Muita hyvätuloisia ja muuten laatutietoisia naisia, jotka käyttävät vain halpaa markettikosmetiikkaa?
Otsikossa viittaan siihen, että laatutietoisuus kohdistuu muihin asioihin kuin kosmetiikkaan. Ostan esimerkiksi design-hiuonekaluja, kalliita viinejä, laadukkaita ja kalliita vaatteita jne.
Mutta en ole koskaan nähnyt järkeväksi käyttää rahaa kosmetiikkaan. Jos olen joskus ostanut jonkun kalliimman ihonhoitotuotteen tai meikin, niin en ole suoraan sanottuna huomannut eroa markettiversioon. En myöskään käy kosmetologilla.
Hoidan kuitenkin ihoani esim. Nivean ja Lumenen tuotteilla. Myös shampoo ja hoitoaine ja muut hiusten muotoilutuotteet löytyvät marketin hyllyltä. Tämä on herättänyt joissain tuttavissani ihmetystä. Muita samoin toimivia?
Kommentit (66)
Olen laatutietoinen ja maksukykyinen. Merkkiuskovainen olen ollut nuorempana, kun piti pönkittää omaa hataraa egoa Diorilla ja Vuittonilla. Nykyään nelikymppisenä satsaan vain hyvään, viis merkistä.
Hyvät kengät saavat maksaa mitä maksaa, tärkeintä on hyvä lesti ja hyvä nahka. Muovista en maksa.
Vaatteita löydän yhtä hyvin Prismasta tai pienestä boutiquesta, tiedän mitä ja minkälaista haluan. Minulle ei ole ongelma sanoa ostavani tavaraa marketista, koska kaikki tietävät, että kuraa en osta.
Kosmetiikassa puhdistustuotteet on pääosin Niveaa (loistavat tuotteet!), voiteet Niveaa ja Matis-merkkistä ja värikosmetiikka Isadoraa. Näillä eväillä pärjään erinomaisesti!
Minä olen.Panostan kaikessa muussa huippulaatuun mutta kosmetiikan ostan Tokmannilta ja Apteekista. Käyn kylläkin dermatologilla (ihotautilääkäri) laser-ja happokuorintahoidoissa millä pidän ihon hyvänä.
Uskon, että hinnalla on jotain tekemistä laadun kanssa, mutta ei niin hirveästi saman tytäryhtiön omistamilla merkeillä. Tyylin Lancome ja L'Oreal, ihan samaa, mutta toinen paremmaksi markkinoitu. Itsenäisimmillä merkeillä voi löytyä kalliimpaa ja hyvää paremmin, taas on aivan mainioita edullisia merkkejä kuten The Ordinary.
Mutta sitten nämä käsittämättömät ylihintaiset La Merit; aivan 🚽.
Ostan lähinnä pelkkää luonnonkosmetiikkaa. En meikkaa koskaan töihin, enkä arkena muutenkaan. Jos lähden teatteriin, saatan laittaa ripsiväriä ja sävyttävää voidetta. Käytän paljon myös vauvoille tarkoitettuja luonnonkosmetiikan rasvoja ja saippuoita. Mieluiten hajusteettomia. Kasvojen ihoa hellin Dr. Hauschkan tuotteilla.
Design-huonekaluja ei ole, vaatteita ostan vain harvoin. Hyvää viiniä tykkään juoda.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen hyväpalkkainen, mutta ei minulla silti ole tuhlattavaksi asti rahaa. Olen kokeillut kalliiimpiakin merkkejä, mutta en ole huomannut mainittavaa eroa, joten olen palannut markettituotteisiin. Pesen kasvoni Natusanin Top to toe washilla, koska se vain on paras pesuaine, puhdistaa hyvin ja hellävaroen. Pesen hiukseni Erittäin Hienolla Suomalaisella shampoolla. Hiusöljyn löysin Lidlistä. Käytän Lumenen puuteria. Kosteutan ihoni perusrasvoilla. Ripsiväri on ns. merkkituote eli Lancome. Huulipunat ovat nykyään edullisimmissakin merkeissä hyviä. Niitä minulla on monen hintaisia.
Tuossa Erittäin hieno-shampoossa on todella voimakas ja epämiellyttävä hajuste, joka haisee pitkän matkan päähän käyttäjästään. Ns. vanhan ihmisen haju.
Onhan niitä mutta ei ole tarvetta korostaa hyvätuloisuuttaan tai laatutietoisuuttaan.
Olen johtavassa asemassa ja tulot sen mukaan. Vaatteissa ostan laatutuotteita alesta mutta myös halvat markettuotteet käy. Suosikkiliikkeitä on esim Kapteenska. Aika harvoin tulee ostettua vaatteita. Kenkien laadusta en tingi mutta nekin usein alesta. Nykyinen käsilaukku maksoi uutena n 300 e (Lumi Supermarket).
Auton arvo on varmaan alle 2000 e mutta se on uutena ollut kallis luksusauto ja on vieläkin nautinnollinen ajaa. Huollatan sitä merkkihuollossa.
Huonekalut alkaa olla melko vanhoja mutta olivat uutena kalliita ja edelleen miellyttävät silmää ja ovat hyvässä kunnossa. En ole ajatellut uusia niitä. Voi olla että tulee ostettua jokunen parempi matto lähiaikoina.
Viime aikoina olen ostanut lähinnä taidetta ja sitten lunastin yhteisomistuksessa olleen kiinteistön. Viikonloppuisin ostetaan hyvää ruokaa ja hyviä viinejä. Ollaan itse sen verran hyviä ruoanlaittajia ettei ravintolaan viitsi mennä varsinkaan näin korona-aikana.
Ja se kosmetiikka: cliniquen ripsiväri mutta muuten Lumene, LV ja Lidl. Kasvohoidossa käyn pari kertaa vuodessa ja kampaajalla kerran kuussa.
Olen hyvätuloinen, varakas ja esteettinen. Ostan hienoja huonekaluja, jos ne miellyttävät silmää, ovat hyviä käytössä ja laatu on erinomainen. Mutta voin ostaa niitä myös huutokaupoista ja silloin oman hintarajan mielessäni muistaen. Kalliita käsilaukkuja en osta lainkaan, mutta matkalaukkuni on hyvää laatua. Kun ostan auton, mietin tarkkaan käyttötarkoitusta, enkä halua auton ns. näkyvän. Kun ostan vaatteita, mietin ulkonäköä, luonnonkuituja ja mukavuutta, mutten merkkiä. Ompelijaa voisin käyttää, jos hyvän tietäisin ja tuntisin. Kuvataidetta ostan huutokaupoista tai suoraan taiteilijalta. Nivean ostan marketista kuten myös L’Orealin. Because I’m worth it.
Edullisia ja hyviä meikkimerkkejä: Essence, Wet n Wild, Revolution, Catrice, NYX.
Essenceltä etenkin ripsarit, rajauskynät, puuterit. Saa Tokmannilta.
Wet n Wildilta etenkin poskipunat, korostus- ja varjostusvärit, luomiväripaletit, luomivärin pohjustusaine. Saa Prismasta ja Sokokselta.
Revolutionilta luomiväripaletit, meikkivoiteet, peitevoiteet, kiinnityssuihkeet, kulmakarvavärit. Saa Prismasta.
Catricelta etenkin pohjustustuotteet, peitevärit.
NYXiltä etenkin pohjustusaineet, kulmavärit, huulikiillot ja -punat, rajauskynät, kiinnityssuihkeet. Saa ainakin Sokokselta.
Maybellinellä ja Lorealilla on useita hyviä ripsareita ja meikkivoiteita. Maybellinellä myös ainakin hyvä pohjustusvoide sekä peitevoide, jossa sellainen "töpsötyspää".
Redditin meikkiryhmistä löytyy hyviä vinkkejä, ja näitä mainitsemiani tuotteita on kehuttu sielläkin.
Ihonhoitoon hyviä ja edullisia sarjoja: The Ordinary, The Inkey List, Cosrx. Japanilaisista Kose ja Hada Labo.
Käytän Lumenea ja Niveaa, en ole huomannut eroa verrattuna kalliimpaan kosmetiikkaan jota joskus kokeilin (Clinque). Poikkeuksena on Lancomen värillinen päivävoide jonka veroista tuotetta en ole halpissarjoista löytänyt. Senkin ostan esin Hulluilta päiviltä viimeksi 2 yhden hinnalla. Minulla ei ole myöskään kalliita laukkuja tai designhuonekaluja. Koska en saa niiden hankkimisesta mitään tyydytystä. Ylimääräinen raha menee enimmäkseen (normiaikana) matkailuun, koska nautin siitä ja saan henkistä pääomaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos laittaisitte niitä omia vinkkejänne tänne. Itse olen työtön ja tottunut käyttämään esim.vaalennettuihin hiuksiini kampaamotuotteita. Olisi kiva löytää edullisemmat vastineet hiusten hoitoon, meikkeihin ja ihon hoitoon.
