Huvittavinta, mitä teiltä on varastettu
Joskus Vuokkoset -siteiden mukana tuli pieniä peltirasioita. Mulla on niitä vielä 1 tallella. Kerran multa pöllittiin ruuhkassa käsilaukusta tuollainen rasia, kun olin laittanut siihen käytetyn siteen tilanteessa, ettei vessassa ollut roskista.
Kommentit (153)
96 vuosimallin volvosta bensatankin sisäpuolella oleva korkinpidike.
Tutkintotodistus postiluukusta. :(
Lapsen eväsreppu autosta. Kuka kumma murtautuu autoon varastaakseen leivän, banaanin ja pillimehun?
Minulta varastettiin entisessä Itä-Berliinissä, siis DDR:ssä, Kommunistinen manifesti ja likaisia alusvaatteita vuonna 1988.
Olin rinkkoineni tulossa Prahasta ja juna kulki Itä-Berliinin kautta, olikohan aseman nimi Lichtenberg. Jouduin odottamaan seuraavaa junaa muutaman tunnin ja jätin rinkkani säilytykseen. Historian opiskelijana olin ostanut Prahasta aidon Marxin ja Engelsin Kommunistisen manifestin näköispainoksen, joka pienikokoisena sopi hyvin rinkan sivutaskuun. Jossain välissä olin vaihtanut myös vaatteita, ja olin tunkenut samaan taskuun ainakin käytetyt pikkuhousut ja muuta sälää. Ne katosivat manifestin kylkiäisenä.
En ole varma, pihistettiinkö tavarat aseman säilytyksessä vai oliko joku näprännyt rinkkaani sen ollessa selässä. Olin tuolloin vähän harmissani kirjan menettämisestä, mutta kun en saksaa ole koskaan kovin hyvin osannut, niin teos olisi jäänyt turhaksi kuriositeetiksi hyllyssä.
Meillä on myös kauan sitten varastettu autoradiosta etulevy, silloin joskus kun ne autoradiot olivat vielä erillisiä kapistuksia eikä sisäänrakennettuja.
Multa vietiin joskus juna-aseman eteen jättämäni polkupyörä. Asema sijaitsi mäellä ja joka suuntaan oli huommattavan jyrkkä alamäki. Pyörässä ei ollut jarruja ollenkaan ja olin opetellut ajamaan sitä kengillä jarrutellen... olen monta kertaa pohtinut mitä varkaalla on mielessä liikkunut kun se on siihen mäkeen tullut :D
Lävistyskoruja 🙄 joku varmaan jälkeenpäin ihan keittänytkin ne ennen käyttöä.
Polkupyörän sarvien päässä olevat muoviset tulpat.
Kossupullo, joka oli puolillaan vettä, puoliksi tyhjä
Polkupyörästäni vietiin ketjusuoja. Tarpeeseen on mennyt
Kylmäkellariimme oli murtauduttu ja komerossani oli ainoastaan muovinen tuoppi. Se lähti varkaan matkaan. Ovi olisi noussut saranoiltaan kevyesti, mutta pitkäkyntinen oli mennyt sisään sorkkaraudalla lukon puolelta.
Eväitä on töistä viety useasti. Lähinnä ärsyttää. Olen myös kirjoittanut rasioihin nimeni, silti joku ne vie. Samaa tapahtuu muille työkavereille emmekä ole roistoa saaneet kiinni. Hieman noloa jos joku jäisi rysän päältä kiinni popsimassa muiden eiväitä.
Joku yritti vuosikausia sitten varastaa Volvon kaiuttimet. Rosvo oli jo ruuvannut kannet auki, mutta jättänyt homman kesken, kun huomasi niiden olevan täysin arvottomat romut. Oli sitten vienyt kaksi markan kolikkoa, jotka olivat autossa varalla ostoskärryä varten.
Polkupyörän eturenkaan sellainen pikalukitus niin että rengas pääsi irti. Epäilen kyllä että tuo pikalukitus ei mennyt varkaan omiin tarpeisiin vaan oli vaan kiusantekoa.
Kerran bussissa minulta putosi nappikuulokkeet maahan. Näistä kuitenkin kuului enää toiselta puolelta. Vieressäni istuva mies nosti nämä ja otti itselleen. Olisin muutenkin heittänyt nuo roskiin niin en sanonut mitään vaan annoin hänen nauttia noista hienoista toisen korvassa käyneistä rikkinäisistä kuulokkeista. En ole kuitenkaan varma että oliko hän huomannut että ne olivat pudonneet juuri minulta vai luuliko niitä joltain aiemmalta matkustajalta unohtuneiksi.
Pyörän lampun paristot. Vain ne paristot, ei lamppua.
Polkupyörän etuvalo, olikohan arvoltaan jotain 10€. Pienestä se joidenkin sielu nauttii.
Oltiin joskus kasariaikaan moottoripyörälomalla Jugoslaviassa. Majapaikka oli Zagrebissa pienessä hotellissa, jossa oli kaikille yhteiset pesutilat, joissa muutama koppi. Olin ainoa "asiakas" eli ei ristin sielua suihkussa muita. Kävin suihkussa, pesin hiukset, tulin huoneeseen ja muistin että ai pahus, pesuvehkeet jäi. Eli huoneen ovella käännyin kannoillani ja palasin suihkuhuoneeseen, jonka oli parin askeleen päässä. Ketään ei liikkunut missään, mutta niin vaan oli suihkusaippua, shampoo ja hoitoaine ottaneet jalat kuluneen viiden sekunnin aikana alleen.
Luistimien puiset teräsuojat.