Yksineläjä rahaa ruokaan kuukaudessa 240 euroa?
Kommentit (18)
Työttömyydestä tiedä mutta kyllä tuolla pärjää yksi ihminen.
8 e/päivä. Ei ole paljon, mutta hyvällä suunnittelulla onnistuu. On ihmisiä, jotka osaavat käyttää tarjoukset hyödykseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos noin vähällä pärjää niin pitää hattua nostaa tässä kyllä.
Tuskin on normaalia. Tuo vaatii, että laittaa ruokaa ja leipoo todella paljon itse, mitä harva nykyään tekee.
Ei edes vaadi. Jos saa ruokaan menemään alle 150€ sitten pitää jo tosissaan panostaa leipomisiin yms. jotta saa säästöä.
Aika paljon. Minulla menee vähemmän, vaikka on lapsikin. Enkä kuitenkaan pihistele.
Suunnilleen tuon verran menee minullakin. Olen töissä enkä pahemmin tarkkaile mitä kaupasta ostan. Satun vain pitämään edullisista raaka-aineista tehdystä ruuasta.
Kyllähän tuolla saa jo vaikka mitä kun vähän seuraa tarjouksia ja kilohintoja.
Pyöreästi 50€/viikko. Helposti riittää yhdelle. Opiskeluaikana elelin noin puolella tuosta. Silloin piti kyllä tosissaan tarkkailla mitä ostaa ja mitä ei.
Mun pojalla ei mene tuon enempää, vaikka hänellä on erikoisruokavalio, gluteeniton ja maidoton, eikä hän leivo. Hän vain on hinnoista tarkka, tekee itse muut ruuat paitsi leivät, joita ei hirveän suuria määriä syö. Ei osta leivonnaisia, ei makeisia, ei mehuja, ei limppareita, ei juo edes kahvia, joten hänellä sen takia riittää rahat hyvin. Hänellä on jäänyt vuodessa säästöön 3000, työmarkkinatuesta. Oli työkokeilussa, joka koronan takia meni tauolle, silloin sai sen 9 euron lisän. Huhtikuusta asti ollut työtön. Ei hae toimeentulotukea, ei kuulemma tarvitse. Eikä käy leipäjonoissakaan koskaan. Ainoa pahe hänellä on perunalastut kerran viikossa, 2- 3 euroa menee kuulemma niihin.
Tuo on suunnilleen normaali ruokakulu kuussa, oli työtön tai ei. Ei vaadi kituuttamista.
Sitten kun mennään 150 euroon ja alle, niin alkaa vaatia taitoja ja leipäjonoa lisukkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on normaalia. Tuo vaatii, että laittaa ruokaa ja leipoo todella paljon itse, mitä harva nykyään tekee.
Tuolla saa 8 euron burgeria joka päivä mäkkäristä.
Sincc
Olen yksineläjä, ja minulla kuluu ruokaan noin 150 euroa kuukaudessa. Trollaanko? En. Matala kulutukseni johtuu siitä, että olen kiristänyt kulutukseni minimiin. Yksi syy siihen on että olen työtön. Toinen on että en vain kaipaa ruokanautintoja. Syön vain sen minkä tarvitsen, ruokavalioni ei sisällä mitään herkkuja tai alkoholia. Syön ihan perusruokaa. Tämä myös auttaa pitämään ruokavalion suht' terveellisenä; en syö liikaa, käytän vain perusraaka-aineita, teen ruoat itse, käytän hyvin vähän teollisia valmisteita, pysytyn täten säätelemään esimerkiksi suolan määrää, ei karkkeja, pullia, keksejä, jne., eikä tosiaan alkoholia.
Tosin mäkkärin euron burgerin hinta nousi 1,10e. En waan tiedä oliko se nyt, menneisyydessä vai tulevaisuudessa.
Itse ostin sellaisen hinnan nouseen jo yli 10 wuotta sitten ..
Sincc
Jos käy Lidlissä niin riittää. Jos K marketissa niin ei riitä mihinkään.
Liitin asiakas vetää kurmeeta 5 eur/päivä.
Ei kuulosta mitenkään mahdottomalta. Minulla menee vajaa 300€ kuussa itseni ruokkimiseen, ja en todellakaan tee mitään fiksuja tai taloudellisia päätöksiä ruokakaupassa. Arvioisin, että yrittämällä voisin tiputtaa varmaan 50% pois tästä summasta, jos niin päättäisin.