Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?
Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.
Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?
Kommentit (583)
Ihana kauppa. Osalla mammoista on valitettavasti aika harhainen käsitys siitä, mikä on uudenveroinen tuote. Samoin kuin hintatasosta. Vihje: suositushinta harvoin kertoo mitään edes käyttämättämän uutena myytävän tuotteen arvosta muuta kuin uutuustuotteiden kohdalla.
Miten tuollainen firma saa toimia?
Älkää hyvät ihmiset laittako sinne tuotteitanne myyntiin! Maaliskuun tilitys piti tulla huhtikuun viimeisenä päivänä eikä tullut. Nyt lähtivät vapoulomalle ettei vaan kukaan kysele rahojaan. Kate olematon ja joka kuukausi omituisia lisäveloituksia. Ostajat maksaa kuitenkin ihan hyvän hinnan tuotteista mutta myyjälle ei jää juuri mitään. Emmy ottaa hyvät provikat itselleen.
Ostajana olen kokenut Emmyn aivan loistavaksi. Joku muu on katsonut tuotteen läpi, ja useimmiten kuntoarviokin on mielestäni alakanttiin. Materiaalitieto on suuri plussa.
Myyminenkin on houkuttanut, mutta netistä löytyvät kauhukokemukset hirvittävät. Mielestäni se, että tuotteita katoaa tai ns. parhaat tuotteet eivät päädy myyntiin, on todella oudon kuuloista.
Sitä en sen sijaan ihmettele, että myyntituotto jää pieneksi. Siinä vaiheessa kun tuote kävelee kaupasta ulos, sen arvo laskee välittömästi, ja sivuilla myös rehellisesti kerrotaan (karut!) tuottolukemat, joissa myyjä ei kovin paljoa plussalle jää.
Laitoin nyt lopulta myyntiin vaatteet ajatuksella, että jos saan vaatekasastani edes kaksinumeroisen summan, olen tyytyväinen. Veikkaan, että muutkin Emmyssä myyvät ovat samassa tilanteessa: olisi kiva saada merkkivaatteista hyvä hinta, mutta aika ja kärsivällisyys ei riitä muiden foorumien av yv ehkä haen, ehkä en -touhuun. Joten on tyytyminen tähän palveluun.
Peukut on pystyssä myyntierän suhteen mutta en odota ihmettä jos muistan niin raportoin tänne, miten meni. Jospa se kymppi edes tulisi ;)
En lähtisi edes kokeilemaan, jos jo lähtökohtana on pelkkä tyytyminen, kävi miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku totesi, ostajalle mahtava mutta myyjälle surkea.
Kaverin duunikaveri kertoi että lähetti sinne hyväkuntoisia ja jopa käyttämättömiä merkkivaatteita ja -asusteita noin 6 000 euron arvosta, jotain luksus brändejä tais olla mukana, mutta tienasi noin 200 euroa!
Onko tuollainen oikeasti laillista?
Mä oon lähettänyt sinne kanssa vaikka mitä nyt tammi ja helmikuussa. Myyntihinta yhteensä kaikilla monta tonnia alunperin. Olen nyt saanut myytyä varmaan liki kolmekymmentä tuotetta ehkä enemmän ja tähän mennessä tullut rahaa jotain reilu satanen.
Älkää antako tavaroitanne tälle paskalafkalle. Käytin vuosia ostajana, olin tyytyväinen. Viime talvena lähetin ekaa kertaa kokeeksi pienen (13 kpl) erän kun joku kampanja oikeutti ilmaisiin lähetyskuluihin. Kokemus sama kuin muillakin täällä. En odottanut suuria tuottoja ja oisin itse kirpparilla/vintedissä myynyt kamani alle puolet siitä hinnasta mitä tiesin Emmyn hinnoittelun olevan. Kaksi tuotetta hävisi, ei koskaan julkaistu myyntiin enkä saanut kommenttia esim että niiden kunnossa heidän näkemyksensä mukaan olis ollut jotakin vikaa. Osa tuotteistani laitettiin lupaa kysymättä myymälään missä se lieneekään, myyntiaika päättyi joten eivät tility enää minulle, epäilemättä silti myymälässä edelleen myytävinä. Myyntituottoja kertyi 25 €. Jos olisin itse saanut kamat kaupattua vintedissä tm, uskon että tuotot olis olleet 100-150€. Ei siis pahin mahdollinen tappio mitä täällä muilla ollut, mutta kuitenkin. Välityskuluja, tilityskuluja, jatkuvia alennuksia ( myyjät maksavat) koska ilmeisesti kauppa ei käy tai ainakin talous kuralla. Kaupparekisterin mukaan yritys työllistää 32 henkilöä?! Se on aika paljon - taitaa olla julkisen puolen toimintamalli heillä ja se näkyy myös taloustiedoissa. Vai kuuluuko valveutuneen kuluttajan myös mielihyvin maksa valtavan henkilöstön kahvinjuonnit ja kynsienviilailut? Myykää tuotteenne sellpyssä: kaikki toimii paremmin, on halvempaa mm lähetyskulut, tuotteilla hyvä menekki, reilumman käytännöt myyjiä kohtaan, avoimuus ja rehellisyys. Suuria voittoja ei kannata sieltäkään odottaa, mutta ainakin välttyy tulemasta kusetetuksi.
En ole Emmyn kautta myynyt enkä ostanut. Löysin tämän ketjun, kun etsin kokemuksia Emmyn kautta myymisestä.
Kävin jokin aika sitten katsomassa Turun putiikin tarjontaa (Sokos Wiklundin vieressä). Hinnoittelu on kyllä yläkanttiin: esim. Gantin käytetty huppari 59 eur ja Coccinelle nahkalaukku 149 eur. Kumpikaan ei ole sellainen luxusmerkki, että niistä kannattaisi käytettynä maksaa noin paljon. Vaikka kunto olisi kuinka hyvä.
Emmyn verkkokauppaan en ole tutustunut. Gantia ja Coccinellea ja montaa muutakin saman tason merkkiä saa uutena verkkokaupoista hyvillä alennuksilla.
Ekan kuukauden aikana 1/3 tuotteista myyty. Tienaamiseen suosittelen muita keinoja, vaatekierrätyksenä hyvä. Ostajalle kiva.
Onneksi googlailin ennen kuin päädyin lähettämään tuonne mitään, nyt kun taas olisi joku super hyper kampanja saada uusia myyjiä.
Siis eihän tuossa ole mitään järkeä että tuotteita myydään yhteensä yli sadalla eurolla eikä myyjä saa näistä mitään??? Miten tällainen voi olla edes laillista. Jonkun toimittajan pitäisi tutkia tätä kunnolla, kelleköhän tästä voisi laittaa juttuvinkin?
Jos Emmyn valikoima olisi hyväkuntoista, kuranttia merkkivaatetta (kuten mainostaa), olisin kiinnostunut. Valikoimassa on tosi paljon ns. merkkivaatteita (Luhta? jotkut Stockmannin tai Sokoksen halpamerkit?), jotka näyttävät tyyliltään siltä, että ovat olleet hillottuna vaatekaapin perälle vähintään vuosikymmenen. Myös kuntoluokitukset ja kokoluokitukset ovat tosi epämääräisiä. Tilasin sieltä urheiluvaatetta, josta osa oli todella kulahtanutta ja pesussa/kuivurissa kutistunutta, ei tosiaankaan vastannut kokoa. Vintedistä, Torista yms ostan mieluummin, koska siellä myyjät ilmoittavat koon ja kunnon todenmukaisemmin huonojen arvostelujen pelossa.
Kesäkuussa lähetin kesävaatteita myyntiin ja parin viikon sisään tuli ilmoitus, että myyntierä saapunut Emmylle. Ajattelin, että hyvä, suht. nopeaa toimintaa, mutta... vielä nytkään vaate-erää ei ole hinnoiteltu saati laitettu myyntiin ja kesä on jo mennyt ohi. Eipä kukaan enää ostele shortseja, helletoppeja yms. syksyllä. Saa nähdä, jääkö useampi muovikassillinen vaatteitani Emmy varastoon vai mitä niille tapahtuu. Ehkä henkilökunta syö kuormasta.
Ei valittamista, erä meni keväällä nopeasti myyntiin. Kohta lähetän syys- ja talvivaatteet. Asiakaspalvelu ollut erittäin ystävällistä. Käytän jatkossakin, koska haluan vaatteet kiertoon helposti. Olen lähettänyt ns.perusvaatteita, joista en odota saavani kuin murto-osan hinnasta. Pääasia, että ylimääräiset ja käyttökelpoiset liian pienet/suuret vaatteet uusiokäyttöön pois kaappeja täyttämästä. Energia ei valitettavasti riitä Vinted tms. kautta myyntiin, puntarissa siis helppous tai vaivannäkö ja sen myötä sitten vähemmän myyntituottoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei valittamista, erä meni keväällä nopeasti myyntiin. Kohta lähetän syys- ja talvivaatteet. Asiakaspalvelu ollut erittäin ystävällistä. Käytän jatkossakin, koska haluan vaatteet kiertoon helposti. Olen lähettänyt ns.perusvaatteita, joista en odota saavani kuin murto-osan hinnasta. Pääasia, että ylimääräiset ja käyttökelpoiset liian pienet/suuret vaatteet uusiokäyttöön pois kaappeja täyttämästä. Energia ei valitettavasti riitä Vinted tms. kautta myyntiin, puntarissa siis helppous tai vaivannäkö ja sen myötä sitten vähemmän myyntituottoja.
No just joo.
Olen myynyt monta erää Emmyssä ja aiemmin koin sen luotettavaksi. Asiakaspalvelukin toimi. Ihmettelin, kun jotkut kertoivat vaatteidensa hävinneen matkalla ja ajattelin sen olevan liioittelua. Nyt sitten huomasin, että yksi lähettämäni mekko on tosiaankin mennyt näköjään jonkun toisen myyntierässä myyntiin, ei minun! Tarkistelin oman tilini ja myyntilähetykseni ja kaikki, mutta mekkoa ei niistä löytynyt. Mekko on sen verran räikeän värinen, harvinainen ja omaa kokoani, että myynnissä oleva on takuulla minun lähetyksestäni. Kun katsoin saman myyjän kaikki muut vaatteet, ne olivat ihan eri tyyliä, kokoa ja merkkejä kuin tuo kirkas mekko. Ikävä kyllä en ottanut kuvia lähettämistäni tuotteista todisteeksi, koska oletin, ettei tällaisia virheitä satu eli oma moka, en pysty todistamaan asiaa. Mutta siis, jos lähetätte jotain vähänkin arvokkaampaa, ottakaa kuvia todisteeksi!
Eipä nykyisin oikein mistään myyntikanavasta saa kuin muutaman euron yhdestä vaatteesta.
Aika nihkeää on käytettyjen vaatteiden myynti eri alustoilla.
Yhtä scheisseä ostajankin näkökulmasta. Kuntoonsa nähden ylihinnoiteltuja haisevia vaatteita, huopuneita ja koinsyömiä villaneuleita. Asiakaspalvelu yhtä tyhjän kanssa, vastauksena copy paste-lainauksia käyttöehdoistaan jotka asiakas on jo lukenut. Välttäkää!!!!
Nyt alkavat varsinaisen myyntikauden päätyttyä myymään ihmisten kamaa vielä muualla. Toki epäselväksi jää että missä.:D Siitä ei tavaran alkuperäinen omistaja tosin kostu, kuten ei kyllä Emmynkään sivuilla myymisestä, kuten tämä ketju hyvin kertoo. Oikein kammotti nähdä firman nimi meilissä, kun ovat näköjään pitäneet postituslistalla myös vuosia sitten palvelua käyttämään erehtyneet. Never again.
Päivitämme Emmyn myyntiehtoja 1.12.2025 alkaen.
Teemme myyntiehtoihin pieniä päivityksiä, joilla haluamme kehittää toimintaa entistä vastuullisemmaksi ja sujuvammaksi.
Päivitämme Emmyn oikeuden myydä myymättä jääneitä tuotteita myös omissa ja kotimaisten kumppaneiden kanavissa. Näin voimme varmistaa, että mahdollisimman moni tuote löytää uuden omistajan mahdollisimman vähillä kuljetuksilla.
Lisäksi olemme lisänneet tuholaisepäilyn myyntierän hylkäämisperusteeksi, jotta voimme suojata kaikkien asiakkaidemme tuotteet ja varaston.
Muutokset tukevat tavoitteitamme vähentää tuotteiden turhaa liikuttelua ja pienentää toiminnan ympäristövaikutuksia. Myynti ja palvelu jatkuvat muuten ennallaan. Tulemme jatkossakin tekemään yhteistyötä myös hyväntekeväisyysjärjestöjen kanssa tuotelahjoituksien muodossa.
Jos sinulla on tuotteita myynnissä, sinun ei tarvitse tehdä mitään, vaan myyntisi jatkuu normaalisti.
Kuten joku totesi, ostajalle mahtava mutta myyjälle surkea.
Kaverin duunikaveri kertoi että lähetti sinne hyväkuntoisia ja jopa käyttämättömiä merkkivaatteita ja -asusteita noin 6 000 euron arvosta, jotain luksus brändejä tais olla mukana, mutta tienasi noin 200 euroa!
Onko tuollainen oikeasti laillista?