Riippuen mitä käytät niin netistä/ulkomailta saa yli puilet halvemmalla kuin kampaamoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos laittaisitte niitä omia vinkkejänne tänne. Itse olen työtön ja tottunut käyttämään esim.vaalennettuihin hiuksiini kampaamotuotteita. Olisi kiva löytää edullisemmat vastineet hiusten hoitoon, meikkeihin ja ihon hoitoon.
Riippuen mitä käytät niin netistä/ulkomailta saa yli puilet halvemmalla kuin kampaamoista.
Oon viime aikoina käyttänyt Olaplexiä,shampoo ja hoitoaine...saako jostain edullisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyvätuloinen ja laatutietoinen nainen mutta en ole koskaan ymmärtänyt design-huonekalujen tai käsilaukkujen päälle. Autot mulla on kalliita ja laadukkaita, samaten ruoka, viinit ja kosmetiikka mutta ei huonekalut. Meitä on moneen junaan.
Melkein sama mulla, poislukien myös tuo kosmetiikka, koska en aidosti koe saavani kalliista kosmetiikasta laatua. Ja itse asiassa sama pätee nykyään liian usein vaatteisiin, laatu maksaa mutta kallis hinta ei välttämättä ole tae laadusta. Aika valveutunut kuluttaja saa nykyään olla.
Autot sentään suht hyvin pitää korkea hinta = hyvä laatu -suhteen, samoin ruoka ja viini :)
Esim hm vaatteet on kyllä niin kuraa laatua, että ei kannata ostaa.
Mun h&m:n villakangastakki on kestänyt 12 vuotta. Samoin perus topit ja t paidat kestää ja kestää vaikka maksaa n. vitosen.
H&M laatu on on mennyt todella pskaksi viimeisen 2 vuoden aikana.
Valitettavasti. Nykyisin ne materiaalit on kuin tuulahdus 60- ja 70- lukujen teryleenistä ja muista keinokuiduista. Todella kauan jouduttiin tyttären kanssa viimeksi etsimään sieltä neuletta, jossa on yli 50% puuvillaa. Suurin osa on pelkkää polyakryylia tai jotain vieläkin muovisempaa, täysin hengittämätöntä materiaalia.
Joistain etnisistä kaupoista saa kuulemma hyviä hiustuotteita suht edullisesti, etenkin kiharille tai karkealaatuisille hiuksille, eli jos jotain afrikkamarkettia löytyy kulmilta, kannattaa käydä sellaisessa. Ainakin pk-seudullahan näitä on.
Lidlin voiteet on tutkitusti parempia kuin monet merkkituotteet. Joten fiksu käyttää niitä. Käytän myös Lumenea, ja jotain lempijuttuja on Elisabeth Ardenilta. Ennen käytin paljon body shopin kosmetiikkaa, mutta nykyään muutkaan eivöt käytä eläinkokeita samalla tavalla kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Edullisia ja hyviä meikkimerkkejä: Essence, Wet n Wild, Revolution, Catrice, NYX.
Essenceltä etenkin ripsarit, rajauskynät, puuterit. Saa Tokmannilta.
Wet n Wildilta etenkin poskipunat, korostus- ja varjostusvärit, luomiväripaletit, luomivärin pohjustusaine. Saa Prismasta ja Sokokselta.
Revolutionilta luomiväripaletit, meikkivoiteet, peitevoiteet, kiinnityssuihkeet, kulmakarvavärit. Saa Prismasta.
Catricelta etenkin pohjustustuotteet, peitevärit.
NYXiltä etenkin pohjustusaineet, kulmavärit, huulikiillot ja -punat, rajauskynät, kiinnityssuihkeet. Saa ainakin Sokokselta.
Maybellinellä ja Lorealilla on useita hyviä ripsareita ja meikkivoiteita. Maybellinellä myös ainakin hyvä pohjustusvoide sekä peitevoide, jossa sellainen "töpsötyspää".
Redditin meikkiryhmistä löytyy hyviä vinkkejä, ja näitä mainitsemiani tuotteita on kehuttu sielläkin.
Ihonhoitoon hyviä ja edullisia sarjoja: The Ordinary, The Inkey List, Cosrx. Japanilaisista Kose ja Hada Labo.
Innostun näistä aina kovasti, että jes, nyt uusia ja halpoja meikkivinkkejä. Sitten törmään sellaiseen suositukseen kuin Nyx, jonka kulmaväri kestää kolmanneksen siitä, mitä aidosti parempi ABH:in oikeasti hyvä kulmakynä. Samoin Nyxin kiinnityssuihke ja huulipunat ovat aivan kauheita. Tämän jälkeen on todella vaikea enää ottaa samalta kommentoijat muita suosituksia todesta.
