Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies, luovutko ulkonäkökriteereistäsi jos...

Vierailija
03.06.2014 |

...tulee niin hyvä nainen kohdalle ettei parempaa voi kuvitella sopivammaksi itsellesi, mutta ei ole vaikka vaaleita hiuksia tai latinopyllyä, tai jos isot luomutissit vähän roikkuu?

Itse olen saanut miehiltä pelkästään ulkonäöpalautetta tyyliin "Oot niin kaunis" "Ihanan isot tissit" "Voitko muka olla jo 26? Näytät nuoremmalta" "Kauniit kasvot!" jne.

Joskus tulee mieleen että kyllä minäkin rupsahdan sillä kasvojen luusto on mallia Japani ja hiukset tästä kun ohenee niin ei näytä kauhean hyvältä, isot luomut riippuu jo kohta ja lihomis/laihtumis -jojoilun jäljiltä on kivat arvet.

Itse ihastun miehessä älykkyyteen, empatiakykyyn ja hauskuuteen. En edes katso ensin ulkonäköä, niinkuin moni väittää pitävänsä sitä kiinnostumisen ensiaskeleena. Viimeisimmät ihastukseni olivat 120-kiloinen mies jolla laiska silmä ja työpaikka "hakusessa", ja possunenäinen ruikku opettaja. Molemmat oli viedä jalat alta, mutta juttu kaatui vastapuolten kiinnostumattomuuteen, luulisin.

Tietysti huomaan mielestäni hyvännäköiset/hyvinpukeutuneet miehet kadulla tai missä vaan. Mutta ei sellainen kiehdo minua kuin ne ekat 20 sekkaa. Onko kaltaisiani miehiä? Eli hullaannutaan johonkin ulkonäöstä ja iästä riippumattomaan asiaan.

En todellakaan tarkoita kysymystä loukkaavaksi miehiä kohtaan. Olen vain jostain saanut sellaisen merkillisen kuvan että miehille merkkaa eniten ulkonäkö, ja sekin kaulasta alaspäin. Olisi ihanaa olla väärässä tästä!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan luopuisin mutta toisaalta helppo sanoa kun oma kulta on täydellinen niin sisäiseti kuin ulkoisestikin.

- 7 vuotta rakastunut

Vierailija
2/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ulkonäkö on siinä mielessä yhdentekevää, että kiihotun hyvin monennäköisistä naisista: vaalea, tumma, pitkä, lyhyt, hoikka, pyöreä, isorintainen, pienirintainen - mitään tiettyjä ulkonäkökriteerejä ei ole vaan kysymys on puhtaasti kokonaisuudesta.

Tärkeintä on tietenkin naisen persoona, ja toisin sanovat ovat kaiketi jossain määrin yksinkertaisia, nettitrolleja tai persoonallisuushäiriöisiä.

Kun on omaan makuun vetoava tyyppi, joka lisäksi ulkonäöllään kiihottaa, siinä on elämänkumppanimateriaalia.

En siis omalla kohdallani allekirjoita sitä, että ulkonäkö olisi varsinaisesti parinvalintakriteeri, vaikka totta kai kumppanin upeista puolista (olivat ne sitten isot rinnat - eivätkä roikkuvat muuten haittaa yhtään - tai kauniit silmät tai mitä tahansa) myös nauttii. En ihan sitäkään ääripäätä ymmärrä, että ajatellaan, ettei ulkonäöllä ole mitään väliä, kun joskus kuitenkin ollaan vanhoja. Vanhuuteen on vuosikymmeniä aikaa eikä sitä odotellen kannata nuoruuttaan elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun mies.

Mussa taitaa olla hiukset ainoa asia, joka täyttää mieheni ihannenaisen kriteerit. Ihmisen kanssa se kuitenkin on, ei kuoren ja kun en nyt sentään miltään muodottomalta oksennukselta näytä, niin hyvin ollaan pärjätty :D

Vierailija
4/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on käynyt ennen enkä näe mitään syytä, miksei voisi käydä tulevaisuudessakin.

