Kauneimmat tyttöjen ja poikien nimet.
Odotan kaksosia, näillä näkymin poika ja tyttö tulossa. Mies vouhottaa jo nimistä, mutta sillä on ollut niin typeriä nimiä jostain suvun jäämistöstä, etten suostu niihin koskaan. Mieheni haluaisi kunnioittaa isovanhempiaan, mutta mun mielestä Helga ja Arvo ovat hieman vanhoilillisia. Tosin ei mulla ole parempaakaan ideaa.
Mitkä ovat teidän mielestä kauneimmat lasten nimet ? Mielellään sellaiset joita ei ole tusinaa samassa luokassa. :)
Kommentit (17)
Mä tykkään ite tyttöjen nimistä Aada, Alexandra, Emilia. Poikia Niilo. :D
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:43"]Mä tykkään ite tyttöjen nimistä Aada, Alexandra, Emilia. Poikia Niilo. :D
[/quote]
Aada on ihana nimi!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:43"]
[/quote]
Onkohan Niilo hankala lausua ulkomailla ? Reissaamme melko paljon ja meillä ja mieheni veljellä on yhteinen loma-asunto Sveitsissä :o
- Ap
Jolanda ja Jesse
Camilla ja Kai
en kyllä tiedä nimien yleisyydestä yhtään mitään
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:45"]
[/quote]
Onkohan Niilo hankala lausua ulkomailla ? Reissaamme melko paljon ja meillä ja mieheni veljellä on yhteinen loma-asunto Sveitsissä :o
- Ap
[/quote]
Lausunta helppoa, mutta kirjoitusasu hankala. Tahtovat kirjoittaa sen Nilo, mikä muuten italiaksi on Niili-joen nimi. Jotkut taas kuulevat sen systemaattisesti väärin Milo (siis Miilo lausuttuna).
Ei meidän Niilo ole tästä ongelmia ottanut, vaikka elääkin saksalais-italialaisessa ympäristössä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:45"]
[/quote]
- Ap
[/quote]
Lausunta helppoa, mutta kirjoitusasu hankala. Tahtovat kirjoittaa sen Nilo, mikä muuten italiaksi on Niili-joen nimi. Jotkut taas kuulevat sen systemaattisesti väärin Milo (siis Miilo lausuttuna).
Ei meidän Niilo ole tästä ongelmia ottanut, vaikka elääkin saksalais-italialaisessa ympäristössä.
[/quote]
Niiliin vertaaminen ei välttämättä ole niin paha. Sveitsiläinen nainen kertoi, että hänen poikansa (jonka nimeä en tosiaankaan jaksa muistaa) tarkoitti jollain kielellä "halpaa naista". Ei toi jos ei täysin oikein osata lausua haittaa, kyllähän miehenikin (Ilmari) esittää hilpeyttä (niin itsekkänikin tutustuessamme). Mutta ei nimi miestä pahenna ;)
- Ap
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:00"]
Adele ja Alvar
[/quote]
Adele vois sopia moneenkin toiseksi nimeksi, mutta miehen pikkusisko risti juuri kissansa Adeleksi, myös Minni-koira löytyy, Minniä mietin jo ennen raskautta aikoja sitten :D -Ap
Alvar on todella hyvä nimi pojalle!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:14"]
Alvar on todella hyvä nimi pojalle!
[/quote]
Mikä sopisi Alvarille toiseksi nimeksi ?Taino eihän sellaista välttämättä edes tarvitse on vain Suomessa tapana. :D
Amanda ja Alexander ovat minusta kauniit ja sopivat moneen kieleen. Toisina niminä voisi olla Ada tai Emilia. Pojalla Philip (Filip)
Silja, Lydia, Nora, Linnea.
Aaron, Eemil, Joosua, Anton
Linda ja Lauri