Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?
Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.
Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?
Kommentit (581)
Hei Emmy-myyjä,
Olemme saaneet yhteydenottoja koskien myyjien asiakassivuilla tällä hetkellä olevia puutteita ja virheellisiä tietoja.
Kyseessä on verkkokauppamme uudistukseen liittyvä väliaikainen tilanne. Korjaamme ja täydennämme tietoja parhaillaan. Tavoitteenamme on saada loputkin puutteet ja tekniset viat poistettua viimeistään ensi viikon aikana.
Päivityksen jälkeen omalla asiakassivullasi mm.
seuraat myyntieriesi etenemistä käsittelyjonossa ja tuotteiden myyntiä kaupassa,
näet myytyjen tuotteiden lisäksi myös myyntiin kelpaamattomat tuotteet ja pääset tarkastelemaan tuotteita myös myyntieräkohtaisesti,
näet Emmy-lahjakorttiesi määrän ja kunkin kortin saldon sekä
voit seurata ekolaskuristasi, kuinka paljon myymäsi tuotteet ovat auttaneet säästämään kasvihuonekaasupäästöjä ja puhdasta vettä.
Myös myyntilähetteen tekeminen on entistä näppärämpää ja nopeampaa. Esimerkiksi Kotinoudon, Postin Helposti-koodin tai Matkahuollon aktivointikoodin tilaaminen onnistuu nyt kätevästi samalla, kun täytät lähetteen.
Olemme kovin pahoillamme uuden sivustomme julkaisuun liittyvistä häiriöistä ja hyvin kiitollisia kärsivällisyydestänne. Päivitysten jälkeen pääsemme palvelemaan teitä entistä nopeammalla ja modernimmalla verkkosivustolla!
Eikä yksikään uudistuksista ole toteutunut!!!!!!! (lahjakorteista tosin en tiedä, kun en ole ottanut)
Olen ostanut ja myynyt Emmyssä viimeisten 2-3 vuoden aikana vaatteita, laukkuja ja kenkiä. Alkuun olin tyytyväinen: tuotteet vaikuttivat hintaansa nähden laadukkailta ja ne toimitettiin nopeaa. Myös myynti sujui hyvin ja sain esim. lähemmäs satasen käyttämättömistä Dr Martenseista. Espritin t-paidoista ym. edullisemmasta tektiilistä tuli sitten voittoa muutamasta sentistä pariin euroon, mikä oli ok, koska en olisi itse viitsinyt tehdä myyntityötä niiden vuoksi. Mutta sitten jossain vaiheessa viime vuoden loppupuolella, sattumalta (?) samoihin aikoihin, kun Emmyn sivustoa alettiin uudistaa, taso jotenkin laski. Mulle lähetettiin esim. lasten hiekkaiset lenkkarit ilman suojapussia ja samassa paketissa oli vaaleita tekstiilejä. Kun avasin paketin (tai pussin), hiekkaa valui hyvin runsaasti lattialle, lisäksi saman lähetyksen vaatteet olivat ihan kurassa. Muutenkin olen huomannut, että myynnissä on nyt huonokuntoisempaa vaatetta- niissä saattaa olla paljon nukkaa, hajua, likaa (esim. yhden paidan kaulus oli ihan itseruskettavassa eikä sitä saa pestyä pois eikä asiasta ollut edes mainintaa vaatteen esittelyssä), kulumaa tai pinta muuten pilalla. Emmyn sivusto on myös nykyään sekavampi kuin aiemmin. Kaiken huippu oli kuitenkin se, että kun keväällä lähetin 3 kassillista vaatetta ja kenkiä myyntiin, tuo myyntierä hävisi jonnekin. Kyselin Emmyltä asiasta ja sieltä kommentoitiin syyttävästi, että ehkä itse unohdin kirjoittaa nimeni pussien sisään , liimata myyntilähetteen pussien kylkeen tai sitten laatikko, johon kassit vein oli jo niin täynnä, etteivät ne pysyneet sen sisällä. Vastasin, että laatikko oli ihan tyhjä (kuulin, kun pussit putosivat pohjalle) ja toki muistin kirjottaa laput ja nimeni yms. Olen tarkka noista asioista. Tämän jälkeen asiaa luvattiin vielä selvittää, josko kuljetusfirma olisi hukannut myyntierän tai joku olisi varastanut ne myyntilaatikosta. Olen odottanut ja odottanut vastausta, jota ei ole kuulunut. Laitoin sitten sähköpostia ja kysyin, onko asia unohdettu, mutta mulle ei ole vastattu siihen. Erittäin epäpätevää toimintaa. Itse oon työskennellyt yli 10 vuotta kierrätysvaatteiden- ja muun materiaalin parissa, joten mulla on kokemusta kierrätyskaman lajittelusta, hinnoittelusta ja myymälään esillepanosta. Laadukkaan, siistin, hyvän näköisen merkkituotteen voi hinnoitella hyvinkin korkeaan hintaan, mutta ikinä en laittaisi edes itsepalvelukirpputorille mitään likaista, rikkinäistä ja haisevaa tekstiiliä. En siis suosittele nyt kenellekään myyntiä tuolla.
