Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaselkä kipenee aika ajoin. Liikun päivittäin kyllä lenkillä. Vaikuttaa myös virtsarakkoon tuo selän jomotus. Mikä voisi olla?

Vierailija
30.12.2020 |

Lääkärissä jo kaksi kertaa käynyt. Röntgenissä löytyi vain 3 ja 4 nikamien välien kapenemista.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä kävely ei riitä, vaan niitä selän + muita keskivartalon lihaksia täytyy myös vahvistaa lihaskuntoharjoittelulla, vaikkapa jumppaamalla tai painoharjoittelulla. Mulla lihaskuntoharjoittelu ja jooga vähintään muutaman kerran viikossa pitää selkäkivut poissa, toki riippuu siitäkin, mikä on niiden selkäkipujen syy.

Myös venytykset on yhtä tärkeitä kun itse jumppakin.

Vierailija
22/22 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi? Minulla kipeytyy oikea puoli keskiselästä polveen ja siitä tiedän, että kuukautiset alkaa parin päivän päästä. Tärinä, pahimmillaan kävelykin, pahentaa tilannetta. Kevyt lämmittely ja venyttely saattaa auttaa tai sitten vaan pahentaa tilannetta. 

Jos liikut vain kävelylenkeillä, suosittelisin silti alkuun lihaskuntotreeniä pari kertaa viikossa ja liikkuvuuden lisäämistä. Youtubesta ja instagramista löytyy hyvin ohjeita, lisääntyneet vielä korona-aikana.

Kolme-neljä käyntiä hierojalla, kun olet saanut treeniohjelman hyvin käyntiin. Perusasiat ensin kuntoon, toivottavasti muuta ei tarvitakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla