Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nämä eroaa toisistaan asuinpaikkoina: Töölö, Vallila, Kontula?

Vierailija
03.06.2014 |

Sen tiedän, että Kontula muita kauempana keskustasta. Tulossa pk-seudulle töihin.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallila on nykyään nuorten aikuisten ja sinkkujen kovassa suosiossa Kallion ohella. Erityisesti Puu-Vallila on hipstereitten Graalin malja. Onhan siellä vielä spurguja ja räkälöitä, mutta viimeisen 5-7 vuoden aikana on tullut kovasti muutosta eli gentrifikaatiota. Ja muutos jatkuu. Lapsiperheiden määrä Vallilassa on kaupungin (eli koko Suomen) alhaisimpia, heti Kallion ja Alppiharjun jälkeen.

Vierailija
22/23 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut Töölössä ja Vallilassa, mutta Kontulasta en, eikä ole siitä muutakaan kokemusta viime ajoilta, joten siitä en osaa sanoa sen kummempaa kuin että se on käsittääkseni tyypillinen lähiö, luonto on lähellä ja palvelut ostarilla, liikenneyhteydet hyvät, jos olet lähellä metrorataa.

Töölö on kantakaupunkia, väestö sekalaista, hyvät liikenneyhteydet joka suuntaan, bilettäjä voi kävellä kotiin (niin kuin aina teinkin), tykkäsin kyllä, Hietsu ja meri lähellä, kauniita taloja, Mannerheimintiellä valtava melu ja pöly.

Vielä enemmän tykkäsin kuitenkin Vallilasta - itse asiassa haluaisin muuttaa sinne takaisin. On värikkäämpi ja rosoisempi kuin Töölö, yhtä hyvät liikenneyhteydet, Valkkaankin jaksaa kävellä baareista, puu-Vallilla on ihana, tunnelmallinen, mut löytyy sitä tunnelmaa muualtakin Valkasta, sellaista vanhan työläiskaupunginosan, vanhan teollisuusalueen ja vanhojen puiden charmia. Täynnä pikkukujia, sisäpihoja, pikkupuistoja. Valkan halkaisee Mäkelänkatu ja sen rajaa Hämeentie, jotka molemmat ovat pauhaavia valtakatuja, joten sinne päin antavat asunnot ovat meluisia ja pölyisiä varmasti. Olen itse asunut kuitenkin Mäkelänkadulla, mutta asunnossa joka oli tunnelmalliselle sisäpihalle päin, eikä melu tai pöly haitannut, varsinkin jos on tottunut kaupungin tavalliseen taustameluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula eroaa muista sillä, ettei sinne halua kukaan asumaan. Jatkuvia ongelmia, maahanmuuttajia, narkkareita ja juoppoja valtaosa alueen asukkaista. Karkeasti sanoen, kauhea mesta vailla vertaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan