Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin yli 45-vuotias pukeutuu liian nuorekkaasti?

Vierailija
30.12.2020 |

Milloin menee ”yli”?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekas on väärä sana kun puhutaan paljastavasta pukeutumisesta. Nuorekas pukeutuminen tarkoittaa sitä että vaatetus nuorentaa ihmisen olemusta ja sitä illuusiota ei luoda epäasiallisella pukeutumisella.

Vierailija
22/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet näistä mainituista jutuista, leopardikuosi, nahkahameet ym. ovat juuri vanhempien naisten juttuja. Sellaisia, joita näin 5-kymppisenä olen itsekin alkanut pitää kivoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla rajan määrittää paljastavuus ja siistiys. Jos 45-vuotias haluaa välttämättä pukeutua paljastavasti, pitää sitten edes satsata laatuun. Mielummin rintavaon paljastava laadukas silkkipaita asianmukaisilla alusvaatteilla ja puoleen reiteen ylettyvä mokkanahkahame kuin Gina Tricotin keinokuituinen ja nyppyinen makkarankuori, josta näkyy alusvaatteiden rajat.

Vierailija
24/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napapaita, paljaat nilkat tarlvipakkasella ja converset? No voi olla aikaa että tuon näet. Älä kyllästy odottamaan.

Vierailija
25/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet näistä mainituista jutuista, leopardikuosi, nahkahameet ym. ovat juuri vanhempien naisten juttuja. Sellaisia, joita näin 5-kymppisenä olen itsekin alkanut pitää kivoina.

Ohis. On muuten jännä havaita, etä ainakin osa sellaisista kuoseista / väresitä jopa yksittäisistä vaatekkappaleista, joille nuorempana olisi nyrpistänyt nenäänsä ja pitänyt tylsänä onkin alkanut nyt vanhemmiten näyttämään ihan kivoilta ja jopa mukavilta ja oikein tyylikkäiltä.

Toisaalta välillä mietin että miksi oikeastaan enää ostan yhtään vaatteita, koska ennestäänkin on jo varsin hyvä valikoima. Ei ole kovin paljon varaa lihoakaan, koska se kävisi kalliiksi. 

Mihin nämä vuodet vierii. Aattelin tänään ulos pukeutumista suunniellessa, että laitan päälle uuden ulkoilutakkini.

Niin on se uusi; vasta se on seitsemän vuotta vanha, tai oikeastaan  pian jo kahdeksan vuotta. Totta kai se on ajaton ja tyylikäs. "Äsh" ei taida olla välttämättä kumpaakaan eriyisesti mutta sopii päälle ja ajaa asiansa.

Ja varmasti joistain myös töissä käyttämistäni vaatteista osa aattelee, etä voisi tuokin (,siis minä) linnunpelätin joskus hankkia ihan oikeasi uusia ja ajanmukaisia vaatteita.

Eli vaikka e. kirjoiin, että moni aiemmin tylsältä ja nyrpistellyt, niin silti aika helposi toistaa samaa kaavaa osaamatta uudistua itse vaan tyytyy siihen, mitä tutuista ja turvallisista paikoista e. niistä mistä on vuosia hankkinut paljossa vaatteensa tarjoavat.    

Vierailija
26/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä on "nuorekasta" tai "mummomaista" pukeutumista, riippuu ihan aikakaudesta.

Kun minä olin teini, ei olisi tullut kuuloonkaan, että viisikymppinen olisi pukeutunut kuten minä pukeudun nyt. Kun minä olin kolmekymppinen, teinitytöt kayttivät samanlaisia mekkoja, jollaisiin oma mummoni pukeutui silloin, kun olin lapsi. Ja kun katsoo tämän päivän vanhuksia, he pikeutuvat todella eri tavalla kuin vanhukset silloin kun minä olin lapsi ja nuori.

Vierailija
27/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun yli 45-vuotias radiojuontaja käyttää lippalakkia kaljunsa peittona.

No eihän radiossa näe, mitä juontajalla on päällä. Ihan sama.

Vierailija
28/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rintaliivejä yli 60-vuotiaalla rintavalla naisella. Yhdistetään valkoisiin teepaitoihin ja antaviin kaula-aukkoihin. Microshortsit tai tekonahkalegginssit. Housut aina legginssejä kamelinvarpaalla ja lyhyillä paidoilla ylipainosta huolimatta. Anoppi luulee olevansa nuorekas rock-mimmi.

Minusta näyttää surullisesti maksulliselta naiselta, jolla ei vieläkään ole varaa siirtyä eläkkeelle.

Vierailija
29/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattelin lapsena, että ikänaiset ei saisi pitää isoa kaula-aukkoa. no hyvinhän toi sopii!

ite tosin nyt 30v ja pooloneulekausi menossa, mut varmaan vielä tulee tissivakopaitojen aikakausi!

Vierailija
30/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vaatteissa on muumeja, yksisarvisia, ym ja sama leikkaus kuin päiväkoti-ikäisellä.

