Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies, luovutko ulkonäkökriteereistäsi jos...

Vierailija
03.06.2014 |

...tulee niin hyvä nainen kohdalle ettei parempaa voi kuvitella sopivammaksi itsellesi, mutta ei ole vaikka vaaleita hiuksia tai latinopyllyä, tai jos isot luomutissit vähän roikkuu?

Itse olen saanut miehiltä pelkästään ulkonäöpalautetta tyyliin "Oot niin kaunis" "Ihanan isot tissit" "Voitko muka olla jo 26? Näytät nuoremmalta" "Kauniit kasvot!" jne.

Joskus tulee mieleen että kyllä minäkin rupsahdan sillä kasvojen luusto on mallia Japani ja hiukset tästä kun ohenee niin ei näytä kauhean hyvältä, isot luomut riippuu jo kohta ja lihomis/laihtumis -jojoilun jäljiltä on kivat arvet.

Itse ihastun miehessä älykkyyteen, empatiakykyyn ja hauskuuteen. En edes katso ensin ulkonäköä, niinkuin moni väittää pitävänsä sitä kiinnostumisen ensiaskeleena. Viimeisimmät ihastukseni olivat 120-kiloinen mies jolla laiska silmä ja työpaikka "hakusessa", ja possunenäinen ruikku opettaja. Molemmat oli viedä jalat alta, mutta juttu kaatui vastapuolten kiinnostumattomuuteen, luulisin.

Tietysti huomaan mielestäni hyvännäköiset/hyvinpukeutuneet miehet kadulla tai missä vaan. Mutta ei sellainen kiehdo minua kuin ne ekat 20 sekkaa. Onko kaltaisiani miehiä? Eli hullaannutaan johonkin ulkonäöstä ja iästä riippumattomaan asiaan.

En todellakaan tarkoita kysymystä loukkaavaksi miehiä kohtaan. Olen vain jostain saanut sellaisen merkillisen kuvan että miehille merkkaa eniten ulkonäkö, ja sekin kaulasta alaspäin. Olisi ihanaa olla väärässä tästä!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:58"]

...tulee niin hyvä nainen kohdalle ettei parempaa voi kuvitella sopivammaksi itsellesi, mutta ei ole vaikka vaaleita hiuksia tai latinopyllyä, tai jos isot luomutissit vähän roikkuu?

Itse olen saanut miehiltä pelkästään ulkonäöpalautetta tyyliin "Oot niin kaunis" "Ihanan isot tissit" "Voitko muka olla jo 26? Näytät nuoremmalta" "Kauniit kasvot!" jne.

Joskus tulee mieleen että kyllä minäkin rupsahdan sillä kasvojen luusto on mallia Japani ja hiukset tästä kun ohenee niin ei näytä kauhean hyvältä, isot luomut riippuu jo kohta ja lihomis/laihtumis -jojoilun jäljiltä on kivat arvet.

Itse ihastun miehessä älykkyyteen, empatiakykyyn ja hauskuuteen. En edes katso ensin ulkonäköä, niinkuin moni väittää pitävänsä sitä kiinnostumisen ensiaskeleena. Viimeisimmät ihastukseni olivat 120-kiloinen mies jolla laiska silmä ja työpaikka "hakusessa", ja possunenäinen ruikku opettaja. Molemmat oli viedä jalat alta, mutta juttu kaatui vastapuolten kiinnostumattomuuteen, luulisin.

Tietysti huomaan mielestäni hyvännäköiset/hyvinpukeutuneet miehet kadulla tai missä vaan. Mutta ei sellainen kiehdo minua kuin ne ekat 20 sekkaa. Onko kaltaisiani miehiä? Eli hullaannutaan johonkin ulkonäöstä ja iästä riippumattomaan asiaan.

En todellakaan tarkoita kysymystä loukkaavaksi miehiä kohtaan. Olen vain jostain saanut sellaisen merkillisen kuvan että miehille merkkaa eniten ulkonäkö, ja sekin kaulasta alaspäin. Olisi ihanaa olla väärässä tästä!

[/quote]

Ulkonäkökriteerit lentää heti ulos jos tulee tarpeeksi hyvä nainen muuten. Silloin ulkonäöllä ei ole juurikaan merkitystä

Vierailija
22/26 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:58"]

[/quote]

Ulkonäkökriteerit lentää heti ulos jos tulee tarpeeksi hyvä nainen muuten. Silloin ulkonäöllä ei ole juurikaan merkitystä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 01:57"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:31"]

Minun on mahdoton ihastua naiseen, jonka ulkonäkö ei miellytä. Saman asian voi ilmaista myös toisin: kun ihastun naiseen, hänen ulkonäkönsä on välttämättä miellyttävä. Minulla ei ole mitään ennalta päätettyjä kriteereitä, joita kannan paperinpalalla lompakossani, mutta historiallisesti on tavannut ihastua hoikkiin brunetteihin, jotka ovat hyviä pukeutumaan.

[/quote]

Mitä tapahtuu jos hoikka brunette saa lapsesi ja lihoo? Mitä jos pyöreä punapää olisi luonteeltaan täydellinen? Mitä tarkoitat "ihastumisella"? Onko sillä ihmisellä mitään väliä vai hullaannutko jostain tyhjäpäästä joka on hyvä pukeutumaan?

[/quote]

En sanonut, ettenkö voisi ihastua pyöreään punapäähän. Itse asiassa olenkin ihastunut joihinkin punapäihin. Muistaakseni en ole koskaan ihastunut suorastaan lihavaan naiseen.

Ihastumisella tarkoitan sitä, että kiinnostun toisesta ihmisestä romanttisessa mielessä. Se on viehättymistä toisesta. Se ilmenee haluna tutustua toiseen, viettää hänen kanssaan aikaa ja nauttia hänen läheisyydestään.

Monet asiat voivat tyrehdyttää ihastumisen, ja älykkyyden tai älyllisen uteliaisuuden puute on varmasti eräs näistä. Mutta jos en pidä toista viehättävän näköisenä, suhteella ei ole mitään edellytyksiä. Sitä voi tietysti miettiä, onko kyseessä syy vai seuraus. Välillähän sitä juttelee jonkun kanssa kiinnittämättä sen kummempaa huomiota keskustelukumppanin ulkonäköön, ja jos juttu luistaa, sitä voi äkkiä huomata, että toinen onkin tosi hyvän näköinen.

Ulkonäkö ei ole pinnallinen asia. Se, mitä pidämme viehättävänä, on tärkeää.

Vierailija
24/26 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet stressaavat aivan samoja ulkonäköön liittyviä asioita kuin naiset. Oma kokemukseni on, että se on aivan turhaa.

En ole mielestäni mitenkään komea, vaikka en kai mikään rumakaan. Kuitenkaan elämässäni ei ole 18 ikävuoden jälkeen ollut hetkeäkään, jolloin ei olisi naisseuraa riittänyt. Jotkut naiset ovat kyllä satunnaisesti kehuneet komeaksi, kauniiksi, kivannäköiseksi tai seksikkääksi, vaikka en oikein koskaan ole ymmärtänyt miksi. Mutta huomattavasti enemmän olen kuullut sellaisia ylisanoja kuin älykäs, lahjakas ja särmikäs - ja loistava sängyssä. Niistä olen paljon otetumpi kuin ulkonäkökehuista.

Samoin minä arvostan naisessa ennen kaikkea muita piirteitä kuin sitä, että osaa meikata, käydä kuntosalilla ja ostaa vaatteita, nuo kun eivät vaadi mitään erityistä. Kuka tahansa voi olla ns. kaunis, jos satsaa noihin asioihin.

Todellinen kauneus tulee kuitenkin ennen kaikkea siitä, millainen ihminen ihastukseni kohde on, eikä siitä, millainen nainen hän on. Persoonallisuus tulee aina ennen sukupuolta. Mikä ei tarkoita sitä, ettenkö nauttisi myös ulkoisesta kauneudesta, se vain on merkitykseltään paljon vähäisempää kuin kaikki muut asiat ihmisessä.

Vierailija
25/26 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:14"]

Ihania vastausia tuli. :) Enkä tietty odota että ulkonäkö on yhdentekevää kaikille ja kun vanhuuskin tulee jne. Itse vain ajattelin että jos kaikki itseeni kohdistuvat kehut on ulkonäöstä tai nuoruudesta niin ei kai sellaiselle kannata ruveta kumppaniksi? Ehkä olen vähän eksynyt nettitrollien ihmeelliseen maailmaan, sen voin vapaasti myöntää.

AP

[/quote]

Ymmärrän sua oikein hyvin. Itse tapasin mieheni 25-vuotiaana, ja hän kehui alkuun kovasti, kuinka kauniilta näytin. Minua se kiusasi, sanoin juuri samoin, että naama rupsahtaa ja kroppa alkaa roikkua. Että jos kehaista haluaa, niin kehuu mieluummin luonnetta, älyä ja huumorintajua. Ja mies uskoi. Kehuu yhä säännöllisesti, kuinka fiksu olen jne. mutta näin 10 vuotta myöhemmin voisi kyllä kerran vuodessa jo kehaista ulkonäköäkin :D

Vierailija
26/26 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aika lailla miehen kauneusihanteita, mutta kaikkeen ilmeisti turtuu, kun miehen piti alkaa salasuhteeseen lihavan ylimeikatun perheellisen naisen kanssa. No, saipahan ainakin vaihtelua.