Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies joi sitten yli 200e ruokarahojamme..

Vierailija
02.06.2014 |

...viikonloppuna. Nyt meillä on vuokraa maksamatta vajaa 250e, ja rahaa koko kuukaudeksi 600e. Meillä on pieni lapsikin. Ei olla koskaan eletty näin niukalla budjetilla, mahtaakohan onnistua? Tekis mieli tirpasta ukkoa nenään, mutta antaapa olla. Törkeä temppu, saia keksiä jostain rahaa millä maksaa vuokranloppu.

Olisko kenelläkään vinkkejä miten pärjätä tämä kuukausi?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ukko kerään vaikka pulloja :)

Vierailija
2/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko töihin. Jos jo on, ylitöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä joiden talous on kiinni muutamasta satasesta.

Vierailija
4/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun ei ole töissä, töitä on yrittänyt saada jo kuukausia. Eipä se kyllä mitään tämän kuukauden budjettiin auttaisi vaikka nyt töihin pääsisikin. Huoh :/

Vierailija
5/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole meidän oma valintamme että minä olen heikkopalkkaisessa työssä ja mies tällä hetkellä työtön :)

Äskeinenkin viesti siis minulta

Ap

Vierailija
6/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on rahaa koko kuuksi 600€ niin siitähän riittä vuokraankin. 600-250=350€.

Sillä syö pieni lapsi ja yksi aikuinen ihan hyvin. Voit myös käydä vaik puistoruokailuissa lapsen kans ja ite keventää jättämällä vaik lounaan väliin kun kesäkin on.

Mies syökööt äitinsä helmoissa.

Vierailija
7/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:17"]

Tämä nyt ei ole meidän oma valintamme että minä olen heikkopalkkaisessa työssä ja mies tällä hetkellä työtön :)

Äskeinenkin viesti siis minulta

On teidän syy jos aikuinen mies ryyppää ja sinä sallit sen. Kumpikaan teistä ei ajattele ensisijaisesti lasta.

Ap

[/quote]

Vierailija
8/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:15"]

[/quote]

sepä on mukava että isi ja äiti maksanut ensin ja sitten on rikas mies löytynyt ja töitä suhteella niin ettei ole koskaan itse tarvinnut töistä olla pois esim. lomautuksen vuoksi.

Vierailija
9/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:15"]

[/quote]

sepä on mukava että isi ja äiti maksanut ensin ja sitten on rikas mies löytynyt ja töitä suhteella niin ettei ole koskaan itse tarvinnut töistä olla pois esim. lomautuksen vuoksi. 

[/quote]

Yllättäviin menoihin/tulopuolen heikentymiseen voi varautua säästöillä.

Vierailija
10/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:17"]Jos teillä on rahaa koko kuuksi 600€ niin siitähän riittä vuokraankin. 600-250=350€.

Sillä syö pieni lapsi ja yksi aikuinen ihan hyvin. Voit myös käydä vaik puistoruokailuissa lapsen kans ja ite keventää jättämällä vaik lounaan väliin kun kesäkin on.

Mies syökööt äitinsä helmoissa.

[/quote]

Ei taida mies päästä äidin helmaan syömään kun ovat molemmat vanhemmat kuolleet.

Mulla on diabetes, jonka vuoksi tarvitsen säännöllisen ruokarytmin, ei viitsisi alkaa nipistämään siitä. Lapselta en ainakaan nipistä mistään, joten kai tässä on laitettava mies minimiruualle, itse pärjättävä vähemmällä ruualla..

Ei ole oikein mitään tavaraakaan jota myydä..

Vierailija
11/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla niitä säästöjä ei ole. Tai ikiomaa asuntoa, tai kallista autoa. Jotkut ei saa hyväpalkkaista työtä joista kertyisi säästöjä - jotkut ei saa töitä ollenkaan.

ap

Vierailija
12/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran jälkeen jää 350€. Kyllä sillä elää.  Ja hyvin.

Meitä on vain 2 aikuista ja kauppaan mene 200-250€ per kk.

Vierailija
13/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

mutta ellei olemistä säästää.?!

Vierailija
14/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy sanoa, että minunkin mieheni toisinaan ottaa alkoa, niin ei kuitenkaan ruokarahoja ole koskaan juonut.

Mitenkö selviätte? Onko teillä ennestään olemassa mitään käyttö-jousto-visa- tai muuta vastaavaa luottoa? Jos ei ole, nyt on hyvä aika hakea sitä, jos olette töissä. Korttiluotot ovat edullisia, jos maksetaan kokonaan pois seuraavalla laskulla. Niitäkään ei yleensä saa enää silloin, kun on tosi tarve, eli pitää hakea silloin kun taloudellinen tilanne on hyvä eikä oikeastaan silloin tarvitse.

Monet meistä eivät voi koskaan säästää, kun kaikki tulot menevät pakollisiin menoihin eikä aina riitäkään, vaikka niitä ei edes juoda.

Vierailija
15/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin miehen ulos ja sanoisin että takaisin tulee vasta, kun on jostain sen 200 repinyt. Vttu mikä sika.

Vierailija
16/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:25"]Vuokran jälkeen jää 350€. Kyllä sillä elää.  Ja hyvin.

Meitä on vain 2 aikuista ja kauppaan mene 200-250€ per kk.

[/quote]

Ja sinäkö kuvittelet että kasvava lapsi kuluttaa vain 100e kuukaudessa? :') Lapsettomat eivät aina tiedä sitä kuinka paljon lapsiin kuussa rahaa uppoaakaan. Ei millään pahalla.

mitä syötte jos 250e riittää teidän kahden aikuisen ruokiin ja muihin kuluihin?

ap

Vierailija
17/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:25"]Kaikilla niitä säästöjä ei ole. Tai ikiomaa asuntoa, tai kallista autoa. Jotkut ei saa hyväpalkkaista työtä joista kertyisi säästöjä - jotkut ei saa töitä ollenkaan.

ap

[/quote]

ja white trashilla sitä rahaa ei ole koskaan tuloista riippumatta. Ei kai vastuuntuntoiselle ihmiselle tulisi mieleen juoda 200 euroa rahoja joita ei ole.

Vierailija
18/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

mutta ellei olemistä säästää.?!

[/quote]

Ei varmasti olekkaan jos mies juo 200 euroa tuossa tilanteessa tuosta vaan. Todennäköisesti muukin rahankäyttö noudattaa samaa kaavaa.

Vierailija
19/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:26"]Nyt täytyy sanoa, että minunkin mieheni toisinaan ottaa alkoa, niin ei kuitenkaan ruokarahoja ole koskaan juonut.

Mitenkö selviätte? Onko teillä ennestään olemassa mitään käyttö-jousto-visa- tai muuta vastaavaa luottoa? Jos ei ole, nyt on hyvä aika hakea sitä, jos olette töissä. Korttiluotot ovat edullisia, jos maksetaan kokonaan pois seuraavalla laskulla. Niitäkään ei yleensä saa enää silloin, kun on tosi tarve, eli pitää hakea silloin kun taloudellinen tilanne on hyvä eikä oikeastaan silloin tarvitse.

Monet meistä eivät voi koskaan säästää, kun kaikki tulot menevät pakollisiin menoihin eikä aina riitäkään, vaikka niitä ei edes juoda.

[/quote]

kuten kirjoitin, olen itse heikkopalkkaisessa työssä (netto kuussa 1100e, tälle kuulle tuli vain 760e), ja mies työtön.. ei taida saada mitään kortteja näillä tiedoilla, vai? :/

Mies juo pari kertaa vuodessa kuten itsekkin.. tällaista ei oo ikinä ennen käyny. Pahoillaanhan ja nolona tuo mies on ja sanoi olevansa syömättä tämän kuukauden, mutta eipä se korjaa tätä tilannetta kun eihän se nyt oikeasti voi olla syömättä. Veikkaanpas ettei enää tee toiste tällaista..

Ap

Vierailija
20/59 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko omia rahoja vai yhteisiä rahoja? En kestäisi tuollaista ukkoa ensinkään. Pitääkö elää kädestä suuhun? Ei ummarra.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi