Muita hyvätuloisia ja muuten laatutietoisia naisia, jotka käyttävät vain halpaa markettikosmetiikkaa?
Otsikossa viittaan siihen, että laatutietoisuus kohdistuu muihin asioihin kuin kosmetiikkaan. Ostan esimerkiksi design-hiuonekaluja, kalliita viinejä, laadukkaita ja kalliita vaatteita jne.
Mutta en ole koskaan nähnyt järkeväksi käyttää rahaa kosmetiikkaan. Jos olen joskus ostanut jonkun kalliimman ihonhoitotuotteen tai meikin, niin en ole suoraan sanottuna huomannut eroa markettiversioon. En myöskään käy kosmetologilla.
Hoidan kuitenkin ihoani esim. Nivean ja Lumenen tuotteilla. Myös shampoo ja hoitoaine ja muut hiusten muotoilutuotteet löytyvät marketin hyllyltä. Tämä on herättänyt joissain tuttavissani ihmetystä. Muita samoin toimivia?
Kommentit (66)
Ripsiväri on Clinique, mutta muuten käytän ihan muutaman euron saippuoita ja voiteita, Erisan on ykkönen. Peitepuikkoja saa nykyään huonosti, mutta ostan marketista sen mitä sattuu saamaan. En ole ehkä niin laatutietoinen, mutta mulla olisi varaa ostaa parempaakin. Talvikengistä maksoin pari kk sitten ilmeenkään värähtämättä 250 euroa. Ei sekään nyt hirmu iso summa ole, mutta jollekin tuokin on kauhistus.
En koska suosin luonnonkosmetiikkaa. Suurin osa markettituotteista on myös epäeettisiä, esim. just tuo Nivea
Osa on parin euron superhalpiksia, osa Chanelia (Joskin kalliimmat ostan aina vain alesta). Esim luomivärit ja irtopuuteri ovat ehdottomasti hintansa väärteja ja tuskin edes tulevat käytössä kalliimmaksi, koska riittävyys on niin hyvä.
Ostan laadun ja mieluisten ominaisuuksien mukaan, en hinnan. Sekin olisi pöljää että käyttäisi halpoja huonosti toimivia, jos olisi varaa muuhunkin.
"Laatu"kosmetiikassa maksaa pitkälti markkinointi ja imago. Joissain tuotteissa on kivemmat koostumukset, mutta toisaalta usein myös hajusteita, joista en pidä kasvoillani.
Herkän ihon perustuotteet ovat usein edullisia ja varmoja, tehoa saa tarvitessa seerumilla. Niitäkin löytyy ordinaryn yms indiebrändien myötä myös todella edullisesti.
Monessa muussa asiassa lisärahalla saa sen sijaan selkeästi parempaa, esim. kengät tai ravintolaruoka.
Mulla on ainakin 18 vuotta vanha H&M hame ja se näyttää vieläkin hyvältä. Kaikken parhaimmat rintsikat saa H&M:ltä. Samoin muutama vuosi sitten äitiysfarkuista halvimmat ja parhaimmat löytyivät etsintöjen jälkeen H&M:ltä. Sieltä pitää valita, mitä ostaa.
Minäkin olen laatutietoinen. En käytä rahaa kosmetiikkaan, en huonekaluihin, autoihin, viineihin taikka vaatteisiinkaan, koska meillä on vain yksi maapallo.
Hyvätuloinen, enkä osaa meikata. Ihailen kyllä muita joilla taitoa ja uskallusta löytyy :)! Kukin tehkööt rahoillaan mitä haluaa. Mä sijoitan mukaviin ja kauniisiin kenkiin varmaan saman tai enemmänkin mitä jotkut meikkeihin :D.
Itse olen ollut niitä, jotka ostaa kallista kosmetiikkaa ja laittaa ihan älyttömiä summia tuotteisiin, kunnes tajusin jossain vaiheessa alkaa perehtymään esimerkiksi ihonhoitotuotteissa ainesosaluetteloihin. Oikeasti monet luksuskosmetiikkatuotteet, kuten ihovoiteet ja seerumit on melko samaa tavaraa kuin halvemmatkin tuotteet ja lisäksi ovat todella voimakkaasti hajustettuja, jolla luodaan sitä ”luksuksen” fiilistä. Vähän kun perehtyy asioihin niin löytää oikeasti hyviä tuotteita ja paljon edullisemmin. Huonoja tuotteita löytyy toki niistä markettituotteistakin.
Myös edullisempia meikkituotteita olen alkanut kokeilemaan ja löytänyt äärimmäisen hyviä markettituotteita, siis jopa sellaisia meikkejä, jotka ovat rehellisesti sanottuna ihan yhtä hyviä, ellei parempiakin kuin kalliimmat. Kosmetiikassa ei aina hinta kerro laatua.
Vedenpitävän ripsivärin poistossa vauvaöljy on osoittaunut edullisimmaksi ja parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Halpaa ja hajusteetonta.
Olisi kiva jos laittaisitte niitä omia vinkkejänne tänne. Itse olen työtön ja tottunut käyttämään esim.vaalennettuihin hiuksiini kampaamotuotteita. Olisi kiva löytää edullisemmat vastineet hiusten hoitoon, meikkeihin ja ihon hoitoon.
En ole hyvätuloinen, mutta mulla asia on juuri päin vastoin eli käytän rahaa laadukkaaseen kosmetiikkaan, ja muu jää minimalistiseksi.
Hymyilyttää kun muistuu mieleeni muutamaa vuotta vanha kuluttajajärjestön tutkimus, jossa "yllättäen" Lidlin muutaman euron kasvovoide voitti ja vertailun kallei jäi viimiseksi. - Pienellä googlauksella tuota vertailua lainannut Me naiset -lehden artikkeli löytyy oheisen linkin takaa: https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000001271865.html
Hymyilyttää siksi, että muistan kuinka tälläkin palstalla aika moni ilm. pettynyt polki jalkaa ja noitusi, ettei tuo testi tulos voi pitää paikkansa.
No ymmärrän pettymyksen, jos on maksanut yhteensä mahd. kymmeniä ja tai satoja €:ja, jostain päivittäistavara tuotteesta vuosien ajan ja luullut ja uskonut sen olevan parasta mahdollista...
Yliopisto-opiskelija
Onko Chanelin ripsiväri oikeasti tosi hyvä? Kannattaako keskituloisen kokeilla? Monet kehuu.
Käytän markettimeikkejä, mutta ihovoiteet ja vastaavat ovat vähän parempia osin johtuen jo iästäni. Käyn myös ihohoidoissa. Vaatteet ostan usein kirpputorilta, vain joskus haaskaan kalliimpiin kenkiin ja ostan joskus farkut uutena. Arvostan vintagea.
Vierailija kirjoitti:
Hymyilyttää kun muistuu mieleeni muutamaa vuotta vanha kuluttajajärjestön tutkimus, jossa "yllättäen" Lidlin muutaman euron kasvovoide voitti ja vertailun kallei jäi viimiseksi. - Pienellä googlauksella tuota vertailua lainannut Me naiset -lehden artikkeli löytyy oheisen linkin takaa: https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000001271865.html
Hymyilyttää siksi, että muistan kuinka tälläkin palstalla aika moni ilm. pettynyt polki jalkaa ja noitusi, ettei tuo testi tulos voi pitää paikkansa.
No ymmärrän pettymyksen, jos on maksanut yhteensä mahd. kymmeniä ja tai satoja €:ja, jostain päivittäistavara tuotteesta vuosien ajan ja luullut ja uskonut sen olevan parasta mahdollista...
Yliopisto-opiskelija
Minäkin ostin silloin tuota Lidliä. Joutaa samaan koriin Lumenen tuotteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yliopisto-opiskelija
Hyvä voide, olen kokeillut. Kuitenkin riippuu paljon ihostakin. Käytän nyt itse 30-70 euron hintaisia apteekkivoiteita jotka sopivat tähänastiseen tilanteeseen. Ilmaa löytynee eniten juuri kalleimmilta merkeiltä joissa mainostaminen ja brändi maksaa, mutta inci-listaa lukemallahan sen eron löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyvätuloinen ja laatutietoinen nainen mutta en ole koskaan ymmärtänyt design-huonekalujen tai käsilaukkujen päälle. Autot mulla on kalliita ja laadukkaita, samaten ruoka, viinit ja kosmetiikka mutta ei huonekalut. Meitä on moneen junaan.
Melkein sama mulla, poislukien myös tuo kosmetiikka, koska en aidosti koe saavani kalliista kosmetiikasta laatua. Ja itse asiassa sama pätee nykyään liian usein vaatteisiin, laatu maksaa mutta kallis hinta ei välttämättä ole tae laadusta. Aika valveutunut kuluttaja saa nykyään olla.
Autot sentään suht hyvin pitää korkea hinta = hyvä laatu -suhteen, samoin ruoka ja viini :)
Esim hm vaatteet on kyllä niin kuraa laatua, että ei kannata ostaa.
Mun h&m:n villakangastakki on kestänyt 12 vuotta. Samoin perus topit ja t paidat kestää ja kestää vaikka maksaa n. vitosen.
H&M laatu on on mennyt todella pskaksi viimeisen 2 vuoden aikana.
Jep, nykyään on vaikea löytää hm:sta vaatetta, jossa ei olisi polyesteria tai akryylia. Sama alkaa koskemaan Lindexia ja Kappahlia, esim. tosi kivan näköisiä mekkoja, mutta suurin osa polyesteria, joka itseltäni jää kauppaan:0
Käytän markettikosmetiikkaa, mutta laukkuuni sijoitan enemmän. Käytän sitä joka päivä monta kertaa, ja haluan että se tuntuu hyvältä ja toimii hyvin. Laadukas nahka pehmenee mutta ei kulu, kuori, rikkoudu eikä rispaannu. Tukeva kangas, toimivat metalliosat, vahva pehmeä nahka. Näillä menee helposti viisi tai kymmenen vuotta päivittäistä käyttöä. Lisäksi voi korjauttaa suutarilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyvätuloinen ja laatutietoinen nainen mutta en ole koskaan ymmärtänyt design-huonekalujen tai käsilaukkujen päälle. Autot mulla on kalliita ja laadukkaita, samaten ruoka, viinit ja kosmetiikka mutta ei huonekalut. Meitä on moneen junaan.
Näin juuri. Mulle auto on yksi hailee. Kollegat aina katsoo ihmeissään, kun tulen kokoukseen pikkuisella vanhalla Nisssnillani. Ihan sama, tykkään siitä ja vie mut paikasta A paikkaan B, mikä on auton tehtävä.
H&M laatu on on mennyt todella pskaksi viimeisen 2 vuoden aikana.