Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksineläjä rahaa ruokaan kuukaudessa 240 euroa?

Vierailija
29.12.2020 |

Onko normaalia jos työtönkin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin vähällä pärjää niin pitää hattua nostaa tässä kyllä. 

Tuskin on normaalia. Tuo vaatii, että laittaa ruokaa ja leipoo todella paljon itse, mitä harva nykyään tekee. 

Vierailija
2/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa loiselle. Mene  töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyydestä tiedä mutta kyllä tuolla pärjää yksi ihminen.

Vierailija
4/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon

Vierailija
5/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 e/päivä. Ei ole paljon, mutta hyvällä suunnittelulla onnistuu. On ihmisiä, jotka osaavat käyttää tarjoukset hyödykseen.

Vierailija
6/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on normaalia. Tuo vaatii, että laittaa ruokaa ja leipoo todella paljon itse, mitä harva nykyään tekee. 

Ei edes vaadi. Jos saa ruokaan menemään alle 150€ sitten pitää jo tosissaan panostaa leipomisiin yms. jotta saa säästöä. 

Vierailija
7/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. Minulla menee vähemmän, vaikka on lapsikin. Enkä kuitenkaan pihistele.

Vierailija
8/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen tuon verran menee minullakin. Olen töissä enkä pahemmin tarkkaile mitä kaupasta ostan. Satun vain pitämään edullisista raaka-aineista tehdystä ruuasta. 

Vierailija
9/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla saa jo vaikka mitä kun vähän seuraa tarjouksia ja kilohintoja.

Vierailija
10/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreästi 50€/viikko. Helposti riittää yhdelle. Opiskeluaikana elelin noin puolella tuosta. Silloin piti kyllä tosissaan tarkkailla mitä ostaa ja mitä ei. 

Vierailija
11/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla ei mene tuon enempää, vaikka hänellä on erikoisruokavalio, gluteeniton ja maidoton, eikä hän leivo. Hän vain on hinnoista tarkka, tekee itse muut ruuat paitsi leivät, joita ei hirveän suuria määriä syö. Ei osta leivonnaisia, ei makeisia, ei mehuja, ei limppareita, ei juo edes kahvia, joten hänellä sen takia riittää rahat hyvin. Hänellä on jäänyt vuodessa säästöön 3000, työmarkkinatuesta. Oli työkokeilussa, joka koronan takia meni tauolle, silloin sai sen 9 euron lisän. Huhtikuusta asti ollut työtön. Ei hae toimeentulotukea, ei kuulemma tarvitse. Eikä käy leipäjonoissakaan koskaan. Ainoa pahe hänellä on perunalastut kerran viikossa, 2- 3 euroa menee kuulemma niihin. 

Vierailija
12/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on suunnilleen normaali ruokakulu kuussa, oli työtön tai ei. Ei vaadi kituuttamista.

Sitten kun mennään 150 euroon ja alle, niin alkaa vaatia taitoja ja leipäjonoa lisukkeeksi.

Vierailija
13/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla saa 8 euron burgeria joka päivä mäkkäristä.

Sincc

Vierailija
14/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksineläjä, ja minulla kuluu ruokaan noin 150 euroa kuukaudessa. Trollaanko? En. Matala kulutukseni johtuu siitä, että olen kiristänyt kulutukseni minimiin. Yksi syy siihen on että olen työtön. Toinen on että en vain kaipaa ruokanautintoja. Syön vain sen minkä tarvitsen, ruokavalioni ei sisällä mitään herkkuja tai alkoholia. Syön ihan perusruokaa. Tämä myös auttaa pitämään ruokavalion suht' terveellisenä; en syö liikaa, käytän vain perusraaka-aineita, teen ruoat itse, käytän hyvin vähän teollisia valmisteita, pysytyn täten säätelemään esimerkiksi suolan määrää, ei karkkeja, pullia, keksejä, jne., eikä tosiaan alkoholia. 

Vierailija
15/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mäkkärin euron burgerin hinta nousi 1,10e. En waan tiedä oliko se nyt, menneisyydessä vai tulevaisuudessa.

Itse ostin sellaisen hinnan nouseen jo yli 10 wuotta sitten ..

Sincc

Vierailija
16/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy Lidlissä niin riittää. Jos K marketissa niin ei riitä mihinkään.

Vierailija
17/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitin asiakas vetää kurmeeta 5 eur/päivä.

18/18 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta mitenkään mahdottomalta. Minulla menee vajaa 300€ kuussa itseni ruokkimiseen, ja en todellakaan tee mitään fiksuja tai taloudellisia päätöksiä ruokakaupassa. Arvioisin, että yrittämällä voisin tiputtaa varmaan 50% pois tästä summasta, jos niin päättäisin.