Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?
Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.
Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?
Kommentit (581)
En koskaan enää lähetä mitään myytävää Emmyyn. Ihan paska paikka. Useampia miesten ja naisten vaatteita lähetetty, aivan priimakuntoisia ja tarkistettu juuri siksi, että todella menevät myyntiin. Osa oli käyttämättömiä. Kas kummaa, myyntiin ei mennytkään kuin muutama vaate. Muut menneet ties minne. Vituttaa vietävästi! Tuotto käsittämättömän surkea, takaisinkaan ei kannata pyytää koska "palautuskulut". Kannattaa ehdottomasti mieluummin myydä esim Tori:ssa niin saa paremman tuoton eli kohtuullisen osan takaisin maksetusta tuotteesta. Myy itse!!
Mitkähän "asiantuntijat" Emmy ssä valitsee myyntiin menevät tuotteet? Ihan hanurista koko toiminta.
Laitoin myyntiin Emmyyn paketin vaatteita ja vietävästi harmitti koska mukana oli todella hyväkuntoinen ja laadukas villakangastakki, joka oli suurin osa villaa eikä mitään akryyliä, ja jonka olivat hinnoitellet noin neljäsosaan sen arvosta ja siitä mitä siitä olisi oikeasti saanut. Takki menikin sitten välittömästi samana päivänä kaupaksi. Tietenkin. Kurja juttu koska olisin voinut vaikka antaa sen jollekin kaverille sitten mieluummin tai pitää itse vielä. Sinne ei kannata lähettää mitään mikä on sellaista, jota itse voisi ehkä pitää vielä. Ainoastaan ne vaatteet kannattaa lähettää, jolla ei ole mitään merkitystä ja jotka ovat itselle "roskaa". Hinnoittelijat Emmyssä eivät tiedä tuotteiden oikeaa arvoa ja siten arvioida tuotteiden hintoja. Olivat lisäksi sekoittaneet toisten ihmisten vaatteita omalle myyntitililleni.
Onpas huonoa palautetta koko ketju.
Sitä vain ihmettelen, miten täsmää, kun myyjät moittii, että täysin hyväkuntoisia vaatteita on hylätty, ja kuitenkin ostajat kertoo saaneensa huonoja ja rikkinäisiä vaatteita? Miten se on mahdollista?
Löytyykö lisää tuoreita kokemuksia? En halua edes ostajana tukea ko. yritystä, jos nämä ketjussa kerrotut kokemukset pitävät paikkansa.
Olen tilannut ehkä 5 kertaa Emmyltä vaatteita itselleni ja lapselle. Muutaman ekan kerran olin tyytyväinen tilauksessa saamiini tuotteisiin ja suht. nopeaan postitukseen, mutta niitä seuraavalla kerralla kävikin niin, että mulle ilmoitettiin vasta noin viikon päästä tilauksesta, että yksi tilaamani tuote olikin jo myyty. Pah! Sain hyvityksenä lahjakortin ja vaikka se oli tietty saman arvoinen, kuin jo etukäteen maksamani tuote, olin pettynyt, sillä se oli juuri se kyseinen vaate, jota eniten odotin saavani. Seuraavalla kerralla kävikin sitten niin, että lapselle tilaamani kengät olivat aivan rikki- siis pohja kantapäästä oli ihan auki. Ei tuollaista olisi pitänyt olla huomaamatta!! Laitoin asiasta sähköpostia kuvien kera ja mulle vastattiin, että lähetä tuote takaisin, niin me korvataan se lahjakortilla. Arvatkaa lähetinkö? Kengät maksoi vaan 5€. Ne oli pikkuiset pienen lapsen kengät ja lähetys oli tullut todella isossa pahvilaatikossa, koska muut tuotteet oli tilaavieviä. Mulla olis ollut matkaa postiin ja olisin joutunut taiteileen sen paketin kanssa samalla työntäen lastenrattaita. Oli viimeinen tilaus. Kai ne laittaa Emmyllä ihan mitä sattuu tuohon loppuunmyyntikategoriaan, kun tietää, ettei ihmiset viitsi palauttaa huonoakaan kamaa takaisin, kun hinta on 2-10€. Sitten tarjotaan tuollainen muutaman euron lahjakortti, mikä tarkoittaa sitä, että pitää tilata lisää, että saa jo maksamansa rahan takaisin- maksamalla lisää. Eihän tuolta voi edes pientä tilausta tehdä, kun postikulut tulee tilaajalle maksettavaksi alle 89€ tilauksissa.