Kukahan tahvo tuolta ostaa mitään? Käytetty marimekon kangaskassi noin esimerkkinä 30 euroa. Aika taukki pitää olla, jos tuon maksaa.
Olen kerran laittanut ison määrän lasten ja omia vaatteita Emmylle myyntiin. Helppoa oli päästä ylimääräisistä eroon kun en jaksa itse myydä, laittaa kirppispöytää jne. Ainoa mikä jäi harmittamaan oli heidän nettikuvat. Mekot oli kummallisen näköisiä, liekö roikkuivat hassusti kuvia ottaessa tmv. eivät olleet ollenkaan edukseen. Lopulta kaikki meni kuitenkin kaupaksi, mutta todella alhaisin hinnoin kun pudottivat näiden loppujen tuotteiden hintoja jossain kohtaa kun olivat olleet pitkään myynnissä. Noin vuosi meni heidän kauttaan myydä 4 isoa kassia vaatteita. Kaikki olivat täysin käyttökelposia eivätkä repsottaneet tai olleet kuluneita. Kuluneet vien suoraan tekstiilikierrätykseen.
Viime viikolla sain uuteen yhteydenottooni vastauksen Emmyltä koskien kadonnutta myyntilähetystäni: laatikkoa, johon olin myyntiin menevät vaatteeni laittanut ei olla tyhjennetty sen jälkeen kun ne sinne laitoin... Emmyn sivuilla luvataan, että myyntilaatikot tyhjennetään 2 viikon välein. Niitä ei siis kuitenkaan tyhjennetä välttämättä edes 2 kk välein. Ei tarvi ihmetellä, miksi kesähelteellä esitellään uutuuksina toppavaatteita ja talvella myyntiin tulee hellemekkoja. Ehkä saan sitten tuotteeni myyntiin jouluksi.
Sama kokemus laatikoiden tyhjennyksestä, viety toukokuulla tuotteet, ei tyhjennetty kuulemma vieläkään, eli 2kk ollut tähän mennessä laatikossa. Asiakaspalvelun mukaan ko. myymälään ei saada yhteyttä. Vahva suositus käyttää jotain muuta palvelua jatkossa.
Enää en lähetä mitään Emmyyn myyntiin! Olen lähettänyt paljon vaatteita Emmyyn, suurin osa uusia vaatteita. Summa, mitä olen niistä saanut on todella pieni. Suurin osa tuotteista on mennyt miinukselle, eli Emmy saa aina omansa, mutta minä olen jäänyt miinukselle. Emmyssä hinnoitellaan tuotteet niin, että monet menevät miinukselle, koska tuotteen hinnan ollessa pieni, Emmyn osuus on paljon suurempi kuin myyjän. Lisäksi muutama uusi, virheetön tuote on hylätty sillä perusteella, että siinä on mukamas ollut jotain vikaa, mutta ei kerrottu, että mitä, vaan kysyttäessä sanotaan vain, että tuote on lähetetty edelleen jonnekin jatkokäsittelyyn. Luulen, että ovat ottaneet omaan käyttöön, p..e😡
Olen ostanut Emmystä mm. äitiysvaatteita ja laatu on ollut hyvää. Tästä innostuin itsekin laittamaan vaatteita ja kenkiä Emmyyn. Lähetin tuotteet Matkahuollon laatikosta 2.7. ja tänään 8.8. ne ovat myynnissä. Ensikertalaisena ehdin matkan varrella huolestua hävisikö paketti, kun meni useita viikkoja hiljaiselossa. Matkahuollosta jouduin kysymään vahvistuksen että paketti oli heille saapunut. (Vasta myöhemmin Emmy kuittasi minulle että ovat vastaanottaneet lähetyksen)
Katsovat vaatteen kunnon herkästi alakanttiin. Itse lähetin merkki-neulepaidan josta olin poistanut hintalapun ja yhden kerran kokeillut päälle (pesukertoja 0), siellä se nyt on myynnissä kunto: "kulunut/pesunukkaa"
Kuvat ovat siitä huonoja kun roikkuvat henkarissa (olisiko heille iso investointi hankkia mallinukke)
Mielenkiinnolla odotan jääkö myynnistä mitään käteen.