Vierailija
5/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollaisia miehiä paljonkin, joita ei erityisemmin ulkonäkö kiinnosta. Omakin mieheni on. Ihmiset joskus kummastelee meitä parina, kun mies on minua paljon nuorempi, hoikka, komea ja minä taas rupsahtanut ylipainoinen keski-ikäinen. Mutta ei miestä kiinnosta ulkonäkö ollenkaan, hän on sitä mieltä että ihmiset on keskenään aikalailla samannäköisiä, kaikilla on nenä, suu ja silmät esimerkiksi, ihan sama miltä ne näyttää :D

Vierailija
6/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vastausia tuli. :) Enkä tietty odota että ulkonäkö on yhdentekevää kaikille ja kun vanhuuskin tulee jne. Itse vain ajattelin että jos kaikki itseeni kohdistuvat kehut on ulkonäöstä tai nuoruudesta niin ei kai sellaiselle kannata ruveta kumppaniksi? Ehkä olen vähän eksynyt nettitrollien ihmeelliseen maailmaan, sen voin vapaasti myöntää.

AP

Vierailija
7/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerään miesten katseita (vaikket sinä sitä ehkä uskoisikaan..) samoin mieheni varmasti löytäisi uuden kumppanin. ;)

Minä en ajattele että olempas kaunis eikä se tule varsinkaan siitä että jokkut on ulkonäköäni kehuneet! Kyllä oma itsetunto pitää tulla itsestä. Koska yksi soraääni saattaa sitten jäädä mieleen jos niin ei ole! 

Jos sinä suutut jollekulle niin koitatko loukata häntä tuollaisilla asioilla (joita itse pidät ilmeisesti oleellisena ja joista olet nauttinut kun joku kehunut) vai kaatuuko maailmasi jos baarissa joku känninen mies katsoo sinua kiireestä kantapäähän ja sanoo että hyi h*tto mikä horo? Koska päinvastaisesti varmaan piristyt pitkäksi ajaksi jos kehuu kauniiksi..

Yhden roska on toisen aarre. Se mikä sinusta on hyvää tai kaunista on toisen mielestä pahaa ja rumaa.

PS. pelkkä vanhuus ei tarkoita että ihminen olisi sitten rupsahtaneena ruma.

Itsellesi teet väärin jos pohdit tälläisiä ja unohdat elää. Joku pitää jotakuta sinusta rumaa maailman herttaisimpana ja upeimpana eikä saa tästä koskaan tarpeekseen.

Mutten usko että sinä oikeasti olet käsittänyt sen että kauneus katoaa.. Jos sinulle oleellisinta on fyysiset kehut ja uskot ettei joku sitten niitä saisi niin miten väärässä oletkaan!

Vierailija
8/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä voi oikein arvata millainen kumppanisi sitten on: hän saattaa jättää sinut syystä tai toisesta. Vaikka pysyisit kauniina niin suhde voi kaatua.

Melkoinenhan tilanne se on jos sinulla on vaikkapa rikas vanha pappa jolla omaisuutta on vaikka muille jakaa niin käyttääkö siinä kaunis vanha mies nuorta hoikkaa kaunista hyväkseen vai toisinpäin?

Eiköhän parisuhteessa määrittele muutkin asiat jatkuvuuden kuin se että toinen tai molemmat nuorena tavatessaan on hyvillään vain naisen timmistä pyllystä?

Ainakin näin tahtoisin ajatella koska tapasin mieheni miltei 20 vuotta sitten ja olen sittemmin saanut lapsia ja kroppa jojotellut. Enkä varmaan enää samanlainen enää ole, sielukin varmaan kypsynyt?

7

Vierailija
9/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö voi kuitenkin olla merkityksellinen tai merkityksetön monella tavalla. On helppoa ja kuuluu sanoa, että iso tukka/rinnat/pylly -tyyppisistä "vaatimuksista" luopuu puoliautomaattisesti kun oikea nainen sattuu kohdalle. Mutta entäs toisenlaiset ulkonäköysymykset? Itse en missään oloissa kykenisi kiinnostumaan esim skinheadistä tai natsitunnuksia tai prosenttijengiliiviä kantavasta miehestä. En usko, että noiden ulkonäköseikkojen takaa mitenkään voisi löytyä minun ajatusmaailmani kanssa yhteensopiva - se luonteeltaan ja muilta ominaisuuksiltaan minulle täydellinen - mies. Ja kyllä, tunnustan olevani niin ennakkoluuloinen, että en eds ryhtyisi ottamaan asiasta selvää. Kun myönnän tämän, minun on myönnettävä myös, että todennäköisesti on miehiä, jotka suhtautuvat omaan ulkonäkööni - vaikkei se nyt noin marginaalista olekaan - samalla tavalla. Jos esimerkiksi mies olisi Linkola-tyyppinen radikaalivihreä, hän varmaankin haluaisi naisen, joka pukeutuisi ekohenkisemmin kuin minä. Jos mies olisi asianajaja ja tarvitsisi edustusvaimon, hän varmaan haluaisi naisen, joka pukeutuisi jackiemmin kuin minä. Jos hän olisi itse fitnesstyyppi, olisi varmasti meille molemmille parempi, kun hän hakisi naisen, jonka ulkonäöstä ei voi päätellä, kuten minun, että terveys on mulle ihan eri asia kuin fitness.

Mitä kehuihin tulee, niin minä otan asiat erittåäin pragmaattisesti sellaisina kuin ne saan. Jos minua kehutaan mukavuudesta, oletan, että minua kehutaan mukavuudesta. Jos minua kehutaan ammattitaidosta, oletan, että minua kehutaan ammattitaidosta. Jos minua kehutaan ulkonäöstä, oletan, että minua kehutaan ulkonäöstä. Ja niin edelleen. Nuoruudesta ei ole kehuttu enää muutamaan vuoteen, siinä ei enää ole paljon oletettavaa.

Vierailija
10/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole oikeastaan mitään muita ulkonäkökriteereitä, kuin että vakavasti ylipainoinen tai anorektikko ei saisi olla.

Vierailija
11/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:25"]

Itse kerään miesten katseita (vaikket sinä sitä ehkä uskoisikaan..) samoin mieheni varmasti löytäisi uuden kumppanin. ;)

Minä en ajattele että olempas kaunis eikä se tule varsinkaan siitä että jokkut on ulkonäköäni kehuneet! Kyllä oma itsetunto pitää tulla itsestä. Koska yksi soraääni saattaa sitten jäädä mieleen jos niin ei ole! 

Jos sinä suutut jollekulle niin koitatko loukata häntä tuollaisilla asioilla (joita itse pidät ilmeisesti oleellisena ja joista olet nauttinut kun joku kehunut) vai kaatuuko maailmasi jos baarissa joku känninen mies katsoo sinua kiireestä kantapäähän ja sanoo että hyi h*tto mikä horo? Koska päinvastaisesti varmaan piristyt pitkäksi ajaksi jos kehuu kauniiksi..

Yhden roska on toisen aarre. Se mikä sinusta on hyvää tai kaunista on toisen mielestä pahaa ja rumaa.

Itsellesi teet väärin jos pohdit tälläisiä ja unohdat elää. Joku pitää jotakuta sinusta rumaa maailman herttaisimpana ja upeimpana eikä saa tästä koskaan tarpeekseen.

Mutten usko että sinä oikeasti olet käsittänyt sen että kauneus katoaa.. Jos sinulle oleellisinta on fyysiset kehut ja uskot ettei joku sitten niitä saisi niin miten väärässä oletkaan!

[/quote]

Uskon kyllä että keräät katseita. :)
Eikä maailmani suinkaan kaadu mihinkään negatiivisiin kommentteihin, ei siitä ollut laisinkaan kyse. Ja kyllä itsetuntoni on kohdillaan, mutta arvostan itsessäni sellaisia asioita joista ei ole tullut kehuja, kun taas niistä ulkonäköjutuista on tullut kehuja enkä oikeastaan pidä niitä arvossa.

En suutu mitättömistä enkä koita loukata ihmisiä. En ole myöskään suuttunut kun minua on kehuttu kauniiksi. Vielä vähemmän jos joku on haukkunut rumaksi. Ei ole mitään väliä. Suutun vain aiheesta ja silloinkin yritän välttää pikkumaisuuksia. Hankalaahan sekin on kun ihminen vain olen.

