Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?
Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.
Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin meni konkurssiin Rekki joka oli myyty virolaisille. Rekin jäljiltä jäi Nokialle suuri tehdashalli täynnä tavaraa joista suurta osaa ei enää pystytty yhdistämään myyjiin (koska ne oli jo purettu eikä kukaan saanut selvää "kirjanpidosta"). Viimeisenä saapuneet purkamattomat lähetykset pystytiin ja ne sai lunastaa takaisin omalla kustannuksella. Loput jaettiin eri hyväntekeväisyystoimijoille.
Sitten meni konkurssiin Vähänkäytetty jonka varasto on Virossa. Konkurssipesä ei hyvitä myyjille sentin senttiä, koska sillä on suuret velat. Tavarat voi lunastaa takaisin omalla kustannukselle.
Entäs sitten Emmy joka hehkuttaa menestystään joka mediassa? Emmyn liiketulo ( mitä yritystoiminnasta oikeasti jää viivan alle) oli viime vuonna MIINUS 649 000 €. Firman taloustiedot löytää netistä.
Emm
Kuka muistaa koska Emmy perustettiin (ehkä se lukee heidän sivuillaan, mutta en jaksa ..) Googlella löytyy taloustiedot 5:n vuoden ajalta ja tulos "parhaimmillaan" -500 000 ja huonoimmillaan -1 000 000 .. viimeisen 5:n vuoden aikana on tullut takkiin 3,9 miljoonaa!
Heillä on 46 työntekijääkin (2023)!
Itse aina katsoo jotain tuotetta ja toivoo että se kerkiää alennukseen ja kukaan muu ei kiinnostu tuotteesta ja usein käykin että tuoten on lopulta -60% ja joku pääsiäisalennus menossa, etsi pupu ilmoituksista, saat -25%, sitten ei edes itseä kiinnosta ostaa tuotetta, tuote on lopulta merkitty "poistunut myynnistä" ja hinta 0.
Tuotteita on kyllä paljon, mutta tavallaan tulee kyllä selattua aika paljon läpi ja tuntuu että aika vaikesti heillä kauppa käy.
Yllättävästi, juuri oli juttua IS:ssa Kameratorista, käytettyjen kameroiden ja objektiivien myyjästä Tampereelta, pyörittivät sitä vanhalla linja-autoasemalla vuodesta 2010 tjsp, mutta nyt on näköjään myyty kansainvälisille sijoittajille ja liikevaihto, liikkeiden määrä, työntekijöiden määrä, tuntui olevan valtava siihen nähden mitä voisi uskoa että käytettyjä kameroita myymällä olisi mahdollista.
Ei kannata olla hyväuskoinen. Jos olisin kunnolla etukäteen ottanut selvää asiosita, niin missään nimessä en olisi vaatteita tuonne myyntiin lähettänyt. Syytän siis itseäni.
Laitoin sinne aikanaan hyvälaatuisia vaatteita myyntiin ja näinkin ne siellä sivustolla. Ne menivät lähes kaikki kaupaksi nopeasti. Itse sain siitä käteen muutaman euron. Jonkinlainen laskelmakin tuli, jossa tämä muutaman euron tulo osoitettiin. En enää koskaan laita tuonne mitään myyntiin ja olen varoittanut jokaista tuttavaanikin. En myöskään ostaisi tuolta mitään, koska boikotoin huijaripuljua. Ihmettelen, että on vielä pystyssä.
Oon laittanut vaatteita myyntiin ja käyttämättömään vaatteeseen laitetaan merkinnäksi "käyttökulumaa", en oikein tiedä mitä se sitten tarkottaa kun tuntuu että kaikissa vaatteista löytävät kulumisen merkkejä.
Ihana kauppa. Hyvä vaan, ettei mammojen kulahtaneita vaatteita myydä hyväkuntoisina. Vielä tänään kaikki vaatteet 30 %:n alella koodilla XMAS24. Emmy on paras!
Vierailija kirjoitti:
Ihana kauppa. Hyvä vaan, ettei mammojen kulahtaneita vaatteita myydä hyväkuntoisina. Vielä tänään kaikki vaatteet 30 %:n alella koodilla XMAS24. Emmy on paras!
Tuokin 30 % on pois myyjien jo muutenkin pienestä katteesta. Emmy on paskin!
Emmyssä myymällä ei hanki mitään.
Kokeilin ja tämä yksi kokeilukerta riittää. Käytännössä jouduin lahjoittamaan hyvän vaate-erän tuolle kaupalle.
EI IKINÄ ENÄÄ EMMYÄ!
Laitoin Emmyyn myyntiin 4 muovikassillista tarkkaan seulottuja merkkivaatteita (heidän sivujensa kelpuuttamia merkkejä), kaikki erittäin hyväkuntoisia ja puhtaita.
Ei tullut ilmoituksia mitä vaatteista ei kelpuutettu myyntiin (ja millä perusteella), mutta vain murto-osa. Vaatteille laitettiin epärealistisenkin kovia hintapyyntöjä, ja sitten hintoja laskettiin hyvinkin halvoiksi.
Lopputulos oli myyntiä vain reilut 253 e, joista minulle tilitettiin huikeat 33 e... Eli vaivaiset 13 % myyntituotoista!
Törkeää ryöstöä koko firma, sikamaista huijausta.
Älkää olko yhtä tyhmiä ja sortuko samaan!
