mutta se luo satumaisen tunnelman.:) Siellä on sitä "idän eksotiikkaa".

Jos olisin sinkkunainen, menisin Kreikkaan. Perheellisenä ne turkkilaisuroot jättää rauhaan.

Vierailija
18/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on kivoja, mutta menisin Kreikkaan. Ihana ruoka ja jotenkin se kreikkalainen kulttuuri kiehtoo. Miehet eivät ole niin päällekäyviä.

Vierailija
19/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kreikkaan lähtisin mieluummin, ihan vain siitä syystä, etten ole siellä käynyt."

Ymmärsinkö oikein, että olet käynyt Turkissa, muttet Kreikassa?

Vierailija
20/42 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa olen käynyt useaan kertaan useissa eri kohteissa. Kreikka on mielestäni maisemiltaan hitusen kauniinpi, on ihania tunnelmallisia kyliä ym. Mutta Turkki on niin paljon siistimpi, ei hajuja, ilmastoinnit pelaa hotelleissa, loistava (ja halpa) taxisysteemi (napista painamalla tulevat heti taxitolpalle), halpa ruoka, halvat vaatteet ym (kunhan ei osta niistä turistibasaareista). Kreikassa ollut joka paikassa tienvarret täynnä roskia, ihmiset polttaa siinä missä Turkissakin, hotelleissa ollut huono tai äänekäs ilmastointi.

Vatsatautia ei olla saatu kummassakaan maassa koskaan, ollaan juotu pullovettä molemmissa maissa.

Valitsisin Turkin, jos haluat halpaa, siistiä, toimivaa. Jos taas rahalla ei niin väliä ja haluat ihania kylätunnelmia, niin Kreikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi