Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?

Vierailija
30.12.2020 |

Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.

Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?

Kommentit (581)

Vierailija
21/581 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan hyvät kokemukset. Suurin osa vaatteista myynyt viimeistään alesta. Varmasti saa paremmat rahat, jos jaksaa itse myydä netissä tai Hietsun kirpparilla tms. Minä en jaksa.

Vierailija
22/581 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmyn keräyslaatikoista varastetaan tavaraa!!! Esim. Lauttasaaren Lauttiksessa näin tehtiin. Eikä Emmy tai Lauttis ota mitään vastuuta. Korvausta et saa, jos arvokkaitakin vaatteitasi joutuu näin varkaille. Ja ns. varkaat voivat hyvin olla Emmyn omaa henkilökuntaa.

ÄLÄ MYY EMMYSSÄ! Hämärää touhua!

Anna suoraan lahjaksi esim. Pelastusarmeijalle, tai myy vaikka Torilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/581 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä sama kokemus. Usea tuote ei ilmestynyt myyntiin, vaan selitteenä oli todella outoja tahroja tms. Tuotteista, jotka olivat lähes uudenveroisia oli selityksenä tahroja, likaa jne. Ei vaan ole mahdollista. Olin siis aivan järkyttynyt tuosta. 

Yhdet kengät joita oli kaksi kertaa käytetty hiukan, menivät jollain kohtuullisella kuntoarviolla myyntiin jne. 

Tämä todellakin jäi ainoaksi kerraksi tämän kirppiksen kanssa. 

Harmittaa koska mietin pitkään että viitsinkö lähettää tuonne vaatteita myyntiin, lähinnä mietin sitä kun katsoin itsekin tuotteiden kuvia sivulla ja ne olivat melko surkeita, ihan kun kaikki tuotteet olisivat likaisia ja ryppyisiä jne. No, tuli tosiaan kokeiltua ja ehkä sitten joku penni sieltä tuleekin. Harmittaa vaan että nuo muka ei myyntiin kelpaavat olisi itse kannattanut myydä niin olisi saanut niistä jonkun euron.

En siis voi mitenkään suositella. :( 

Vierailija
24/581 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin juuri eilen muutaman tuotteen myyntiin tuonne. Mielenkiintoista nähdä, kuinka käy. Toivottavasti kukaan ei vedä välistä. Yksi juhlamekko on merkkituote, kaksi kertaa päällä käytetty ja ihan uudenveroinen. Hinnoittelu Emmyllä on sellainen, että kaikkien kulujen jälkeen myyjälle ei jää paljon mitään. Eniten varmaan, jos myyntihinta on yli 100 €, mutta sellaisilla hinnoilla harvemmin kirpparilla myydään. Kun nyt luen nämä kommentit vasta tuotteiden lähetyksen jälkeen, onpa hyvä, etten lähettänyt Minna Parikan kenkiä, jotka aioin lähettää, ja joita olen vain pari kertaa käyttänyt eikä tule ehkä enää käytettyä, koska en osaa kävellä niin korkeilla koroilla. Saan varmaan paremman hinnan muualta. Päädyin Emmyyn, koska en jaksa sitä lähetyshommaa, ja kyselyjä, joita useammasta tuotteesta tulee esim. Torista. Paikallisessa Facebook-kirpparilla olen joskus myynyt jotain, mutta siellä pitäisi kalliimmatkin merkkivaatteet antaa melkein ilmaiseksi, että saisi kaupaksi.

Ymmärrän, että kirpparin ajatus on myös kierrätys ja siksi Emmykin saa laittaa myymättömät tuotteeni hyväntekeväisyyteen. Jos kuitenkin myy uudenveroista, kalliilla hinnalla ostettua tuotetta, olisi siitä kohtuullista jotain saada vielä. Ja sitä en hyväksy, että joku vetää välistä. Näin on käynyt ihan tuttujenkin kanssa, jotka ovat välittäneet esim.lasten vaatteita hyväntekeväisyyteen, mutta ottaneet parhaat välistä itselleen. Olen tarkoittanut ne todellisille tarvitsijoille.

Vierailija
25/581 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei voi suositella. Kuinkas todistat sen että lähettämäsi tuotteet olivat ihan priimaa, vaikka Emmy toisin väittää... Itse laitoin lähes käyttämättömiä tuotteita, ja kaikista arvokkaimmat ja parhaimmat tuotteet eivät menneet myyntiin koska niissä muka oli jotain vikaa. Kyselin perään niin sanottiin että on jo laitettu hyväntekeväisyyteen koska olin sen valinnut myymättömien tuotteiden kohdalle vaihtoehdoksi.