Eihän siellä ole kohta myytävää, kun ihmiset tajuavat miten homma meneekin.
Emmy on just paras. Mammoilla vaan on epärealistiset odotukset huonokuntoisten käytettyjen lumppujen myyntihinnoista.
Ihana shoppailupaikka. Suosittelen lämpimästi kaikille.
Varmaankin ostajille hyvä, varsinkin kun isot aleprosentit. Mutta tavaraa riittää vain niin kauan, kuin myyjiäkin. Moni lähettää sinne kerran myyntierän ja kun huomaa, ettei hanki mitään,niin toista kertaa ei lähetä.
Tuotteitani myytiin jotain 300 euron edestä ja omalle tilille tupsahti alle satasen. Oma osuus on ihan mahdottoman pieni silloin jos tuotteet menee alennuksella kaupaksi. Ymmärrän että kauppa tarvitsee vetää välistä jotta se on kannattavaa, mut olishan se kiva jos myynnistä sais edes puolet itelle. Eikä huvita lähettää kalliita tuotteita, kun ei voi itse päättää mihin hintaan se lopulta menee kaupaksi.
Kerran erehtynyt ja lähettänyt tavaraa myyntiin. Ensimmäisen ja viimeisen kerran. Sen jälkeen kun osa hyväkuntoisista tavaroistani päätyi paikkaan x, täysin sattumanvaraisin perustein, ja muutamasta myydystä jäi viivan alle muutama hassu euro, ja kun piti pitkästi varmistella, että varmasti saan lopun omaisuuteni puljusta takaisin, ei ole käynyt mielessäkään asioida yrityksen kanssa. Ei myyjänä, ei ostajana. En halua tukea tällaista toimintaa millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Emmystä on ollut paljon keskusteluja täällä, mutta näköjään on poistettu. Voi varmaan arvata miksi näin on tehty. Lähes pelkästään negatiivisia kokemuksia ihmisillä, pääasiassa myyjillä. Omistaan ei saa mitään takaisin. Tämä korostuu erityisesti kalliimman luokan vaatteissa. Kumma, että muista yrityksistä täällä kuitenkin saa keskustella vapaasti, muttei tästä myyjiä huiputtavasta yrityksestä.
Todnä ovat ollee jotain peakperformance eli jotai wt-juttua tai thenorthface eli roadmänien bulkkikamaa. Tai sitten ostettu jostai Bulgariasta kesälomareissulla Luisvuittonia sun muuta...xDDD
Pari kertaa olen täältä ostanut, viimeksi meni pari paitaa palautukseen koska tuotteet todella heikkolaatuisia. Kokomerkinnät useissa vaatteissa epämääräisiä.
Nyt tein tilauksen ja ihme sähläystä koko ajan toimittajan päässä. Heidän tilausjärjestelmänsä on tosi epävakaa, heittää ruudusta toiseen miten sattuu. Nyt pitäisi maksaa tilauskulut kahteen kertaan!! Viimeksi heitti aivan väärään postiosoitteeseen ja sitä selvitellessä kului viikko jos toinenkin. Palautuksista saamani lahjakortti piti myöskin erikseen pyytää, joten kyllä vähän haiskahtaa koko toiminta...
Taitaa tälle käydä kuten vähänkäytetty.fi: lle eli aika konkurssikypsä firma taitaa olla.
Tämän jälkeen (kun joskus saan viimeisen tilaukseni selvitettyä), en tule kyllä tätä käyttämään. Harkitsin aiemmin myyntiä tätä kautta, mutta kommenttien jälkeen päätin toisin.
Emmy on aivan ihana kauppa. Nyt tarjolla myös hieno kanta-asiakasohjelma
https://store.emmy.fi/membership
Lisäksi nyt kaikki 25 % koodilla EMMY10
Lähdenkin tästä heti ostamaan mammojen kauppaan myyntiin laittamia vaatteita.
Kuten palstan lukijat voivat monista Emmya haukkuvista kommenteista huomata, ovat tohtori Bäckmanin joukot raivon partaalla heidän salaliittonsa paljastuttua. Onneksi suomalaiset ymmärtävät nykyään paljon paremmin valepropagandan tarkoitusperät. Nyt on hyvä hetki tehdä ihan jo kannatusmielessä tilaus Emmystä ja osoittaa, että suomalaiset tukevat suomalaista yritystoimintaa.
Tykkään kans tosi paljon, ostajana tehnyt todella hyviä kauppoja ja palautus toimii sujuvasti, nopeasti ja vähäisin kuluin jos on tyytymätön ostoksiin. Ostajana voi vaan suositella - myyjänä tosin ei. Pari kertaa myynyt ja jatkossa näen itse vaivan ja laitan toriin tai vintediin. Tykkään muutoinkin verkkokauppasysteemistä: tilatut tuotteet saa pitää kotona hetken, voi sovitella ja harkita ostoksia vs vaihtoehtona shoppailureissu eli 100 km ajomatka peräkylältä kauppakeskuksiin, joissa tarjolla samaa ylihintaista bulkkikamaa ja ostopäätös tehtävä heti; tulee huteja.
ihmettellyt kans noita emmyn talousraportteja ja sitä, miksi noin suuri henkilökunta (=kuluerä.) Toivottavasti ei käy niinkuin vähänkäytetylle jatkuvasti tulee tarjouksia ja alekoodeja
Ostajalle Emmy onkin ihan hyvä paikka, myyjälle surkea.