Enkä todellakaan sano että vanhuus rumentaa. Tämä ei ole siis minun mielipiteeni vaan pelkään että ne nuoruutta palvovat kehujat hiipuvat jos minulle tulee ikää lisää.

Minulle oleellista ei ole fyysiset kehut vaan pelkään että vastapuolelle sillä fyysisyydellä on iso merkitys.

AP

Vierailija
12/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:25"]

[/quote]

Uskon kyllä että keräät katseita. :)
Eikä maailmani suinkaan kaadu mihinkään negatiivisiin kommentteihin, ei siitä ollut laisinkaan kyse. Ja kyllä itsetuntoni on kohdillaan, mutta arvostan itsessäni sellaisia asioita joista ei ole tullut kehuja, kun taas niistä ulkonäköjutuista on tullut kehuja enkä oikeastaan pidä niitä arvossa.

En suutu mitättömistä enkä koita loukata ihmisiä. En ole myöskään suuttunut kun minua on kehuttu kauniiksi. Vielä vähemmän jos joku on haukkunut rumaksi. Ei ole mitään väliä. Suutun vain aiheesta ja silloinkin yritän välttää pikkumaisuuksia. Hankalaahan sekin on kun ihminen vain olen.

Enkä todellakaan sano että vanhuus rumentaa. Tämä ei ole siis minun mielipiteeni vaan pelkään että ne nuoruutta palvovat kehujat hiipuvat jos minulle tulee ikää lisää.

Minulle oleellista ei ole fyysiset kehut vaan pelkään että vastapuolelle sillä fyysisyydellä on iso merkitys.

AP

Vierailija
13/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:32"]

Ulkonäkö voi kuitenkin olla merkityksellinen tai merkityksetön monella tavalla. On helppoa ja kuuluu sanoa, että iso tukka/rinnat/pylly -tyyppisistä "vaatimuksista" luopuu puoliautomaattisesti kun oikea nainen sattuu kohdalle. Mutta entäs toisenlaiset ulkonäköysymykset? Itse en missään oloissa kykenisi kiinnostumaan esim skinheadistä tai natsitunnuksia tai prosenttijengiliiviä kantavasta miehestä. En usko, että noiden ulkonäköseikkojen takaa mitenkään voisi löytyä minun ajatusmaailmani kanssa yhteensopiva - se luonteeltaan ja muilta ominaisuuksiltaan minulle täydellinen - mies. Ja kyllä, tunnustan olevani niin ennakkoluuloinen, että en eds ryhtyisi ottamaan asiasta selvää. Kun myönnän tämän, minun on myönnettävä myös, että todennäköisesti on miehiä, jotka suhtautuvat omaan ulkonäkööni - vaikkei se nyt noin marginaalista olekaan - samalla tavalla. Jos esimerkiksi mies olisi Linkola-tyyppinen radikaalivihreä, hän varmaankin haluaisi naisen, joka pukeutuisi ekohenkisemmin kuin minä. Jos mies olisi asianajaja ja tarvitsisi edustusvaimon, hän varmaan haluaisi naisen, joka pukeutuisi jackiemmin kuin minä. Jos hän olisi itse fitnesstyyppi, olisi varmasti meille molemmille parempi, kun hän hakisi naisen, jonka ulkonäöstä ei voi päätellä, kuten minun, että terveys on mulle ihan eri asia kuin fitness.

Mitä kehuihin tulee, niin minä otan asiat erittåäin pragmaattisesti sellaisina kuin ne saan. Jos minua kehutaan mukavuudesta, oletan, että minua kehutaan mukavuudesta. Jos minua kehutaan ammattitaidosta, oletan, että minua kehutaan ammattitaidosta. Jos minua kehutaan ulkonäöstä, oletan, että minua kehutaan ulkonäöstä. Ja niin edelleen. Nuoruudesta ei ole kehuttu enää muutamaan vuoteen, siinä ei enää ole paljon oletettavaa.

[/quote]

Kiitos, tässä oli paljon jyvää eikä lainkaan akanaa.

AP

Vierailija
14/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:51"]

Ei mulla ole oikeastaan mitään muita ulkonäkökriteereitä, kuin että vakavasti ylipainoinen tai anorektikko ei saisi olla.

[/quote]

Mikä sitten merkitsee sulle eniten?

Vierailija
15/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on mahdoton ihastua naiseen, jonka ulkonäkö ei miellytä. Saman asian voi ilmaista myös toisin: kun ihastun naiseen, hänen ulkonäkönsä on välttämättä miellyttävä. Minulla ei ole mitään ennalta päätettyjä kriteereitä, joita kannan paperinpalalla lompakossani, mutta historiallisesti on tavannut ihastua hoikkiin brunetteihin, jotka ovat hyviä pukeutumaan.

Vierailija
16/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Todella harvassa ovat miehet, joilla on varaa olla vain unelmanaistensa kanssa.

Vierailija
17/26 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:14"]

Ihania vastausia tuli. :)Itse vain ajattelin että jos kaikki itseeni kohdistuvat kehut on ulkonäöstä tai nuoruudesta niin ei kai sellaiselle kannata ruveta kumppaniksi?

AP

[/quote]

Minusta tuo on ihan viisaasti ajateltu. Sen sijaan tuossa aloituksessasi häiritsi hieman ajatus siitä, että sellainen mies olisi sopiva kumppaniksi, joka luopuu ulkonäkökriteereistä kohdattuaan sinut (ta jonkun muun, joka ei vastaa niitä vaatimuksia).

Itse en ole lainkaan edes kiinnostunut sellaisten miesten mielipiteistä, joilla kriteereitä on liikaa tai jos ne ovat liian tiukkoja. Ei tulisi mieleenkään kysellä heiltä, voisivatko luopua vaatimuksistaan. Ihan sama minulle, mitä ääliöt ajattelevat tai saavatko koskaan seurustelukumppania.

Vierailija
18/26 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:31"]

Minun on mahdoton ihastua naiseen, jonka ulkonäkö ei miellytä. Saman asian voi ilmaista myös toisin: kun ihastun naiseen, hänen ulkonäkönsä on välttämättä miellyttävä. Minulla ei ole mitään ennalta päätettyjä kriteereitä, joita kannan paperinpalalla lompakossani, mutta historiallisesti on tavannut ihastua hoikkiin brunetteihin, jotka ovat hyviä pukeutumaan.

[/quote]

Mitä tapahtuu jos hoikka brunette saa lapsesi ja lihoo? Mitä jos pyöreä punapää olisi luonteeltaan täydellinen? Mitä tarkoitat "ihastumisella"? Onko sillä ihmisellä mitään väliä vai hullaannutko jostain tyhjäpäästä joka on hyvä pukeutumaan?

Vierailija
19/26 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:14"]

Ihania vastausia tuli. :)Itse vain ajattelin että jos kaikki itseeni kohdistuvat kehut on ulkonäöstä tai nuoruudesta niin ei kai sellaiselle kannata ruveta kumppaniksi?

AP

[/quote]

Minusta tuo on ihan viisaasti ajateltu. Sen sijaan tuossa aloituksessasi häiritsi hieman ajatus siitä, että sellainen mies olisi sopiva kumppaniksi, joka luopuu ulkonäkökriteereistä kohdattuaan sinut (ta jonkun muun, joka ei vastaa niitä vaatimuksia).

Itse en ole lainkaan edes kiinnostunut sellaisten miesten mielipiteistä, joilla kriteereitä on liikaa tai jos ne ovat liian tiukkoja. Ei tulisi mieleenkään kysellä heiltä, voisivatko luopua vaatimuksistaan. Ihan sama minulle, mitä ääliöt ajattelevat tai saavatko koskaan seurustelukumppania.

[/quote]

En tiedä pidänkö sellaista miestä kumppanimateriaalina. Mietin vain miesten sielunmaisemaa, kun aina on niin tarkkoja kuvailuja just sen unelmanaisen ulkonäöstä. Pidän aika harvoja tyyppejä sellaisessa arvossa että rupeaisin seurustelemaan, mutta kriteereistä viimeinen on ulkonäkö, jos se on kriteeri laisinkaan.

Vierailija
20/26 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mielummin yksin kuin ruman kanssa. 

Olen yksin.