Todella outo olo kokemuksesta jäi ja jäi tosiaan yhteen kertaan tämä kokeilu. Itse ajattelin että olisi kätevää kun en jaksa normikirppareilla myydä, mutta ei enää ikinä. Nyt jäi monesta tuotteesta raha saamatta itselle. Hyvä jos menee hyväntekeväisyyteen edes. 

Vierailija
26/581 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi myös huono maku . Lähetin kassillisen uusia ja uudenveroisia laukkuja ja kenkiä myyntiin. Kaikki kelpasivat myyntiin, mutta se tuotto jäi ihan onnettomaksi , koska he ottavat niin paljon välistä . Myyjänä oli ehkä vaikeaa hahmottaa (tuottotaulukoista huolimatta ), mikä on se hinta mikä itselle loppujenlopuksi jää, koska myynneistä meni vielä erinäisiä kuluja ja vähennyksiä . Esimimerkkinä mainittakoon , että n.100€ CK merkkikäsilaukku, käyttämätön, saan 20€. Tai TF vyölaukku, saan 8€ . Eli kaikille, jotka miettii myyntiä tuolla, niin rahallisesti ei kannata. Vaivatonta toki, mutta itse myymällä puolet enemmän käteen.

Vierailija
27/581 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Emmyssä myynyt, vaan eräässä toisessa palvelussa.

Minulle kävi niin, että laitoin sinne myyntiin käyttämättömät merkkikengät ja kerran käytetyn merkkilaukun. Hyvännnäköiset, muodikkaat ja hyväkuntoiset.

Niitä ei koskaan näkynyt myytävänä palvelun nettisivuilla. Kun tiedustelin asiaa, en saanut mitään vastausta. Olivat hävinneet kuin tuhka tuuleen.

Meni luottamus kokonaan tällaisiin kirpoutoreihin.

Vierailija
28/581 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että kalliita merkkituotteita laittaisivat hyväntekeväisyyteen? Koska tahraisestakin maksetaan. Pelkästä merkkiliikkeen paperikassistakin joku maksaa jotain.

Vierailija
29/581 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kahdet parit kenkiä Emmystä, eikä jäänyt hyvää kuvaa. Kengät oli aseteltu kuviin niin että pahimmat kulumat ja värjäymät oli piilossa. Onneksi hintoja oli alennettu reilusti, olis todellakin ottanut päähän jos olisi maksanut alkuperäiset hinnat. Kengät oli pakattu avonaisiin hedelmäpusseihin ja sitten kuljetuspussiin.

Vierailija
30/581 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen kerta kun myyn siellä mitään. Vaatteistani tienasivat 200 euroa ja mä sain 40e.

Vierailija
31/581 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmyn katteet ovat todella kovat, joten tuottoja siellä ei myyjänä saa vaan ns. vaivan palkkaa.

Tuotteet laitetaan myös todella helposti alennukseen ja Emmy jakaa usein ale-koodeja, ja toki kaikki vaikuttaa suoraan myyjän katteisiin. 

Lähetin muutaman kassin merkkivaatteita 2021 tammikuussa: 

- Muutama valkoinen, tahraton kulumaton Filippa K:n silkkipaita ei päätynyt myyntiin "huonon kunnon vuoksi". Olin valinnut "hyväntekeväisyyden" enkä palautuksen, joten voin vain toivoa, että nuo paidat oikeasti lähetettiin hyväntekeväisyyteen, eikä niitä vedetty välistä. 

- Yhdessä lähettämässäni käyttämättömässä juhlamekossa oli  hintalaput. Emmy asetti hinnaksi aluksi 120eur. Lopulta mekko myytiin alennuksien jälkeen 15 eurolla, josta sain muutaman euron katteiden jälkeen. 

Sain noin 50 euroa yhteensä puolen vuoden aikana kahdesta kassista vaatteita, joista kaikkia ei otettu myyntiin. Kuten aikaisemminkin tässä ketjussa mainittu, paremmat rahat saa, jos jaksaa myydä itse muualla. Jos tuotteet ovat "tärkeitä" ei myyjän kannata myös valita hyväntekeväisyyttä vaan maksullisen tuotteiden palautuksen, mikäli ne eivät mene myyntiin. 

32/581 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on Emmystä sekä myyjänä että ostajana. Lähetin myyntiin 32 tuotetta, joista myytiin 27. Kylläkin suuri osa kampanjoissa tai muuten alessa.