Vierailija
31/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkatakki tai nahkahousut

Vierailija
32/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin juuri sokoksella aikuisten kaulureihin. 👀

Vierailija
33/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi yli 40 v:nä en itse ole ainakaan paskaakaan välittänyt siitä, mitä muut ulkonäöstäni ajattelee. En yritä olla kaunis, tyylikäs, asiallinen tai mitään vaan olen mitä olen. Joskus karmeista halparytkyissä, joskus paljastavissa, joskus värikkäissä, joskus goottimaisissa, ihan miten milloinkin mieli tekee. Sama koskee hiuksia: en pyri miellyttämään kenenkään silmää joten pidän välillä varsin epäsovinnaisiakin hiusvärejä ja malleja.

Vierailija
34/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mikä on "nuorekasta" tai "mummomaista" pukeutumista, riippuu ihan aikakaudesta.

Kun minä olin teini, ei olisi tullut kuuloonkaan, että viisikymppinen olisi pukeutunut kuten minä pukeudun nyt. Kun minä olin kolmekymppinen, teinitytöt kayttivät samanlaisia mekkoja, jollaisiin oma mummoni pukeutui silloin, kun olin lapsi. Ja kun katsoo tämän päivän vanhuksia, he pikeutuvat todella eri tavalla kuin vanhukset silloin kun minä olin lapsi ja nuori.

Tämä muuttuu koko ajan - ihmiset tuppaavat pukeutumaan oman nuoruutensa ja varhaisaikuisuutensa tyylisiin vaatteisiin koko loppuelämänsä ajan. Siksi joskus 80- ja 90-luvuilla mummot käyttivät sellaisia "maamuna" -hattuja: he olivat eläneet nuoruutensa 1920-luvulla, jolloin lierittömät, syvälle päähän painettavat kellohatut olivat muodissa.

Farkut alkavat jo nyt olla hameita yleisempiä palvelutaloissa. 

Terveisin joku, joka tutkii työkseen muodin ja pukeutumisen historiaa

Vierailija
35/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun näyttääsiltä että yrittää kaikin keinoin näyttää ikäistään nuoremmalta. Saahan sitä pukeutua miten haluaa, mutta vaikutelma on sitten helposti päinvastainen kuin mitä toivoisi jos aikuinen pukeutuu teinivaatteisiin.

Vierailija
36/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin taas nähtiin, että kaikki luetellut vaatetyylit ovat naisten. Missä on miesten ehdoton nounou liian nuorekkaan pukeutumisen suhteen?

Sitäpaitsi on ihan se ja sama, miten kukin pukeutuu. Olkoon tyyli mikä hyvänsä, kunhan itse viihtyy vaatteissaan. Vai menisikö joku kertomaan vaikka nyt Aira Samulinille, että pukeudu nyt herran tähden ikäsi mukaisesti?

Vierailija
37/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin juuri sokoksella aikuisten kaulureihin. 👀

Ostin juuri kaulurin!

Se sopii yhden muhkean tekoturkkitakin kanssa paremmin kuin kaulahuivi.

N52

PS. Olen käyttänyt tänä syksynä Muumi-maskia. Eläinkuosit ja nahkavaatteet sopivat parhaiten eläkeläisille, en ole vielä tarpeeksi vanha käyttämään sellaisia.

Vierailija
38/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se ongelma ei ole niinkään vaatteiden nuorekkuus sinänsä vaan tilannetajun puute. Nuorille sallitaan esimerkiksi se, että ollaan koko ajan urheiluvaatteissa. Sen sijaan aikuinen, joka ilmaantuu tädin synttäreille salitrikoissa, on outo. Samoin nuorille naisille sallitaan kehitysvaihe, jossa keskitytään kovasti omaan ulkonäköön. Jatkuvasti tällätään naamaa ja hoiputaan joka paikassa korkosaapikkaissa tekoripset räpsyen. Aikuiselle naiselle tämmöinen on naurettavaa.

Vierailija
39/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä muuttuu koko ajan - ihmiset tuppaavat pukeutumaan oman nuoruutensa ja varhaisaikuisuutensa tyylisiin vaatteisiin koko loppuelämänsä ajan. Siksi joskus 80- ja 90-luvuilla mummot käyttivät sellaisia "maamuna" -hattuja: he olivat eläneet nuoruutensa 1920-luvulla, jolloin lierittömät, syvälle päähän painettavat kellohatut olivat muodissa.

Farkut alkavat jo nyt olla hameita yleisempiä palvelutaloissa. 

Terveisin joku, joka tutkii työkseen muodin ja pukeutumisen historiaa

Millainen aurinkolierihattu tms olisi nuorekas nykyään? Siis kesällä suojaksi aurikoa vastaan.

Ostin kesällä sellaisen vähän munankuorityyppisen pienen lieriosan olkihattumallin. Oliko se vanhuksen hattu vai uudelleen muodikas?... Millainen kannattaisi hankkia ensi kesänä, jos haluaisi näyttää nuorekkaalta?

N52

Vierailija
40/96 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun käyttää napapaitoja.

Tätä olin tulossa sanomaan. Lisäksi revityt farkut,  glitter, hiustenpidennykset, rakennekynnet, sortsit jne.

Ja noi kurtistuneet naiset voi kyllä myös jättää uimarantareissut väliin. Tuonikäinen nainen bikineissä on kuvottava näky. Eikä uimapuku oo oikeestaan yhtään parempi. Alasti.... No yögghh. Parempi kun eivät näyttäydy vähissä vaatteissa ollenkaan.