Maalainen isolla kylällä: miten hsl bussissa toimitaan?
Jos haluan rautatieasemalta tiettyyn kaupunginosaan, mitä teen?
Kommentit (30)
Reittiopas on paras http://www.reittiopas.fi/.
Kun haet reitin tulee reitti ja luettelo pysäkeistä. Itse laitan paperille ylös pysäkin numeron jossa olen jäämässä pois. Osassa busseissa valotaululle bussin etuosaan tulee aina seuraavan pysäkin nimi, mutta jos ei niin voi tarkkailla ikkunasta kun ohitatte pysäkin niiden numeroita.
Itse teen näin kun menen reittiä joka ei ole tuttu.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:27"]
Jos haluan rautatieasemalta tiettyyn kaupunginosaan, mitä teen?
[/quote]
Lipuista, niiden hinnoista ja erityisesti lippujen käyttämisestä ja matkustajan toimimisesta busseissa ja ratikoissa on hyvät linkin hsl:n sivuilla.
Toinenkin maatiainen kiittää neuvoista:)
HSL on paras mahdollinen keino etsiä reittejä. Täysin suuntavaistoton helsinkiläinen (ts. minä) on hyvin kiitollinen reitti- ja bussineuvoista. :)
Katsot mikä linja sinne menee, ja hyppäät bussin kyytiin.
Ja varaa käteistä kertalipun ostoon, pankkikortti EI KÄY busseissa. www.hsl.fi kertoo sinulle oikean bussin.
Tästä on on 15 vuotta aikaa, mutta menin Helsingissa bussiin ja ojensin kuskille 5e setelin. Se vaan tuijotti, ei sanonut mitään, mutta ei myöskään ottanyt rahaa. Yritin tyrkkiä sitä sille, mutta lopulta se murahti jotain, että tajusin, että kuski ei todellakaan ota sitä rahaa käteen vaan se pitää laskea siihen tasolle =O
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:33"]
Tästä on on 15 vuotta aikaa, mutta menin Helsingissa bussiin ja ojensin kuskille 5e setelin. Se vaan tuijotti, ei sanonut mitään, mutta ei myöskään ottanyt rahaa. Yritin tyrkkiä sitä sille, mutta lopulta se murahti jotain, että tajusin, että kuski ei todellakaan ota sitä rahaa käteen vaan se pitää laskea siihen tasolle =O
[/quote]
:D
Älä välitä, mulle on käynyt sama, ja edinburghissa sain bussikuskin suuttumaan, kun en tajunnut, että raha pitää itse tiputtaa siihen laatikkoon bussissa.
[/quote]Ei ihme että kuski meni sanattomaksi. Niin minäkin olisin mennyt jos joku olisi tarjonnut mulle euroseteliä vuonna 1999.
Katso etukäteen reittioppaasta, harvat kuskit tuntevat muut kuin oman linjansa.
Onneksi meille pääsee kännykkälipulla. :)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:35"]
[/quote]Ei ihme että kuski meni sanattomaksi. Niin minäkin olisin mennyt jos joku olisi tarjonnut mulle euroseteliä vuonna 1999.
[/quote]
no voipi olla että olikin _vain_ 13 vuotta sitten =)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:28"]
Voit kysyä kuljettajalta tai katsoa reitin osoitteesta www.reittiopas.fi
[/quote]
Kuskilta voi kysyä mutta eivät välttämättä ymmärrä Suomea...
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:41"]
Onneksi meille pääsee kännykkälipulla. :)
[/quote]
lukeeko pysäkeillä ohjeet, vai mistä asiakas tietää mistä niitä lippuja kuuluu ostaa?
Muakin eniten mietityttäisi miten maksetaan
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:44"]
Muakin eniten mietityttäisi miten maksetaan
[/quote]Mulle voit maksaa luonnossa. t. kuski
Eikö pienemmissäkin paikoissa astuta siihen bussiin, joka on menossa haluttuun suuntaan? Samanlailla bussit toimii Helsingissä ja aikataulut ja reitit voi vielä tarkistaa etukäteen netistä. Monissa busseissa myös pysäkkien nimet lukee valotaulussa niin sieltäkin voi varmistaa, että jää oikeassa paikassa pois.
Miten ihmiset pärjäsivät ennen nettiä?! :)
Varmaan selviäis toi bussinumerokin täältä, kun ap pistäis lähiön nimen =)