Huippumerkkejä ei vaatteiden joukossa ollut, ihan hyviä perusvaatteita,kenkiä, saappaita ja pari laukkua. Kaikki uusia tai pari kertaa käytössä olleita. Merkkeinä Marimekko, Esprit, Timberland, Clarks, Gerry Weber Superdry Haglöfs Tamaris, Rils. Sain vaatteista yhteensä n. 200 euroa, eihän se kovin paljon ole 27 lähes uudesta vaatteesta.

Samaan aikaan olen ostanut kolminkertaisesti samalla summalla, ostoksiin olen ollut pääosin tyytyväinen ja myös saamaani asiakaspalveluun. Toimitukset ovat nopeita ja myös palautus toimii hyvin.

Sanotaanko, että käytettyjen vaatteiden kauppa ei ole kultakaivos mikäli kaapissa ei satu olemaan Chanelia ja Pradaa:)

33/581 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäyksenä edelliseen. Kävin laskemassa oman tuoton ja mitä asiakkaat vaatteistani maksoivat. Emmy sai tuotteistani Yhteensä 542,11 euroa ja minulle siitä tulitettiin 200,28 euroa. Emmyn voitto siis 341,83. Myymättömien ja myyntiin kelpaamattomien tuotteiden palautus olisi maksanut muistaakseni 17,90 euroa, joten säästin siinä, kun en halunnut niitä takaisin. Toivottavasti esimerkkini auttaa mahdollisia Emmy myyjiä päätöksessä palvelun käytössä.

Huomasin, että myytävien joukossa oli myös tuotteita merkeiltä Lexington ja Fjällräven sekä Mexx.

Arvelen itse hyödyntävän Emmyn palvelua jatkossakin.

Vierailija
34/581 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyviä kokemuksia sekä myyjänä, että ostajana. Emmy on hyvä myyjälle, joka ei jaksa myydä tuotteita itse netissä. Itse kuulun tähän kategoriaan. Jos haluaa rahaa, en voi suositella Emmyä, mutta laiskalle myyjälle se on hyvä vaihtoehto. Emmyssä ei kannata myydä vanhoja puseroita joista jää €1 käteen, vaan hyvä kuntoisia tuotteita joille on kysyntää (ketään ei kiinnosta vanha Channel paita jos se on ruma). Lisäksi tuotot kannattaa ottaa esim. Stockmann lahjakorttina. Itse olen saanut satoja euroja vanhoista vaatteista, jotka olisi muuten mennyt UFFin laatikkoon. 

Vierailija
35/581 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahankayetty.fi on kyllä näistä nettikirppareista ylivoimaisesti paras. Ja sieltä löytyy myös miehille paljon kaikkee kivaa puoli-ilmaista hankittavaa.

Vierailija
36/581 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luotettava myyntipaikka.Vaikka myytyä saa vaatetta,ei saa mitään korvausta asianomistaja,joka on laittanut hyviä merkkituotteita myyntiin.Haloo.en suosittele kenelläkään.

Vierailija
37/581 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luotettava myyntipaikka.Vaikka myytyä saa vaatetta,ei saa mitään korvausta asianomistaja,joka on laittanut hyviä merkkituotteita myyntiin.Haloo.en suosittele kenelläkään.

Vierailija
38/581 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempien kommenttien perusteella oikeasti hyvät vaatteet eivät näemmä yritykselle kelpaa. Kun hetki sitten tilasin ”hyväkuntoisen” Niken hupparin, niin hupparissa tahroja ja haisi kamalalta. Palautin tuotteen oma kustantanteisesti. Rahojen palautus tilille kesti ikuisuuden. Paska lafka!

Vierailija
39/581 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on että sieltä ostetut vaatteet haisevat voimakkaasti homeelle. Sieltä parikertaa ostanut ja paketit avattua palauttanut saman tien takaisin ja perustellut syyn. Huvittavaa nähdä kun vähän ajan päästä sama tuote ilmestyy jälleen myyntiin vaikka sen on homeen hajun ja joskus selkeiden linkkien takia palauttanut.

Vierailija
40/581 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran tilasin lastenvaatteita, toista kertaa ei tule. Todella kalliit hinnat laatuun nähden. Kuntoluokitus "hyvä", mutta todellisuudessa kaukana siitä. Valkoiset värit harmaantuneita (pesty selvästi tumman pyykin seassa), haisevat homeelle ja muutenkin epäsiistin näköisiä. Palautus maksaisi 10€. Ei todellakaan jatkoon. Rekki aivan eri tasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän