Muita hyvätuloisia ja muuten laatutietoisia naisia, jotka käyttävät vain halpaa markettikosmetiikkaa?
Otsikossa viittaan siihen, että laatutietoisuus kohdistuu muihin asioihin kuin kosmetiikkaan. Ostan esimerkiksi design-hiuonekaluja, kalliita viinejä, laadukkaita ja kalliita vaatteita jne.
Mutta en ole koskaan nähnyt järkeväksi käyttää rahaa kosmetiikkaan. Jos olen joskus ostanut jonkun kalliimman ihonhoitotuotteen tai meikin, niin en ole suoraan sanottuna huomannut eroa markettiversioon. En myöskään käy kosmetologilla.
Hoidan kuitenkin ihoani esim. Nivean ja Lumenen tuotteilla. Myös shampoo ja hoitoaine ja muut hiusten muotoilutuotteet löytyvät marketin hyllyltä. Tämä on herättänyt joissain tuttavissani ihmetystä. Muita samoin toimivia?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Lidlin voiteet on tutkitusti parempia kuin monet merkkituotteet. Joten fiksu käyttää niitä. Käytän myös Lumenea, ja jotain lempijuttuja on Elisabeth Ardenilta. Ennen käytin paljon body shopin kosmetiikkaa, mutta nykyään muutkaan eivöt käytä eläinkokeita samalla tavalla kuin ennen.
Mä olen käyttänyt ennen Lancomea ja vaikka mitä ja kojeilin Lidlin yö-ja päivävoidetta epäuskousena mutta ne oli tosi hyvät ja siirryin Lancomesta Lidliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos laittaisitte niitä omia vinkkejänne tänne. Itse olen työtön ja tottunut käyttämään esim.vaalennettuihin hiuksiini kampaamotuotteita. Olisi kiva löytää edullisemmat vastineet hiusten hoitoon, meikkeihin ja ihon hoitoon.
Riippuen mitä käytät niin netistä/ulkomailta saa yli puilet halvemmalla kuin kampaamoista.
Oon viime aikoina käyttänyt Olaplexiä,shampoo ja hoitoaine...saako jostain edullisesti?
Kallista ainetta näyttää olevan. Itse käytän esim suosikia joka toinen kerta ja joka toinen halvempaa. Tsekkaan silti esim suomessa cocopandan, lykon, ulkomaisidsa Amazon.de jne. Esim tigi ym olen löytänyt huomattavasti halvemmalla. Välillä tarjouksia, himnat vaihtelee usein. Tuo olapkex oli 26e nopealla haulla ulkomaillakin, amazonin säästöohjelmilla vousit päästä 22 euroon jos tilaat säännöllisesti muutakin.
Oma kokemus on se, että useimmat Chanelin, Diorin jne. tuotteet eivät ole hintansa väärtti. Enää en ole viitsinyt edes kokeilla.
Kun iho on laadultaan mitä on, pakko on valita ne ihonhoitotuotteet, jotka eivät ärsytä. Asioin apteekissa ja sopivia tuotteita on löytynyt esimerkiksi Vichyltä ja La Rosche-Posaylta. Välillä mennään perusvoiteella kuten Dermalog.
Meikkikyniä olen ostanut Lidlistä ja ripsaria Tokmannilta (joku no more panda eyes). Lidin BB-voide on myös käytössä.
Mutta rahaa on palanut hutiostoksiin. Onneksi esimerkiksi ystäväni ja äitini ovat voineet hyödyntää niitä.
Olen vuosien mittaan kokeillut kosmetologien suosittelemia sikakalliita tuotteita sekä ns merkkituotteita mutta ne ei sovi ollenkaan. Iho kykkii heti.
Sen sijaan 6e markettirasva on täydellinen ja ripsarikin 8e luokkaa. Meikkivoide taisi olla 10e kun ennen koronaa ostin
Apteekin tuotteita käytän puhdistukseen. Meikkiä en käytä nykyään laisikaan, kun teen vain etätöitä ja ulkona käytän maskia. Meikitkin on kyllä apteeksita ostettu.
Käytän kasvojen puhdistukseen Ainu-pesuvaahtoa. Hyvä hinta/laatu, alle 4€, lisäksi biohajoavaa.
Yövoiteena menee Nivean sinisessä litteässä metallipurkissa oleva runsas voide jota kuulemma Marilynkin käytti.
Muuten mitä milloinkin, pääasiassa tarjouksista olevia tuotteita.
Hajuvesiin törsään... :))