Olen ostanut tuolta melko paljonkin siksi, että alennetut tuotteet (usein tyyliin vitosen) ovat laatua/merkkikamaa ja muilta kirppareilta niitä en ole löytänyt. Kokeilen jotain uutta merkkiä ihan uteliaisuuttani. Korostaisin, että ostajana jos etsii hyviä merkkivaatteita tuolta voi tehdä kyllä löytöjä. Siihen olen kiinnittänyt huomiota, että kuvaukset ovat välillä kömpelöitä, tyyliin "tuotteessa on tahra". Ostajan näkökulmasta tuolla on yllättävää valikoimaa halvalla. Myyjän näkökulmasta ei ehkä kannata miettiä voitontekoa, harvempi nykyään maksaa vaikka satasta käytetystä, ostavat sitten uutena nämä joilla on pätäkkää.
Yhtäkään täyttä hutia ei ole osunut vielä kohdalle. Olen ehkä noin kymmenen kertaa tilannut paketin.
Vierailija kirjoitti:
plösö, mut vihainen kirjoitti:
Olis pitänyt lukea tää ennen kuin laitoin Emmylle myyntierän, mutta nyt vasta törmäsin tähän viestiketjuun... Vein 1,5 kk sitten Tampereen Stockan laatikkoon ison erän vaatteita ja kenkiä , koska oon muuttamassa ja haluan karsia tekstiiliä. No, tässä on sitten odoteltu, koska kamat tulee Emmylle myyntiin - näköjään ei koskaan. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sieltä väitettiin, et laatikko tyhjennetään joka toinen viikko ja multa kyseltiin mitä tarkalleen ottaen oon laittanut myyntiin (koot, merkit, muut tuntomerkit...), et jos mun eräni onkin sotkeentunut jonkun toisen tyypin myyntierään - siis anteeks mitä??? Ne ei tosin oo varmoja, onko kuljetusliike tyhjentäny tota Stockmannin laatikkoo silloin ku piti, mut edellisten viestien perusteella päättelen, et ehkä just ton lodjun tyhjennyksessa on ongelmia. Juu, on maailmassa kai isompiakin ongelmia, kun mun ja mun ukon muutaman satasen arvoset merkkikledjut, jotka ei enää mahdu päälle, mut hitto miten härskiä ja välinpitämätöntä toimintaa Emmyltä!
Itse vein Tampereen Stocmannin laatikkoon lähetyksen n. 2 viikkoa sitten, sillä hetkellä laatikko oli melkein täynnä. Mielenkiinnolla odotan, miten kauan kestää että tulee joku ilmoitus lähetyksen perillemenosta...
Tilanneraporttia aiheesta jälkimmäisen kommentin kirjoittajalta: Lähetys meni perille muutaman viikon jälkeen ja kaikki vaatteeni päätyivät Emmyyn myyntiin ihan ok hinnoilla. Ne ovat nyt olleet pari viikkoa myynnissä, mutta yhtään vaatetta ei ole ostettu. Mukana oli muutamia käyttämättömiä vaatteita tai vähänkäytettyjä suosituilta merkeiltä, joten kiinnostavaa seurata meneekö mikään kaupaksi. Hieman harmittaa, jos kaikki jäävät myymättä, koska vaatteissa on useampia, joiden ostohinta on ollut reilusti yli 100€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis pitänyt lukea tää ennen kuin laitoin Emmylle myyntierän, mutta nyt vasta törmäsin tähän viestiketjuun... Vein 1,5 kk sitten Tampereen Stockan laatikkoon ison erän vaatteita ja kenkiä , koska oon muuttamassa ja haluan karsia tekstiiliä. No, tässä on sitten odoteltu, koska kamat tulee Emmylle myyntiin - näköjään ei koskaan. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sieltä väitettiin, et laatikko tyhjennetään joka toinen viikko ja multa kyseltiin mitä tarkalleen ottaen oon laittanut myyntiin (koot, merkit, muut tuntomerkit...), et jos mun eräni onkin sotkeentunut jonkun toisen tyypin myyntierään - siis anteeks mitä??? Ne ei tosin oo varmoja, onko kuljetusliike tyhjentäny tota Stockmannin laatikkoo silloin ku piti, mut edellisten viestien perusteella päättelen, et ehkä just ton lodjun tyhjennyksessa on ongelmia. Juu, on maailmassa kai isompiakin ongelmia, kun mun ja mun ukon muutaman satasen arvoset merkkikledjut, jotka ei enää mahdu päälle, mut hitto miten härskiä ja välinpitämätöntä toimintaa Emmyltä!
Itse vein Tampereen Stocmannin laatikkoon lähetyksen n. 2 viikkoa sitten, sillä hetkellä laatikko oli melkein täynnä. Mielenkiinnolla odotan, miten kauan kestää että tulee joku ilmoitus lähetyksen perillemenosta...
Tilanneraporttia aiheesta jälkimmäisen kommentin kirjoittajalta: Lähetys meni perille muutaman viikon jälkeen ja kaikki vaatteeni päätyivät Emmyyn myyntiin ihan ok hinnoilla. Ne ovat nyt olleet pari viikkoa myynnissä, mutta yhtään vaatetta ei ole ostettu. Mukana oli muutamia käyttämättömiä vaatteita tai vähänkäytettyjä suosituilta merkeiltä, joten kiinnostavaa seurata meneekö mikään kaupaksi. Hieman harmittaa, jos kaikki jäävät myymättä, koska vaatteissa on useampia, joiden ostohinta on ollut reilusti yli 100€.
Pahoin pelkään että moni koluaa vain nuo alennetut. Ellei jotain ihan tiettyä artikkelia etsi ja on valmis merkistä maksamaan.
Tiliä saa tehtyä paremmin itse myymällä esim Torissa, jos tuote on lähes uusi/muuten houkuttava.
Ostajalle Emmy on ihan kiinnostava jos tykkää vaatteista. Olen mm laatufarkkuja sieltä löytänyt pikkurahalla.
Ostajana mulla on huonoja kokemuksia Emmystä. Vaatteissa on vikoja, jotka ei näy kuvauksessa. Esim. yhdessä juhlajakussa oli sellainen "kovikelanka" pitämässä ryhtiä kauluksen reunassa. Se oli tullut kankaan läpi ja roikkui siis puoliksi ulkona, kun tuotteen sain.
Myös kokoarviot ovat mitä sattuu, jos vaatteessa ei ole enää kokonumeroa. Yksi kietaisuhame oli merkitty 38-kokoiseksi, no se oli varmaan jotain 44, enkä saanut sitä millään ilveellä solmittua niin, että olisi pysynyt päällä. Neulepaita oli merkattu 40-kokoiseksi, se oli varmaan 36, eikä tosiaankaan istunut hyvin päällä.
Jättävät myös oleellisia seikkoja ilmoittamatta. Ostin Escadan keltaiset housut. No ne olikin niin ohutta kangasta, että mustat pikkarit näkyi irvokkaalla tavalla läpi, samoin valkoiset.
Ostan Reccistä ja Niin mua -liikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoin pelkään että moni koluaa vain nuo alennetut. Ellei jotain ihan tiettyä artikkelia etsi ja on valmis merkistä maksamaan.
Tiliä saa tehtyä paremmin itse myymällä esim Torissa, jos tuote on lähes uusi/muuten houkuttava.
Ostajalle Emmy on ihan kiinnostava jos tykkää vaatteista. Olen mm laatufarkkuja sieltä löytänyt pikkurahalla.
Joo, tämä oli kokeilu ja jää luultavasti viimeiseksi. Torissa yksitellen myymiseen ja erityisesti postittamiseen ei nyt riittänyt energiat. Toisaalta osassa vaatteista lähtöhinnat oli laitettu sen verran korkeaksi, että alennettukin hinta vielä jää ok tasolle. Tietenkin provikka vie siitä suurimman osan.
Emmy.fi huijaa kirjoitti:
Enää en lähetä mitään Emmyyn myyntiin! Olen lähettänyt paljon vaatteita Emmyyn, suurin osa uusia vaatteita. Summa, mitä olen niistä saanut on todella pieni. Suurin osa tuotteista on mennyt miinukselle, eli Emmy saa aina omansa, mutta minä olen jäänyt miinukselle. Emmyssä hinnoitellaan tuotteet niin, että monet menevät miinukselle, koska tuotteen hinnan ollessa pieni, Emmyn osuus on paljon suurempi kuin myyjän. Lisäksi muutama uusi, virheetön tuote on hylätty sillä perusteella, että siinä on mukamas ollut jotain vikaa, mutta ei kerrottu, että mitä, vaan kysyttäessä sanotaan vain, että tuote on lähetetty edelleen jonnekin jatkokäsittelyyn. Luulen, että ovat ottaneet omaan käyttöön, p..e😡
Mielenkiintoinen ketju.
Kerran olen Emmystä ostanut, koskaan en ole siellä myynyt, joten en tiedä toimintatapoja jne.
Mutta tästä oon ihan sanaton: siis siellä voi myyjä jäädä miinukselle?!
Mitä ihmettä??
Ihan kuin jotkut huonot arpajaiset!
Kiitos varoittavista esimerkeistä, en edes harkitse myyväni mitään tuota kautta.
Vihanen kirjoitti:
Juu, tuli tällä viikolla ilmotus, et kuteet saapu Emmyyn- ei siinä menny ku 2 kk. Ja myyntiin saamisessa kestää nyt yli 3 viikkoo. Mä lähetin kesävaatetta, ku luulin, et ne tulis myyntiin muutaman viikon sisään. Jooei.
Lisäyksenä vielä tähän: sain vihdoin n. 3 viikkoo sitten kledjuni myyntiin. Niihin oli laitettu semmosia hintoja, et pakko sanoo, et en itekään maksais noin paljoo niistä vaik hyviä onkin. Siis kiva, jos joku ostaa tolla hinnalla mun kamoja ja mä saan jotain voittookin, mut mun on vaikee uskoo et kukaan maksaa käytetyistä vaatteista ja popoista kymmeniä euroja. Noh, 4 vaatetta ja yhet kengät meni kuitenkin heti kaupaks- jippii!!! Paitti, et ne palautettiin saman tien yhtä pahuksen t-paitaa lukuunottamatta, plääh. Sit huomasin, et esim. kenkiin oli merkattu väärä kokonumero: se oli merkattu numeroo isommaks, ku mitä ne oli. Ei ihme, jos palautuivat. Täytyy vielä tsekata mitä muita faktoja on munillaan. Tuotekuvaukset on kyllä karmeita, samoin kuvat kuteista, ihan ku vessassä kännissä räpsästyjä eikä niitä saa tarkennettua kunnolla. No, tää on tämmöstä, ku on niin laiska, ettei viitti myydä ite.
Ne myyntikuvat on tosiaan järkyttävän huonoja.
Ryttyiset vaatteet läiskäisty henkarille miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätin myyntiin kaksi isoa kassia vaatteita, joukossa muutama käyttämätön vaate. Emmyn mukaan yksikään vaate ei mennyt kaupaksi, tosin en niitä edes myynnissä nähnyt. Tilasin sieltä myös vaatteen, kolmen kuukauden kuluttua tuli soitto (?!) Että olenko vielä halukas ostamaan kesämekon, siis syksyllä! Eipä ollut enää tarvetta!
Kaveri lähetti vaatteita, yhdet Chanelin ja yhdet Loubotinin korkkarit, kaikki muut kelpasivat myyntiin, paitsi nuo kalliit kengät, olivat mukan liian huonokuntoiset myyntiin, tarjoituivat pitämään ne, tai lähettämään takaisin maksua vastaan....joopa, joo.
Ei ole enää tarvetta olla missään tekemisissä tuon liikkeen kanssa.Minusta taas on hyvä, että Emmy pitää korkeaa tasoa tavaran suhteen. Se on samantekevää, ovatko Louboutinit vai ei, tietyn pisteen jälkeen käytetyt kengät eivät enää ole haluttavat. Itsepalvelykirppareilla jokainen voi itse sen tason määritellä, verkossa ostajan täytyy voida luottaa kaupan kuratointiin.
Itse lähetin Emmyyn kaksi kassia vaatteita ja kenkiä. Kaikki meni myyntiin, ja suurin osa kaupaksi. Kengät olivat käyttämättömiä vikaostoksia, ja muistaakseni saappaista joku maksoi satasen.
"Kaksi kassia vaatteita myyntiin ja lähes kaikki vaatteet myytiin".
Luuletko tosiaan, että kukaan uskoo tuota?
Kertakaikkiaan surkea paikka myydä. Isosta määrästä HYVÄÄ vaatteita ehkä muutama menee myyntiin. Vaikkei osinkoa paljon odotakaan niin rahat ovat todella surkeita määriä. Ihmettelen kovasti mihin katoavat täysin käyttämättömät ja hyvännäköiset vaatteet ja asusteet. Ei kait kukaan vedä sieltä välistä?
Koko ketjun lukeneena täytyy edellisen tavoin ihmetellä, että mihin ne monien käyttämättömät ja hyväkuntoiset vaatteet todella katoavat? Ja miten tuollainen on mahdollista?
Sama kokemus Emmystä kuin edellisillä. Olen laittanut sinne pääasiassa myyntiin lasten pieneksi jääneitä hyväkuntoisia merkkivaatteita ja joitain omia virheostoksia.
Emmy hylkää vaatteita ihan mielivaltaisesti ja kummasti ne hylyt kohdistuvat juuri niihin parhaisiin ja kalleimpiin vaatteisiin. Esim. juuri meni hylkyyn yhden talven käytössä ollut laadukas untuvatakki, joka oli heidän merkkilistansa mukaan halutuimpia merkkejä. Olin pessyt ja syynännyt takin hyvin tarkkaan ennen lähettämistä, enkä vikoja löytänyt. Kysyin Emmyltä syytä hylkyyn, niin eivät osanneet tarkemmin sanoa, mutta kuulemma "tarkistavat vaatteet asiantuntijoiden toimesta kirkkaassa valossa, jolloin voi tulla esille vikoja, joita ei silmämääräisesti näe" ???!!! Siis tottakai käytetytyssä vaatteessa voi olla käytön jälkeä, jos oikein suurennuslasilla ja jollain kirkasvalolla tutkitaan, koska se on käytetty vaate. Jos uutta haluaa, niin niitä kannattaa etsiä kaupoista. Mutta jos vaate on silmämääräisesti ehjä, siisti ja hyväkuntoinen, sen pitäisi kelvata myyntiin, koska kyse on juurikin käytettyjen vaatteiden myynnistä.
Vastaavia, outoja kokemuksia on ollut aikaisemminkin, mutta tämä oli viimeinen pisara. En tule enää myyjänä laittamaan mitään parempaa sinne myyntiin. Korkeintaan jotain käytettyjä trikoorytkyjä, joissa toinen vaihtoehto olisi Uffin laatikko. Jos niistä muutaman euron joskus saa, niin hyvä. Paremmat vaatteet kannattaa myydä itse muualla.
Kunpa olisin lukenut tämän ketjun ennen myyntiin laittamista.. :(
Myytäväksi ilmestymistä sai osan vaatteista kohdalla odotella aikansa ennen kuin sain pyydettäessä listan selvityksineen, miksi osa vaatteista ei kelvannutkaan myyntiin. Oli osin outoja perusteita. Ja nyt vaatteet ovat jossain, toivottavasti siellä hyväntekeväisyydessä, jonka olin ruksannut.
Ihan äskettäin tuli myyjien katteita edelleen vähentäviä uusia myyjäehtoja. Jos on myytävää sisässä, kannattaa laittaa Emmyyn sähköpostia, jotta saa ehtojen muuttuessa luvatulla tavalla eli veloituksetta takaisin myymättä jäävät vaatteet - jos siis niitä takaisin haluaa.
Vähän outo fiilis jäänyt koko hommasta. Toivotaan, että myymättä jääneet tulevat hyväkuntoisina takaisin.
Eli Emmystä tulee uusien myyjäehtojen myötä entistä kalliimpien vaatteiden myyntipaikka.