Oudointa/kauheinta/hauskinta mitä olet nähnyt kirpputorilla myytävän?
Itse näin kerran muutaman viikon vanhoja Helsingin Sanomia, hintaan 1€/kpl. Vaikea ymmärtää miksi joku ostaisi niitä?
Itseä myös jaksaa aina ihmetytää kaikki kosmetiikka, on huulipunia, luomivärejä ja ties minkälaisia voide purnukoita. Ostaako joku niitä oikeasti? Samaan kategoriaan lasken myös tutit ja tuttipullot (osa pulloista selkeästi käytettyjä ja kuluneita).
Yhdellä kirpparilla oli myös iso laari alusvaatteita hintaan 1€/kg ja näyttivät olevan hyvin loppuun asti käytettyjä.
Samalla kirpparilla myös oli entinen valkoinen hääpuku myynnissä, paljon likaisempi kuin leikki-ikäisten vaatteet viikon käytön jälkeen...
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:07"]
Pussillinen oluttölkin klipsuja.
[/quote]http://1.bp.blogspot.com/-UhmZxMFPfpY/UOSE4PZBhmI/AAAAAAAAJe8/JnbYTdjGLYI/s1600/IMG_3645.JPG
ja onhan noita isompiakin, ainakaan minä en jaksaisi juoda kassillista
Vessapaperirullista tuunattu hökötys,myynnissä kynätelineenä. Valittujen palojen kammottavat ruskeat referaatit. Loppuun kävellyt, paskaiset kengät,niitä on aika paljon. Naurettavan hintavat, milloin mitkäkin, erilaisista mari-kuoseista ommellut tuotteet. PESEMÄTTÖMÄT vaatteet. Arabian ylihinnoitellut yksittäiset tuotteet, osalla ihmisistä vankka luulo, että kaikki arabia on arvokasta. Onhan näitä.
Työkaverini ainakin keräävät oluttölkin klipsuja askarteluun!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:22"]
[/quote]
Täällä tekevät kansalaisopistossa niistä upeita juttuja.
Kosmetiikkaa en itsekään ostaisi kirpparilta, mutta joku niitä ostaa, kun kaikki käytetty kosmetiikka, minkä ylipäänsä kehtaa myyntiin laittaa, menee. Yleensä ensimmäisten joukossa. Viimeksi mies ei ollut ehtinyt edes asetella kaikkia tavaroita esille myyntipöytään, kun hajuvedet oli jo lähteneet.
No,mä en tajua esim äitiyspakkauksessa, mukana olleita vaatteita,siis nehän saadaan ilmatteeks! En tajua kun usein olen nähnyt kirppareilla äp pöllö haalarin 4€ pahin hinta tuolle on ollut 8€ UFF ja muutoinkin oon bongannut UFF:in kalleimaks kirppariks lasten vaatteiden osalta,ainakin
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:22"]
[/quote]
Täällä tekevät kansalaisopistossa niistä upeita juttuja.
[/quote]
googlaa Dalaleo
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:36"]No,mä en tajua esim äitiyspakkauksessa, mukana olleita vaatteita,siis nehän saadaan ilmatteeks! En tajua kun usein olen nähnyt kirppareilla äp pöllö haalarin 4€ pahin hinta tuolle on ollut 8€ UFF ja muutoinkin oon bongannut UFF:in kalleimaks kirppariks lasten vaatteiden osalta,ainakin
[/quote] Kyllä mä voisin äp-vaatteista muutaman euron maksaa. Laadukkaita tavaroita, jos ovat siistejä ja hyvin pidettyjä niin voisin ostaa ihan yhtälailla kuin vaikka henkkamaukan vastaavia. 8 euroa on kyllä jo aika suolainen hinta, en ostaisi.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:07"]
Pussillinen oluttölkin klipsuja.
[/quote]http://1.bp.blogspot.com/-UhmZxMFPfpY/UOSE4PZBhmI/AAAAAAAAJe8/JnbYTdjGLYI/s1600/IMG_3645.JPG
ja onhan noita isompiakin, ainakaan minä en jaksaisi juoda kassillista
[/quote]
Juu ihan niinku niitä ei vois pidemmällä aikavälillä juoda vaan kerralla?
Erikoisinta mitä ite oon nähny myytävänä oli geisha kuulat.... vähän käytetyt? :D. ...
Likaista ja pölyistä tavaraa suoraan ullakolta, kellarista tai vajasta (tai ihan taivasalta). Vanhoja, kuluneita kenkiä (jopa ilman toista paria), likainen muovipotta...
Joku voipi minut tunnistaakin kun olen tästä usealle kertonut, mutta ei väliä. :)
Karmivin jonka itse olen nähnyt, on eräällä turkulaisella kirpparilla noin kymmenen vuotta sitten, kun joku oli tehnyt koirastaan taljan, ja hintalapussa luki "Peni" (juuri noin lainausmerkeissä) ja hinta. Oisko maksanut 20 euroa. En ostanut.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:19"]
Vessapaperirullista tuunattu hökötys,myynnissä kynätelineenä. Valittujen palojen kammottavat ruskeat referaatit. Loppuun kävellyt, paskaiset kengät,niitä on aika paljon. Naurettavan hintavat, milloin mitkäkin, erilaisista mari-kuoseista ommellut tuotteet. PESEMÄTTÖMÄT vaatteet. Arabian ylihinnoitellut yksittäiset tuotteet, osalla ihmisistä vankka luulo, että kaikki arabia on arvokasta. Onhan näitä.
[/quote]
Tuosta Arabiasta tuli mieleen myös RIKKINÄISET Arabian kannut/lautaset/muumimukit yms., joista pyydetään joskus todella suolaisiakin hintoja. Ja siis vaikka olisi joku keräilyharvinaisuusmuumimuki, niin tuskin kukaan maksaa siitä jotain 20e, jos korva puuttuu tai pahimmassa tapauksessa koko muki on liimattu palasista kasaan (tai no, muumikeräilijät on kyllä asia erikseen, ehkä joku maksaakin :D)
Styroksinen ihmisen pää, spraymaalattu kultaiseksi, hintaa 8e.
Noita loppuunkulutettuja alusvaatteita myös tullut vastaan vaihtelevin hinnoin, samoin hesareita ja aamulehtiä sekä käytettyjä meikkejä ja puolikkaita pullollisia hiusvärejä.
Vessanpöntön kansi, 5e
Yksittäisiä pölykapseleita tullut myös vastaan pari kertaa, kurat ja pölyt kaupan päälle, hintaa muutama euro
Avattu laatikko kissan märkäruokapusseja, hinta 2e, lapussa teksti ei kelvannut meidän mirrille
Vaatteet saa myös aina katsoa tarkkaan ettei ole menkkatahroja haaravälissä tai kainalot hiestä kellastuneet, näilläkin hintaa parhaimmillaan 5e
Hauskinta on, kun lapusta paljastuu ettei myyjä tiedä mitä myy :) esim. kerran oli kissan kantokoppa ilman ritilää tekstillä kissan vessa (katollinen), 30e. Ruuvimeisseliä myytiin myös kerran jakoavaimena ja koiran kaulapantaa vyönä.
Lisäksi nyrkkisääntö kirppistrokareiden pöydässä:minkä tahansa hinnan voi tuplata jos lisää lappuun taikasanat vanha/wanha, retro tai käsintehty :D
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:47"]
Erikoisinta mitä ite oon nähny myytävänä oli geisha kuulat.... vähän käytetyt? :D. ...
[/quote]
Höpöhöpö sä mitään ole nähnyt. Paskoista kirppislöydöistä bongasit tän jutun.
Miksi kerrot toisen juttua omanasi?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:53"]Joku voipi minut tunnistaakin kun olen tästä usealle kertonut, mutta ei väliä. :)
Karmivin jonka itse olen nähnyt, on eräällä turkulaisella kirpparilla noin kymmenen vuotta sitten, kun joku oli tehnyt koirastaan taljan, ja hintalapussa luki "Peni" (juuri noin lainausmerkeissä) ja hinta. Oisko maksanut 20 euroa. En ostanut.
[/quote]
Ostithan.
Minäkin olen nähnyt geisha-kuulia pari kertaa,hikitahroilla varustettuja paitoja. Kerran katselin lapsen kumisaappaita, mutta laitoin nopeasti takaisin. Niissä oli kakkaa pohjassa :(
Jaa'a. Enpä ole lukenut. Ehkä niit on sit enemmänki markkinoilla? ;) harmi et herkistyit!
Täysin käytettyjä rintsikoita ja pikkareita, sellaiksi epämääräisen harmaksi pestyjä viruneita ja kamalia, eli ainoastaan jo roskikseen kuuluvia. Kuka muka ostaisi, en usko että edes mitkään alusvaatepervotkaan edes missään tarpeissaan, koska luulisi niidenkin tahtovan jotain vähän nätimpää käsiinsä. Mitä ihminen oikein ajattelee sellaisia myydessään?