Olis pitänyt lukea tää ennen kuin laitoin Emmylle myyntierän, mutta nyt vasta törmäsin tähän viestiketjuun... Vein 1,5 kk sitten Tampereen Stockan laatikkoon ison erän vaatteita ja kenkiä , koska oon muuttamassa ja haluan karsia tekstiiliä. No, tässä on sitten odoteltu, koska kamat tulee Emmylle myyntiin - näköjään ei koskaan. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sieltä väitettiin, et laatikko tyhjennetään joka toinen viikko ja multa kyseltiin mitä tarkalleen ottaen oon laittanut myyntiin (koot, merkit, muut tuntomerkit...), et jos mun eräni onkin sotkeentunut jonkun toisen tyypin myyntierään - siis anteeks mitä??? Ne ei tosin oo varmoja, onko kuljetusliike tyhjentäny tota Stockmannin laatikkoo silloin ku piti, mut edellisten viestien perusteella päättelen, et ehkä just ton lodjun tyhjennyksessa on ongelmia. Juu, on maailmassa kai isompiakin ongelmia, kun mun ja mun ukon muutaman satasen arvoset merkkikledjut, jotka ei enää mahdu päälle, mut hitto miten härskiä ja välinpitämätöntä toimintaa Emmyltä!
Törkeän hidasta toimintaa myös ostajan näkökulmasta ollakseen vuosi 2022. Tein sunnuntaina tilauksen ratsastuskengistä tytölle tuonne Emmy.fi:hin ja samana päivänä tilasin yhden painotuotteen Saksasta itselleni. Saksan tilaus läheti tiistaina myyjältä ja on seurannan mukaan tänään tulossa Suomeen. Emmy.fi:stä ei ole kuulunut pihaustakaan, eivät siis ole saaneet edes lähtemään niitä kenkiä vielä. Pikkaisen ottaa päähän, olisi pitänyt ostaa jostain tori.fi:stä sellaiselta myyjältä, joka vie tuotteen esim. Matkahuoltoon seuraavana päivänä...
Emmyn sivujen lähete ei toimi, on ilmoitus, että vikaa korjataan parhaillaan. Täällä on ollut jo toukokuussa keskustelua, ettei toimi. Liekö sama vika edelleen?
Olisin toimittamassa vaatteita ekaa kertaa myyntiin, mutta koska systeemi ei nyt toimi, en pääse sieltä tarkistamaan, ja ohjeetkin on minusta aika huonot.
Kysymykseni olisi, pitääkö emmylle listata jokainen vaate erikseen? Vai voiko vain toimittaa erän vaatteita ilman listausta kuten vähänkäytettyyn? Ei jaksa nähdä listaamisen vaivaa.
Laitoin Emmylle myyntiin 07/2022 Marimekon vaatteita, joista kolmessa oli heidän mukaansa vikaa ja siis hylättiin. Nyt kurkkasin Marimekon uusia Pre-Loved sivuja ja yllättäen siellä tutun näköisiä tuotteitaesim. yhden mekkoni hintapyyntö nyt eur 79,00 ja tuotteen kunto erinomainen. Että näin.
Samoja kokemuksia itsellä Emmyssä myymisestä mitä tässä ketjussa muutenkin. Vein usean pussillisen kalliimpaa merkkitavaraa myyntiin viime keväänä. Jätin pussit Tampereen Stockan pisteeseen helmi-maaliskuun vaihteessa. Kyselin perään kun parin kuukauden kuluttuakaan tavarat eivät olleet vielä myynnissä. Asiakaspalvelusta vastattiin että heillä on ruuhkaa minkä vuoksi tuotteiden myyntiin laitto kestää. Tuotteet laitettiin myyntiin vihdoin toukokuun lopulla. Osa tuotteista meni heti kaupaksi hyvällä hinnalla ja ihmettelin miksi en saa niistä mitään tuottoa itselle. Tutustuin silloin vasta tarkemmin heidän nykyiseen tilitystapaansa, ja selvisi etten todella saa useasta myydystä tuotteesta mitään kun kulut vähennetään. Edelleen osa tuotteista on myynnissä alennetuin hinnoin, lähes ilmaiseksi, ja kaikesta myydystä olen saanut yhteensä 11€ itselleni. Jos olisin itse myynyt tuotteet, olisin halvoillakin hinnoilla saanut tuotteista moninkertaisesti. Olisin mieluummin lahjoittanut tuotteet vaikka hyväntekeväisyyteen kuin lahjoittanut lähes kaiken tuoton Emmylle. Myin Emmyllä tuotteita myös muutama vuosi sitten jolloin kokemus oli hyvä ja itsellekin jäi jotain myynnistä. Nykyisellään en voi suositella myyntiä siellä kenellekään enkä itse tämän jälkeen myy tai osta mitään kyseisestä yrityksestä.
ostin pitkän toppatakin, jonka vetoketju ei pysy kiinni. en ole ihan vakuuttunut myytävien tuotteiden tarkastuksista tuon pohjalta
Juu, tuli tällä viikolla ilmotus, et kuteet saapu Emmyyn- ei siinä menny ku 2 kk. Ja myyntiin saamisessa kestää nyt yli 3 viikkoo. Mä lähetin kesävaatetta, ku luulin, et ne tulis myyntiin muutaman viikon sisään. Jooei.
Ei sieltä paljon mitään saa vaikka olisi uudenveroisia kalliita merkkivaatteita. Jostain tietyistä merkeistä saattaa saada paremmin, esim. Marimekko.
Mutta rahallisesti varmaan järkevämpää myydä itse, jos on oikeasti jotain vähän käytettyjä kalliita merkkituotteita. Toki paljon isompi vaiva myydä itse.
https://www.google.com/search?q=emmy+clothing+company+kokemuksia&ei=3P8…
Tuolla google arvosteluja, ei löydy pelkällä Emmy haulla.
Siis ei kannata lahjoittaa vaatteitaan Emmylle! Mieluummin suoraan hyväntekeväisyyteen.
Jos alunperin hinnoittelevat tuotteet esim. 20-30€ arvoisiksi, tippuu hinta loppualeissa ja tasarahapäivillä ymv niin alhaisiksi, ettei myyjälle jää mitään tuottoa.
Samoin arvokkaammissa tuotteissa hinta laitetaan alkuun niin korkeaksi, että kukaan ei osta. Myydään lopuksi esim. 200€ tuote 25 eurolla, itselle jää 36,4% eli 9,10€
En lahjoita enää Emmylle kirjoitti:
https://www.google.com/search?q=emmy+clothing+company+kokemuksia&ei=3P8…
Tuolla google arvosteluja, ei löydy pelkällä Emmy haulla.
Siis ei kannata lahjoittaa vaatteitaan Emmylle! Mieluummin suoraan hyväntekeväisyyteen.
Jos alunperin hinnoittelevat tuotteet esim. 20-30€ arvoisiksi, tippuu hinta loppualeissa ja tasarahapäivillä ymv niin alhaisiksi, ettei myyjälle jää mitään tuottoa.
Samoin arvokkaammissa tuotteissa hinta laitetaan alkuun niin korkeaksi, että kukaan ei osta. Myydään lopuksi esim. 200€ tuote 25 eurolla, itselle jää 36,4% eli 9,10€
ja tuosta 9,10€ vähennetään tietty se 1,30€
Ei todella kannata jättää Emmyn kuljetuslaatikoihin lähetyksiä! Jätin kesäkuun alussa Lahden Sokoksen laatikkoon kassin, josta ei kuulunut melkein kuukauteen mitään. Sähköpostikyselyihin vastattiin epämääräisesti, ilmeisesti ei ymmärretty kysymystä eikä asiaa selvitetty. Puhelimessa asiakaspalvelu oli kyllä hyvää ja sain tietää että kuljetusfirman kanssa on ollut ongelmia. Vaatteet ilmestyivät lopulta myyntiin elokuussa, ihan liian myöhään kesäsesongin kannalta.
Kuljetuskulut sain lopulta hyvityksenä, mutta myyntiraportti on epämääräinen. Siinä ei ollut avattu, mitä kuluja tilityksestä on vähennetty. Luotin hyvämaineiseen firmaan, mutta enää ei huvita olla tekemisissä ostajanakaan.
Kiitos näistä. Olin laittamassa myyntin erän Espritin vaatteita, laput vielä kiinni, kun omaa tyhmyyttäni missasin palautuksen aikarajan.
Näiden kommenttien jälkeen taidan laittaa facen kierrätysryhmään tai lahjoittaa Ukrainan vaatekeräkseen. Jo Emmyn sivut, joita tutkailin eilen, olivat mielestäni kovin epäammattimaiset, ja tuotteiden kuvat aivan ala-arvoisia. Myös vaatteiden alennuskäytäntö oli omituinen, puhumattakaan Emmyn omista katteista.
En halua lahjoittaa vaatteitani firmaan, joka ilmeisesti huijaa myyjiä mennen tullen.