Oma kokemukseni on, vaikka en ole varakas, että meikeissä hinta korreloi paremmin laadun kanssa kuin ihonhoitotuotteissa. Luomiväreistä etenkin kannattaa maksaa hieman enemmän. En ole törmännyt vielä kertaakaan hyvään ja halpaan luomiväripalettiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa Erittäin hieno-shampoossa on todella voimakas ja epämiellyttävä hajuste, joka haisee pitkän matkan päähän käyttäjästään. Ns. vanhan ihmisen haju.
Haha, vanhusshampoo!
Totta muuten, on sellainen mummon hajuinen hajuste tässä. Mutta kokeilepa EHS-sarjan hajusteettomat shampoo ja hoitis. Parhautta! Hoitis on silikoniton, silti tooodella hoitava.
Nämä ovat luottotuotteeni nykyään.
Meikinpoistoon käytän kookosöljyä. Se on ihan loistotuote myös vaginan kosteutukseen ja halvempaa kuin Vagisan. (Naurakaa vaan, tiedätte sitten kun olette tässä iässä...)
Luonnonkosmetiikkaa en yleensä käytä voimakkaiden hajusteiden vuoksi, mutta esim. kasvovetenä käytän ruusu- tai kanomillavettä. Pullo maksaa Ruohonjuuressa 5€.
Myös kasviöljyjä käytän paljon.
Voiteissa suosin apteekin hajusteettomia tuotteita.
Esim. A-Derma -merkillä on mahtavia tuotteita.
Meikit ostan Tokmannilta, esim. Catrice tai Essence. Myös NYX-sarjasta löytyy kivoja tuotteita.
Meikkipohjan teen Lily Lolon minaraalipohjalla, jota saa nykyään Prismasta.
Meikeissä hinta ja laatu kohtaavat mielestäni selvimmin ripsareissa, ja niissä voin joskus törsätä vähän kalliimpaan, esim. Clinique.
Jossain kynsilakoissa puolestaan hinta ja laatu eivät kohtaa millään tavalla. En ikinä maksaisi kynsilakasta yli kymppiä.
🇺🇦🇮🇱
Osittain. Olen vuosien varrella oppinut varsin skeptiseksi ihonhoitoa ja kosmetiikkaa kohtaan. Olen ihan kohtuuhyvätuloinen ja erittäin laatutietoinen.
Käytän ihonhoitoon muutamia hyväksi havaittuja tuotteita, jotka eivät tosin ole markettituotteita mutteivät myöskään kalliita ns. merkkituotteita tyyliin Dior, Chanel, Guerlain. Uskon vakaasti, että kalliiden merkkien "teho" on lähinnä markkinointihöttöä.
Periaatteessa putsariksi ja kosteusvoiteeksi siis kelpaisi vaikka Lidl. En käytä Lidliä siksi, että mulla on herkkä iho enkä viitsi kokeilla uusia juttuja. (Lempparini on apteekissa myytävä, tuoksuton aika "perus" tuotesarja.) Tehoaineet - c-vitamiinin ja retinolin - hankin The Ordinarylta, jossa hinta ei maailmaa kaada. Lisäksi tulee aurinkovoide, joka on P20 lasten sk50+, hinta jotain 15€.
Meikkien suhteen olen sitten valikoivampi. En meikkaa paljon, mutta ostan aina laatua. En ole merkkiuskollinen, mutta jotain kalliita tuotteita kyllä löytyy. Paras irtopuuteri on Ben Nye, joka on myös kohtuuhintainen ja peittoaa kepeästi Armanit ja Chanelit. Meikkivoide on Lumene ja NARS, huulipunat Lipstick Queenin ja Guerlainin. Yksi luomiväripaletti löytyy (Chanel). N50
Hiukset pesen apteekin shampoolla enkä juuri käytä hoitoaineita (lyhyt tukka). Muotoiluun riittää miesten pomadi.
Hajuvesi on varmaan kallein kosmetiikkajuttu jonka omistan.
Itselle paras ihonhoitotuote on ollut apteekin miniderm. Laittaa paria tuntia ennen suihkuunmenoa niin iho pysyy pehmeänä pitkään. Pehmeät jalat saa merisuolalla ja lämpimällä vedellä. Se on oikeastaan tosi luksusta huljuttaa jalkoja säännöllisesti lasten kylpyammeessa ja kuunnella hyvää musaa :D. Jos jostain tuoksukynttilöistä tykkää niin voi niitäkin polttaa sen aikaa.