Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?
Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.
Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Emmy on paras nettikauppa. Aika monesta kommentista ilmenee se perisuomalainen valittamismentaliteetti sekä kyltymätön viha suomalaista yrittäjyyttä kohtaan. Eräänlaista jälkitaistolaisuutta sekin.
Kommenteista ilmenee se, että Emmyyn vaatteita myyntiin lähettäneet ovat pettyneitä siihen, että myyntituottoja ei tule tai tulee vain muutama euro. Mistään vihasta yrittäjyyttä kohtaan ei ole kyse, vaan aidosta pettymyksestä.
Olen ostanut. Tuotteet tuli postissa reilussa viikossa. Ostajana oli hyvä, että siellä kerrotaan koot kattavasti ja tuotteen kunto.
Ostaa voin jatkossa mutta en enää laita myyntiin. Ei ole enää luottamusta että hoitavat siten kuin pitäisi.
Löysin Emmystä aivan ihanan collegepaidan ja lehdestä bongasin Janne Katajalla samanlaisen. Pidänkin todennäköisenä, että kyseessä on juuri Jannen vanha paita. Paita maksoi 50 euroa ja nyt se on kunniapaikalla vitriinissä olohuoneessa Jannesta kertovan lehtiartikkelin vieressä. Ajattelin laittaa sen Toriin myyntiin. Filmitähtien vaatteista maksetaan jopa tuhansia euroja. Tällaisia löytöjä se meikämandoliini tekee.
Hyvä ja luotettava kauppa. Suosittelen lämpimästi Emmya kaikille. Kiertotalous ja suomalainen yrittäjyys kunniaan
Myyntiin vaikuttaa myös varmasti ne aivan kamalat kuvat. Ihan sama mikä merkkivaate myynnissä, mutta se vinossa oleva ruttuinen henkariin heitetty vaate harvoin on edustavan näköinen heidän sivuilla. Vaikka olisi uusi tai uudenveroinen. En itse kehtaisi netissä myydä omia vaatteitani niin rumasti rutussa olevina. Vaikka myisin jotain vain muutamalla eurolla, en laita mitään kuvia ryppyisistä mytyistä vaan katson että vaate on kuvassa siisti, suorassa, valaistus on hyvä jne.
Minä myös halusin tukea suomalaista yrittäjyyttä ja samalla päästä eroon ylimääräisistä vaatteista ja tuotteista, ja hyötyäkin vähän.
Huijattu olo kuitenkin jäi.
En tiedä riippuuko Emmyn kulloisestakin arvioijasta ja myyntiin laittajasta, mutta ihan mielivaltaista on tuotteiden arviointi ja hinnoittelu. Kaikki lähettämäni tuotteet olivat kuitenkin joko käyttämättömiä joissa laput paikoillaan tai vähintään hyväkuntoisia ilman minkäänlaisia vikoja.
Ja kuten niin monella muullakin, tuotteita katosi johonkin, esim.kallis, käyttämätön merkkilaukku ei koskaan ilmestynyt myyntiin. En tiedä eikö arvioija ymmärtänyt mistä merkistä oli kyse tai erottanut aitoa nahkaa? Vai mitä tapahtui?
Miten yritys varmistaa ettei epärehellisyyttä ilmene heidän toimintaketjussaan?
Jotain perustavaraa voisin tuonne lähettää jos olisi pakottava tarve (ei todellakaan ole, parempia vaihtoehtoja on lukuisia) mutta en ikinä lähettäisi heille myyntiin jotain useiden satasten huiveja ja laukkuja. Laatutavaran saat taatusti myytyä hyvään hintaan itsekin, mutta tuonne lähettäminen on lottoamista. Voi olla että et saa mitään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Löysin Emmystä aivan ihanan collegepaidan ja lehdestä bongasin Janne Katajalla samanlaisen. Pidänkin todennäköisenä, että kyseessä on juuri Jannen vanha paita. Paita maksoi 50 euroa ja nyt se on kunniapaikalla vitriinissä olohuoneessa Jannesta kertovan lehtiartikkelin vieressä. Ajattelin laittaa sen Toriin myyntiin. Filmitähtien vaatteista maksetaan jopa tuhansia euroja. Tällaisia löytöjä se meikämandoliini tekee.
Nyt oli jymylöytö. Emmy mahdollisti tuonkin. Moni palstalainen halkeaa kateudesta.
Mammojen myymät talvivaatteet nyt Emmystä 30 %:n alella koodilla WINTEROUT25. Hip hei, nyt kaikki mukavaan Emmyyn shoppailemaan.
En enää myy, enkä myöskään osta kyseisestä liikkeestä. Huonoja kokemuksia myynnistä, ihan ei tyytyväiseksi tee pelkkä ilmaiseksi vaatteistaan eroon pääsy.
Myin siellä pari kertaa. Viimeisellä kerralla lähetin Kaikon neuleen, jota olin käyttänyt yhden kerran. Sitä ei huolittu myyntiin ja kysyin miksi. Siinä oli kuulemma "nukkaa". Tämän jälkeen en enää ole periaatteesta myynyt Emmyssä.
Vierailija kirjoitti:
En enää myy, enkä myöskään osta kyseisestä liikkeestä. Huonoja kokemuksia myynnistä, ihan ei tyytyväiseksi tee pelkkä ilmaiseksi vaatteistaan eroon pääsy.
Äidilläni meni Emmyn tili miinukselle, -40e kaikkien myynnin ja niihin liittyvien kulujen jälkeen. Hävytöntä, meinaako vielä periä takaisin nuo kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni meni Emmyn tili miinukselle, -40e kaikkien myynnin ja niihin liittyvien kulujen jälkeen. Hävytöntä, meinaako vielä periä takaisin nuo kulut.
Tämä kuulostaa jo pohjanoteeraukselta. Lähetät vaatteita myyntiin ja itse joudutkin maksumieheksi.
Emmy has stolen all my branded clothes (new with labels or in a great condition), shame on them! Stay away from this fraud!
Pitkään emmin lähettämistä Emmyyn, juuri näistä paljon lukeneena. Päätin kuitenkin lähettää kaksi erää erinäisä käyttämättä jääneitä vaatteita. Brändejä kuten Boss, Makia, New Balance, Sail Racing, North Face, Adidas, Nike yms. Ajatuksena ensisijaisesti päästä eroon helposti ja sivussa tienata ehkä muutama kymppi. 20 vaatekappletta lähetin, joista suurinosa ensimmäisessä erässä. Nyt myynti vetelee viimeisiään. Toisesta erästä vielä muutama kappale myynnissä suurilla alennuksilla. Muutama vaatteista meni hylkyyn, jotka arvioin ihan saman tasoisiksi kuin muutkin lähettämäni vaatteet. Iso osa vaatteista on lopulta myyty todella kovan halpuutuksen jälkeen. Näistä myynneistä kertyi Emmylle noin 130€ ja oma saldoni on miinuksella muutaman euron. En todella voi tätä suositella. En ajatellutkaan näillä rikastumaan pääseväni, mutta että 130€ ja siitä jää myynnin mahdollistaja miinukselle. Piilokuluja on paljon jo lisäksi kovien katteiden päälle, jonka lisäksi kaikista halvimmista tuotteista ei saa mitään. Toisenkin lähetyksen postitin vain siksi että se oli lähettäjälle ilmainen. Kuntoluokituksetkin vaikuttavat erikoisilta, kaksi kertaa käytetty takki käyttökuntoinen ja pinnassa kulumaa ja pari vuotta vanha huppari sai kuntoluokituksen hyvä. Hohhoijaa oli kyllä varmasti viimeinen kerta kun mitään lähetän. Ostanut olen kerran ja sekin pienimutoinen pettymys, kun hyväkuntoiseksi määritelty tuote haisi tunkkaiselta ja resoreissa oli tahroja. Jos aikoo myydä ja haluaa ehkä muutaman euron edes saada hyvitykseksi suosittelen nykyisin hyvin toimivia palveluita kuten Vinted. Vaivaahan se itse myyminen vähän toki enemmän vaatii, mutta käteen jää ehkä muutakin kun paska maku. Jos haluat eroon päästä niin pienemmällä vaivalla kiikutat johonkin hyväntekeväisyyteen.
Hyvää kevättä!
Vierailija kirjoitti:
Pitkään emmin lähettämistä Emmyyn, juuri näistä paljon lukeneena. Päätin kuitenkin lähettää kaksi erää erinäisä käyttämättä jääneitä vaatteita. Brändejä kuten Boss, Makia, New Balance, Sail Racing, North Face, Adidas, Nike yms. Ajatuksena ensisijaisesti päästä eroon helposti ja sivussa tienata ehkä muutama kymppi. 20 vaatekappletta lähetin, joista suurinosa ensimmäisessä erässä. Nyt myynti vetelee viimeisiään. Toisesta erästä vielä muutama kappale myynnissä suurilla alennuksilla. Muutama vaatteista meni hylkyyn, jotka arvioin ihan saman tasoisiksi kuin muutkin lähettämäni vaatteet. Iso osa vaatteista on lopulta myyty todella kovan halpuutuksen jälkeen. Näistä myynneistä kertyi Emmylle noin 130€ ja oma saldoni on miinuksella muutaman euron. En todella voi tätä suositella. En ajatellutkaan näillä rikastumaan pääseväni, mutta että 130€ ja siitä jää myynnin mahdollistaja miinukselle. Piilokuluja on paljon jo lisäksi kov
Samat kokemukset. Kaikenlaisia kuluja ottavat postikulujen lisäksi. Ensin pistävät tuotteille kovat hinnat ja sitten laskevat niitä reilusti kun ne ei mene kaupaksi. Alkuun syntyy myyjälle kuva että tällä hommalla voi jotain tienata mutta eipä tienaa kun sillä hinnalla ei mikään myy mitä alunperin pyytävät. Olen myynyt nyt kevään aikana yhteensä parikymmentä vaatetta ja niistä pitäisi tulla yhteensä 200€ ainakin ja senttiäkään en ole saanut
Emmy on paras nettikauppa. Aika monesta kommentista ilmenee se perisuomalainen valittamismentaliteetti sekä kyltymätön viha suomalaista yrittäjyyttä kohtaan. Eräänlaista jälkitaistolaisuutta sekin.